Milyen telo mert az se mind1 , bar neked untig elegnek tunik a legkisebb tarcsa is (160-as), az meg talan nem csavar szet egy olcsobb telot....
Rideidebeikon kivul nezz szet meg itt: http://ebike.hu! Sokszor olcsobb mint a Ridebike, pedig van hogy a Ridebike szallitja es szamlazza az arut ki! (ennek az oka az hogy az Ebike neten letezik csak a Ridebike meg valos uzlet) ezt is ajanlom: http://www.bikediscount.hu
Galy: Szerintem erre a felhasználási területre nem biztos, hogy megéri az a többlet költség, amivel a tárcsafékes rendszerre való átállás jár. Inkább érdemes egy jobb V-fék rendszer mellett maradni.
A mechanikus tárcsafék ugyan úgy bowdenes megoldású, mint a V-fék. A hidralikus rendszer viszont egy zárt olajos rendszer, olyan mint ami a motoroknál is található. Az elsõ megoldás olcsóbb, de kisebb a fékerõ és nem olyan jó az adagolhatósága. A másik lényegesen drágább, kicsit nehezebb, nehezebb a szervizelése, de cserébe meglehetõsen jó fékerõt és precíz adagolhatóságot biztosít. Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy a tárcsás rendszerek jóval érzékenyebbek a beállítás pontosságára. A fékrendszer ára mellett viszont számolni kell azzal is, hogy tárcsafékhez kénytelen leszel a meglévõ kerekeket is cserélni, átépíttetni, ha a kerékagyak nem tárcsafékes agyak. A régi fékrendszer fékkarjai szintén lecserélendõek, pláne ha hidralikus rendszerrõl van szó. (Bowdenes megoldás esetén is eltérés lehet a bowden húzás mértékében a V és a tárcsás féknél.) He pedig esetleg kombinált fék+váltó kar van a bicodon, akkor nem úszod meg egy pár váltókar beszerzését sem.
Ez a fék elszállás hogy történt? Bowden szakadás vagy a fékpillangók adták meg magukat?
Amúgy V-fék és V-fék között is van érezhetõ külömbség. A bicomon eredetileg tektro fékek voltak. Hát... Ezeket cseréltem le Deore V-fékekre. Lényegesen erõsebbnek bizonyultak. A fékpofa-felni párosítás sem mindegy. Nekem fékpofából eddig a Ritchey fekete pofái jöttek be leginkább. Ezek a régi kerekeimmel és a mostani felnikkel is korek fékerõt adnak.
Ha visszaolvasol irtam hogy en is tarcsat akartam, de mivel en alfoldi vagyok igy letetttem rola es vettem egy normalis V-feket! Egy Deore XT-t. Eleve harmadabol megusztam (12K volt elore+hatra), es osszemerhetetlen az elozo gyari fekeimmel.
Azt viszont nem tudtam hogy enyire konkret dolgokat szeretnel es ezeket nem tudod. De Gabo leirta mar jol :) Viszont anyit tennek hozza az o irasahoz, hogy az AVID BB7-es mechankus tarcsafeket ahol csak teszteltek mindenhol az egekbe magasztaltak..hogy mar mar olyan jol adagolhato es allithato mint egy hidraulikus fekrendszer! (persze ez meg mindig nem olcso! Cirka 2x20K ugye! Plusz nem art egy "szervos" fekkar hozza! (nem feltetel! elvileg minden V fek karral mukodik de jobb az ha fekero kifejtesben segit a kar is(Ilyenek pl a Deore LX-tol felfele)))
Nekem pontosan ez volt kb. 10 éve, csak én megszívtam... Átestem a bicón, az meg a fejemre (erdei úton jöttünk le) és a fejemen tört le a váltókar. 1 öltés volt, nem komoly, de majd' összeszartam magam, amikor éreztem, hogy elszálltak a fékeim és TUDTAM, hogy már nem lehet elkerülni a hatalmas zakót...
Én alapból félek inkább a lefeléken. A max. sebesség eddig 51 km/ó volt de csak azért mert normális aszfaltút volt lefelé. Persze zabszem effekt így is bejátszott egészen a végéig. Nem mintha lejtõ kellene ahhoz, hogy az ember jól elszálljon...
