a topikot átneveztem mostmár nyugodtan beszélgethettek.
"Hidd el semmilyen mas jatekban nem jar ugy a ember agya, mint egy deathmatchen.A fegyverek, pajzsok respawnjat kell dinamikusan szamolni, kiszamitani merre jarhat a masik player a palyan." Na neeeee! Ha neked ez a gondolkodás... inkább nem mondok semmit. Azért csak kíváncsiságból: Hány éves vagy?
OFF Meg ne haragudjon senki, én játszottam egy-két Quake-el. Pont ezek a példái annak, hogy másról sem szólnak, hogy szaladgálj össze-vissza a pályán az ellenfelek elõl, plusz azért szaladgálj, hogy még az ellenfelek elõtt odaérj egy felvehetõ spéci fegyver helyéhez és minél több muníciót tudj összeszedni. És mindezek legagyatlanabb betetõzése a Quake III: Arena volt. Képletesen szólva, attól hánytam a legjobban.
Ennél még a Wolfenstein: Enemy Territory is jobb volt. Ott legalább az ellenfél legyalázása mellett voltak egyéb feladatok is (pl. szuperágyú megtöltése és lövés vele és versus ennek megakadályozása az ellenfél részérõl). De pár játék után azt is meguntam.
Ugye emellett sztori az nuku...
Rossz a megközelítés: Nem az adja neki a teljes játékélményt, az egy teljesen másfajta játékélményt ad, mint a multi. Ezért is butaság összehasonlítani. De a szavaidból érzem, hogy te viszon nemigazán játszottál még igazi singleplayer központú játékokkal. Javaslom, hogy játszd végig a Star Wars:Knights of the old Republic-ot (KOTOR) és az Elder Scrolls III: Morrowindet.
Rá fogsz jönni, hogy ez teljesen más természetû élmény,mint a multizás.
Azért a multis FPS kifejezést sem kellene kisajátítani. A 'Multis FPS' részen belül is vannak egymástól teljesen eltérõ kategóriák. Amirõl te beszélsz, az a Multis FPS stílusok közül a legprimitívebb. Ehhez képest vannak olyan játékok, amik a multis FPSek egy sokkal színvonalasabb stílusát képviselik. Pl:Raven Shield vagy Operation Flashpoint multiplayer. Persze a hardcore quakerek errõl a stílusról hajlamosak elfeledkezni, mert ezekben a játékokban a hardcore CS meg Quake fanok körülbelül harminc másodpercig szokták bírni élve. Szóval vannak színvonalas multis FPS ek is, ne azonosítsuk már ezt a megnevezést a Counter Strike primitív világával.
Ó, ezekre a kijelentésekre nem kell odafigyelni. Dobják csak piacra a 3526. dik multis FPS-t, majd meglátják az eladásokon, érdemes volt e kizárólag erre gyúrni. Ez pont olyan, mint amikor néhány éve azt állították, hogy az MMORPG-k é a jövõ. Aztán egy ideig boldog boldogtalan MMORPG-t fejlesztett, és 70 százalékuk belebukott. Mostmár beállt a piac, és a sok hülye is rájött, hogy nem az MMORPG-k é a jövõ, csupán a multiplayer egyik formája ez, semmi más. (Aminek mellesleg megvannak a saját nevetséges anomáliái, lásd pl: hogy a Star Wars Galaxiesben minden tökfilkó jedi karaktert csinál. Eredmény: egy játékvilág, ahol mindenki jedi. Nesze neked, Star Wars univerzum)
Hasonló elõrejelzés ez, mint például hogy a "PC-kora leáldozott". A sok idióta minden új konzolgeneráció érkezésekor temeti a PC-t (emléxem, már '98 ban is temették, mégis itt van), aztán kijönnek a legfrissebb konzolok, és a PC játékok mégse tûnnek el, éppen ellenkezõleg, néhány év alatt túlszárnyalják a legfrissebb konzolok lehetõségeit.
