Szerintem erre a felhasználási területre nem biztos, hogy megéri az a többlet költség, amivel a tárcsafékes rendszerre való átállás jár. Inkább érdemes egy jobb V-fék rendszer mellett maradni.
A mechanikus tárcsafék ugyan úgy bowdenes megoldású, mint a V-fék. A hidralikus rendszer viszont egy zárt olajos rendszer, olyan mint ami a motoroknál is található. Az elsõ megoldás olcsóbb, de kisebb a fékerõ és nem olyan jó az adagolhatósága. A másik lényegesen drágább, kicsit nehezebb, nehezebb a szervizelése, de cserébe meglehetõsen jó fékerõt és precíz adagolhatóságot biztosít. Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy a tárcsás rendszerek jóval érzékenyebbek a beállítás pontosságára.
A fékrendszer ára mellett viszont számolni kell azzal is, hogy tárcsafékhez kénytelen leszel a meglévõ kerekeket is cserélni, átépíttetni, ha a kerékagyak nem tárcsafékes agyak. A régi fékrendszer fékkarjai szintén lecserélendõek, pláne ha hidralikus rendszerrõl van szó. (Bowdenes megoldás esetén is eltérés lehet a bowden húzás mértékében a V és a tárcsás féknél.) He pedig esetleg kombinált fék+váltó kar van a bicodon, akkor nem úszod meg egy pár váltókar beszerzését sem.