Hat emberek nekem ilyen balyom nincs...felenk a legnagyobb leejto a patka, meg lepcsosor, max a vasuti toltes :D...nah jo..van a varos kozepen egy utca ami kb 2 fokot leejt es tekeres nelkul at ut vegere fel is gyorsulsz vagy 15-re
Amúgy a fékpillangók cseréje nem egy brutál összeg. Ha jelenleg valamilyen noname fék van a bicodon, akkor megéri lecserélni legalább egy Deore fékre. Amikor a cserén gondolkodtam, akkor még a Sram fékekkel szemezgettem, de lecsúsztam egy jó kis akciót az új áruk pedig már kicsit több volt annál, amennyit én erre szántam.
na, majd megnézem, hogy milyen fékem is van... aztán majd mondjatok okosat! (jó/nem jó) :)
Hali!
Szerintem hobbi célú felhasználásra, teljesen felesleges tárcsát venni. És ezt azért mondom mertha veszel egy jó minõségû avid v-féket vagy egy jó Shimanot kb 20000-30000 ft kijön ha egy ugyan ilyen szintû tárcsaféket szeretnél kb ez min: 50000-60000ft mert ha nem tarcsafékagyas kereked van hanem sima akkor fuzetni kell új kereket és egy megfelelõ minõségû bowdenes tárcsafék is 20000 ft-tõl indul/darab+tárcsa. Szóval nagyon drága és ráadásul nem is sokkal jobb egy bovdenes fék mint egy jó v-fék. Ha pedig jelentõs diferenciát akarsz akkor olajos kell az viszont 25000-30000ft tõl kezdõdik/darab+tárcsa. És ez sem a csúcs. Szóval ha nem vagy snob és nem használod terepen és kemény dolgokra nem érdemes tárcsaféket venni. Hiszen a v-fékes rendszer is egy nagy tárcsafék. De jó minõségü kell hogy olyan mint amit irtál ne következzen be.
Haszanlj sisakot! Igaz nem bringa de tanulsagos! (En is tervezem hogy vezek egyet..bar en ilyen hulyesegeket nem csinalok, de az utestre mar egyre nagyobb para kozepette merek csak kimenni! (szerencsere nagyon ritkan kenyszerulok ra hogy az uttesten bringazzak a sok idiota autos kozott!)
Szerintem városban a sisak alap kéne legyen, ha jól emlékszem egy statisztikában a 3. helyre sorolták a bringás baleseteket a halálos kimenetelû balesetek közül.
mi a vélemény a hauser winner vázról? CC-re szerintetek alkalmas? ja,és két teleszkóp között vacilálok Manitou '06 Axel comp vagy RS J2? tudom nem a legjobbak de ennyi pénzem van.Szerintetek melyiket vegyem? kösz a segítséget
Nam tudomm!! Én biztos nem vennék Hausert.. Mert az a baj vele hogy: az is lehet hogy jó, de amilyen képet kaptunk idáig a Hauser márkától az nem azt mutattja hogy jó. Én a helyedbem ha nincs sok pénzem. Magellanba vagy Meridának az olcsóbb vázaiból választanék.Egyébként a mai árak nem olyan nagyon durvák szerintem persze ha egy csucs techinikást nézel akkor brutál. De ha egy kózép szinvonalu vázat nézel azt kb 30000-50000ft ig meg tudsz venni. És ha ez a szitu akkor nem biztos hogy mégéri a Hauser-váz. Igaz nem tudom mennyi, de ha kb ennyi akkor inkább, na szóval hosszu lesze ez már.... Az a lényeg ha ma egy olyan bringát szeretnél ami nem esik szét az elsõ héten kb:: 90000-130000ft kell elkölteni..De például mi vettünk egy komplet vadi uj Magellan Cratert ami simán jó cc-re 80000-ft ért. Na kb ennyi. Ha villa akkor meg a Manitou-t vedd szerintem az jobb mindenképpen mint egy rst és ráadásul szebb is. Ja egyébként nekem is az van, csak én dualra dh-ra használom és az egy Black 120mmm-ert mozgolodik.
