Te, az UMF-en V fékek voltak, igazából amire én használtam a bringát teljesen megfeleltek. Az új Meridámon már tárcsák vannak, de "csak" mechanikus fékek, mégis érezni a különbséget (viszont hidraulikus tárcsaféket még nempróbáltam, gõzöm nincs mennyivel teljesítenek jobban, de gyanítom arra mire Neked is kell bõven megteszi a mechanikus tárcsafék is)
Ha nekem lett volna egy kis plusz lóvém és nem fájt volna annyira az árkülönbözet, akkor eközül a két bringa közül választottam volna:
Gratula a bringádhoz! Naggyon brutál a festése. Sajnos a Polarissal kapcsolatban nekem nem jönnek be a festései, túl átlagos és semmit mondó. A kinézet bizony sokat számít, ezért is vacilálok a KTM miatt.
Én azt tapasztaltam, hogy a KTM brinyók 120e körül nem jó vételek (MTB szinten), csak a név miatt kerülnek annyiba.
A polarisról énis jókat hallottam, sokat is látok belõle a városban. Nekem tavaj egy Merida UMF Hardy 4-esem vot V fékkel, de én csak városi és enyhe terepbringára használtam nem DH-ztam vagy ugrattam vele. Ezért is vettem most sima MTB-t. De a Hardyval nagyon megvoltam elégedve.
Én most újra Meridát vettem, egy SUB 40D-t, mechanikus tárcsafékkel, 100e-ért (120ról alkudtam le), egyelõre minden frankó rajta, de még csak 1 hónapja van meg. Fotót lentebb.
Viszont a Polarisnál sztem városba-enyhe terepre jobb egy UMF Hardy, az kicsit szélesebb körben használható, a Polaris már túl DIRT-ös (elöl csak 2 fogaskerék van, nagyon ültetett a váz), a Hardy jobban közelít az MTB-hez és gyorsnak is gyors.
Tanácsot szeretnék kérni bringa vásárláshoz. Régebben BMX-el rongáltam magam és környezetem, de már jóútra tértem és MTB-ot szeretnék venni, de a témában sajna eléggé elmaradtam. Pl: váltókhoz, telókhoz meg egyébb MTB cuccokhoz lövésem sincs.
Az igényeim: - kiváló ár/érték arányos legyen - 100-120E körüli ár - Terepen és városban, használnám - Strapabíró legyen, azaz bírja az ugratásokat, de semmi extra vadulás. (ui. félek az autóktól, Miskolcon (mivel ott lakom) meg nem sok kerékpár út van, ezért járdán közlekedem ahol sokat kell járdaszegélyre föl- le ugratni.) - Hosszútávon is kényelmes legyen, azaz nem Dirt v. FR-ban gondolkodom (mert az 16 éves reflex gyerekeknek való nem nekem).
A neten való kutakodásom szerint Magellan Polaris (kb. 100E nagyon sok jót halootam róla) az igényem, de ma láttam egy KTM Sportot (124E). Igen megtetszett a KTM, de nem címkét szeretnék venni, hanem egy tartós, igényes, jól felszerelt MTB-ot.
Kérlek segítsetek milyen márkát vállaszak! Elõre is kösz!
Szerintem ha van rá lehetõség, próbáld ki mind a két gépet. Amelyik kényelmesebbnek tûnik és felszereltség szempontjából is megfelel az elvárásaidnak, válaszd azt!
NS suburban vázról valakinek esetleg van tapasztalata? Azt mondta nekem valaki, hogy ha olyat vezsek, felejtsem el a telót, csak merevvilla jöhet számításba. De az NS alapból (ha komplett biciklit veszel) ahhpz a vázhoz 100-as villát ad, tehát akkor nyilván lehet telóval is használni...
hát ha a két linkelt kép közül az elsõt veszem figyelembe akkor az ott egy emeletes ágy, és akkor onnan :D
dirt fun zsír új nem lesz már sajnos, abból vennék használtat is, de abból is csak egyféle volt az igazán jó, volt egy olyan dirt fun, aminek iszonyat durva geoja volt (ez nem az sajnos)
08-as Kona Shred-et vágjátok? Másik nagy kedvensz, csak ezt sem tudnám 100%-osan kihasználni, nekem kell elöl kell a gyors hajtómû, de gyönyörû ez a gép is.
Elhiheted, szeretem a Trek-em. Sok kellemes, meg a térdeimet elnézve, néhány fájdalmas ;o) emlékem fûzõdik hozzá. Nem bántam meg, hogy anno megvettem és azt sem, hogy kb. még egyszer ugyan annyit elköltöttem a fejlesztésére.
Apránként gyûlik a pénz, és egyszer talán majd merek egy kicsit nagyobbat álmodni. Úgy saccolom, hogy jelenleg 400-500 között még képes lennék megállni a költekezésben. Specialized FSR XC Comp vagy Epic FSR Comp az amivel leginkább szemezgetek. De szerintem nem mostanában lesz az, hogy bármelyiket megvegyem.
Hát ezek mind kemény versenyzõk! Nagy Attila, Gulyás Mihály, Posa Peti stb. Magyar bajnokságokat nyertek. Krizsák János stb. Velük szoktam menni. Õk törtek szinte mindent már:D Magellantól meridáig szinte mindent:D
Az tuti, én kocázom, igaz már jópár éve nyomom a citybe, 2bringától szabadítottam meg a múlt nyáron, szal egyenlõre csak városi közlekedésre veszek most egy bringót, de tervben van egy jobb is nem a hétköznapokra .. . amúgy a trek 4000-ér se szar...
Én is irigykedek. A TopFuel-hez képest az én kis Trek 4000-em egy élõ kövület. Ilyenkor mindig azzal nyugtatom magam, hogy úgyse tudnám kihasználni. Egy olyan géppel már versenyezni KELL.
Hát ja. Nekem vannak ismerõsem akikkel bicozok. Volt rá példa hogy ilyen is elnyeketten. Persze kemény ugrálások utáni durva leérkezéseket nem birta. Mindent el lehet törni.
Az egyik kolléga nemrég hozatott magának USA-ból egy Trek TopFuel 98-at (ha jók az emlékeim). Nos attól is csöpöghetnékem támadt. A gépet egyben még nem láttam, de az elsõ villát és a hátsó telot már megtapiztam.
Rá kellett ébredjek arra, hogy az IT projekt managerek baromi jól kereshetnek...
Félrebillent fejjel csöpög a nyálam a mauspadomra... kurvaélet milyen ez má! :)
Tudod igazából ez olyan dolog amit Bardocz is irt. Mindenmt el lehet törni. Az a lényeg hogy vannak olyan márkák amik bizonyitották azt hogy jók. A Magellan a Kona a Merida, a nagy nevek majdnem mindeyike megbizható. Persze láttam én is már ketté törött Kona Stinkyt. Láttam már eltört Polarx-et, de ugyan ugy Meridát is. Szóval az a lényeg hogy durvulni is ésszel kell. Nem lehet mindenbe belvágni "ugyis kibirja" jelszóval, mert nem fog mindent.