Na mi van meghal minden topik ahova beírom a Tavria szót?
Tavria?
Ha benzines, akkor VVT, láthattad már az új Swiftben vagy az Ignisben, ha diesel, akkor MultiJet, azaz Stilo, Punto, Grande Punto, Panda. Semmi extra, bár el kell ismerni, hogy a MultiJet nem rossz kis diesel. Dehát diesel ;-)
Ha megint suzukiról van szó, én kipróbálnék már egy sx4 est. kivülrõl tetszik, a motorjára kiváncsi lennék mit tud. ültem már benne bolt, de a belseje nagyon nem tetszik, meg a minimális csomagtér.
az MSN em és mailemet is felnyomták, de megváltoztattam a jelszót, a baj egy cetli lehetett ami az asztalomon volt mikor itt voltak 1 páran
hi all! nagy baj van, most szólt nekem egy haverom hogy autós forumokba mér irkélom én az sg n hogy nekem milyen autóm van volt lesz, ezt 1sem én írtam, én eddig a 18wheels of steel:pedal to the metal fórumoban voltam csak, de sokminden igaz belõle amik itt vannak, imádom a japcsikat, úútálom a friccket és a franciákat, valóban suzuki ignisünk van, és elõtte swift volt, de nincs betervezve mondeóra cserélés, bár naon szertem azt a mértet és a swift sedant is, azokért amikért le van írva, de mind sztornó, hát de akkor bekapcscolódok a témába mert suzukink van
A többire nem is reagálok, Pheelék már leírták... Szerintem fizess elõ egy Autó-motorra, vagy olvasgass szakmai site-okat, és ne ilyen lazajófej vagyok Totalcarosok véleményére adj.
csak nézd meg a szutyok audit: mindnek 1 a pofája és a segge, csak a méret más Mindez 3 év leforgása alatt változott. Serinted ez ugyanaz??
nem valószínû, imádom õket, minõségben mindet veri a japán, de az amerikainak legalább van stílusa nemúgy mint a fricceknek hogy 4 márka ugyaabból készül csk 1 vonal máshogy van meghúzva csak nézd meg a szutyok audit: mindnek 1 a pofája és a segge, csak a méret más, a japánba waze márkáén belül nemnagyon van hasonlóság de hát az amcsikat annyira nem ismerem, de õk ezt így nézik:
egy autónál nem az a lényeg hogy mennyit eszik, vagy hogy milyen jó, hanem az hogy minnél nagyobb legyen
(és én naon szeretem a nagy autókat, készülünk is egy mondeó vásárlásra, mert már az omega is naon álat volt de....yeah...na ennyi)
Mindössze azt írtam le, hogy gondolom kifelejtette az amerikai gépeket a felsorolásból, de mivel a japánokon kívül mindegyiket lefikázta, gondolom az amcsi gépek is hasonló sorsra jutottak volna.
Szerintem te vagy az egyetlen ember a világon, aki ilyen behatóan ismeri a világ szinte teljes autógyártását, mind minőségben, mind megbízhatóságban, ráadásul ki tudja jelenteni akár egy teljes márkáról, hogy jó vagy rossz, más márkáknál pedig pontosan meg tudja határozni, hogy melyik modellek kivételek a pokol tüzének gyehennája alól. Páratlan tudás birtokában vagy, melyet egyetlen emberöltő alatt talán képtelenség is megszerezni. Te egy messiás vagy. Alapíts vallást!
A legkisebb mértékben sem szeretném aláásni természetfölötti képességeidet, de az amerikai kontinensen is folyik némi autógyártás-szerű valami, legalábbis több ráutaló nyomot találtak már az arrajárók. Gondolom véletlenül kifelejtetted, miközben a többi adat tévedhetetlenségén dolgoztál. Fejtsd ki vitathatatlanul igaz meglátásaidat arról is mester!
