A Game Convention-on (GC) a Deep Silver bejelentette az új német kalandjátékát a Sicret Files of Tunguska-t. A játék egy 2D-3D-s point and click kalandgamma lesz, amely az 1908-as titkos robbanáshoz vezet majd minket az Oroszország feletti Tunguskába. A mi feladatunk lesz megtudni, hogy mi is történt ott valójában. Egy aszeroida volt, vagy UFO, esetleg földrengés? A játék soránt a fiatal mechanikusnõ Niny Kalnekowey személyét irányíthatjuk, aki az eltûnt apja után kutat. A megjelenés Németországban 2006. második negyedéve, de az angol verzióra (reméljük lesz ilyen) még várni kellesz.
A német verzió nekem pont tökéletes lesz.
Secret Files: Tunguska
Fejlesztõ: Fusionsphere Systems
Kiadó: Deep Silver
Megjelenés: 2006. második negyedév
1908. június 30 -án egy robbanás, amely 2000x erõsebb volt mint Hiroshima, letarolt 6000 km erdõt Közép -Sibéria Tunguska tartományában. A hanghullám 1000 kilométeres körzetben nyúlt el. Habár szemtanúk állítják, hogy egy kékes-fehéren világító hosszú tárgy hullot az égbõl és egy körülbelül 20 km magas fényoszlopot egy fekete gombaszerû felhõ követett, több tudományos theória és expedíció sem tudta bebizonyítani, hogy valójában mi is történt, egészen a mai napig. Szerte az interneten megtalálhatod a legvisszásabb elméleteket, a lehetséges gáz robbanáson át egészen a földönkívüli ûrhajó ütközéséig. Ha nem ez a tartalma egy izgalmas kalandjátéknak, akkor nem tudom mi lehet az.
Ez volt az, amit a fejlesztõk a Animation Arts -nál és a Fusionsphere Systems -nél olyan remekül kigondoltak és most pedig készen állnak, hogy meglepjenek minket egy elsõosztályú kalandjátékkal 2006 -ban. Harmadik személyü nézetbõl irányíthatjuk Nina Kalenkow -t, aki Oroszországban született, de Németországban él, s jóbarátját Max Gruber -t is. Egy csodálatos vasárnap reggelen Nina elindult, hogy megnézze az apját, Wladimir -t, akit már régóta nem látott -de nem is jelentkezett. Egy furcsa üzenet egy állítólag rövid idõn belül sorrakerülõ utazásról, egy titokzatos email és mivel a rendõrök nem hajlandóak együttmûködni ezért Nina -nak kell dolgoznia azon, hogy többmindenre rájöjjön apja eltünésérõl. A nyomozása során foglalkoznia kellesz majd néhány ismeretlen karakterrel és elutazik majd a világ távoli sarkaiba, beleértve Tunguskát is természetesen.
Elsõ ránézésre meg lehet állapítani a játékról, hogy ez nem átlagos, valójában lélegzetelállító. Nincs mégegy ilyen kalandjáték, amelynek a mo-cap animált 3D -s karakterei ilyen szépen illeszkednének az elõre renderelt 2D -s háttereibe. Ugyan ennyire lenyûgözõek az arc-animációk. A kicsi de lényeges animálás a környezetben nagyon életszerûvé teszi azt, s a majdnem fotó-realisztikus textúrák láttán meg szeretnéd érinteni a kezeddel, hogy érezd, hogy vajon a fából készült garázsajtó tényleg olyan idõtállt -e vagy a moha a kavicsokon tényleg olyan száraz -e, mint ahogyan látszik. A 3D -s engine engdélyezte a fejlesztõknek, hogy életet és vizuális mélységet hozzanak a hátterekbe, olyan 3D -s animációkkal, mint az idõjárás/környezet és a világosság/árnyék hatások, amelyek hihetetlenül valóságosak. Villámok cikáznak a homályos ír égbolton egy öreg pub felett, esõ kopog a az utakon és a vizeken - ezek azok a kissebb bõvítések, amelyeket ezelõtt nem sûrûn láthattunk. Egy másik példa a tájkép és a lassan surranó felhõk amelyek együtt "szállnak" a mozgó vonattal, anélkül, hogy azt a benyomást keltenék, hogy egy film megy a háttérben. Természetesen, nem csak láthatod az animációkat, hanem hallhatod is õket. Az összes hang eredti forrásból lett felvéve. Tehát kérlek titeket, majd a játék közbe emlékezzetek arra a szerencsétlen emberre, aki két órán át áztatta magát a zuhogó esõben, hogy felvegye azt. :-) Nos ez az amit sokan ajánlásnak hívnak! A moziszerû bejátszások és a rövid automatikus filmjelenetek, mikor elõször lép be egy új területre, jelentik a csúcspontot. A hasonlóképpen animált menü megmutatja nekünk, hogy meddig jutottunk a jétékban és láthatjuk Nina hollétét is.
