Igaz, de ez nem csak a megrendelõ hibája. Ugyanis, általában a fejlesztõ cégek minden megfontolás nélkül elfogadnak mindent, megígérnek mindent, csak, hogy megkapják a munkát. Különben ez semmit sem változtat a helyzeten, mert a jelenlegi IT szektor ilyen, lehet filozófálni, hogy így kell, meg úgy kell, de a képzetség, és a körülmények erõteljessen diktálják a munkafolyamatot. Különben ez a "megrendelõ nem tudja mit akar" általában azért van így mert hiányzik egy szakemberi réteg amely a két oldalt összekötné, ugyanis a megrendelõk értenek ahhoz a területhez amivel foglalkoznak, de nem tudják milyen lehetõségek állnak elõttük a szoftver és a technológia által. A fejlesztõk meg ismerik a technológia lehetõségét, de nem ismerik a megrendelõ szakmáját, ezért kellenek azok az úgynevezett business process consulting cégek, amelyek specialisták az adott szakmában is de tudják és értik a technológiai lehetõségeket is. Pl. Az Accenture és az Avanade kapcsolata erre épül, mígy az Accenture több üzleti és szakmaterületre specializálódott, az Avanade technológiai tudással rendelkezik, így amikor a kettõ együttmûködik a megrendelõvel akkor nagy teljesítményû és általában magas biztonsággal mûködõ megoldás a végeredmény. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a megrendelõnek a szoftver nem jelent semmit, neki megoldásra van szüksége, és a megoldás az sokkal szélesebb körû dolog, mint a szoftver.
"mivel a megrendelõ nem tudja mit akar, de azt tegnapra!" Ott a pont!
"Hatton azt kritizálta, hogy számos esetben már akkor elkezdik írni a fejlesztõk a szoftvereket, amikor még le sincs tisztázva, hogy milyen követelményeknek feleljen meg az adott alkalmazás" mivel a megrendelõ nem tudja mit akar, de azt tegnapra!
Alapjában amit mond az valószínûleg igaz, de mégis marhaság, mert ha a károkról beszélünk akkor nem szabad kifelejteni a hasznot is vagyis a technológia (olvasd a szoftver) által nyújtott lehetõségeket, produktivitás növekvést és egyben sokmilliárd értékû olyan munka elvégzését amelyet ezek a hibás szoftverek nélkül képtelenek lennénk elvégezni. Vagyis a nyereség sokszorossa a vele járó költségeknek amelyek veszteség formájában vannak elkönyvelve, persze néha ezek a hibák kiküszöbölhetõk lennének, de legtöbb esetben egyszerûen elengedethetetlenek egy valós környezetben, persze elméletben meg az iskolatáblán esetleg másként néz ki, de a valóság az, hogy jobbra nem igen képes az IT szektor. De hát fõ, hogy megéri csinálni, és az igazság az, hogy mindenkinek megéré még nagyon is.
Szerintem itt nem a játékokra öszpontosítottak... pl egy számlázó progi 10-20 cég könyvelését nyeli le, ami súlyos milliókba kerül... vagy a fent említett fedélzeti rendszerek,itt többrõl van szó....
Ebbe belszámolta azt is, hogy minden második játékprogram csak a 6. patch után válik hasznáhatóva és emiatt az elsõ pillanatban szinte kidobott pénz játékszoftvert venni????????????