Hatul mar bizonyitott az Avid BB5 mechnikus tarcsafekem! Hirdaulikusbol Magurat vennek ha szuksegem lenne ra...de szerintem nincs ra szuksegem.
..es ez csak a "teli" bringam!...a masik (a Merida vazas amirol itt mar volt kep) meg amugy is V fekes..egy Shimano XT "V" fek van rajta ami megintcsak kivallo fek...de igy hogy van oszehasonlitasi alapom azt kell hogy mondjam mas a karakterisztikaja a V es es a tarcsafeknek! Ismerni kell mind2-t mert nem ugyanugy kell fekezni veluk...mas a fektav, az ero, stb...
Ja sry.. Má látom.. Jó lesz.. Amikor a tárcsaféken gondolkodtam, én is az Avid felé hajlottam. De amikor mutatták ezt a Hayes-t Olajos meg minden ezért választottam ezt. Az viszont tutti, hogy a legjobb Bovdenes tárcsafék az Avid. Ugyhogy sok sikert hozzá.. Majd képet csinálj!!
Erre?! Irtam Avid BB5 vagy BB7..de mig lehet kapni BB5-ost addig nekem untig eleg az is raadasul 10K alatt van 160-as tarcsaval...es mint irtam hatul is az van es jol vizsgazott a telen..pedig azt hasznaltan vettem (igaz vadi uj fekpofakat kaptam hozza, en bontottam ki es raktam be szal mintha uj lenne a fek).
Juteszembe ....eltortem a csoda fos RST villam alu villa vallat...toltam neki vasarnap melobol haza (nem is durvultam) egyszercsak egy femes pattanas...aztan mivel rohantam mas elfoglaltsag miatt meg se neztem csak szerdan..es el van repedve alul ahol a villanyak es a villavall talakozik...fostubus......meg jo hogy a "teli" bringam amugy is regota tervben volt egy merev elso villa+tarcsafekesites...hat majd most meg lesz...mar ha lesz penzem ra...most masra kell a zse...de mar kineztem:
egy ilyen villa (erosen tulmeretezve termeszetesen amire en hasznalom..de 100Kg+ az szazkilo plusz es nem akarok megint torott szart latni!)
es egy ilyen agy hozza meg talan egy Avid BB5 vagy 7...(5 van hatul 160-as tarcsaval..es egesz "telen"(nahjo az nem nagyon volt ugye :PP...de azert +20 fok se :D) ugye hasznaltam igy jo a tapasztalatom amire kell arra eleg nekem!)
nem lesz kis kiadas..min 20-30K....dehat ez van...jot olcson nem lehet venni...
Ez a feszítõ amin az enyémen van, elég jónak tünik. Eddig nem sikerült leejtenem. De ahogy gondolod, de azért egy hátsó váltó nem árt.
Köszi szépen! Úgyis alkatrészenként akarom majd én is összeépíteni, és szép lassan lecserélni a mostani bringát. Csak én pl single speedes hajtást akarok, mert még nem nagyon volt normális láncfeszítõm, aminél ne potyogott volna le a lánc:)
A mostani bringát is megcsináltam úgy-ahogy single-re, de nem nagyon jött össze, gondolom valami olyan tárcsát, meg láncot kéne vennem:D:D(most csak simán le van véve a váltó, meg a lánc naggyából akkorára lett rövidítve, amin használom, de nem igazán akart sikerülni, mindig elugrik a lánc:D)
Hát igazából ezt csak egyenként tudom leírni. Mert alkatrészenként vettem.
Kerekek: 25000ft (akcioba egy Stinkyrõl bontották. Single Trackfelni Shimano Agyak) Fékekek: 80000ft (Hayes Nine Olajos fék. Elöl nagy hátul kis tárcsával) Váz: 39000ft (tavaly elötti Shred. Idei 49999ft) Villa: 70000ft (Manitou Black) Kormány/szár: 7900ft+8000ft (Truvativ Hussafelt mind2) Hajtómû. 31000ft (Truvativ Hussafelt Howitzer) Egyéb kieg: 30000ft (ülés: Kona SDG, ülés Csõ, Kormány Csapágy: FSA, Pedál: Bikepositive.)