Jörg Beilschmidt kifejtette, sok kutatómunka végeztével, hogy mi is a gond álltalában a fejtörõk megoldásával. Szeretne ténylegesen elébevágni annak, hogy a játékos a végigjátszásból nézze meg a megoldást. A fejtörõk bele lesznek építve a történetbe egy bizonyos logikával és elkerüljük a pixel-vadászatot is azzal, hogy a) nem terveztük õket túl kicsire és b) ha ráklikkelünk egy tárgyra, akkor egyértelmü magyarázatot kapunk, hogy lehetõség szerint mit tehetünk a tárgyal. Ha mégis kétségünk támadna, akkor megnyomhatjuk a Space billentyût az egyébként teljesen egérrel irányítható játékban, s megmutatja nekünk a fontos pontokat. Azon felül a képernyõ alján található inventár segít nekünk nyomonkövetni az addig összegyûjtött dolgokat. Azok, akik nem szeretik a gépies fejtörõket, most felsóhajthatnak, mivel ebben a játékban a inventár összerakósdik kapják a fõszerepet. Ráadásul irányíthatjuk Nina és Max karakterét is, s néha választanunk kell a kettõ közül, hogy melyikel sikerülhet legyõznünk az akadályt.
Ha ez a remek és odaadó csapat megvalósít mindent, amit megterveztek, akkor több mint 25 óra játékidõre lesz szükségünk a Secret Files: Tunguska végigviteléhez, ami azt hiszem mostanában már elég nagy szó.
Írta: Rabbit
© A Kalandjátékok Oldala . Minden jog fenntartva.
Mindenesetre grafikailag eléggé meggyõzõ. Ha még mellékanyarítanak egy eléggé bonyolult és fejtörõ eseményszálat (szálakat) akkor akár még trónkövetelõ is lehet.
Enyenlõre érdekesnek tûnik a sztori, reméljük ez csak fokozódni fog!
A játék mely ebbõl a történetbõl merít ihletet: Secret files: Tunguska
Nyolc kilométerrel Szibéria felett, 1908. június 30-án, reggel hét óra tizenhét perckor hatalmas robbanás volt a légkörben. Leégette az erdõket, az elszenesedett fákat harminc kilométeres sugárban szórta széjjel. Az embereket a földhöz vágta, és még nyolcvan kilométerrel arébb is kitörte az ablakokat. Százhatvan kilométerrel távolabb a szemtanúk azt állították, hogy hatalmas fekete felhõt láttak, majd irtózatos robajt hallottak. A fülsiketítõ zajt még ötszáz kilométerrel arébb is lehetett hallani, és a tudományos mûszerek a világ minden pontján különleges eseményeket észleltek Észak-Oroszországba. A növény- és állatvilágban a mai napig furcsa jeelenségek tapasztalhatóak. De mi is történt pontosan Tunguszkában azon a napon? A robbanás helyszínéhez legközelebbi szemtanúk az epicentrumtól negyven kilométerre lévõ rénszarvas pásztorok voltak. Éppen a sátraikban aludtak, amikor valami irtózatos erõ a levegõbe röpítette õket. Az egyik férfi állítólag meghalt, mások szméletüket vesztették. Amikor magukhoz tértek, azt látták, hogy körülöttük elpusztult, leégett az erdõ. A robbanástól déli irányban nyolcvan kilométerre lévõ vanavrai kereskedelmi állomáson a szemtanúk azt látták, hogy az égbolt kettõbe hasadt, és az északi részét lángok borítják. A robbanás olyan forró levegõt lökött feléjük, hogy úgy érezték, mintha a ruháik meggyulladtak volna. Fel is dobta õket a levegõbe 5-6 méter magasba, és amikor túl voltak az elsõ megrázkodtatáson, rettenetes robajt hallottak, majd olyan hangokat, mintha kõzuhatag hullana a földre.
