60K-ért már lehet komlett swiftet kapni német papírokkal úgyhogy marad egy tartalék vagy megbugázod a papírokat
Sajnos tényleg vannak, akik a Suzukisokat lenézik, elég szánalmas viselkedés. Az viszont tény, hogy amikor Daewoo Ticonk volt, sokat dudáltak, mikor Rover 25-ösünk, szinte sosem, most, a Golfnál pedig elõfordul.
Szerintem az elején egyben sem, félidõben minden tizedikben, a végén minden másodikban. Aki 60k-ért kocsit vesz, annak tényleg nem hiányzik az elektromos tükör. :-P
A legidegesítõbb az, amikor valaki meg akar elõzni, bemegy mögéd 1 méterre, de perceken át nem elõz, mert nem mer kimenni, és végig rád van tapadva. Egyszer apukám rohadtul megszivatott egy samarást, aki ránk volt így tapadva(mi kb.85-el mentünk, tehát nem mentünk lassan a max 90-hez képest). Amikor negyed óra ránktapadás után végre megelõzött minket, apukám megszivatta nagyon, elkezdett rátapadni a samarára, egészen 145-ig felgyorsultunk, akkor már a samarás menekült volna, de anyukám szólt, hogy felmegy a vérnyomása, úgyhogy hagyja abba a szivatást. És ezt a 145-öt egy most 22 éves(1984-es) Zastavával sikerült elérnünk, 4-en ültünk benne, és még a padlótól jó messze volt a gázpedál, amikor 145-nél lelassítottunk. Most is csak annyi baja van, hogy lemerült idõközben az aksi benne, mert nem azt használtuk, és még nem lett bele visszatéve. Szóval ahhoz képest, hogy 1100-as motor van benne, és 55 lóerõs elég sok erõ van benne. Szerintem kicsit megérdemelte a samarás a szivatást, mert ha be kell fékeznünk, miközben mögöttünk jön 1 méterrel, akkor eléggé belénk jött volna, szóval elég veszélyes dolgot csinált ahhoz, hogy ráijesszünk egy kicsit.
Hát a nõkrõl nekem is megvan a véleményem, pedig csak 5 éve vezetek, de már nem egyszer közel voltam hozzá h egy nõ megõljön mer nem ismeri a kresszt. Sajnos sokan vannak ilyenek, megaztán a jobb kéz az szinte nem is létezik MOn sajnos :S
ez a magyar vezetéskultúra. azaz nincs. senki nem tisztel senkit, ha meg próbál elõzni valaki, vagy kcsit lassaban startol valaki a lámpánál, vagy lelép egy gyalogos a !zebrára!, stb. akkor már megy fel a pumpa. NAGY tisztelet a kivételnek. volt szerencsém 1 évet Londonban élni. ott már ha ránéztem a zebrára, megálltak jobbról-balról. Néha igazán zavarban is voltam, amikor át akartam menni, mert nekem nem volt sürgõs, de ha egy kicsit bemozdultam az úttest felé, már megálltak és vártak hogy menjek át. emiatt utána itthon majdnem el is csaptak párszor... kicsit talán off (de azért szerintem nem annyira)
igy már mi is jártunk hogy nagyon ránk tapadtak ugyan igy. apám ugy szivatta meg hogy rálépett a fékre... gondolhatog a hülye mingyárt padlóig nyomta aztán csak halgattuk a csikorgását. ebben az volt a poén hogy fater autóján a lámpa már jóval a fékezés elött világít. csak egy picit lépett rá a pedálra hogy felgyulladjon. nagyon rá parázhatott a csávó mögöttünk, de ugy kell neki.
én is ezt irtam az elsõ hozzászólásomban. a németeknek is van vezetési kultúrájuk. már többször tapasztaltam a balatonnál, ugyan igy a zebránál. álltunk a zebránál és nem álltak meg az autók, persze csúcsforgalom volt délután. erre egy német az audijával megállt. persze az út túloldalán nem álltak meg az autók ugyhogy nem indultunk el. vártunk... vártunk.. a német csak üldögélt nyugottan és várt velünk. kb fél perc után már integettem neki hogy menjen, meg mutogattam hogy a másikak nem állnak meg, de nem indult el mutatta hogy nem. mögötte már nem is láttam a kocsisor végét az egyenes úton, de õ megvárta migy egy másik német megált az mási irányú sávban. Na ez a nem semmi.
a másik eset szintén német, már akkor megállt mikor csak a zebra felé mentünk. gondolom látta hogy járdan nem megy tovább hanem fel kanyarodik az utfele és muszáj átmennünk. még vagy 10 méterre voltunk a zebrától, még nem is fordúlt az ut felé a járda de már meg állt.
