Szoktak jelzest kuldeni (pl emailen) ebike-osok, ha megvan minden amit rendelt az ember es kuldik, hogy kb tudjam mikor jon a GLS futar..es tudjam intezni ha netan epp az orszag masik felen vagyok egesznap (mint pl holnap Sopronban), hogy atvegye valaki?!
Láttam már így csuklótörést is:) Õ is pont tesztelte bringatúrára, aztán olyan jó lett, hogy nem is tudott elmenni:)
Hát jó én elhiszem nincs ezzel baj.. Ilyen fékem nem volt ezért a mások álltal mondot dolgokat tudom irni. Nem biztos hogy pont ezzel a fékkel volt ez, De az egyik haveromnak egy Shreden Avid van és szív vele sokat. Méghozzá azért mert a fék maga nem mozog. Ezért nem huzza vissza a bovdent, ami ilyenkor meglazul és kiakad. Ha szétszedi megpucolja egy két napig korrekt és megint kezdi. Az egész azért van mert a belseje megkoszosodik és nem tud töle mozogni. Én ezt láttam tapasztaltam. De nem tudom melyik fék ez ezért nem is irom hogy olyan mint a tied lehet más fajta.
Hat nekem boltban a boltos (aki gondolom azert csak ert hozza) kifejezettem ajanlotta hogy ne a 300Ft-os bowdent vegyem mecha tarcsahoz hanem a 600ft-osat ami direkt erre van fejlesztve (kis ellenalas, jo kosztures, stb-stb), mert akor nem lesz gondom vele!
mecha tarcsaknal (legalabbis Avid) ilyen gond nincs mert egy rugo tartja a helyen, es amit irtal se igaz torvenyu..jo bowden es bowdenhaz kell hozza (pl jofajta Alligator)..es nem fog beragadni, meg "szetugrani"....nem veletlen van leriva nyomatekositva pl az Avid mecha tarcsaihoz hogy megfelelo erre tervezett bowdent es bowden hazat ajanlanak hozza... sajnos occso husnak hig a leve...ez igaz erre is...ha rossz minosegu bowden es haz kerul a mecha tarcsara elofordulhat olyan amit irsz! (egyebkent nekem a Vfekemnek nagyobb ellenalasa van mint a jofajta full hazban levo alligator bowdennek+haznak a mecha tarcsamnal! (terveszem hogy a vefekes birngan is az egesz bowdenezest es hazakat lecserelem ilyen Alligator alltal gyartottakra!))
Semmi! Az autóknál sem huzza vissza semmi. Egyszerüen a tárcsa mozgása arébb nyomja annyira hogy nem ér hozzá. Ugyanugy mint a motoroknál és az autóknál.Ha megsztünik az olajnyomás nincs mi ott tartsa a pofákat.
:D Errõl az egyik hülye haverom jut eszembe. Elmentünk bicózni és szar volt a féke. Állitgatta stb aztán aztmondja: most olyan fassza lett simán fejre állok vele. MAjd a következõ pillanatban ráteker meghuzza és kkorát eset mint egy ház:D Valóban jó lett:D
Ez is csak fek es fek kerdese...nekem is volt mar par fajta V fekem..de a Shimano XT-fekkel ami a Meridamon van ugy fejreallsz ha tovig huzod mind a pinty! (tarcsaval is). Szoval a jofek az jofek...a szar meg szar (hu micsoda meglatasaim vannak :DDDD)
Na várja akkor elmondom részletesebben: Ha benne van a kerék a bicóba akkor a tárcsától nem tud kijönni a munkahenger, ez a veszély akkor áll fent ha a kereket kiveszed és a két fék pofa között nincs semmi, ha ilyenkor megnyomodik a fékkar kitudja nyomni a munkahengert az olaj.De A féket ha megveszed kapsz hozzá egy olyan müanyag alátétet ami kb akkora mint a tárcsa, ezt amikor a bringát keréknélkül akarod szállitani be kell nyomni a két fékpofa közé. Ez meggátolja azt hogyha ilyenkor a fékkart nyomás éri ne tudja kinyomni a munkahengert. Ha ez megtörténik akkor az a gond hogy elfolyik az olaj, a féknek nem lesz baja mert visszarakható a munkahenger csak pótolni kell az olajat. Na kb ennyit irtam .