Hát kb ennyi. Ez összesen: kb 290000ft. Persze az a jó benne ha egy ilyet meg akarsz venni összeépitve kb 300000ft körül kapod (persze nem a gyári shredre gondolok mert az 200000ft körül van. viszont vázba semmi eltérés nincs a covan és-e között viszont az alkatrészek hasonlók. A covan pedig 380000ft) ugyhogy kicsit sporoltam vele. Meg ráértem kb 3év alatt összedobni.
huhh, ha szabad kérdeznem, ez mennyibe fáj?:) Mert a mostani szarom helyett nekem is kéne valami jót összedobnom, és valami hasonlóra gondoltam én is. (persze csakis a terepmontizás mellett!:D)
Álltalában a János Hegyen tolom a témát.. Persze csak lefele, és amit szól.. De sokszor megyünk messzebb is. Tavaly voltunk Schladmingban egy vb szintû Dh pályán. Szóval sok felé. De mondom csak lefele!!!! DHHHHHHHH!!!!
Na módosult egy kicsit a terv;) Inkább megtartom a régi bringám és azt tuningolom, mert így még tudok venni mellette obijektivet is:). Szóval egy Elsõ telo kéne meg hidraulikus tárcsafék. Jó lenne, ha kijönne a kettõ 110-böl. Plz. segtsetek ki pár jó tipussal!:)
Seaweed köszi az infót!
Anyiert mar kaphatsz egeszen jokat! Az az igazsag ha valaki nem a szaksajto vagy epp a sportag prominens szereploje vagy max nem addikt akkor nehez pontosan ajanlani! Hisz minden szezon elejen/vegen uj szeriak jonnek ki a gyartok muhelyeibol igy azok kozt vannak elteresek! En is hiaba vagyok szaklap elofizeto meg se tudom azt mondani hogy ezt meg azt vedd mert az tuti! Csak es kizarolag markakat mert azokban bizni lehet hogy az elozo jo tapasztalatok utan egy uj szeria is lesz ugyanolyan jo csak epp mar peldanak okaert 2007-es cuccokal felvertezve! szal markak: nagyon nepszeru magyarorszagon a Merida, Kona, KTM, Specialized, Giant, Kellys(szlovak ha jol tudom), Magellan(magyar!) stb-stb.... Igazabol szerintem nezz szet a gyartok weblapjan es ha valami megtetszik nezz utana mibe kerul az nalunk..vagy siman menj be egy jo boltba es bizd magad a kereskedore! (bar ez utobbinal azert tenyleg jo (hir)nevu boltba menj....mert van jopar kereskedo aki radsozza a 3 eve ott rohado "szarjat" is....)
Sziasztok! Szeretnék egy új bringát venni. Max. 220e-t szeretnék rászánni a dologra. Sokat segítenétek, ha tudnátok ennyi pénzért 1-2 jó modellt ajánlani. Elsõsorban Maratonra és hegyi(mérsékelt nehéz) terepre szeretném használni. Elõre is köszi.
Nekem még sehogy. Most rendeltem meg. De a bátyám ilyet használ egy éve és elég jól ellátja a feladatát. Nem igazából esik le a lánc róla szóval szerintem jó kis kütyû ezért fektettem be rá én is.
hátõ, nem ilyen eccerû, vagyis nem mindig. Én pl. lekapattam az összes felesleges fogast + a 2 váltót - így minimum 1,5 kilóval könnyebb a bicó kellett egy jó láncfeszítõ hátra (kb. 2-3 rugó) (mivel a speckó vázam sajna nem csúszópapucsos), meg egy singlespeed-es lánc is (kb. 1000 forint).
Amúgy kell valami különleges cucc hozzá? mert én csak úgy gondoltam, hogy lekapom a váltót, a láncból is lekapok egy nagy részt, hogy ne legyen laza, aszt kész:)
Aliho! De-rég jártam erre... Leszálltam a motorrol és ránéztem a gépcsodámra és hát szörnyû dolgokat vettem észre... kölcsönben volt 1-2 honapig... mutatok képet is rola. Szeretném az észrevételeiteket olvasni , hogy és mit cseréljek rajta mennyiért és mit rakjak a helyére?(és hogy mennyivel hozzam le a csókát aki tönkreb*s*ta..)