hát látom egy kicsit elkalandozott a topic, de én vélemyént nyilvánítok:
japánok--> a legjobb & legfejletteb ország, autógyártásban mindekit ver minõsgégben megbízhaóságba (kivév Nissan [ a nissanból kivétel a j ó öreg patrol és az új micra])
németek--> hát hogy is mondjam, útálom, ki nem állhatom õket, gyenge minõségûek nem csípem (kivétel: omega, vectra [de csak a régebbiek], mondeo, trasit, escort, ezek még egybe vannak, állat gépek)
olasz-->gyönyörû szarok naon szépen mutatnak a alon egy poszterként, de minõségük nagyon szutyok, néhány 100km és szétesnek, de mikor0 km esek már akkoris lég gyengék (lásd totalcar, 2006.05.06-ai adás)
dél korea--> a dévó akarom mondani chevrolet elég jó az áráért, de a kia egy fos hát ennyi jutott eszembe
Nekem a Ford Fusionre esett a választásom. Esetleg nézz utána ennek is. Nálam pont a Fabiat taszította le az első helyről. ;-)
Jelenleg nincs, épp lakásvásárlás közben vagyok, és csak utána szeretnék autóval foglalkozni. Egyébként 2002-03 Skoda Fabia szedánt vagy kombit szeretnék. Minimum Classic felszereltségût, ezek a fényezetlen lökhárítós, hátsó ablaktörlõ nélküli, targoncakerekû minimálverziók nagyon nem jönnek be.
Motorváltozatot még nem döntöttem el: a régi 1.4MPI viszonylag jól megy autópályán is, de meg is issza a magáét. Ellenben az 1.2 12V városban fürge, de a rövid váltó miatt az autópálya nem az eleme. Ellenben nagyon jó a fogyasztása, a Totalcaron annak idején rekord volt (5.4 körüli átlag), és ez a lassan 300 forintos benzinárak mellett nem elhanyagolható.
Szívesen vennék nagyobb autót, de hitelre nem akarok venni, és nem akarok 4 évestõl idõsebb és 50 ezertõl többet futott autót venni. 1.5M-ért alsóközepest ilyen évjárattal/km-el csak Citroen Xsarát, Fiat Bravát és hasonlókat kapni, ezek pedig nem a strapabíróságukról és megbízhatóságukról híresek.
nekem egy öreg Opel Vectrám volt februárig, a kultúráltabb megjelenésû fajtából. Városban általában beengedtek hamar a sávokba, keresztezõdésekbe. Autópályán sem voltak problémáim, bár néhányan néhány Matiz, Kalos és WagonR tulajt elvbõl bosszantott hogy egy öreg német autó lazán tartja a 140-et, és izomból megelõztek.
Nem látják be, hogy ezeket az ezres-ezerkettes kisautókat nem autópályára tervezték, 130-nál már 4000 közeli forutlaton nyüszítenek és vedelik a benzint. De sokan úgy vannak vele, ha már 10 évre eladósodtam miatta, akkor megy ez mindenhol vazze, és nehogymá egy ezeréves roncs gyorsabban mennyen éntõlem. :)
Kicsit sajnálom, hogy az "A" Vectra gyártási licenszét nem vette mega Daewoo vagy vmelyik hasonló gyártó. Nem igaz hogy egy nagyobb autó üzemeltetése feltétlenül drága dolog. A Veki öt ember számára kényelmes, az 1.6-os benzinessel 140-ig jól megy, nagy csomagtartója van, és mivel áramvonalas és a súlya is 1100 kiló alatt van a fogyasztása sem horror. Mellesleg nem egy kis ortopéd gnóm, hanem egy szép, arányos megjelenésû autó. Ha újonnan árulnák 2 milla körüli áron, inkább ilyet vennék mint Logant, Kalost, vagy Albeát! Veki forevah!
létezik az hogy egy 1.8as benzines '99es kombi mondeó 7.5 alatt eszik, ráadásul még úgy h hajtják rendesen? (118k km)
Úgy számolj, hogy az autó értékének 20-30% -a mindig álljon rendelkezésre a javításokra, ebben a korban akadnak problémák.
Persze, ezek az E30-asok hihetetlenül szép és jó gépek, alkatrész tonnaszám van hozzájuk, ki kell fogni egy igényes darabot (ez nagyon nehéz feladat) és akkor, ha normálisan bánsz vele még nagyon sokáig fog szolgálni.
Te, ez egy litert nem fog fogyasztani, mert ahogy a leírásban is szerepel, a motor nem mûködik. Ha ilyet írnak nem arra kell gyanakodni, hogy biztos, csak eltömõdött a légszûrõ és le kell cserélni az olajat. Ennek a kocsinak annyi, kifeküdt.
Ilyen gépet 5-600,000 Ft alatt nem érdemes venni, fõleg, ha használni is akarod.
Mi a véleményetek errõl? Mennyit fogyaszthat, érdemes-e megvenni oolyan 6-8 évre, nem rohad-e szét alattam? Mennyibe kerülhet a fenntartása stb?