Hát aa váz már megvan egy éve eddig eláég jjól bírja a terepet. ma találtunk haverral egy fasza pályát nagyon durva tele kövekkel 20 centis "ugratók hát ezt kilehet kerülni de 40 50 van egymás után de eddig jól bírja
Lehet, hogy veszek egy 14,5 -es UMF Dirt Fun vázat, így esetleg eladó lenne a (szinte) vadiúj Specialized Hardrock '06 17-es vázam (májusi a bicó), elég egyedi a festése (nem láttam ilyet eddig még neten sem). Ha esetleg érdekelne valakit, dobjon privit.
tényleg nem egyszerû bringa... miért adnád el? szerintem jól gondold át...
Azt hiszem picit nagy nekem a váz, vagyis nem is nagy, inkább a geometriája nem az igazi. Egy full dirt/street váz jobb lenne. De még meggondolom...
Mitõl lehet az hogy periodikusan kattog a hajtokar vagy a monoblokk, monoblokkot nem rég cseréltem , nem vágom!!!Hozzá tenném nem kicsi a kattogás hangja!
Nekem is volt ilyen.... Ugy tudnam az en kattogasom leirni mintha recsegne! Ha ilyened van akkor szetkapni, monoblokk kihajtoval szedd kis es jol zsirozd be a letezo osszes feluletet ami masik felulettel erintkezik! (En meg a menetre is raktam egy kicsit) ...es a problema megszunt! (ne tudd meg meddig idegesitett engem is....aztan utanajartam es kb 10 perc munkaval, nameg jokis zsirral minden gondot eluztem....)
Persze ha nem "soft" recsegos-pattogos hangja van hanem eles fem hangja es erezhetoen kotyog is meg nehezebben jar akkor viszont valamelyik csapagy haldoklik....Ilyenem is volt mar regen...komplett ketoldali csapagykoszoru (be)daralas
Most tegnap meg pattogott az egesz bringa...nah mondom fasza! Mi lehet?!... megfeszitettem hoszanti iranyban es mint az alatt pattogott.... Gondoltam feszultseg lehet valahol....jol sejtettem! Megigazitva a nyeregszar bilincset majd ujrabeallitva es meghuzva megszunt az eles ureges pattogo hang terhelesnel, es hosszanti iranyu megfeszitesnel!
Pontosan ez a gáz! Köszi az infot!!
nm ;) (rakj boven a csapagy es a persely koze, a tengelyek vegere is mehet (marha negyszogtengelyes)...)
Kölcsönadtam pont amikor kérdeztem, és valahogy õ meg rájött addig a problémára most nagyon frankon gurul!!!
Jövõ nyárra elkezdek összepakolni egy dirt/street gépet. Csak nemtom milyen vázat vegyek... :(
nya szombat éjjel szarrá-szakadt a láncom LOL, ez éppen a megfelelõ alkalom volt arra, hogy single speed-et csináljak a bicómból :) képek (jó esetben) csütörtökön :D
nekem is streetes bringám van, de valahogy nem hajlok rá, hogy singlet csináljak belõle. Viszont így meg az a baja, hogy csainálok egy nagyobb letörést, vagy néha egy nagyobb bunnytól is lepottyan a lánc, úgyhogy jövõhéten veszek rá láncfeszítõt.
Hát nekem a váz az XC-s, nem street-es, de mondjuk most nagyon fasza lett. Levágattam picit a komrányból is, kapott új fékkarokat és single speed. Mondjuk még nem tökéletes, mert a hátsó fogaskerék elég gáz, ami miatt erõsebb tekerésnél néha ugrik a lánc, de holnapra hozzák a single speed-es fogast és megy is fel rá, akkor tökéletes lesz. Nekem nagyon bejön, teljesen más feeling, most ugrottam vele le egy durván 1m magas párkányról, és full semmi hangja :) Meg így hogy feszesebb a lánc, teljesen más a feeling :))
Jól hangzik, hogy nincs semmi hangja, meg nem potyog a lánc:) Nekem 1m-es ugratásnál már rendesen van hangja, de jövõ héten megveszem a láncfeszítõt, és akkor majd meglátom, hogy milyen, ha nem jó, akkor singel, és a láncfeszítõ megy át a most készülõ bringára:)
Szerintem ne ilyet vegyél. Hanem van a Truvativnak egy olyan ami Magyarul: Lánc Kutya És lénc Macska az ára kb 14000ft. Az olyan hogy abból még kioszedni sem tudod a láncot nem hogy leesne. Majd keresek képet róla.