A single leszólásáról pedig annyit: Aki játszott olyan játékokkal, mint mondjuk a KOTOR, vagy a Morrowind, annak soha eszébe nem jutna ilyet mondani.
Amugy egy kicsit ugy erzem rossz tarsasagba kerultem. Egy teljesen csak multira kihegyezett jatekban probaltam velemenyt kicsikarni egy teljesen single-orientalt jatekkozossegben :P Mission Impossible!!
"Erre most azt írod, te is játszol single-t. Akkor meg minek szóltad le azonnal a single játékokat/játékosokat?"
Ez igy kezdodott: "szokásos gagyi kommersz multi-üsdvágd" Szal ezek utan megis mit varsz? Ha altalanositunk mindenre, akkor hogy alljak en hozza a vitahoz?Ha mar egy jatekstiluson belul is lehetnek jelentos kulonbsegek ,akkor single-multire ez meginkabb igaz.
"hogy "üsd-vágd-nem-apád" lövöldözés agyatlanul." Gondolom nem jatszottal meg Quake-el. Sokan akik meg nem jatszottak komolyabban ilyen "agyatlan" jatekkal, azok nem latjak at azt a jatekot. Kozel sem agyatlan. Hidd el semmilyen mas jatekban nem jar ugy a ember agya, mint egy deathmatchen.A fegyverek, pajzsok respawnjat kell dinamikusan szamolni, kiszamitani merre jarhat a masik player a palyan. Folyamatosan jar az agyad, szamolsz ,gondolkodsz, es mellesleg meg tokeletesen kell a szituaciokat megoldanod, figyelembe venni a palya tulajdonsagait. Aki ennek az ellenkezojet mondja, az meg sose jatszott igazabol FPS-t. SOSE!!!!!
Meggyozo nem is akartam lenni, hisz nem szandekom egy ember nezopontjan valtoztatni. Csak nem szeretem ha vki olyasmit gagyiz le, amire nincs teljes ralatasa. En minden elkepzelheto jatekstilust kiprobaltam mar, es ugy erzem megfelelo ralatasom van a single-multi kulonbozosegekre.Az en jatekstilusomnak, tetszesi indexemnek a multi jobban fekszik, masnak kevesbe. Nezopont kerdese az egesz. Minden elismeresem ha neked ez nyujtja a teljes jatekelmenyt, semmi baj vele. Lehet csak en vagyok tulsagosan maximalista.
egyébként az utolsó mondatodban sajnos nagyon igazat mondtál. nemrég olvastam egy cikket, amiben a játékipar "nagyjai" azt fejtegették, hogy a single idejétmúlt, kizárólag a multié a jövõ, SÕT a játékipar már a kezdetektõl fogva rossz irányba fejlõdött (tehát hogy eleve a multi irányba kellett volna fejlõdniie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). durva.
ez nekem azt jutatja eszembe, hogy manapság amúgy is mindenki a gyors élvezeteket hajszolja, és ez a megjósolt tendencia is ezt sugallja, hogy a játékiparnak is ezt kell majd kiszolgálnia (vagy erõltetnie?). mit nekünk beleélõs történet, ami esetleg még tanulsággal is szolgálhat, mit nekünk kreatív ötletek (és most nem a 2345873-kitudjamilyen effektre, meg a szemgolyó élethû csillogásának a megoldására gondolok), elég ha leültetjük a gyereket a gép elé, megmutatjuk neki az egeren a bal gombot meg a wasd-billentyûket, aztán mehet az agyatlan gyilkolás.
de ha már ilyen irányba ment el a téma, szerintem a különbség a single és a multi között:
-single: jó esetben egy szuper történettel játszod végig a játékot. nekem mindig is azok voltak a legemlékezetesebb játékok, aminél nagyon bele tudtam élni magam a sztoriba (maxpayne, princeofpersia, HL, HL2). ezeknél igazából ugyanazt élem át, mintha egy jó filmet néznék meg, vagy egy jó könyvet olvasnék el. van azért egy másik aspektus is, amikor meg nagyon jó hangulatot sikerült eltalálni a játékban, de nincs különösebb története (CoD, MoHAA).