Ma sikerült majdnem elcsapnom egy motoros !NÕT! mert azon kívül, hogy olyan bizonytalnul ment mint egy vak részeg, kanyarodott a kis édes jobbra, természetesen bárminemû jelzés nélkül és kicsit a kanyar elõt kijött elém balra, hogy tökéletes legyen az íve. No itt halt meg majdnem, mert ugye semmi szándékot nem jelzett, én meg el akartam menni mellette szépen. Gratulálok!
Ja és a legjobb! Az egészbõl persze szokás szerint SEMMIT nem vett észre, hogy mit kellett tenni azért, hogy ne törjön el keze lába a hülyesége miatt. Õ azt hiszi eddig a percig is, hogy minden amit csinált/csinál a lehetõ legtökéletesebb.
No azért pesten se minden fenékig tejfel. Engem dudált már le kanyarodó A6-os zebráról (az a vicc hogy lámpa is volt és zöld volt).
A gyalogosokat, bicikliseket, motorosokat még mindíg sz@rba se nézik az autósok...
a nõk a beléjük ívódott természetüknél fogva idegesebbek a kormánynál, lévén alapvetõen az autót (szekeret, kocsit, motort, ekét...) férfiak kezelték és késõbb amikor már az igények úgy kívánták kezdték el a nõk is használni. magyarán kicsit idegen területen érzik magukat, mint amikor elõször tanítottak engem varrni (pheel, nem fogod bemesélni, hogy tudsz varrni...) tehát ez már akkor probléma volt amikor az asszony legyalulta a kertet a szekérrel...
az én kedvencem amúgy az a típus aki nem ül be kicsi autóba mert nem látja az elejét...
Én előrelátó voltam: a környéken nem volt semmi, csak azok a fránya oszlopok :)
Én még az összel ültettem be a mutert hogy vezessen. Kettesbe még betudta tenni, de mint mondtad nekem is kormányozni kellett hogy ne törjük meg a parkoló autókat. Eddig nem is volt gond, de amikor jött a kanyar... anyu azt hitte az is elég ha addig fordítja a kormányt ameddig engedi a karja, és nem fogta át hogy tovább tekerje. mire ezt észre vettem csak a kéziféket tudtam berántani. szerintem ha belekormányzok neki mentünk volna egy parkoló autónak a kanyar után. annyit nem tudtam volna tekerni hogy jó legyen. 90 fokos kanyar volt. igy szerencsére csak átcsúsztünk a patkán, ami szerencsére csak 2 cenit magas volt mert jól megvan súllyedve, és a jobb elsõ kerék a patka mögött kis dombra felment. Mivel a warbtburg jó magas ezért nem lett megnyomva a lökháritó, és a kicsi szegély miatt nem horpadt be a gumi. a gázt nem nyomta tovább igy lefulladt az autó. ha meg ijedtében lepadlózza akkor az álló hátsó kerekek nem sokat segítettek volna. Meg fordítottam az autót, de vissza fele már nem mert vezetni, pedig mondtam neki.
Én két hete ültettem be a lányt, hogy vezessen. Igaz, nem mondtam el neki, de nem volt triviális számára, hogy amikor megáll, kuplungoljon. Természetesen lefulladt. Indítózáskor úgy szóltam rá, hogy ne köszörülje, ha már két másodperce jár a motor. Az egyesből kettesbe váltás olyan szinten terhelte a feldolgozó képességét, hogy elfelejtkezett útról-kormányról, és ha nem nyúlok bele, nekimegyünk egy olyan oszlopnak, ami eredetileg közel sem volt az útirányhoz. Persze mikor próbáltam arrébbkormányozni, hirtelen olyan erővel kapaszkodott a kormányba, hogy alig-alig sikerült. Mikor már ordítottam, akkor rálépett a fékre, és megint lefulladt.
Hozzátartozik, hogy legeslegelső alkalom volt neki. Anno én jobb voltam. Klasszisokkal. Mondjuk ettől még imádom a csajt, de ezerszer is meggondolom, mire slusszkulcsot lát. ;-)
Egy ismerősöm egy ilyen kerékpáros fószer miatt vágta totálkárra a vadi új Megane-ját.