Meg más javaslatokat is szivesen várok...BCKLI FOREVAA
thx..bar nem fuzok hozza sok remenyt mar...sokat kerestem mikor elpattant az a szar...zsugorcsoves megoldas teljesen jo lesz szvsz ;))
Vegulis egy kis 3mm-es golyo kell. Szoval nem veszes az eset, csak bosszanto az eset...azert meg holnap napsiutesenl atnyalazom az udvar azo nreszet ahol a bringat szerltem...(probaltam magnessel is..de hatha holnap a napsutesben megcsillan a foldon...)
Elvileg a telo aljaban levo olajat tartja vissza amin eleg kicsi a nyomas, mert ez eleve olyan hogy ki lehet szedni. De ahogy kigondoltam ugy gyakorlatilag ki se lehet szedni le kell vagni ha arra kerul a sor a zsugorcsovet majd rola! A lenyeg hogy az also dugon a gumigyuru meglegyen, egyebkent szivarogna a telo aljabol az olaj. De az megvan. Egyebkent most betettem golyok nelkul es adtam rendesen a telonak es nem esett ki. szal nincs gaz.
En meg a nagy allitgatasban elhagytam az egyik golyot* a magura telo also allitopocok/dugo-hoz...de mar kitalaltam a megoldast! Zsugorcso..es jobb mint gyarilag! Holnap megyek is venni!
*.:ket golyo kozt egy rugo, ez fesziti neki a peremnek, igy a dugo nem eshet ki.(Egyebkent igy se esik ki, mert a gumi zarogyuru jol a helyen tartja....)
erre huzok egy kis darab zsugorcsovet majd..azt langal razsugoritom..ha szet kell kapni azt is konnyu masodpercek alatt le lehet vagni...de tartani is fog annyira hanem jobban mint a gyari megoldas! Raadasul kosztol is vedeni fogja!
:DDD. Jaja igy van!! Már vére mi is toljuk minden hétvégén megy az örület. Megint befektettem egy rahedli pénzt hogy még jobb legyen a masina. Ime az alkatrészek:
Ha minden igaz egy hét kb és itt lesznek. Az Ebikérõl rendeltem, Az egész kb 6-7000ft vel kevesebb lesz mint boltban aztán meg tolom a DH_t
Nah megyek lemosom a teli bringam es elteszem, majd eloveszem, megtakaritom karbantartom a joidoset....hurra bringaszezon! (nah nem mintha telen nem toltam volna..de azert a lenge szoknyak latvanya megiscsak uditobb mint a bundabugyie :D
Ma mi is zuztuk!! NAgyon szépet száguldoztunk! 3 kör a hegyen. Majdnem megvertük a Fogas vezetõt, ránk zárta az ajtót a paraszt. De különben nagyon jó kis nap volt! Végre korekt idõ van!
Jó dolog is a jóidõ:) Nincs is jobb egy tekerésnél meg sörözésnél a haverokkal:)
Ma voltam haverokkal tekerni egyet ebben a szép idõben! Veszprémi vagyok. A bicikli úton mentünk Almádin, és Füreden át Tihanyba, közben néztük a jóseggû biciklis lányokat! Felmentünk az apátsághoz, ettünk, meg söröztünk egyet(csak 1 doboz)! Elég tiszta idõ volt, jól belehetett látni az egész partot, a nagyon szép a kilátás! Fölfele szar volt tekerni, de megérte! Viszont Veszprémtõl Tihanyig nagyon jó, végig lejt az út, vissza már rosszabb. Ezután Füreden át mentünk Nemesvámosra erdei utakon (Veszprém környékiek elõnyben), szántás mellett. Ezt már jobban élveztem, lehetett szadizni, igaz a seggem tropára ment! Ez kb 70 km-s túra volt nemsok, de így is lefáradtnuk rendesen! Ma tuti jól alszok!:)
Az emberben konnyen megmarad..plane ha a szeles levego beleegeti az arcaba az emleket :DD...meg emlekszem a kesztyum jol vizsgazott, meg ugy is hogy max -5ig ajanljak....de -10-nel mar metszo hideg szel fujt be a varrasoknal...ennek ellenere nem fazott a kezem ;)) A fejem annal inkabb lefagyott :]
Itt is + volt leginkabb ket egymast koveto nap februarban volt -10 es masnap -15 korul.