-multi: õszintén szólva ezeknél egyedül a hangulatot tudom felhozni. soha nem voltam egy nagy multis, bár általában mindig kipróbáltam minden játék vagy demo multiját egy-két alkalommal, de eddig egyedül a BF2 volt az elsõ, ami úgy igazán megragadott, azóta is tolom. de egyébként a multi nálam csupán egy rövidtávú szórakozást jelent, tartalom nélkülit.
ha össze kellene hasonlítanom, olyan, mintha a 24 címû sorozatot és mondjuk a Jóbarátokat nézném meg. az elsõ igazi élményt ad, amibe beleélem magam, a másodikon nagyon jót szórakozom, de kb. 15 perc múlva már nem is jut eszembe.
Zajcev: Te csak ilyen "lõdözõs-kardozós" játékokkal játszól? Mert akkor meg tudom érteni hogy nem látosd más értelmét egy játéknak mint az ellenfél legyõzésének milyenségét, és a külsõségeket. Én a magam részérõl enyhén jobban tudom élvezni a "gyökér" single player játékokat, amiben adott a hangulat, a történet és bele tudod élni magad (ha FPS-rõl beszélünk álljon itt a számomra etalonnak számító két program, az Undying és a System Shock 2) Ezeket nem azért játszottam végig 5-6 alkalommal mert olyan hû de jó a grafika, vagy az MI, hanem mert azt vettem észre hogy ÉLVEZEM!!! Valahogy engem amúgy sem nagyon kötnek le a "belépek, 30szor lejátszom ugyanazt a pályát, leirtok pár noobot, aztán szidom mindenkinek az anyját aki nem játszik olyan jól mint én" típusú játékok. Lehet hogy bennem van a baj, de az egész unalmas. Semmi új nem történik, mert ugyanazt a pályát játszák újra 20*-30* aztán jön a következõ, majd a következõ, aztán újra az elsõ, mert azok jó mapek... A játékokat nem polygonszámban, mesterséges intelligenciában, kiegyensúlyozott multiplayer módban, vagy látványos feature-ök alapján kellene mérni, hanem egyediségben, történetben, hangulatban vagy játékélményben. Csakhogy a játékfejlesztõk felismerték hogy abban több pénz és kevesebb idõ van ha csinálnak egy tucatjátékot, mint hogy kidolgoznák rendesen a hátteret és a történetet. Külcsíny a belbeccsel szemben sajnos nyer mostanában. Az elmúlt évek során talán egy kivétel volt ez alól, a Psychonauts. Ez persze csak egy vélemény. Nem ítélem el a multiplayert sem, csak engem nem köt le, és úgy érzem eléggé ki kezd siklani a játékipar a "gyilkoljunk online" játékok felé.
Na akkor mostmár kiteszem, mert már rég nem a HL2ND-rõl beszélünk: OFF:
"Legyszi magyarazd meg nekem miert is jo a single? Multiban nem agyatlan botok ellen kell jatszani, hanem hus-ver ellefelek ellen, akiket legyozni igazi challenge!!! Akinek viszont ez nem okoz kielegultseget mert neheznek tartjak, azok mehetnek csitelni single-be. Vagy meg egy masik verzio is van ,beallnak Felko haverunk melle es multiban is csitelnek, ennyi."
Erre most azt írod, te is játszol single-t. Akkor meg minek szóltad le azonnal a single játékokat/játékosokat? És nem is konkrét egy-két játékról beszéltél, hanem általánosságban, az összeset egy kalap alá véve. FPS és FPS között is, meg AI és AI között is lehet ég és föld különbség.
