Én sajnos nem.. Igaz nem is volt olyan hogy tél idén. De tudod a Downhill ilyenkor elég hallott, mivel akkora bazi sár van mint az örület. Ugyhogy én ezért nem hajtottam (meg lusta is vok DD)
Hát igen.. Én mondjk azért tettem fel mert én DH-zom vele nekem kell. De igazából kéne még egy bringa ami csak ilyen kis városi egyszerü, ezzel nagyon kemény. Igaz hogy a régi magellan polarix-el ekkorra gumikkal körbe tekertem a balcsit. Majd beszartam mert napi 60km-et mentünk de nagyon tutti volt.Kurva drága is de ez mind1.
Ja de én fõleg városban megyek vele, sajnos nem nagyon értettem hozzá még, amikor kaptam. Ismerõs adta a külsõt, vadi új volt, neki nem kellett, a hátsóm meg amúgy is szarrá volt kopva, szóval feltettem de már megbántam :)
Jaja kell a mozgas...tegnapelott is olyat tekertem (nem vad tempoban, de kb 5 kilometert) hogy mire hazaertem a melegitom csuma viz volt a felsotestemen, leizzadtam, persze nem faztam mig mozogtam aztan utana rohantam a lakasba mikor megalltam :D
Hát ez elég jó... Csak tudod az erdõbe elég szar ilyenkor, Sáros meg kidölt fák stb. A mi sportunk elég hallott ilyenkor. De persze ettõl még kéne nekem is mert ugy bepunnyadok nyárra, hogy egy métert nem fogok tudni menni.
En tekerek most is mindig ha mennem kell varoson belul valahova...szerencsere enyhe is a tel felenk, csapadek is alig volt, hó egy pihe se!...szal felhuzom a 661 teli kesztyum (ami mellesleg kivaloan vizsgazik minden alkalommel es minusz 10°-ban is tokeletes!), sapka a fejbe, es mar taposom a telire epitett bringam ;)))
Ahh szerintem ha a lefelehez megvan a fizikumod akkor fel menni fog max nem versenytempoban..de en mindig azt mondom hogy odaerni kell nem elsonek lenni ;)))
Hat nekem az a gondom hogy meg fel is kene jutnom pestre bringaval (erre egyeduli alternativa nekem MAV), es onnan meg vissza a kor vegen szal gazos..de egy nagy tura pl egy-masfel hetes a Bukkben az mar birizgalja a csorom ;))
ÁÁÁ.. Nincs nekem annyi zsém.. Szeretnék egyszer,de nem hiszem hogy lesz olyanom. Mondom ha olyan helyre akarunk menni az is jó csak én lassan fogok mászni azt most megmondom!! De mászhatunk is.
Nem dehogy!! Bent van a galáriába. Csak nehéz mint egy állat és 2.35 -ös gumik vannak rajta és szóval elég nehéz vele fel felé menni de persze lassan lehet csak nem tudok vele 20km/h-val fel fele menni csak kb 5-tel.. #293 (egyébként már láttad.)
Felõlelem mehetünk. Én benne vagyok!! Csak valami normális utvonalat kell kitalálni hogy az olyan bringákkal is lehesen menni amivel nem igazán lehet mászni mint pl az enyém.
(Utana meg a megy kozvetlen a Kerekek és lépések ami ugye a hires sorozat* befejezo resze 90-91-bol! (*: ugye nem kell senkinek bemutatni Rockembauer Pál: Másfélmillió lépés Magyarországon sorozatat ami tobb sorozatbl epul fel es ez a sorozat(Kerekek es lepesek) ami gyakorlatilag RP hala utan igaz, de bezarja a kort magyarorszagon 90-91-ben forgatva!)
Ha tehetem nezem oket, es nagyon elvezem....a Bukkrol szolo Szent Istvan vandorlasos reszek meg nagyon megfogtak!
esetleg vmi más ? max 85-89 amit rá tok szánni köszke
SCAMP vázakról valaki tud valamit?
ahham, lehet érdekel:) bár nekem nem kell nagyon drága, a lényeg, hogy ne potyogjon, és ne ütõdjön a lánc.
jah, és gondolkoztam, hogy befektetek, egy kona shredre, ezért tõled kérdeznék, mert tudom, hogy neked ilyen van:) szal, az érdekelne, hogy a fejcsõ mennyire tartós, mert azt szokták mondani, hogy nem a legjobb. És hogy milyen széles gumi fér be hátulra?
jah, és te használsz valamilyen láncfeszítõt? mert gondolom DH-nál azért eléggé rázkódhat a lánc:)
Szerintem ne ilyet vegyél. Hanem van a Truvativnak egy olyan ami Magyarul: Lánc Kutya És lénc Macska az ára kb 14000ft. Az olyan hogy abból még kioszedni sem tudod a láncot nem hogy leesne. Majd keresek képet róla.