Hát igen. Neked ez a közlekedési eszköz, nekem meg csak szorakozás. És Dh-ni meg nem igen szeretek télen. Egyrészt +2 fok alatt az alu ridegsége miatt extreme terhelésnek nem igen jó kiteni. Azon kívül nagyon nagy a sár. Sárba meg nem élvezet hanem küszködés. Igaz volt már verseny ahol sárba kellett jönni hát küzdöttem mint diszno a jégen de elég jó volt. Na mind1 a lényeg hogy én igazából nyáron használom. Kb márciustól amig az idõ engedi ez kb november közepe.
En kb 20 perce szaltam le a bringarol...egesz telen toltam neki(Minusz 10 -15-ben is...vegulis ezert epitettem kulon teli bringat)...jo igaz nekem ez kozlekedesi ezkoz es nem cvsak kedvteles ;))
Idén én nem panaszkodtam, frankó idõ volt szinte minden hétvégén tekertem télen. Dupla nadrág, zokni, pulcsi aztán mehet! Még dec.24.-én iskerekeztem! Ha lett volna hó abban is mentem volna egyet, de nem volt(szerencsére)! Hóban is nagy poén, fõleg ha süt a nap! Én csak 1 dolgot utálok, a szelet, szerintem annál rosszab nincs! De mostmár végre itt a tavasz, már alig várom a rövidgatyós idõt!
Na végre.. Voltam bicozni.. Végig száguldoztam a napot a turisták nagy örömére. Ahhoz képest hogy egész télen nem tekertem nagyon gyors voltam ma is. Imádom a DH-t. De k..va jó volt.. Na jövõhéten folyt köv ha az idõjárás engedi!!!
Lehet akar a fekpofa is "szar" (rossz minosegu pl). De lehet a villa is "ilyen"...pl az olcso villak hajlanak mint a pecabot....foleg sulyosabb egyen alatt!
Ird le milyen villa milyen fek, hany kilo vagy..abbol lehet valamit kiszurni.
Nem az nem lehet ok!! Próbáld meg hogy álló helyzetben behúzod az elsõ féket, és elõre hátra mozgatod a bringát, a kezedet meg rakd oda ahol a bringa "nyaka" és a Teló találkozik.. Ha ott lóg akkor húzz a kormánycsapágyon. Ha ott nem lóg akkor fogd meg a villa becsúszó szárát, és az alsó szárat majd mozgasd meg a gépet. Ha itt lóg akkor a villa lóg ezzel smmit nem tudsz tenni. Elkell fogadni vagy veszel egy új villát. De én szerintem tutti a felninek van baja. Mertha lóg is a villa az ha fékezel kifeszül, igy nem tud ütni. Szóval azt csináld hogy ujjaddal húzd végig a felni fékezõ felületét ha van rajta dudor akkor az okozza ezt. Ha nincs akkor nincs tippem.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem! Mikor megyek a bringámmal (elsõ teleszkópos, V-fék) gyorsabban és finoman behúzom az elsõ féket, akkor kicsit rázkódik az elsõ kerék! A szervízben azt mondták ez így van rendjén, a teló miatt! De pl. barátomnak nincs ilyen gondja, mondjuk nem zavaró!
Hát tulajdonképpen, singlespeed nem igazán jó.. Vannak tekerõs Dh pályák is ott elkell hátsó váltó. De hangsulyozom HÁTSÓ. Elsõ nem kell mert csak leesik a lánc.
Egy DH gépnél még elképzelhetõnek tartom a single speed megoldást. Lényegében csak lefele mennek vele, így nagyon váltogatni nem igazán kell. Ráadásul ha a váltó törik/szakad/elhajlik akkor csak pénzkidobás volt. Márpedig a DH gépeket nem igazán szokták kímélni. Egy FR gépnél viszont hasznos lehet egy strapabíró váltórendszer, mivel azzal felfelé is szokás menni. Persze ízlés kérdes leginkább a dolog.
A "téli" tekeréssel az a bajom, hogy papírkutya vagyok. Bár van viszonylag normális szerkom, de 10-15 C fok alatt nem szívesen indulok el. De lassan tavaszodik már... ;o)
most dobnak össze nekem egy cangát fh/freeride-ra.Wheeler wasp vázhoz mit szóltók?én azon akadtam ki, hogy a sráx singlespeedesre képzelte el..én egy dh-st nem láttam még singlespeedes bringával..vagy én tévednék?
tudom bar itt az alfoldon az "hill" kimerul az utpatkaban..a down meg az azon "lezuzasban"