Ne értsd félre, nem cseszegetni akarlak, de az, hogy egy labirintus-szerû pályán mégha ezerfelé is szaladozhatsz, az akkor is csak szaladgálás összevissza, egyetlen céllal, hogy "üsd-vágd-nem-apád" lövöldözés agyatlanul.
Az elõbb még a single-sek mind cheater volt, most meg már mégse???
Visszatérve a "hús-vér" ellenfelekre... Igaz, hogy interneten/hálózaton valódi emberekkel játszol, de ez így akkor sem igaz. Kilövöd õket és visszajönnek... Téged lelõnek és szinte azonnal visszakerülhetsz... Ez lenne a kihívás? Erre bármelyik single játék képes.
A hozzászólásaidban csak egy a közös: a "multi" az überkirály. Csak éppen, ahogy alakul a társalgás, úgy változtatod a körítést...
Szóval ezért nem lehetsz meggyõzõ.
Én viszont senkit sem akarok meggyõzni semmirõl. Csak egyszerû tényeket soroltam fel.
Hidd el en is jatszom single-t, mert tudom, hogy vannak jo sztorik, amik melle erdemes leulni. Splinter Cell sorozatot vegigtoltam, legutobb a PoP:Two Thrones-t, szamos fps jatekot. Ennek ellenere a multit tartom izgalmasabbnak. Single-ben scriptelt dolgok vannak, amik tobbnyire jateklogikatol fuggoen ugyanugy hajtodnak vegre (es igen, ugy vannak megcsinalva,hogy mindenki megtudja csinalni, mert nem szabad a jatekost buntetni). Ez megunhato,ezert jelent a jatekfejlesztoknek kihivast, hogy ezt kikuszoboljek. FPS jatekoknal ezt a legnehezebb kikuszobolni. Mig egy kalandjateknal, TPS jateknal, ez viszonylag egyszerubb, hisz nem allnak olyan korlatok elott, mint egy FPS jateknal. Elmeletem szerint a single csak felkeszit a multira. Epp ezert oreg hiba ha vmelyik hianyzik a repertoarbol. A multiban sokkal mas eszjarassal kell godolkodni, mint egy singleben. Singleben streamelve kell elore menni, legtobbszor csoben meno jatekkal. Palyatervezesben is ezt a fonalat eroltetik ,mert igy konnyebb a jatekost iranyitani a palyan. Multiban meg egyenesen kovetelmeny, hogy egy adott hely megkozelithetosege ne csak egy iranybol tortenjen. A szituaciok nem egy felepeitett sema alapjan tortennek amit a designerek jeloltem ki, hanem a helyzettol fuggoen tobb szaz fele is lehet akar. Epp ez a resze az amit a single nem tud, hogy sose tudod mi tortenik majd a kovetkezo sarkon. Milyen skilles, milyen fegyverrel rendelkezo jatekossal talold magad szembe. Remelem ibrik is meglatja benne a kulonbseget. Egy szo mint szaz, nem lehet a multit osszehasonlitani a singlevel ,mert masrol szol. Szamomra a multi tobb kihivast ,izgalmasabb jatekmenetet ad. Ne ertsetek felre nem csiter mindenki aki singlezik, csak a felko gyerek ().
Amugy minap ert egy kellemes meglepetes, ha van idotok nezzetek meg a CS:Source botjait. A valve-os sracok nagyot alkottak, mert olyan FPS botot csinaltak ,ami naiv kollegakat is atvert. Siman osszekeverheto egy emberi jatekossal!!!
Netkapcsolattal pedig nincs mit tenni amig ilyen anomaliak uralkodnak, mint ebben a cikkben is olvashato. Hamarosan jon az ADSL2, mashol meg meg mindig modem van....
Elég szûklátókörûség a részedrõl, hogy lenézed a single játékokat kedvelõket. Mi játékfordítók (meg a többi idegen nyelven értõ) tudja csak igazán, miért is jó a játékok single része, a nagyrészt tényleg agyatlan ugrabugráló, össze-vissza lövöldözõs multis játékokkal szemben, melyeknek így igazából semmi története. Csak menj, üsd-vágd-nem-apád. Mindezt "csapatmunkában". Ennyi...
