Egyre több ismerõsöm panaszkodik, hogy hátrányos megkülönböztetést érzékel a többi autós irányából csupán azért, mert dél-koreait, neadjisten :) Suzukit hajt. Nem engedik be õket a sávba, nem elõzékenyek velük, megpróbálják legyorsulni õket. Én nem érzem mindezt, mert egy - igaz régi -, de Renaultban utazom. Ki mit gondol errõl? Valós helyzet vagy csak üldözési mánia? Vennél ilyen autót? Lecserélnéd más gyártású verdádat ilyenre?
szerintem simán csak bunkók azok, és nem adott tipus miatt nem engednek be, amúgy nem lett volna jó ez a közlekedés topic-ba? :)
tiszteld a buszokat városon kivül is mert azok jóak:) (ivéve ami füstõl és majd szétesik és feltart ezer trabantot; adja ki magából anagy füstöt, mögötte a sok trabant és mérik a levegõ szenezettségét...és pápá trabant, mikor a busz szenyezzi alegjobban:C))
Suzukisok nagy részével van vmi, ez biztos :D Akinek nem inge..
Szerintem csak a rendõröktõl kapnak kitüntetett figyelmet bizonyos márkák. Sötétített üvegû SEL600 Mercibõl pl emberi testrészek is lóghatnak ki, akkor sem állítják meg õket. Egyébként soha nem azt nézem ki milyen autót vezet, hanem hogy nõ-e, vagy férfi. Sajnos elõítéleteim vannak a nõkkel szemben ilyen téren.
Bizonyos szintû elõítéletem nekem is van, és sajnos napról-napra kapok megerõsítést hozzá.
Egy példa: Állok párhuzamosan a járda mellett a parkoló kocsisorban, vártam valakit. Látom, hogy mögöttem egy NÕ száll be a SUZUKI-ba és ki akar kanyarodni. Éreztem. Végignéztem a visszapillantóban, ahogy jön elõre, de nem tekeri eléggé ki a kormányt és nekimegy a 2 NAPOS ROHADÉK KOCSIMNAK! Azonnal kiugrottam, de szépen gázt adott és elhajtott. Ha sikerül elkapnom és nem esdekel/könyörög azonnal bocsánatért esköszöm, hogy bevertem volna egyet ököllel az arcába és a kocsiján sem marad sima lemezfelület. Nem azért mert nekem jött, hanem azért mert tetû módon otthagyott.
Ez nem üldözési mánia, ez tényleg igy van. És nem csak a suzuki ilyen hanem a régi autók is. Pl nekem egy 1.3as wartburgom van és azt hiszik szegény öreg verda nem megy és hurrognak meg legyorsulnak. haha. volt már nem egy nagy szájú clióval, meg valami nissannal hogy azt hitték, aztán csak néztek mikor integetve legyorsúltam õket, és még nem is tettem 4. sebességbe. a cliót ráadásul ugy gyorsultam le hogy 3 autónyi elõnye volt, és nekem csak széria wartburgom van. haverom ugyan igy van, de õ ért az autóhoz és a wartburgját otthon kicsit átalakította, de az eredeti motor van benne. és csak sasolnak mikor az öt megelõzõ autót 140 fölöt vissza elõzi.
A suzukit én is elitélem és soha nem is vennék olyat. láttam már összetörve párat és iszonyatul néztek ki. itt nálunk is volt egy suzukis ütközés. a suziki hátulról belement egy ford mondeóba, nem nagy sebességgel. a mondeónak megrepedt a kölháritója hátul, de még a festék sem jött le róla, a suzukinak még az elsõ kerekeis hátrébb nyomódtak. az ismerõsérõl meg a kézi autómoso leszedte a festéket. igaz ezek még régebben voltak, de én azóta is koporsónak tartom a suzukit. De átvette a trabant helyét az autók világában, és népautó lett elég hamar.
Az hogy meg nem engednek be a sávba, vagy kikanyarodni az azért van mert bunkók az autósok és a vezetésikultúra hiányzik a magyarokból. Azt nem ondom hogy a béka segge alatt van, mert hazudnék, egyszerüen nincs. havonta talán egyszer látok olyan autóst aki megáll a zebra elött hogy átengedje a gyalogosokat.
a nõi vezetõktõl én is tartok. Tényleg találkoztam már olyannal hogy jobbra indexelt és balra kanyarodott. Meg a sebesség váltásnál tapasztaltam gondokat. Volt hogy az induláskor csak 5. próbálkozásra sikerült 1esbe teni, a többiben csak daráltak a fogaskerekek. sajnáltam szegény astrát.
