Asszem elég megosztottak a vélemények, hogy a pénzzel tömött amerikai kommerszfilmek vagy a sokkal szerényebb költségvetésû és emiatt más miatt vonzó magyar filmek az értékesebbek a nézõ számára. Ugyanez levetíthetõ a színészekre, akik között a amerikai elitben szinte senki sem szerepel színházakban, következésképp nem szokott hozzá egy egész estés hibátlan produkcióhoz. Ellenben nincs olyan magyar színész aki csak a filmbeli szerepeivel keresi a kenyerét.
Hihetetlenül különbözõ a két éra, ennek fényében is kell mérlegelnünk. Ki ki mellett voksol?
én magyar mellett ezen belül fõleg színház... De ha film, inkább Európa Kemping, mint Szõke kóla... :) már ha érted ezekkel a tõmondatos hasonlítgatásokkal hova akarok ilyukadni ;)
Vannak amerikában is kisköltségvetésû filmek, amik ugyan úgy lehetnek jók és rosszak is. Teljesen értelmetlen dolog öszehasonlítani a két "filmipart" fõleg a mérete, de leginkább a kulturális különbségek miatt.
Egyébként pedig abban nem lehet vita, hogy a rendezés, a színészi játék és a technikai megvalósításban az amerikaiak (angolok, franciák, japánok, kínaiak, csehek és németek) messze a magyarok elõtt járnak...
tény, hogy az amerikai filmeket nagyobb költségvetés jellemzi, de számomra ez semmilyen fokmérõt nem jelent egy filmnél lehet kis költségvetésû film is iszonyat pocsék, és attól még mert valami amerikai és sokat költöttek rá, még lehet jó
egyébként nagyon szeretem a magyar filmet, ha jó de magyar film és magyar film között is van különbség mostanában egyre több tehetséges fiatal színészt ismerhetünk meg, ami szerintem nagyon jó viszont van egy olyan rétege a magyar filmnek, ami számomra élvezhetetlen, ezek pedig (kevés kivételtõl eltekintve) a Koltai és társai által jegyzett filmek, amikben egytõl egyig ugyanazok a színészek játszanak, pontosan ugyanolyan karaktereket... és hát valljuk be, volt pár szégyenletes alkotás, pl Ámbár tanár úr
a Valami Amerika és a CSak szex és más semmi, Kontroll, ezek tetszettek "mostanában", ami eszembe jut
...egyébként pedig nem az a fontos, hogy ki készítette a filmet, hanem az hogy a nézõnek tetszik-e :) márpedig mindenkinek más és más tetszik
Hosszú-hosszú évek óta a Kontroll volt az elsõ magyar film, amit képes voltam végignézni. Végre sikerült elaszakadni a már halálosan unalmas szenvedõs/mulatós magyar életérzéstõl.
A Koltais, Tímár Péteres filmektõl meg kiráz a hideg :)
csak próbáld meg egyszer megnézni mondjuk a Zimmer Ferit, vagy a Sose Halunk Meg-et. Jó, tény. A Koltais filmek eléggé "belsõséges" filmek, bele kell látni a mélyébe, hogy az ember szórakozni tudjon rajta, de pont emiatt jobb, mint egy olyan amrikai film ami csak a látvány és jó nõk miatt vonzó, mert a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla. Persze ez mindegyikre igaz. Tisztelet a kivételnek, mint például a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a Hegylakó, de ezek nagyon ritkák...
egyébként lehet más filmekrõl is beszélni? mármint úgy értem, nem csak amerikai és magyar filmek vannak a világon:) ki mit gondol egyéb nemzetek filmjeirõl?
"a története már lerágott csont, a szerepek olyanok, hogy bárki játszva megoldaná és mondanivalója nulla"
Amiket itt elmodtál ugyan így igaz a Koltais filmekre is :)
De már megint általánosítasz... amerikában egy évben több ezer, ha nem tízezer film jön ki: szerinted mindegyik csak a jó nõkrõl és a 3d-s animációról szól? Nincs egy mûvész- vagy mélyebb értelmû, gondolkodós film?