Az én tapasztalatom szerint valós helyzet. Volt szerencsém egy napon belül egy régi Suzuki Swiftet és egy Volkswagen Borát vezetni pesten. (Ha jól emlékszem már írtam errõl az egyk autós topicba) A különbség zongorázható volt. Amikor a Boraval mentem sokkal elõzékenyebbek voltak velem az embrek, mindenki beengedett sávváltásnál, nem vált hirtelen kitûzött életcéljukká hogy megelõzzenek, stb. A Swiftel meg... nos képzeld el ennek az ellenkezõjét :)
miért alakulhatott ki ez a suzukik iránt? talán a silány biztonság miatt, vagy mert átvette a trabant szerepét, vagy csak azért mert japán!?
ha ilyen szempontból nézzük nézzük akkor a wartburg klasszisokkal jobban szeretik az emberek, mert engem eddig mindig beengedtek sáv váltáskor. volt olyan aki rágyorsított, hogy beférjek mögé mielött elfogy a külsõ sáv, aztán ment a megengedett sebességgel elöttem, volt aki lelassított amikor indexelni kezdtem és beengedett maga elé. persze mingyárt integettem neki, hogy kösszi aztán felvillantottam párszor az elakadás jelzõt is.
azért, mert abban az idõben viszonylag olcsón lehetett a Ladát-Polákot-Dáciát stb.. leváltó "menõ" "nyugati" autót kapni... meg is vették sokan, és ennek árnyékában a 90%-uk az országút királyaként fölényeskedtek, vagy autóversenyzõnek érezték magukat...
BMW 520i 1991 es 20 szelepes.Valaki tudja-e hogy hol és menyiért chipturingolják(a fedélzeti számítógép szoftverének frissítését jelenti,talán) de 30-40 km rel nõ a végsebessége és a start. Allítólag. Van valaki ki -e témában jobban othon van? Kösz
Bocs melléütöttem 24 szelepes természetesen
Itt nézz körül...én náluk fogom csináltatni a seatomat. Mondjuk nálad nem tudom mennyit dob...de nézd meg, meg esetleg érdeklõdj náluk telefonon.
A benzines autóknak a chiptuning annyi mint halottnak a csók. Semmi értelme foglalkozni vele, jó esetben nyerhetsz 6-10%-ot, míg ez a turbódízeleknél 30% felett is lehet. A végsebesség pedig a váltóttételtõl függ inkább, felejtsd el, hogy ettõl gyorsabb lesz. Inkább motor-optimalizálásnak lehetne nevezni.
másfél évig volt céges Lagunánk, elõtte Passat. Rengetegszer belénk kötöttek az úton, szándékosn nem engednek be a sávokba. Most cégváltás történt és Megane kombi, észrevehetõen sokkal kevesebb az ilyen eset. Szóval sokminden az irigységbõl fakad.
a kis naiv :DDDDD, nem valószínû, hogy a megengedetett próbálja tartani :DDD
igen, mert nem mindenki 10-20 percet vezet, hanem fél-egész napokat. Falun lakok, és a falutól kb. 3-5 percnyire van egy bútorbolt. Na annak a tulajdonosa egy 1,9 tdi A4-el jár, de csak arra használja, hogy reggel, délután megteszi azt az 5 perces utat. De úgy teszi, hogy kifordul az országútra, megy 50-60 nal. És csodálkozik meg föl van háborodva, ha türelmetlenek mögötte. Hóban meg egyszer 20-al ment, és állati balesetveszély volt, mert mindenki elõzni akarta.
én személy szerinte francia és olasz (kivéve Lambo, de az Audi úgyhogy más) autót sohasem vennék na meg persze dél koreait sem. De ezt szerintem mindenki maga dönti el és nem utolsó sorban pénztárca függõ is. Aki megteheti, hogy egy Mercit, BMW-t, Audi-t vegyen az sohasem fog mást venni látva a minõséget...