"Egy asszony éppen akkor ment a forráshoz vízért: Láttam, amint északon az ég kettéhasadt a föld színéig, és lángok törtek elõ. Azt gondoltuk, az égbõl hullottak a kövek, így hát hanyatt-homlok menekültünk a rémülettõl. Amikor elértük a házunkat, látom, hogy az apám Szemjonov eszméletlenül fekszik a csûr közelében. A tûz fényesebb volt a Napnál. A dörejek idején rettenetesen remegett a föld az összes kunyhókról pedig göröngyök peregtek le."
Távolabbi szemtanúk a döbbenetes jelenség utolsó és nagyon impozáns részét is látták. A távoli kisvárosok lakói észrevették, hogy egy "tûzgolyó", s utána egy irizáló csík hasít végig a hajnali égen. Sokan hitték azt, hogy ez az apokalipszis kezdete. A helyi újság, a Szibir arról számolt be, mit lehetett látni a robbanástól 350 kilométerre lévõ Nyizsne-Karelinszk falucskában. "A parasztok egy vakítóan ragyogó testet láttak, amit kékes-fehér fény borított. Körülbelül tíz percen keresztül lefelé mozgott. A testnek olyan formája volt, mint egy pipának. Az égen nem voltak felhõk, eltekintve attól, hogy ott, ahol a ragyogó testet észrevették, mélyen lent a láthatáron, egy kicsi fekete felhõ vált láthatóva. A levegõ forró volt és zsáraz, s amikor a ragyogó test a föld felé közeledett, egyszer csak szétporladt. A helyén óriási fekete füstfelhõ jelent meg, majd hatalmas, menydörgéshez nem hasonlítható robaj hallatszott - olyan volt inkább, mintha kövek zúdultak volna a földre, vagy több száz gépfegyver kezdett volna el egyszerre dörögni. Az épületek megrázkódtak, lángnyelv csapott ki a felhõbõl. Az öregasszonyok zokogtak, mindenki azt hitte, közeleg a világvége." Az orosz hatóságok hosszú éveken keresztül nem tettek semmit nnak érdekében, hogy bármit is megtudjanak a mindennaposnak aligha nevehetõ eseményrõl. A Szovjet Tudományos Akadémia 1927 márciusában bízta meg Leonyid Kulikot, hogy indítson vizsgálatot annak kiderítésére, mi is történt. kulik megérkezett a helyszínre, fényképeket készített, alaposan tanulmányozta a vidéket, de nem talált meteoritdarabokat. Úgy tûnt bármi is okozta a különös és rettenetes történéseket, elporlasztotta önmagát.Az oroszok értetlenül álltak a tény elõtt, hogy semmilyen fizikai bizonyíték nem maradt. Úgy gondolták, hogy csak egy ûrbõl érkezett hatalmas kõ okozhatta ezeket a hatásokat.
A hatalmas, sûrû, és sötét tajga félelmetes vadon volt az 1920-as években. Kulik és csapata a vadonnal, és a zord Szibériai téllel viaskodva kalandregénybe illõ küzdelmek árán jutott el rénszarvasokkal a robbanás színhelyére. Akkor hihetetlen kép tárult elé: Ameddig a szem ellátott, legalább 20-25 km-es körzetben tökéletes volt a pusztulás.A tajga hatalmas fái lelapítva feküdtek. A fenyõk hátborzongató módon feküdtek egymás mellett, de párhuzamosan. A robbanás középpontjának tehát sokkal messzebb kellett lennie. A katasztrófa méretei így messze túlszárnyalták azokat a riasztó beszámolókat melyek hébe-hóba eljutottak Szentpétervárra. Bár Kulik mindenre el volt szánva, tízéves kutatómunka után sem jutott semmilyen világos következtetésre, mi okozhatta a robbanást. A repülõgépes vizsgálatok során világossá vált, hogy a pusztulás több mint 2000 négyzetkilométert sújtott, mintha az USA- ban Philadelphia vált volna a földdel egyenlõvé.