Amiket a mozik vetítenek az csak a jéghegy csúcsa - ezeket a forgalmazók azért hozzák be mert pénzt akarnak keresni vele, nem azért mert nevelni akarnak.
egyébként egy filmnek feltétlenül nevelõ szándékúnak kell lenni? mindenképpen szükséges a mély mondanivaló? szerintem más célja is lehet egy filmnek, pl a szórakoztatás sem utolsó szempont... és egy könnyed, szórakoztató film miért ne lehetne jó? csak nem mindegy ugyebár, hogyan és mivel teszi:)
Na ez az. Csak ezek a kommersz szarok jutnak el ide hozzánk. A kis amcsi filmek, amik lehet hogy jók, viszont kicsi a költségvetésünk, nem tudják megfizetni, hogy itt a tengeren túlon is vetítsék
ez nem igaz utána kell járni/olvasni/érdeklõdni... a logomban szereplõ kis független stúdió az élõ példa rá, hogy nagyon kis rétegnek készített filmeket is meg lehet szerezni... márha ugye a filmnézést nem csak a mozi fogalma alatt értjük...
Hát persze, hogy nem feltétlenül a "nevelés" a lényeg. Én pl. azért nem nézek magyar filmet, mert olyan karaktereket látok itt a sarki kocsmában is - ezért nem érdemes moziba menni. Én szórakozni akarok egy filmen nem ugyan azzal a sz*rral szembesülni, amit minden nap látok az utcán.
Ezzel a hozzászólással pont a topik létét kérdõjelezted meg: ha vannak jó amerikai filmek, akkor nevezd át a topikot "kisköltségvetésû mûvészfilmek vs megamozik"-ra.
Egyébként itthon is ugyan az van mint az USA-ban: a szponzorokkal telenyomott filmek elnyomják a kezdõk próbálkozásait.
Ez olyan mint a zene: aki megelékszik azzal, amit a rádiók és zenei tv-k elédobnak az csak a kommerszet ismeri, aki pedig veszi a fáradtságot és igényes, az megkeresi a neki valót (filmet, könyvet, zenét stb.)
Nézd meg a Csinibabát. Abban kiváncsi lennék, hol találsz kocsmai karaktereket. Az már a te bajod, hogy csak az idétlen jelmezekben ökörködõ akcióhõsökre gerjedsz
bár a költségvetés nagysága és a film értéke között azért talán ne keressünk túlságosan nagy összefüggéseket kis pénzbõl is lehet jót csinálni de jó nagy sz**t is
továbbá mûvészfilm és jó film között sincs ám egyenlõségjel
"szponzorokkal telenyomott filmek elnyomják a kezdõk próbálkozásait" és ezeket a "bújtatott" reklámokat, néha olyan gyomorforgató szinten nyomják, hogy tényleg nevetséges...
Szerintem magyarországon sokkal több figyelmet kapnak a kisköltségvetésû filmek mint az USÁban. Úgy is mondhatnám, hogy itt a kis költségvetés a jellemzõ ott meg a nagy...
Neked fogalmad sincs arról, hogy én mire gerjedek :) De amiket eddig hozzászóltál, ezt nem veszem sértésnek, mert látszik, hogy nem teljesen vagy otthon a filmek között...
Egyébként nem bántom én Koltait, Csonka Picit vagy Stohl Bucit, ha neked õk tetszenek nézd nyugodtan. Mindenki abban leli örömét, ami neki tetszik
Nem akartalak én megsérteni, de hogy ki van otthon film témába azt nem firtassuk miután nem meg sem nézel magyar filmet...