hát én melegben v-féket elöl tövig húztam és ne buktam orra vele pedig meg tudja fogni kereket,igaz ez csak nagy sebességnél van,de v-fék nekem sem jön be fõleg nem elõre
azthiszem vannak egy paran velem egyutt akiknek semmi kedve a Vfekpofakat cserelgetni... CC vagy XC versenyzoknel azert mas a helyzet! Egy jo Vfek (pl XT vagy XTR) sokkal konyebb mint barmelyik tarcsa..es tudjuk egyesek gramm maniaban szenvednek....neha mar-mar gyogyithatalan tunetekkel :DD...szal verseny elott a megfelelo fekpofat berakni nem gond..az rendben is van.
Nem igy van...mert esoben es hidegben a Vfeknek drasztikusan romlik a hatasfoka (max ha kicserelgeti az ember a fekpofakat ilyen idojarasi korulmenyre gyartottal!)...a sarrol mar ne is beszeljunk.... ugyhogy boven van letjogosultsaga....ezt elso kezbol es sajat tapasztalatbol allithartom! Hidegben es vizesen is ugy fog szinte (98%) ahogy szarazon...ellenben egy vizes vagy hidegben megridegult V fek?! akar 2-3x is lehet a fektav...nem beszelve a fulsuketito nyikorgastol amit eload a felnin rezonalva....ugyhogy egyaltalan nincs igazad!
Szívnak is vele! Sok haveromnak van minden fajta mechanikus tárcsafékje. Sorra cserélik le vagy teszik vissza a v-féket. Én nem mondom hogy szar, de nagyon sok baja van.
Persze ez igaz! De minek egyátalán tárcsa? csak azért hogy szebb legyen? Ha mechanikus tárcsafék akkor inkább V-fék ugyan annyiért, mivel sokkal megbizhatóbb. A Mechnaikus tárcsafékek zöme olyan amit pár hsz-el elöbb leirtam. Ha valaki nem akar nagy tempókról brutál fékhatást és sárba bicózni tök felesleges a tárcsa!
egyebklent meg dirtre is sokan hasznalnak mecha tarcsat...erre en azt mondom hogy ha tobb bajnoknak eleg volt pl egy BB7...hat akkor boven eleg lesz nekem is...(soot a BB5-is eleg)
lejesen felesleges enyi penzt kolteni fekre...legalabbis atlagos felhasznalasi teruleten....ennek igy nagyon rossz az ar ertek aranya....
nekem ilyen van...mar joideje hasznalom...most is azt veszek...szerintem rendben van. (sokan fikazzak...de atlagos felhasznalasra teljesen felesleges hidraulikus tarcsafekrendszer...plane hogy 20-30k/db....)
Az elég egyszerü stori! Alapból ha megveszed kapsz hozzá egy olyan "alátétet" ami akkor kell ha kiveszed a kereket, Ezt benyomod a munkahengerek közé és nem tud kinyomodni a munkahenger. Ha szétnyomodik az nagy gáz de orvosolható, csak ujra kell tölteni olajjal.