Egyébként pont erről beszélünk. Mármint az előzékenység dologról. Na ez Pesten jobb. Itt még nem volt olyan, hogy egy percnél többet álltam volna valahol. Legalább minden huszadik ember rendes és kienged. Én tanulok ebből: én vagyok a tizenkilencedik, aki már kienged a huszadik előtt. ;-)
Ami poén lesz, és hogy teszteljem a nõi vezetõ képességet: nyáron fogom barátnõmet tanitani vezetni (valami kies úton hogy nelegyen baj véletlen sem), és ráfogok kiabálni hogy JOBBRA!!!! tippem szerint 1. azt sem fogja tudni hogy holvan 2. balra megy, esetleg lesatuzza és lefollad a motor
Tudom, hogy gonosz vagyok, de ezt nem tudom kihagyni. :DDDDDDDD
ya ez tipikus. én azt utálom amikor este biciklisek sötétben fekete ruhában tekernek a kát település közti úton, ahol persze közvilágítás nuku. Tavaly majdnem elcsaptam egy bringást. Gondolj bele ha 90el hátba kapom, mert még egy buzi prizma is luxus hátulra nekik. éppen eltudtam kerülni, azt nem garantálom hogy nem esett el a kocsi szelétõl, vagy az ilyedségtõl.szerintem csak pár centin múlott. meg jó hogy senki sem jott szembe, mert ugy elkellett rántanom hogy az ut másik szélénél huztam vissza a kocsit.
Egy ilyen esetben egy nõ lehet hogy elütötte volna, vagy azért mert nemtudja lereagálni a vészhelyzetet, vagy lesatuzza és akkor hiába kormányoz úgy is neki csúszott volna. "Csak azért is hogy kötekedjek, hamár a nõk úgy is szóba jöttek :DDD"(nem szánom sértésnek)
Tudjátok mit utálok a legjobban az összes magyar emberben aki vezet, persze tisztalat a kivételnek. Azt hogy az elõzékenység szinte teljesen hiányzik, és akkor sem tanulnak az estbõl, ha õk ketülnek ugyan abban a helyzetbe. Nálunk tipikus ilyen egy utkeresztezõdés, ahol már majdnem egy éve építettek rendõrlámpát, de még az életben nem mutatott mas szint a sárgán kívül. Én már jártam úgy ott hogy csak nem tiz perc volt mire kijutottam, és akkor is ugy hogy meguntam, egyesbe be padlógáz és nyomás ahol volt annyi hely amit ugyvéltem kiférek. Persze volt akkor fékezés oldalról, de csak vállat vontam hogy ez van.
Én ebbõl tanultam, és például tegnap is feltartottam csúcs forgalomban az egész sort és kiengettem magam elé egy betonkeverõt. Ha én nem akkor ott állt volna még egy darabig. Igaz 40él többel nem tudott menni, de engem nem is zavart hiszen tudtam elõre mire vállalkoztam.
Meg hogy akkor sem képesek megállni amikor a gyalogosok már elindúltak, inkább kikerüli öket, még ha nem is gyorsan. Én már volt hogy ilyen esetben rácsaptam a z adott kocsira. Én sem mindig autóval járok tudom milyen az ha nem lehet átmenni az úton. De a gyalogosoknak sem ártana tanulni egy kis kerszt. itt pécsett mér láttam hogy a rendõr megbuntetett több gyalogost mert átment a piroson. Kb öt másodpercen mult hogy ne büntessék meg, én meg jöt röhögve elmentem mellette.
Alátámasztom a BP-n jobb vezetni álláspontot. Mikor hazamegyek szülõvárosomba vidékre (45-50ezres, tehát nem kis városka) ahogy elhagyom a helyiségjelzõ táblát 500 méteren belül legalább 1, de inkább több veszélyes helyzetbe kerülök! Egyszerûen RÖHELY! Már rettegek, amikor beérek a városba, hogy na vajon most melyik barom kanyarodik ki elém, melyik biciklista csalinkázik, melyik paraszt áll úgy az út mellett, hogy alig lehessen kikerülni (a szembejövõ persze nem is lassít) stb.
ez sem igaz mindenkire. én is fatertól kaptam a wareszom, mert nem akarta hogy az audival járjak. Aztán annyira megszerettem hogy már lesem cserélném más autóra. Néha azért én is tövig nyomom neki, meg legyorsulok néhány autót, néha 2esben kihuzom 75ig, néha egy két kézifékes kanyar, de azért vigyázokrá és féltem. Nem hiába vettem bele riasztót is, és a riasztón kívûl elláttam még egy körös inditásgátlóval.