Jól hangzik, hogy nincs semmi hangja, meg nem potyog a lánc:) Nekem 1m-es ugratásnál már rendesen van hangja, de jövõ héten megveszem a láncfeszítõt, és akkor majd meglátom, hogy milyen, ha nem jó, akkor singel, és a láncfeszítõ megy át a most készülõ bringára:)
Hát nekem a váz az XC-s, nem street-es, de mondjuk most nagyon fasza lett. Levágattam picit a komrányból is, kapott új fékkarokat és single speed. Mondjuk még nem tökéletes, mert a hátsó fogaskerék elég gáz, ami miatt erõsebb tekerésnél néha ugrik a lánc, de holnapra hozzák a single speed-es fogast és megy is fel rá, akkor tökéletes lesz. Nekem nagyon bejön, teljesen más feeling, most ugrottam vele le egy durván 1m magas párkányról, és full semmi hangja :) Meg így hogy feszesebb a lánc, teljesen más a feeling :))
nekem is streetes bringám van, de valahogy nem hajlok rá, hogy singlet csináljak belõle. Viszont így meg az a baja, hogy csainálok egy nagyobb letörést, vagy néha egy nagyobb bunnytól is lepottyan a lánc, úgyhogy jövõhéten veszek rá láncfeszítõt.
nya szombat éjjel szarrá-szakadt a láncom LOL, ez éppen a megfelelõ alkalom volt arra, hogy single speed-et csináljak a bicómból :) képek (jó esetben) csütörtökön :D
Jövõ nyárra elkezdek összepakolni egy dirt/street gépet. Csak nemtom milyen vázat vegyek... :(
Kölcsönadtam pont amikor kérdeztem, és valahogy õ meg rájött addig a problémára most nagyon frankon gurul!!!
Nah akkor megvan a gond! Uj, mikor beraktad nem zsiroztad be, vagy nem elegge es azert recseg.
Most tegnap meg pattogott az egesz bringa...nah mondom fasza! Mi lehet?!... megfeszitettem hoszanti iranyban es mint az alatt pattogott.... Gondoltam feszultseg lehet valahol....jol sejtettem! Megigazitva a nyeregszar bilincset majd ujrabeallitva es meghuzva megszunt az eles ureges pattogo hang terhelesnel, es hosszanti iranyu megfeszitesnel!
Nekem is volt ilyen.... Ugy tudnam az en kattogasom leirni mintha recsegne! Ha ilyened van akkor szetkapni, monoblokk kihajtoval szedd kis es jol zsirozd be a letezo osszes feluletet ami masik felulettel erintkezik! (En meg a menetre is raktam egy kicsit) ...es a problema megszunt! (ne tudd meg meddig idegesitett engem is....aztan utanajartam es kb 10 perc munkaval, nameg jokis zsirral minden gondot eluztem....)
Persze ha nem "soft" recsegos-pattogos hangja van hanem eles fem hangja es erezhetoen kotyog is meg nehezebben jar akkor viszont valamelyik csapagy haldoklik....Ilyenem is volt mar regen...komplett ketoldali csapagykoszoru (be)daralas
Mitõl lehet az hogy periodikusan kattog a hajtokar vagy a monoblokk, monoblokkot nem rég cseréltem , nem vágom!!!Hozzá tenném nem kicsi a kattogás hangja!
Azt hiszem picit nagy nekem a váz, vagyis nem is nagy, inkább a geometriája nem az igazi. Egy full dirt/street váz jobb lenne. De még meggondolom...
tényleg nem egyszerû bringa... miért adnád el? szerintem jól gondold át...
Lehet, hogy veszek egy 14,5 -es UMF Dirt Fun vázat, így esetleg eladó lenne a (szinte) vadiúj Specialized Hardrock '06 17-es vázam (májusi a bicó), elég egyedi a festése (nem láttam ilyet eddig még neten sem). Ha esetleg érdekelne valakit, dobjon privit.
Hát aa váz már megvan egy éve eddig eláég jjól bírja a terepet. ma találtunk haverral egy fasza pályát nagyon durva tele kövekkel 20 centis "ugratók hát ezt kilehet kerülni de 40 50 van egymás után de eddig jól bírja
Nam tudomm!! Én biztos nem vennék Hausert.. Mert az a baj vele hogy: az is lehet hogy jó, de amilyen képet kaptunk idáig a Hauser márkától az nem azt mutattja hogy jó. Én a helyedbem ha nincs sok pénzem. Magellanba vagy Meridának az olcsóbb vázaiból választanék.Egyébként a mai árak nem olyan nagyon durvák szerintem persze ha egy csucs techinikást nézel akkor brutál. De ha egy kózép szinvonalu vázat nézel azt kb 30000-50000ft ig meg tudsz venni. És ha ez a szitu akkor nem biztos hogy mégéri a Hauser-váz. Igaz nem tudom mennyi, de ha kb ennyi akkor inkább, na szóval hosszu lesze ez már.... Az a lényeg ha ma egy olyan bringát szeretnél ami nem esik szét az elsõ héten kb:: 90000-130000ft kell elkölteni..De például mi vettünk egy komplet vadi uj Magellan Cratert ami simán jó cc-re 80000-ft ért. Na kb ennyi. Ha villa akkor meg a Manitou-t vedd szerintem az jobb mindenképpen mint egy rst és ráadásul szebb is. Ja egyébként nekem is az van, csak én dualra dh-ra használom és az egy Black 120mmm-ert mozgolodik.
mi a vélemény a hauser winner vázról? CC-re szerintetek alkalmas? ja,és két teleszkóp között vacilálok Manitou '06 Axel comp vagy RS J2? tudom nem a legjobbak de ennyi pénzem van.Szerintetek melyiket vegyem? kösz a segítséget
Jo nem is azért irtam hogy fikázzalak. Az is komoly tempo bringával.