Visszaolvasva, azért ököllel nem vertem volna arcon :D (de még most is ilyen indulatot kelt bennem, pedig 3-4 hónapja történt)
vagy magamat :D de én nem havonta, hanem a lehetõ legtöbbször csinálom ezt. meg erõszerettel szeretem feltartani a kocsisor a telezöldes keresztezõdésben, hogy elengedjem a balra kanyarodó autókat. álltalában 3-4 et elengedek, több nem is szokott lenni általában :DDD
Az kemény Soha nem ütnék meg egy nõt, de lehet rátenyereltem volna egyet a visszapillantójára.
Ami viszont szabályosan idegesít a nõkben, hogy egyikük sem képes megemelni a kezét, ha elõzékeny vagy vele. Az elakadásjelzõvel való megköszönést, meg hírbõl sem ismeri egyik sem.
Figyelembe kéne venni hogy a régi Swift 1989-es konstrukció, és a mostani új Swift megjelenéséig a motoron és minimális külsõ dizájnon kívül semmit nem változtattak rajta! Esetleg megkéne nézned közelebbrõl az új Swiftet, és nem ezt az elõítéletet nyomnod hogy "soha nem vennél ..."
Én meg úgy tapasztalom, hogy pont fordítva van. Ha engem szívatnak az 99% suzukis, fõleg az új switesek. Nemtom mér (lehet azé, mer idegesíti õket, hogy ellátnak felettem :P ). 88-as 2gen CRX-em van. Pl. ma reggel is: nem engedett át a sávba egy swiftes, félórája indexelek, jön mellettem, ha lassítok lassít, ha gyorsítok gyorsít. Meguntam, vissza tettem kettõbe, bementem elé. Majndnem megszívtam, mert jó nagy slunggal bevágódtam a sávba, de az elötte lévõ autós (aki mögé most bekerültem), pont akkor fékezett. Padlóztam én is, de hídon voltam kora reggel, szal csak csúszott a kocsi. Mákom volt, mert mire odacsúsztam, már gyorsított...
a régi suzukinak csak a kasznijával volt gondom, a motorja nagyon is jó volt, nem hiába volt annyi töröt suzuki. Az uj swift szerintem iszonyatosan csúnya, az ezért nem kéne. akor már inkább a régi suzukit választanám, csak annak iszonyat gyenge kasznija van.
Ja, és tényleg, az új swift és az ignis wwt is kurvajó gép (motorilag), csakhát suzuki. Kb olyan szinten veszti az értékét, hogy nagyon. :) A váltó és a kinézet viszont orbitálisan szar sztem (ráadásul az új swift egy pofátlan koppintás is).
Szigorúan saját vélemény persze.
Az új swift csúnya? Tudom, hogy a szép egy szubjektív dolog, de ilyet még senkitõl sem hallottam róla.
Ki mondta hogy rossz volt a motorja? Volt régi swiftünk is, most az új van, szóval lehet hogy tudok róluk valamit ... Izlések és pofonok, csak azt nem mondd hogy a wartburg szebb ...
lehet. engem még nem idegesített hogy ellátok sok, szinte minden autó felett. gondolom tudjátok milyen magyas egy wartburg. meg sem kell emelni ha alá akarok másni, simán beférek :D:P
A váltó nekem sem tetszik, a régi swiftben sokkal pontosabb volt, de ez még így is van olyan mint ami pl a IV-es Golfokban van. És szerinted minek a koppintása?
DE igen. számomra a wartburg szebb. Szinte mindennél. elnem cserélném akkor sem ha egy A8 as audit adnának érte, vagy a legújabb mercdest. És elhiheted hogy ezzel nem vagyok egyedül.