Mellesleg nekem már csömöröm van az olyan filmekbõl amelyek története olyan egyszerû mint egy pofon és amikor az ember "kijön a moziból" nem tudja mit akart a stáb a pénzkeresésen kívül. Igénytelen szarok mind
Tök mindegy miért van így. Ez teszi értékesebbé a magyar filmeket. Nézd meg az Üvegtigrist pl. Vettek pár autót, szereztek egy lerobbant lakókocsit és nulla összegbõl csináltak egy kultfilmet. Ehhez képest az amcsi kultfilmek rengeteg lóvét zabálnak föl. Nem az a nagy, hogy sok pénzbõl csinálok, hanem, hogy kevésbõl. Itt az érték lényege
szerintem ezzel itt mindannyian így vagyunk, csak más értékeket képviselünk némileg
én viszont a másik véglettõl is rosszul vagyok attól ha egy filmet annyira nagyon mûvészire és elvontra akarnak csinálni, hogy a végén már csak az érti (ha egyáltalán), aki kitalálta:D
de a szájbarágós tanulságos a másik kedvencem:D amikor nem kell különösebben agyalnod a mondanivalón, mert alaposan szádbarágják a film alatt
én nem tartom értékesebbnek a filmet csak mert kevesebb pénzbõl csinálták... kinek mire van lehetõsége...
ugyanakkor népszerûtlen leszek a véleményemmel, de hát ez van, soha nem tartoztam a többséghez... szóval nekem az Üvegtigris nem tetszett, se az egy, se a kettõ
Na várjunk! Én nem a mûvészfilmek híve vagyok!! Azokat én se nagyon szeretem. És a bizonyíték, hogy nem mind vagyunk vele így arra példa a #25-ös hozzászólás
Én nem állok hozzád máshogy, azért mert nem tetszik az Üvegtigris. Valljuk be az is kommerszfilm és aki érti a poénokat benne az bepisil a röhögéstõl. Egyszerû sztori, könnyed szrakozás. Ha neked ez nem tetszik semmi baj nincs. Emberek vagyunk. Különbözünk.
õ azt írta, egy filmen szórakozni akar szórakozás és szórakozás között óriási a különbség, nem azt mondta, hogy gagyi hálivúdi tömegfilmeken akar szórakozni
Hát akkor mit mondott? Azt mondta, hogy õt nem érdekli a hétköznapi ember karakterrel teli film. Az amcsi filmek meg mirõl szólnak? Szuperhõsök, szörnyek, vállalatigazgatók, zsaruk, bûnözõk. Kissé unalmas má...
Egyébként az Üvegtigris nekem sem tetszik, pont a szokásos magyarkodás miatt. Miért nem lehet valami más témáról filmet csinálni könyörgöm? Elegem van a lepukkadt alkikból, a boroskólából, a balaton fílingbõl, a nyóckeres roma gengszterekbõl, a kádárkorszak "romatikájából" meg az összes többi olcsó, gagyi, elcsépelt klisébõl. Mintha ebben az országban csak ilyen karakterek élnének, normális emberek meg csak látogatóba járnának ide.
pontosan ahogy az amerikai tömegfilmeknek is megvannak a maga kliséi a magyar filmeknek is, többek között pont ezek, amiket említettél:) számomra is éppolyan unalmasak a magyar klisék, mint a hálivúdiak:)
A Kontroll azért volt jó film, mert félre tudta tenni a magyar "valóságot" - nem véletlen, hogy a külföldiek is fogták, hogy mirõl van szó, hiszen nem kellett megélniük azt, ami itt megy. A Tímár Péteres, Üvegtigrises filmeken csak a magyarok tudnak nevetni, mert mi látjuk, hogy mi van a film mögött (milyen társadalom, milyen kultúra) - a kérdés már csak az, hogy erre kíváncsi-e mindenki. Én speciel nem...