Miután a 2. világháború végén az amerikaiak ledobták az atombombákat Japánra, számos fénykép készült a hirosimai és nagaszaki pusztításról. Amit ezeken a fényképeken láthatunk, fölöttébb hasonlatos ahhoz, amit a tunguszkai robbanás epicentrumát ábrázoló képek mutatnak. A szemtanúk beszámolóinak újabb átvizsgálása még inkább valószínûsítette, hogy a tunguszaki robbanás valójában nukleáris robbanás volt. Ám 1908-ban még nem léteztek nukleáris fegyverek, úgyhogy sokak véleménye szernt a robbanást az okozta, hogy egy idegen bolygóról érkezett ûrhajó nekicsapódott a Földnek. manapság leginkább csak gúnyolódni szokás ezen a feltevésen, sokkal inkább elfogadott az a vélekedés, miszerint antianyag vagy feketelyuk-robbanás törtémt Szibéria felett. jelenlegi tudományos ismereteink alapján meg tudjuk állapítani, hogy a robbanás olyan erejû volt, mint amit egy negyven megatonnás nukleáris fegyver tud elõidézni. Bármi is okozta ezt a rendkívüli jelenséget, ahhoz, hogy megnyugtató válaszokat találjunk, jóval többet kellene tudnunk a témáról.
Forrás:
Írta: Rowland Forrás: Kamenyiczki Csaba, 1999 és Matt Lamy, 100 megmagyarázhatatlan rejtély címû könyve alapján
© A Kalandjátékok Oldala . Minden jog fenntartva.
A várható megjelenés: 2006 augusztus!
Ez a következõre vonatkozik: Geheimakte Tunguska Ami értelemszerûen a német kiadást jelenti, mivel németek fejlesztik.
A német Deep Silver/Koch Media kiadó is közreadta az idei E3-on bemutatni kívánt alkotásait. A lista a következõkbõl áll:
Dawn of Magic Crusty Demons Secret Files Tunguska Heroes of annihilated Empires Hustle
Ezek mellett még van néhány eddig ismeretlen játék, melyet majd a rendezvény ideje alatt kívánnak bemutatni.
Na már holnap vége az E3-nak, és én nem láttam semmit errõl a játékról.
Tunguska, a kis titokzatos [2006. július 03. @ 17:50 - Berkenye] Egyszerre több trailer is napvilágot látott a Secret Files: Tunguska címre hallgató kalandjátékból, mely a Fusionsphere Systems stúdiójában készül, s elméletileg szeptemberben adja ki a Koch Media. A játék története megtörtént, ám mégis titokzatos eseményeken alapul, s 1908-ban, a hírhedt szibériai robbanás idején játszódik. Hogy valójában mi történt és miért? Erre próbáljuk megtalálni a választ...
A szeptember elsején megjelenõ Secret Files: Tunguska alkotói bejelentették, hogy az eredetileg egy részresre tervezett játékot két részben fogják kiadni.
Hogy mekkora hülyeség ez. Már akkor fejbe kellett volna lõni azt, aki kitalálta, hogy a Sin epizódokban jelenjen meg, azokat meg pláne akik átvették eme remek ötletet!
A képekrõl ítélve szer Syberia-s feelig lesz de a graf oda vág szer.
Hát nem tudom, most német web-en olvasgattam, és ott nincs az, hogy két részben adnák ki. Nem tudom ,hogy a magyarok honnan szedték ezt.
Az ott olvasottak szerint az SF - Tunguska egy komplett történettel rendelkezik majd, de már tervezik a folytatást, amirõl viszont még nem árulnak el semmi mást.
Na hogy melyik verzió az igaz, az hamarosan kiderül. Legkésõbb, ha megjelekin a játék szeptember 1-én, és végigvisszük.
Csak ne itt lesz a Tunguska kiállítva?
Hm,hm. Érdekesnek ígérkezik. Amúgy nyugodtan lehet két részes. Kb. úgy mint a Syberia. Tényleg, azt is be kellene má fejezni.
Nem lesz 2 részre bontva, ezt csak a magyar oldalak találták ki! Hanem 2 részes lesz. Tehát nem úgy mint pl. az Episode One ,hogy mész és egyszer félbeszakad.
Én személy szerint szeretem az ilyen MOJOLÓS gameket és nagyon várom.Képekrõl ítélve elég jónak nézki.