A Mechanikus fékbõl az Avid a legjobb! De én nem vennék mechanikusat. Mivel ezek a fékek rugokkal nyomják ugymond vissza a kart, sok esetben a piszok miatt nem tudja ezt megoldani. És beragad, utánna a bowdenház kiugrik a karból és fék nélkül maradsz. Sajnos a mechanikus fékekkel ez gyakran megesik, még az aviddal is. Ha tárcsát akarsz inkább +10k és olajos. Nekem ez a véleményem.
errõl mi a véleményetek?mert ha jó és tuti hogy nem tárcsás bicót veszek lehet megrendelem enyiért és már csak agy kell hozzá,igaz nem hullámos tárcsa,de max majd veszek bele késõbb
Ja nekem is jobban tetszik, csak az a baj, hogy a 2007-es verziót nem kapni sehol. A 2005-ös illetve a 2006-os pedig eléggé máshogy néz ki (pl. nem fekete, hanem kék, stb.)
Nekem leírás alapján a Tyax comp jobban tetszik. És azért mert majdnem mindene hasonló mint az eliten, de v-fékes. A Mechanikus tárcsafék nem egy jó döntés, koszosodik megszorul szóval én azt nem erõlktetném. Az RST Gila teló egész jó, sokat mozog, persze tudni kéne csillapitás van e benne. Szóval én azt venném inkább.
Ehh én erre a kemény 8 db hozzászólásra nem adnék! Például az én bringámra is egyik azt irja ez milyen jó, a másik meg hogy az egész bicaj egyenlõ 1 rakás szarral! Ha arra hasznalod amire való, akkor nem lehet elrontani! Tökéletes bringa nincs! Fejleszteni meg mindegyiket lehet, a váz legyen fasza, a többi elmegy ennyi pénzért!
angilabol jott csomagom 74K volt...abbol tobb mint a fele a telo..szal erezheto hogy milyen penzeket lehet rakolteni..vagy pl ma leadott rendelesem ebikeon (ami kozarolag alkatresz) 55K lesz....es ez meg istenes..mert ugye van telo 150K-ert (soot joval tobbert is!), es csak kopasz vaz is van 3-400K-ert...es azzal nem lehet meg menni...az csak egy vaz... Szoval draga sport/hobby ez is mint sok mas...kompromisszum ez a kulcsszo! Lehetosegek es az igenyek osszeegyeztetesere kell torekedni! (mar ha valaki nem milliomos....)
nem lenne nekem semmi gondom a tárcsafékkel, ha tudnám hogy jók-e
passz...mecha tarcsakbol az avidok marhajok..ezt en is tapasztalatbol tanusitom... kerdezz utana, olvass utana pl bikkmakk foruman..... (nekem egyiken V fek van, a masikon tarcsa...viszont mivel en telen es rossz idoben is hasznalom igy a tarcsa jobb...V fek bizonyos kornyezeti hofok alatt es vizesen nyekereg ami gaz...legalabbis nekem)
Epithetsz is magadnak bringat (vagy epitethetsz)..de az ugy mindenkepp tobbe jon ki mintha egyben venned! Viszont az tuti olyan lesz amilyet akarsz... nekem a ket bringam mar joval 500K felett van...dehat ha egyszerre nincs 4-500K-em egy jo bringara csak folyamatos fejlesztes megoldhato akkor el kell fogadni ez van....bankot nem fogok ezert rabolni...es kolcsont se felvenni mert ugyanott lennek kotelezettsegell a nyakamon!
És ezen a Tyax Elite-n ugye tárcsafék van. Nem lenne jobb egy ugyanilyen bringa csak V fékkel? Megbízható egy ilyen alap tárcsafék? Jobb-e? :)
(az esetemben nyilván átlagabb felhasználásról lenne szó - nem szadizmusról)
hat alap felszereltsegu bringa..alap felszerelesekkel..olvasva a velemenyeket nekik tudod mi lenne a jo?! Az 5-600K-s bringan levo dolgok... igazabol tudni kell ki mit var el es mennyiert...mert olyan nincs hogy "olcson jot"..ez csak a buta ember hiszi....ha tenyleg jot akar az ember az sokba kerul (miert nem lehet M5-os uj BMW-t 1 millioert kapni?!...valyon?!), kompromisszumokat kell kotni...olcson is lehet elfogadhato bringat kapni ami evekig szolgalhat es nembeszelve arrol hogy fejlesztesi alapnak is jo...