Szerintem városban a sisak alap kéne legyen, ha jól emlékszem egy statisztikában a 3. helyre sorolták a bringás baleseteket a halálos kimenetelû balesetek közül.
Haszanlj sisakot! Igaz nem bringa de tanulsagos! (En is tervezem hogy vezek egyet..bar en ilyen hulyesegeket nem csinalok, de az utestre mar egyre nagyobb para kozepette merek csak kimenni! (szerencsere nagyon ritkan kenyszerulok ra hogy az uttesten bringazzak a sok idiota autos kozott!)
Azért nem elõny én a Tektrot sose szerettem régebben volt, de nekem nem jött be.
Szerintem hobbi célú felhasználásra, teljesen felesleges tárcsát venni. És ezt azért mondom mertha veszel egy jó minõségû avid v-féket vagy egy jó Shimanot kb 20000-30000 ft kijön ha egy ugyan ilyen szintû tárcsaféket szeretnél kb ez min: 50000-60000ft mert ha nem tarcsafékagyas kereked van hanem sima akkor fuzetni kell új kereket és egy megfelelõ minõségû bowdenes tárcsafék is 20000 ft-tõl indul/darab+tárcsa. Szóval nagyon drága és ráadásul nem is sokkal jobb egy bovdenes fék mint egy jó v-fék. Ha pedig jelentõs diferenciát akarsz akkor olajos kell az viszont 25000-30000ft tõl kezdõdik/darab+tárcsa. És ez sem a csúcs. Szóval ha nem vagy snob és nem használod terepen és kemény dolgokra nem érdemes tárcsaféket venni. Hiszen a v-fékes rendszer is egy nagy tárcsafék. De jó minõségü kell hogy olyan mint amit irtál ne következzen be.
na, majd megnézem, hogy milyen fékem is van... aztán majd mondjatok okosat! (jó/nem jó) :)
Amúgy a fékpillangók cseréje nem egy brutál összeg. Ha jelenleg valamilyen noname fék van a bicodon, akkor megéri lecserélni legalább egy Deore fékre. Amikor a cserén gondolkodtam, akkor még a Sram fékekkel szemezgettem, de lecsúsztam egy jó kis akciót az új áruk pedig már kicsit több volt annál, amennyit én erre szántam.
Hat emberek nekem ilyen balyom nincs...felenk a legnagyobb leejto a patka, meg lepcsosor, max a vasuti toltes :D...nah jo..van a varos kozepen egy utca ami kb 2 fokot leejt es tekeres nelkul at ut vegere fel is gyorsulsz vagy 15-re
Én alapból félek inkább a lefeléken. A max. sebesség eddig 51 km/ó volt de csak azért mert normális aszfaltút volt lefelé. Persze zabszem effekt így is bejátszott egészen a végéig. Nem mintha lejtõ kellene ahhoz, hogy az ember jól elszálljon...
Nekem pontosan ez volt kb. 10 éve, csak én megszívtam... Átestem a bicón, az meg a fejemre (erdei úton jöttünk le) és a fejemen tört le a váltókar. 1 öltés volt, nem komoly, de majd' összeszartam magam, amikor éreztem, hogy elszálltak a fékeim és TUDTAM, hogy már nem lehet elkerülni a hatalmas zakót...
Ha visszaolvasol irtam hogy en is tarcsat akartam, de mivel en alfoldi vagyok igy letetttem rola es vettem egy normalis V-feket! Egy Deore XT-t. Eleve harmadabol megusztam (12K volt elore+hatra), es osszemerhetetlen az elozo gyari fekeimmel.
Azt viszont nem tudtam hogy enyire konkret dolgokat szeretnel es ezeket nem tudod. De Gabo leirta mar jol :) Viszont anyit tennek hozza az o irasahoz, hogy az AVID BB7-es mechankus tarcsafeket ahol csak teszteltek mindenhol az egekbe magasztaltak..hogy mar mar olyan jol adagolhato es allithato mint egy hidraulikus fekrendszer! (persze ez meg mindig nem olcso! Cirka 2x20K ugye! Plusz nem art egy "szervos" fekkar hozza! (nem feltetel! elvileg minden V fek karral mukodik de jobb az ha fekero kifejtesben segit a kar is(Ilyenek pl a Deore LX-tol felfele)))