és ha bevág elottem valaki akkor bebaxa a féket és a mögöttem lévõ meg belémjön? (ha pl csak nekem van acc ? )
Hát ez tényleg nagyremek...És elõzésnél mivan?:) Lemaradsz 100 méterre hogy megtudj lódulni? Vagy átmész a szembesávba és akkor ott széplassan felgyosul az autó?:) Arról nemis beszélve hogy miven ha két ilyen szar halad egymás mellett?? Nincs annál jobb amikor a kétsávos úton két tötymörgõ baromarcu megy egymás mellett és nemlehet õket megelõzni....
"lecsökken, a rendszer finom gázvisszavétellel vagy automatikus fékezéssel csökkenti a sebességet, illetve figyelmeztetõ jelzést küld" és ettõl mér lesz kisebb a forgalom? max még nagyobb dugó lesz, mert tetü lassú lesz minden autó ezek miatt...
Attól csinálja jobban, hogy nem késlekedik. A dugóban nem egyfolytában az elõttünk lévõ autót bámuljuk, hanem nézünk jobbra, nézünk balra, rádiót piszkálunk, stb. Gyakran több másodperc is eltelik amíg észrevesszük, hogy elindult a sor elõttünk. Az automata viszont csak erre figyel és nem késlekedik elindulni. Autónként 1 másodperc nem sok, de nagy tömegben, összeadódva perceket tehet ki.
Ok, nem voltam egyértelmû. Amit írtam az akkor van, ha elõtted áll egy sor (pl. ködben), és vészfékezéssel kell megállni. Normális követésnél nyilván fékez a Merci, meg gázt is ad. Vészfékezés szükségességét csak jelzi. Lehet, hogy a bömbid is csak jelezne, ha észrevenné az álló sort az autópályán. A vészfékezés nem automatizálásának olyasmi háttere lehet, hogy egyrészt jogilag gázos (akkor ki miatt is tört össze pl. a követõ autó?, vagy az elõtte állók? stb.), másrészt talán épp a rendszer biztonsága miatt. Ne bízza rá vakon magát a sörhasú német.
ez pont eleg.. nem az a lenyeg hogy aludjal a volan mogott.. de ha 10 esetbol 7 szer megment..... az 7 szer tobb mint ami teged megved akkor mikor bekapcsolod a radiot es mashova nezel es elotted meg elkezdenek kokemenyen fekezni mert a nyuszika ongyilkos akar lenni
És mi a helyzet az elõzni akarok??? Akkor ugye rátapadok az elõttem lévõre,ez a kütyû meg elveszi a gázt? Akkor jó meszirõl kellesz elõzgetni:)
amúgy ami jó szerintem, az az éjjellátó. lehet is rendelni az ötös bmw-be is áprilistól, 2000 euro az ára ( németekenél, kiváncsi leszek, itt mennyi lesz... ) nomeg hogy utólag bele lehet e rakni,
hát de abban mi a jó, hogy csipog, meg villog, ahelyett, hogy fékezne? :) enyém fékez. :)
Ha mûködne, akkor elvileg csipogna és villogna, hogy lépj a fékre. Amint rálépsz, teljes fékerõt vezérelne ki, amíg a távolság biztonságos nem lenne, akár megállásig. A németek úgy reklámozzák, hogy havazás/sûrû köd esetén nagyon jó, mert a radar akkor is lát. A bemutató sikertelensége azért jó, mert aki látta, talán nem fog 210-zel menni ködben, hamis biztonságtudattal a fejében.
"ha autóméretû tárgyat érzékel, akkor megáll, ha kisebbet vagy nagyobbat (pl demszky bunkó/gyorsvonat) akkor nekimegy"
Komolyan ennyit nézel ki a fejlesztõkbõl? Azért nem ennyire egyszerû a helyzet. A cikk végén van egy link a TV-társaság honlapjára. Nézd meg a videót, és figyeld, mit mondanak. A végefelé mondja azt a csóka, hogy VALÓS körülmények között, még alagútban is jól mûködik. Annyira nem hülyék, hogy egy alig mûködõ rendszerrel árulják a zászlóshajóikat. Nagyon szerencsétlen helyen (bazinagy zárt garázs, õk csarnoknak mondják) volt a bemutató.
jaja, de a Mercis az "mûködik" városban is, azaz nulláról gyorsít úgy, mint az elõtte lévõ, és le is áll, ha az megáll. Más kérdés, hogy nem mûkõdik a dolog... Az enyémben nem is lehet bekapcsolni 30 km/h alatt, de nem is akarom. Autópályán viszont jó. De természetesen figyelek mellette azért én is :) ( Azt nem tudom, hogy ha pályán nullára fékez valaki 100-ról, akkor mit csinál, ilyen nem volt még nekem, de mondom, nem hagyom magam teljesen rá a rendszerre azért, figyelek )
Ott ment pont 7x 10bõl. Amúgy meg több tonnás vasbigyó pl 1 mozdony is, elég kellemetlen ha annak nekimegy. Merci fék kb úgy mûködik, hogy ha autóméretû tárgyat érzékel, akkor megáll, ha kisebbet vagy nagyobbat (pl demszky bunkó/gyorsvonat) akkor nekimegy. Nem túl kifinomult technika.
Azért vannak hibák a szimulációban. Például egy személy- és teherautó gyorsulását ugyanakkorának veszi. Az emelkedõn több teherautó egymás mögött a belsõ sávban. Meg aztán, nem értem mitõl jobb, ha egy automata tartja a távolságot az elõttem haladó mögött. Mitõl csinálja jobban, mint én? Nameg, csak automata váltós autóban tudna érvényesülni...
Hülyére megbizok a technikába, azt behajtok egy utcán átmenõ óvodás csoportba. Sebaj, majd beperelem az autógyártót...
Honnét van a statisztikád? A Totalcaron én is láttam egy videót. Ott azért nem ment a rendszer, mert az autósor mögött egy 60 tonnás piszok nagy acéltömb volt. Ez persze nem mentség arra, miért akarták csalással bemutatni a fejlesztésüket.
Azért a Mercedes komolyabb cég annál, hogy a valós életben nem agyontesztelt és 100%-osan mûködõ cuccot szereljen az autóiba.
"biztosítja az elõttünk haladó jármûhöz mért megfelelõ követési távolságot" - beállok egy parkolóba, azt hiszi van elõttem valami és lefékez az út közepén :D