Na szerintem folytassuk a Suzuki topikban, ne ezt írjuk tele ...
komoly, és sok ilyen trabantos is van. olyan trabissal is találkoztam már akinek uj 1,1es trabija van, és az karosszéria elemeket lecserélte a kétütemûére. ezen nekem is leesett az állam.
valóban van benne valami amit mondasz... én legalábbis messzirõl elkerülöm a suzukikat nem is azért mert suziki hanem azért mert tuti hogy nõ ül a volán mögöt:) és azok meg néha még a csodára is képesek... tisztelet a kivétel mert láttam már jól vezetõ nõt de az viszont nem suzikival nyomúlt
ja amúgy autót nem vennék suzukit soha.. csakis német autót... amúgy motorok-ban viszont toppon van a suzuki volt már suzuki motorom bár most nem aktuális most husaberg-em van de ha úgy adódna szívbaj nélkül vennék suzuki motort megint
Elhiszem, megértem. Csak ha tényleg egy ilyen cserére kerülne sor nem tudom tényleg megtartanád-e ...
Én azt mondom hogy a wartburg nagyon jó és imádni való egy verda. megbizható, bazinagy csomagtartója van, és akár szántó földön is közlekedhetsz vele gond nélkül. Most jelenleg WV Audi szervizben van mert mûszakiztatva lesz, és ott is azt mondta a szerelõ hogy jó választás volt a wartburg. érted, szakember mondta!!
tudod ezek az uj autók engem nem tudnak megfogni. túl van csicsázva a kúlsejük. ott is kerekítenek ahol elvileg már nem is lehetne, eltúlozzák a lámpák méretét és formáját, annyi elektronika van benne hogy már lassan nem is autónak számítanak. Meghal benne modjuk a computer és már nem garos az autó akkor iszonyat sokba kerül a javitás. a kaszni elemek sem olcsók.
Ismerem de ismerõsem körében jópár opel van, és voltak gondjaik velük. Koránymû, futómû, felfüggesztés ... bár ezen nem is csodálkozom a magyar utakon :(
az a baj az új kocsikkal hogy sokkal vaddisznóbbnak néznek ki mint amilyenek valólyában pláne a ratyi olasz-francia szarok "dejónézki" aztán 1.2 varrógépmotor van benne
de de. még soha sem volt olyan hogy ne tudtam volna hazajönni vele. sosem hagyott cserben. egyszer volt hogy valami baja támadt, de 10km/h val haza hozott. aztán egyik pillanatról a másikra már semmi baja sem volt és ment mintha misem történt volna.
Neked össze kéne ismerkedni az egyik munkatársammal. Van neki egy 26 éves wartburgja "az a király verda, a mai autók hol lesznek 25 évesen?" Minden év elején kivesz 2 hét szabadságot és õ maga nézi át, igaz hogy szinte az alvázon kívül minden lecserélt már, de akkor is ...
persze semmisem tart örökké. minden egyszer cserére fog szorulni, de látod még mindig megy, remélem hogy az enyém is megéri a 26 éves kort. üzenem neki hogy vigyázzon rá és legyen meg neki még egyszer annyi ideig. ezek az igazi autók. haveromnak van egy 26 éves golfja és igaz nincs nagyon karban tartva ott zörög ahol csak lehet majd kiesik a motor de még mindig minden gond nélkül száguldoztunk a városban, igaz a lámpát néha meg kell rugdosni hogy világítson :D
Szóval szerintetek lehet párhuzamot vonni a Suzukis és a nõi vezetõ között, és ebbõl származik a lenézés? A motor tényleg jó az új Swiftben (ár/teljesítményben a legjobb), de az ár is elszállt az új modellel. Egy normálisabb 2.5, egy rendesen felszerelt (de nem fullos) 3 misi. Azért ez eléggé elszállt. Mennyi autót lehet kapni 3 misiért. Még FordKókusz is van alapáron annyiért. (tudom, az alap, nem jól felszerelt, gyenge stb, de nagyobb kategória is!)
Ja, annyi a különbség, hogy az agilában jókis opel motort raktak, ami gyengébb volt ... A régi swiftek 4kerék meghajtású változatát pedig a subaru is árulta.
Fordokba botrány pénzbe kerülnek az alkatrészek, ráadásul nem jó neki a sima izzó, hanem vedd meg a Ford izzót a 3x-osáért. Ezért nem vennék Ford-ot soha. Viszont ha megveszel egy Suzukit, akkor tudhatod, hogy a motorba olajat, meg fagyállót kell önteni, és el fog indulni, akárhányszor be akarod indítani, még 200e km után is.
Hát szerintem a nõi vezetõkkel igen A suzukisokkal nem tudom mi a helyzet, mivel én is suzukiban ülök nem vettem észre. Rajtam lehet hogy meglátják, de csak azért mert alapból szeretek száguldozni ...
