1908. június 30 -án egy robbanás, amely 2000x erõsebb volt mint Hiroshima, letarolt 6000 km erdõt Közép -Sibéria Tunguska tartományában. A hanghullám 1000 kilométeres körzetben nyúlt el. Habár szemtanúk állítják, hogy egy kékes-fehéren világító hosszú tárgy hullot az égbõl és egy körülbelül 20 km magas fényoszlopot egy fekete gombaszerû felhõ követett, több tudományos theória és expedíció sem tudta bebizonyítani, hogy valójában mi is történt, egészen a mai napig. Szerte az interneten megtalálhatod a legvisszásabb elméleteket, a lehetséges gáz robbanáson át egészen a földönkívüli ûrhajó ütközéséig. Ha nem ez a tartalma egy izgalmas kalandjátéknak, akkor nem tudom mi lehet az.
Ez volt az, amit a fejlesztõk a Animation Arts -nál és a Fusionsphere Systems -nél olyan remekül kigondoltak és most pedig készen állnak, hogy meglepjenek minket egy elsõosztályú kalandjátékkal 2006 -ban. Harmadik személyü nézetbõl irányíthatjuk Nina Kalenkow -t, aki Oroszországban született, de Németországban él, s jóbarátját Max Gruber -t is. Egy csodálatos vasárnap reggelen Nina elindult, hogy megnézze az apját, Wladimir -t, akit már régóta nem látott -de nem is jelentkezett. Egy furcsa üzenet egy állítólag rövid idõn belül sorrakerülõ utazásról, egy titokzatos email és mivel a rendõrök nem hajlandóak együttmûködni ezért Nina -nak kell dolgoznia azon, hogy többmindenre rájöjjön apja eltünésérõl. A nyomozása során foglalkoznia kellesz majd néhány ismeretlen karakterrel és elutazik majd a világ távoli sarkaiba, beleértve Tunguskát is természetesen.
Elsõ ránézésre meg lehet állapítani a játékról, hogy ez nem átlagos, valójában lélegzetelállító. Nincs mégegy ilyen kalandjáték, amelynek a mo-cap animált 3D -s karakterei ilyen szépen illeszkednének az elõre renderelt 2D -s háttereibe. Ugyan ennyire lenyûgözõek az arc-animációk. A kicsi de lényeges animálás a környezetben nagyon életszerûvé teszi azt, s a majdnem fotó-realisztikus textúrák láttán meg szeretnéd érinteni a kezeddel, hogy érezd, hogy vajon a fából készült garázsajtó tényleg olyan idõtállt -e vagy a moha a kavicsokon tényleg olyan száraz -e, mint ahogyan látszik. A 3D -s engine engdélyezte a fejlesztõknek, hogy életet és vizuális mélységet hozzanak a hátterekbe, olyan 3D -s animációkkal, mint az idõjárás/környezet és a világosság/árnyék hatások, amelyek hihetetlenül valóságosak. Villámok cikáznak a homályos ír égbolton egy öreg pub felett, esõ kopog a az utakon és a vizeken - ezek azok a kissebb bõvítések, amelyeket ezelõtt nem sûrûn láthattunk. Egy másik példa a tájkép és a lassan surranó felhõk amelyek együtt "szállnak" a mozgó vonattal, anélkül, hogy azt a benyomást keltenék, hogy egy film megy a háttérben. Természetesen, nem csak láthatod az animációkat, hanem hallhatod is õket. Az összes hang eredti forrásból lett felvéve. Tehát kérlek titeket, majd a játék közbe emlékezzetek arra a szerencsétlen emberre, aki két órán át áztatta magát a zuhogó esõben, hogy felvegye azt. :-) Nos ez az amit sokan ajánlásnak hívnak! A moziszerû bejátszások és a rövid automatikus filmjelenetek, mikor elõször lép be egy új területre, jelentik a csúcspontot. A hasonlóképpen animált menü megmutatja nekünk, hogy meddig jutottunk a jétékban és láthatjuk Nina hollétét is.
Jörg Beilschmidt kifejtette, sok kutatómunka végeztével, hogy mi is a gond álltalában a fejtörõk megoldásával. Szeretne ténylegesen elébevágni annak, hogy a játékos a végigjátszásból nézze meg a megoldást. A fejtörõk bele lesznek építve a történetbe egy bizonyos logikával és elkerüljük a pixel-vadászatot is azzal, hogy a) nem terveztük õket túl kicsire és b) ha ráklikkelünk egy tárgyra, akkor egyértelmü magyarázatot kapunk, hogy lehetõség szerint mit tehetünk a tárgyal. Ha mégis kétségünk támadna, akkor megnyomhatjuk a Space billentyût az egyébként teljesen egérrel irányítható játékban, s megmutatja nekünk a fontos pontokat. Azon felül a képernyõ alján található inventár segít nekünk nyomonkövetni az addig összegyûjtött dolgokat. Azok, akik nem szeretik a gépies fejtörõket, most felsóhajthatnak, mivel ebben a játékban a inventár összerakósdik kapják a fõszerepet. Ráadásul irányíthatjuk Nina és Max karakterét is, s néha választanunk kell a kettõ közül, hogy melyikel sikerülhet legyõznünk az akadályt.
Ha ez a remek és odaadó csapat megvalósít mindent, amit megterveztek, akkor több mint 25 óra játékidõre lesz szükségünk a Secret Files: Tunguska végigviteléhez, ami azt hiszem mostanában már elég nagy szó.
Írta: Rabbit
© A Kalandjátékok Oldala . Minden jog fenntartva.
Forrás:www.adventuregames.hu
A német verzió nekem pont tökéletes lesz.
A Game Convention-on (GC) a Deep Silver bejelentette az új német kalandjátékát a Sicret Files of Tunguska-t. A játék egy 2D-3D-s point and click kalandgamma lesz, amely az 1908-as titkos robbanáshoz vezet majd minket az Oroszország feletti Tunguskába. A mi feladatunk lesz megtudni, hogy mi is történt ott valójában. Egy aszeroida volt, vagy UFO, esetleg földrengés? A játék soránt a fiatal mechanikusnõ Niny Kalnekowey személyét irányíthatjuk, aki az eltûnt apja után kutat. A megjelenés Németországban 2006. második negyedéve, de az angol verzióra (reméljük lesz ilyen) még várni kellesz.