Ez mindaddig így is marad, amíg be nem ülsz egy hasonló kategóriájú olasz vagy francia autóba. Utána valószínûleg elmúlik az egész elõítélet dolog. Mióta ugyanazt az elektronikát szerelik mindbe, azóta gyakorlatilag már csak a kinézet és az ár különbözik.
hát igen. magyar utakon meg föleg be kell tartani a megengedett sebességet. a 6os uút annyira szar hogy szinte pesti végig ki van rakva a 60as tábla, de vannak olyen helyek is ahol 60nal sem mennék rajta vegig.
én városon kivül mindig betortam a 90et(néha városban is), de nem is csak a szabály miatt hanem mert akkor már +3 litert falna az autó, aztán nagyon nem volna jó már ha 10 felett kajolna
A fogyasztás a másik. A városi 50 km kicsit kevés, de mindenképpen indokolt. Aki betartja a sebességkorlátozást, nagyobb biztonságban van és gazdaságosabban utazik, ez kétségbevonhatatlan.
Belgiumban jó pár olyan falun autóztam keresztül, ahol szépen ki volt fittyentve a 70-es tábla. Igaz, hogy ott meg is állnak a gyalogosnak, meg ennél a sebességnél talán valamivel kisebb a zajterhelés és a károsanyag-kibocsátás.
A 7-es fõúton, a Velencei-tó déli partján még mindig kint figyelnek a 40-es táblák. Na, ha valaminek semmi értelme, akkor az a táblák megléte. Este kimenni villás- vagy dugókulccsal, leszerelni a tetves táblákat, aztán kettéhajtani.
Azok a 40-es táblák állítólag azért vannak, mert így akarják elzavarni onnan a kamionokat. Csakhogy ezzel a személyautósokkal is kibasznak. Nekünk Agárdon van nyaralónk, úgyhogy majd nyáron ha ott leszünk, akkor tudok segíteni a táblák eltüntetésében
Jó fél éve már csak célforgalommal lehet behajtani a 2,5 tonna feletti jármûveknek (autópálya rulez), így abszolúte fölösleges a sebesség ilyen távolságon történõ drasztikus korlátozása. A pokolba az ilyenekkel.
Ami a márkák megítélését illeti: eddig az opelosok azok, akiket nem nagyon szeretek (ezen belül is a Vectra a kedvenc). Zöldre vált a lámpa, 300 méter után már el is bírják érni a 40-et. Komolyan, mintha lajhárok versenyét nézném lassított filmen.
Az az alumínium nem nagyon fogja kibírni a hõterhelést, bár elefántölõ fúvócsõnek még egész jó lenne!
Úgy is lehet. A táblával kiásod a gödröt, majd a már nélkülözhetõ táblát el tudod cserélni mézre, amivel megfogod az elefántot, és a csövet a már említett módon felhasználva egy nagy halom húsra tehetsz szert. Azt hiszem, ez az egyik legzseniálisabb és leggonoszabb terv, amit itt az SG-n olvastam!
Csacsi vagy. Az elefánthús sokkal finomabb, ráadásul ha csak egy elefántot is fogsz, azon is jóval több van, mint a lebökött hízón. Ergo: a malac húsát szépen el kell adni, az elefánthúst zsupsz, be a mélyhûtõbe/jégverembe, aztán lehet porciózni magatoknak, meg persze a szomszédoknak is bizti jól jön, hiszen ilyen egzotikus étkeket nem ehet csak úgy minden nap az ember.
Öklömnyi darabokra kell felvágni a húst, a csontváza(ka)t meg egy természettudományi múzeumnak kell eladni, rengeteg pénzt kapsz érte, amit mélyhûtõládákba fektethetsz. Aztán amikor elfogyott a hús, el is adhatod a hûtõládákat.
