vicces, hogy a ms készítette az elsõ ajax-os szolgáltatást még 1998-ban az owa-ban (ráadásul akkoriban csak az ie tudott xmlhttp-t alapból) de a cikkben nem szerepel, csak a google, aki 1-2 éve jött rá, hogy ilyet is lehet csinálni
hajrá innováció
A web 2.0 nem most jött létre. A technikák kialakulása folyamatos volt. Én már 4-5 éve használom, néhány technikáját. Ez az egész, csak egy amolyan felismerés volt. Észrevettük hogy a mostani technikákkal milyen jó dolgokat is meg lehet csinálni. Hajtó erõt adot az Internet továbbfejlödésének. Valakinek nem tetszik valamelyik szogáltatás, akkor azt nem kell igénybevennie.
Ehhez már évek óta mûködõ megoldás a flash. Sõt, a flash 2 irányú kommunikációt is támogat, tehát még frissítgetni se kell mondjuk 15 percenként, hanem a szerver broadcastolja mikor van valami újdonság mindenkinek, aki éppen csatlakozva van.
Ki fogja ezt megfizetni? Dotkom lufival is az volt a baj, hogy kimondták, hogy legyen jó sok látogató, és lesz hirdetõ, meg pénz, stb. Aztán kiderült hogy a sok látogató nem egyenlõ sok pénzzel. Most meg ugye nyílt rendszerek, mindenki leszedheti a másik tartalmát ingyen stb. Aztán tartalmat majd ki fog szolgáltatni? Jó nagy business lesz, hogy csinálok 1 online újságot, de mindenki rss hírolvasóval meg 200 másik oldalon keresztül nézi a híreimet, és azt se tudják hogy honnan származik az információ (nemhogy megnéznék a hírdetési felületeimet). Bukta 2.0.
Áve!
És még egy gondolat az elosztott oprendszerrõl. Nemrég volt hír a torrent elosztott file-jairól, hogy ha egy illegális film pár megáját tárolod a gépen az is bûncselekmény. Ilyen elosztott oprendszeren ez nehezen védhetõ ki. Csomó embert be lehet majd perelni a tárolt (rész) adatok alapján... Ne legyen igazam...
Áve!
Jelentõs mennyiségû adatforgalmat lehet így megspórolni. Nem kell a magyarázó szövegeket, a képeket, a form-ot, a naptárat, a kitudjamégmit újra és újra letölteni valahányszor hozzászólok a fórumhoz, hanem csak a fórum adott topicja frissül egyet. Súlyos terrabyte-ok szabadulhatnak fel. Ez pedig nyugodtan elkölthetõ reklámokra, amik viszont ugyanígy folyamatosan frissíthatõek a kedves ügyfél számára...