ahham, lehet érdekel:) bár nekem nem kell nagyon drága, a lényeg, hogy ne potyogjon, és ne ütõdjön a lánc.
jah, és gondolkoztam, hogy befektetek, egy kona shredre, ezért tõled kérdeznék, mert tudom, hogy neked ilyen van:) szal, az érdekelne, hogy a fejcsõ mennyire tartós, mert azt szokták mondani, hogy nem a legjobb. És hogy milyen széles gumi fér be hátulra?
jah, és te használsz valamilyen láncfeszítõt? mert gondolom DH-nál azért eléggé rázkódhat a lánc:)
(Utana meg a megy kozvetlen a Kerekek és lépések ami ugye a hires sorozat* befejezo resze 90-91-bol! (*: ugye nem kell senkinek bemutatni Rockembauer Pál: Másfélmillió lépés Magyarországon sorozatat ami tobb sorozatbl epul fel es ez a sorozat(Kerekek es lepesek) ami gyakorlatilag RP hala utan igaz, de bezarja a kort magyarorszagon 90-91-ben forgatva!)
Ha tehetem nezem oket, es nagyon elvezem....a Bukkrol szolo Szent Istvan vandorlasos reszek meg nagyon megfogtak!
Felõlelem mehetünk. Én benne vagyok!! Csak valami normális utvonalat kell kitalálni hogy az olyan bringákkal is lehesen menni amivel nem igazán lehet mászni mint pl az enyém.
Nem dehogy!! Bent van a galáriába. Csak nehéz mint egy állat és 2.35 -ös gumik vannak rajta és szóval elég nehéz vele fel felé menni de persze lassan lehet csak nem tudok vele 20km/h-val fel fele menni csak kb 5-tel.. #293 (egyébként már láttad.)
ÁÁÁ.. Nincs nekem annyi zsém.. Szeretnék egyszer,de nem hiszem hogy lesz olyanom. Mondom ha olyan helyre akarunk menni az is jó csak én lassan fogok mászni azt most megmondom!! De mászhatunk is.
Hat nekem az a gondom hogy meg fel is kene jutnom pestre bringaval (erre egyeduli alternativa nekem MAV), es onnan meg vissza a kor vegen szal gazos..de egy nagy tura pl egy-masfel hetes a Bukkben az mar birizgalja a csorom ;))
Ahh szerintem ha a lefelehez megvan a fizikumod akkor fel menni fog max nem versenytempoban..de en mindig azt mondom hogy odaerni kell nem elsonek lenni ;)))
En tekerek most is mindig ha mennem kell varoson belul valahova...szerencsere enyhe is a tel felenk, csapadek is alig volt, hó egy pihe se!...szal felhuzom a 661 teli kesztyum (ami mellesleg kivaloan vizsgazik minden alkalommel es minusz 10°-ban is tokeletes!), sapka a fejbe, es mar taposom a telire epitett bringam ;)))
Hát ez elég jó... Csak tudod az erdõbe elég szar ilyenkor, Sáros meg kidölt fák stb. A mi sportunk elég hallott ilyenkor. De persze ettõl még kéne nekem is mert ugy bepunnyadok nyárra, hogy egy métert nem fogok tudni menni.
Jaja kell a mozgas...tegnapelott is olyat tekertem (nem vad tempoban, de kb 5 kilometert) hogy mire hazaertem a melegitom csuma viz volt a felsotestemen, leizzadtam, persze nem faztam mig mozogtam aztan utana rohantam a lakasba mikor megalltam :D
Ja de én fõleg városban megyek vele, sajnos nem nagyon értettem hozzá még, amikor kaptam. Ismerõs adta a külsõt, vadi új volt, neki nem kellett, a hátsóm meg amúgy is szarrá volt kopva, szóval feltettem de már megbántam :)
Hát igen.. Én mondjk azért tettem fel mert én DH-zom vele nekem kell. De igazából kéne még egy bringa ami csak ilyen kis városi egyszerü, ezzel nagyon kemény. Igaz hogy a régi magellan polarix-el ekkorra gumikkal körbe tekertem a balcsit. Majd beszartam mert napi 60km-et mentünk de nagyon tutti volt.Kurva drága is de ez mind1.