én megmondom neked, majd winnie kijavít, ha hülyeség azért ezt látjuk mert ebbe nyomnak zsetont... van nekem egy ismerõsöm, nem fogom leírni a nevét. rendez. saját zsebébõl. pl két éve egyik filmje/asszem az Urine/nyert pénzt, de ezt a mai napig nem kapta meg... :) kap helyette a Kovács Ági
Magyar filmek közül a Kontroll ami tetszett, kíváncsi lennék még a Fekete Kefére is, de azt még nem láttam.
Külföldiek közül rengeteg olyan film van ami tetszik, felsorolni is nehéz lenne, de azért itt van pár cím: Smoke, Elveszett gyerekek városa, Vidocq, Pokolból, Hellraiser, The thing és a régi 70-es 80-as Carpenter rendezések, Big Fish, Ed Wood és az összes többi Tim Burton film, Fargo, Ó Brother where art thou és minden egyéb Coen film, háborús filmek (ToraToraTora, Thin red line, Vaskereszt stb.), Lynch filmek, sok francia és angol film (Kelet az kelet, Amelie, Snatch, Lock Stock, Sekély sírhant, Trainspotting), a Dogma elõtti Kevin Smith fimek, Baraka + még vagy egy millió egyéb :)
... szóval sok szar amerikai szuperhõsös megprodukció
Ezt írtam én is: a magyar "szuperfilmek" meg Stohl kapják a pénzt a kezdõ filmesek meg szenvednek...
Mi is most szeretnénk elkezdeni egy sorozatot nyáron (igaz nem szórakoztató stílusban, hanem doku témában) és szinte biztos, hogy saját zsebbõl kell majd mindent finanszírozni.
Egyébként az is fura, hogy a magyar dokumentum- és rövidfilmek a világ élvonalában vannak, de errõl itthon senki sem tud, mert a "sztárok" és a bevétel fontosabbak.
így van az ismerõsöm elhozta a New York-i rövidfilmfesztiválról a legjobb vágás díját. Ez azért elég jó eredmény! Mégis ott tart, hogy a városi tévébõl kell kölcsönkérni néha cuccot, ha azok nem használják.
egyébként sem meggyõzni akarjuk itt egymást szerintem, csak véleményt cserélünk:)
ez nem korfüggõ:)
Egerben ahol lakok rengeteg olyan rejtett "kincs" van, fõleg mûemlékek, érdekes helyek, házak, katakombák amirõl senki sem tud. Ezeket szeretnénk bemutatni, de nem olyan uncsi módom, mint az MTV-s városbemutató filmek (két svenk egy dombtetõrõl, aztán alatta a narrátor mondja a szokásos szöveget), hanem kicsit érdekesebben, fiatalosabban, kézikamerásan kúszva-mászva a város alatt :)
"Nem az a nagy, hogy sok pénzbõl csinálok, hanem, hogy kevésbõl. Itt az érték lényege"
Értem. Vagyis minél olcsóbb egy film, annál jobb? Na ne mondd már. Vannak filmek, amiket csak nagy költségvetéssel lehet megcsinálni. A magyarok ott cseszik el a dolgot sokszor, hogy olyasmibe vágnak bele, amihez rohadtul nincs meg a keret. Ott volt például a Honfoglalás címû rémálom, ami valóságos katasztrófa a magyar filmgyártás történetében. Megpróbáltak történelmi opuszt csinálni kevés pénzbõl, afféle "innen lecsippentünk egy kicsit, ide elég lesz két katona kétszáz helyett" módszerrel. A színészi játék és a forgatókönyv is csapnivaló volt benne. Összefoglalva: nézhetetlen szemét. Másik oldalról ott van pl. a Rettenthetetlen. Tény, hogy sokba került, tény, hogy olyan apparátust igényelt, ami itthon talán soha nem lesz, de az is tény, hogy ilyen témájú filmet csak így lehet csinálni. A sztori fordulatos, izgalmas, nagy vonalakban történelemhû. A rendezés tökéletes, a színészi játék szintén. Ráadásul olyan csatajelenetek vannak benne, amik láttán még ma is tátva marad a szám, Gyûrûk ura ide-vagy oda.