Most voltunk klipróbálni a Shevroleteket. Lacetti 1.6, meg aveo 1.4 -t. Hát lehidaltam tõlük, de nem azért mert olyan jó. Kényelmes meg elég jól is néz ki belül, de a teljesítménye az siralmas. Aveo: 96 lóeró a papiron, DE 5600 as fordulaton adja le. Úgy képzeljétek el hogy kettõben padlógázzal mentem, és minden sebességben fölfelé. A motor képtelen elérni az 5600 as fordulatot. Arra hogy kapásból padlógázt nyomok 3ban már nem is reagál szinte, csak annyira mint egy sima gázadásnál. és csak dombon lefele tudtam elérni a 160at padlógázzal, pedig asszem 200 ig van órázva. Könnyü kormányozni, meg nagyon fasza a fék, de nem megy. A lacetti teljesen ugyan ilyen. A csomagtartó mérete legalább jó, 330L.
Ezek után beultem egy Saab vektorba... na igen, az már autó, sajna az nem tesztautó volt és nem lehetett manni vele. Asszem 9 milla a gép.
Voltunk nézni suzuki SX4 et is. azt sajna nem lehetett kipróbálni, csak bele ültem. Mitne mondjak kényelmentlen volt akár hogy is állitgattam az ülést. A belseje szerintem kifejezettem csúnya. A hásó ülésre csak ugy tudtam beülni hogy kézzel huztam fel a térdeimet. A csomagtartó mérete az meg nulla. még bevásárolni sem lehet vele menni. A warbi csomagtartójába sem szokott beleférni mindig, pedig az 525l. De ezt a suzukit valahol még kifogom próbálni. Beültem az új swift be is annak jobb volt a belseje, de az sem volt kényelmes.
Néztünk skodát is, fábiár, meg oktáviát. a fábia is elég gyengevolt kinézetre, kényelme közepes. Oktáviába nem ültem, csak az adatait néztük. Annál az volt a durva, hogy legalább másfél tonna a kocsi úgy ránézésre, mert nagyobb méretü, mint az audink, 1.4es motor, és csak 75 lóerõ van benne. Az audink 140 lovas 2,3 motorral, és még az is nagyon lomha induláskor, ehez viszonyitva a 75 lovat nem nagyon tudom elképzelni hogy mehet. Azt mondták jövö héten lesz megint teszt autó majd kipróbálom.
Egyre inkább ott vagyunk hogy nem akarunk uj autót venni. Jók az öregek, azok legalább menek. Eddig nagyon úgy nézki hogy fater marad az öreg audinál, én meg a warbinál. Vagy összeszedünk egy halom pénzt és valami autót nézünk 6 milla körül, ami nemhiszem hogy megtörténi.
Az a legszarabb az új autók belsejében, hogy szinte mindent abból a szar müanyagból csinálnak. nagyon kevés ami le van burkolva valamivel.
Jövõ héten valszeg elmegyünk még VWt, audit, meg fordot nézni, aztán majd meglátjuk.
Aveot márcsak az 1!! csillagos töréstesztje miatt sem vennék...
mamost azért ugy azt tudd, hogy attól még hogy vékony lemezbõl van, lehet biztonságos, és fordítva...tehát a vékony a lemez-nem biztonságos a kocsi címû klisét el lehet felejteni, mert ütközéskor NEM a lemez fogja elnyelni az energiákat... pl az új Swift és az SX4 is 4-es az NCAP-n... na errõl ennyit.
Legtöbben azt hiszik, hogy a Suzuki olcsó, csak mert régen az volt, és körül sem néznek a piacon, csak megveszik életük sokadik Suzukiját, abban a hitben, hogy minden kocsi drágább. Érdekes, hogy pl egy Clio, Grande Punto vagy éppen Yaris sem drágább azonos felszereltséggel.
Na ja. Ebben van valami. Mongyuk nekem feltünt hogy már nem olyan olycsók a suzukik. régen tényleg az volt, hamar átvette a magyar népautó szerepét. Manapság ez már nem jellemzõ rá. ma már minden autóból sok van. Rengetek g astra ami nekem a leginkább szembetûnik. de nagyon sok van a rohadt drága audikból is. ebben meg az az érdekes hogy mindenki panaszkodik hogy kevés a pénz szar a fizetés, minden drága, a benzin is, de mégis szépen szaporodnak a méregdrága autók is. ez a város (pécs) már képtelen befogadni ezt a forgalmat ami napjainkban van. reggelentem már a buszok is csinálnak egy órás késékeket is néha, fél óra az átlagos. Az utak darabokra esnek. És egyretöbb lesz az autó.