Nekünk most Opelünk van. Egy 1,2-es corsa 16 szeleppel. Elég jól megy szerintem (persze a 2ezres Mergámat nem hagyja ott :) )Ami gondunk eddíg volt vele, az a stabilizátor (magyar utak rulez), és egyszer visszahívták szervízbe, egy gyakran elõforduló gyári hiba miatt.
de látod ez a jó a régi autókban is. olaj meg hûtõviz és mehetsz. minden mehanikus, semmit nem vezérel az elektronika. minimális elektromos rendszer. tökéletes.
meg ezek a speckós izzók. barátnõm apja 3 havonta kb cseréli a G astrában az fényszóró izzót darabját nemtom hány ezerért, mert az jó bele. tök szívás. én egy ezer éves izzót használok ami még a trabantunkból vagy a ladánkból maradt, valamelyik kompatibilis asszem. a doboznak amiben van már megsárgult az átlátszó mûanyag része.
1 dolog, hogy a Fordba drága az alkatrész, és a tartozékok. A másik, hogy a Suzuki egy megbízható autó, amiért meg is kérik az árát.
(most tagolok)
Itt jön ki, hogy a németek milyen szarrágóak tudnak lenni. Egy cimborámnak van egy 99-es évjáratú 316i BMW-je. Full bõr, CD lejátszó, légkondi, elektromos tükrök, esõérzékelõ, és ennek ellenére képtelenek voltak belerakni hátulra 2db elektromos ablakemelõt (aminek a kisker ára szereléssel együtt 30k).
A japán verdákba pedig alaphangon is raknak ablakemelõt, légkondit. Szóval nincs azonos színvonalon egy alapszintû Focus, és egy alap Swift sem.
Ezt azért tehetik meg, mert így is megveszik. 30,000-ret megspórolnak autónként az 100,000 autónál 3,000,000,000 forint... és nem 100ret adnak el belõle, hanem jóval többet. Euro CENTEK számítanak egy autó elõállítási költségénél!
na én most lépek el mert már várnak. majd éjfél 1 óra körül visszajövök. bye.
Teljesen igazad van, de egy ekkora cégtõl mint a BMW nem várnék el ilyen skótságot. Egyébként nem csak a BMW-re igaz ez, hanem a luxus német autók mindegyikére.
Nos, valóban így van, ultraszánalom, de mégis ezt vettem én is és nem egy japánt, hiába van benne hátul is elektromos mindenizé... Az anyagok minõségei meg a japánokban rosszabbak és még egy csomó dolog szól a BMW mellett, de valóban, hátul tekergethetem mint a barom.
Ezért volt zárójelben, hogy tudom, hogy nem ugyanaz a felszerelés, de nem is ugyanaz a méret, mégis ugyanazon az áron. Egyébként elárulom, hogy a VVT rövidítés nem azt jelenti, hogy nincs benne elektronika. Manapság minden motor elektronikusan vezérelt. Ebben nincs igazi különbség. Ráadásul mióta az olasz kocsikat is Bosch elektronikával szerelik, már tényleg semmi különbség nincs. Amúgy szerintem minden kocsiba drága az alkatrész. Pl egyes Swiftbe 2 elektromos tükör 60eHUF számla nélkül. Pedig az egyes Swift tényleg olcsó.
Nekem is 86-os a kocsim. Van benne mûszerfalvilágítás, illetve háttérvilágítós óra. Ja meg rádió. Ez az úgynevezett elektronika. Amúgy még az AC pumpa is mechanikus benne. :-P
Mondjuk idén le fogom cserélni. Egyszerûen túl öreg már szegény és kezdem unni, hogy 90 felett akkora a menetzaj, hogy fáraszt. Másfél óra 120-szal az M3-ason rendesen kiüt. ;-)
Szerintem senki nem mondta hogy a vvt azt jelenti :) Ha jól tudom a VVTI technológiát a Toyota találta ki. Variable Valve Timring Inteligent, vagy valami ilyesmi. Szóval érzékeli a "komputer" :o a vezetési körülményeket, és úgy állítja a motor teljesítményét, fogyasztását, pl dugóban araszolva visszaveszi a fogyasztást és teljesítményt, gyors tempónál meg gondolom fordítva ...