6061 ALUMINIUM VÁZ FEJCSÕMEREVÍTÉSSEL SPINNER GRIND 1 TELESZKÓP (70MM) RPM KOVÁCSOLT ALU HAJTÓKAR SHIMANO ACERA VÁLTÓ SHIMANO EF-29 FÉKVÁLTÓKAR TEKTRO MECHANIKUS TÁRCSAFÉK ALEX SCE-17 ALU ABRONCS KENDA KOYOTE 26X1,95 GUMIKÜLSÕ WTB SPEED V SPORT NYEREG
Mongoose Tyax Comp 2007
6061 alu váz Zero Stack fejcsõvel RST GILA T6 teló (100mm) RPM kovácsolt alu hajtókar Shimano Altus váltó Shimano EF-50 fékváltókar Promax alu v-fék Alex PC-19 alu abroncs Kenda Komodo 26X1,95 gumi WTB Speed V sport nyereg
Merida SUB 20
Agy elsõ / hátsó: Merida Alu / Shimano RM30-8 Fék elsõ/hátsó: V-F Fékkar: Shimano EF50 Felni: Merida Duplafal Fogaskoszorú: Shimano CS-HG30-8 11-32 Hajtómû: SR XR170PBG 42-34-24 CG Középrész: Shimano LP28 Külsõ elsõ/hátsó: CST C1348 2.1 Kormány: Merida Alu Rise 600 Kormányszár: A-Head Lánc: Shimano CN-UG51 Markolat: Merida New Méretek: 14, 16, 18, 20, 22 Nyereg X-Mission Nyeregbilincs: QR Nyeregszár: Merida Alu Pedál: XC ac Sebesség: 24 Váltó elsõ: SR XR204 Váltó hátsó: Shimano Acera-X Váltókar elsõ: Shimano EF50-3s Váltókar hátsó: Shimano EF50-8s Váz: Sport Utility Villa: XCT 75
Ennyit találtam róluk! Talán elég. Melyiknek van jobb felszereltsége?
Alap mind3 de az elso tarcsas tunik a legjobbnak..de igazabol felszereltsegi listabol lehetne igazan velemenyt alkotni nem kepbol.
1.) Egy átlagos V-fék miben különbözik egy bowdenes tárcsaféktõl? Melyik jobb? Egy 80 ezres bringára (pl. Mongoose, Gepida) szerelt tárcsafék milyen?
2.) 70-80 ezer Ft körül milyen biciklit ajánlotok? Nem csak aszfaltra, hanem erdõbe, komolyabb hegyi utakra, frankó terepre egy átlagos usernek, nem durvulásra, szadizásra?
Nah leadtam az ebike-ra is a megrendelesem...ott viszont fele nincs raktaron annak amit veszek..igy varni kell ra...(vegulis nem gond..mert legalabb "olcso")
seedelem. miert kene?! irj privatban mailcimet aztan elkuldom ra
Alap bringa, komolyabb terepre, ugrálásra durvulásra alkalmatlan. A hajtókar része gyenge! Az árát megéri csak itt az a kérdés hogy a te kérdésedben a komolyabb terep mit takar. Ha kövesebb hegyi utakat, durva leejtõket akkor azt ezzel felejds el. Mivel 85kg vagy és ennek a gépnek nem monoblokkos a közepe kb az elsõ ilyen igénybe vétel után cserélhetsz hajtókart és középrészt. Kb ennyit látok rajta.
Az rendben van. igazabol sulyhoz nincs tablazat...85 kiloddal rendben vagy szinte barmelyik bringa elbirna..de pl 100 felett egy 9 kilos csucs karbon vazas bringara mar nem vetemednek ra.... Magyarul ha sulyos valaki akkor olyan vazu bringat kell valasztani ami el is fogja birni!