Azért elég sok bunkó van, akiben fel sem merül egy kis villogás. Mondjuk székes fõvárosunkban többen köszönik meg a figyelmet, mint máshol. Valahogy Bp-en konstruktívabban vezetnek az emberek. A másik undorító dolog, amikor a kézfeltartást arra használják, hogy csakazértis beengedd õket (furakodás). Õszintén megvallva párszor már én is csináltam ilyet, de nem szoktam visszaélni mások kedvességével. A múlt héten mûveltem egy elég rondát, arra nem is vagyok büszke. Mentem a kanyarodósávban, de indexeltem befelé (hajtottam fel a Szentendreire), viszont nem használtam ki egybõl a kínálkozó alkalmat (gyorsabban jutok elõre felkiáltással). Elég szerencsétlenül vágtam be egy busz elé, ráadásul nem fértem be, így behúzott farokkal lekotródtam a kanyarban jobbra. Elmentem másfelé, nem volt nagy kerülõ, de elég gáz szitu volt. Persze nem ez a jellemzõ.
Nem nehéz felismerni a nõket, vagy nem mennek rendes sebességgel, vagy ami a legjobban tetszett eddig hogy minden nagy kátyún átment és utána próbálta kikerülni. Ez nagyon tetszett.
Pedig tényleg hasznos amit DanielT linnkelt. Ha esetleg lerobbansz, nemcsak nézel ki a fejedbõl, és várod, hogy valami segítõkész ember (úgyis olyan sok van belõle Mo-on) segítsen. Plusz, tudod mire kell figyelni vezetés közben, hogy épek maradjanak a fékek, kuplung, lengõkarok, stb.
Ez teljesen igaz, még egy nö sem volt képes arra hogy meglengesse a kicsi kacsóját vagy benyomja az elakadásjelzõt pár villanás erejéig, hogy megköszönje hogy kiengedted. Bár elképzelhetõ hogy ha elengedné a kormányt, akkor vége lenne az autózásnak, fõleg ha éppen kikanyarodik.
Köszönöm a lekezelõ stílust de ha megtanulom ezt a magastudományt, adott esetben gyorsabb lesz a reakcióidõm és soha többet nem fogok bizonytalankodni?
Pheel, te nem vagy mérvadó, rólad elhiszem, hogy ezt IS tudod.
Jó oldal. Soha nem tudtam, hogy mûködik a reduktor a Mercimben :)
Nem tudok válaszolni, feltételezem az átlag férfi vezetõ sem tud. Nem érdekel, vizsgára átolvastam, nekem ez nem szükséges a használathoz. Te tudod, hogy mûködik a mikród és a mosógéped?
Ez ugyanolyan, mint mikor átlaguser felhív (nõ, férfi vegyesen), nem megy a letöltés, doom3, nem tudok nyomtatni, stb - ne használjon gépet, amíg nem tudja csukott szemmel összerakni, mondjuk? :D
Dehogyis! Csak éppen az ilyen ember nem becsüli a dolgokat. Belefekszik, tapossa, csattan, apucimajdkifizeti. Ha kicsit félti a tulajdonát az ember, akkor nem megy bele minden hülyeségbe.
Egyébként szerinted hány nő érti a sebességváltó és a tengelykapcsoló működését? Nem arról van szó, hogy benyomod, arrébbteszed, kiengeded, hanem fogaskerekek, áttételek, tárcsák stb. Mire jó a több szelep vagy a több gyertya? Miben más a négyütemű, mint a kétütemű? Miért jobb a kevesebb vagy éppen a több henger azonos hengerűrtartalommal?
Az a baj, hogy élből nem érdekli a nőket az egész, csak beleülnek, befogják a szemüket és mennek. [Általánosít] Egyébként te tudsz ezekre válaszolni? :-P
Elismerem, 1 méter minden oldalról :D, üres, kézifék de legalább nem ferde - belátom a saját korlátaim és nem nézem a parkolót tanpályának; ha egy helyet neccesnek látok, leteszem hátrébb és sétálok pár métert. Húzták már meg a parkoló autóm és 1 tel.számot nem hagytak ott - most lesz aktuális 2 elem festése.
Nézz meg egy-két T-betűs autót! Átlagpasi beleül, kétszer lefullad, aztán már megy neki rendesen. Átlagcsirke még egy hét múlva is a váltókarra bambul, miközben sebességet vált. Persze mindkét oldalon vannak nem átlagos képességű versenyzők, ehhez nem fér kétség.