Amíg a multiban lényegében csak egy izolált helyzetet kell csapatostul megoldani, addig a single játékoknál egy történetmenetet kell végigjátszani, ami az én véleményem, és még sok más ember véleménye szerint sokkal érdekesebb.
Hogy jobban értsd: - Multi-ban: van egy "ojjektum", amit véd az ellenfél csapata. Õk emellett talán csinálnak valamilyen tevékenységet is (pl. egy rakéta összeszerelése és annak kilövése). A te csapatodnak meg az a feladata, hogy pl. elfoglald a gyárat és megakadályozd a rakétával kapcsolatos tevékenységet. Ennyi a történet. - ugyanez Single-ben egy lehetséges történet ugyanerre a témára: A játék ezelõtti részében végrehajtottál egy olyan feladatot, amelynek része volt a felderítés is. A felderítési adatokból kiderült, hogy egy álcázott létesítményben a fõellenfeled bérencei egy világraszóló összeseküvés részeként nukleáris fegyvereket fejlesztenek és állítanak össze. A létesítményt nagy erõkkel védik, és nagy hatásfokú biztonsági rendszert (kamerák, különféle érzékelõk) is telepítettek az ellenséges behatolók ellen. A feladatod, hogy behatolj a létesítménybe, semmisítsd meg a számítógép-hálózatot, fogd el élve (kihallgatható állapotban) a magas beosztású összeesküvõket és szerezz további hírszerzési adatokat az összeesküvés további résztvevõirõl és további ellenséges létesítményekrõl a jövõbeni feladataid folytatásához. A behatolást csak a riasztók beindítása nélkül hajthatod végre - ellenkezõ esetben a biztonsági erõket erõsen felfegyverzett elitosztagokkal erõsítik meg, amellyel teljesíthetetlenné válik a feladatod. Stb stb...
Remélem érzékelted, mi a szembetûnõ különbség.
Jó, elismerem van néhány olyan játék, amelynek sztorija elég banális vagy silány, de a többségük nagyon jó.
hátööö, eddig nem sok értelme van ennek a topicnak, eddig belefért az össze MOD a HL2 topicba. Max ha annyira népszerû lesz mint a CS, akkor megértem, de szerintem még korai...
nem mondtam, h hülyék a botok, bár még azok :) ha lehet választani kivel játszunk, ember akivel még beszélni is lehet, v egy program akkor kit választasz? singlenek az tud elõnye lenni, h ha komoly háttértörténete van, ill olyan küldiket lehet belerakni amit multiba nem nagyon lehetne icewolf: no flame, de te ezt írod: Aki mást mond az bal*asz. bgabor: sok kezdõ nyomja neten, akiknél az AI jobb, és? nem a reakcióidõn múlik, mert most is meglehet már csinálni, h 0 reakcióidõvel küldjön bármilyen távból fejest, ha a látószögébe érsz. de annak mi értelme? nem tengerészgyalogos kiképzõ táborba jelentkezel, hanem játszani, kikapcsolódni akarsz, v nem? :) nem mindenkinek van napi x órája tökéletesíteni a skilljét
Errõl csak annyit, hogy a FEAR kommandósai jobban nyomják A.I.-ból, mint jónéhány láma a neten. Adjunk még nekik néhány évet, és pontosan úgy fognak játszani, mint egy ember. Csak nagyságrendekkel gyorsabban reagálnak és gondolkoznak majd. Akkor majd visszatérünk erre a "hülye botok, vazze" témára.
Kár hogy ez csak egy koncept art... de vannak ott valódi játékból lopott képek is... jelentkeztem béta tesztre... a Sngli részhez: 9 szer vittem végig a hl2-õt úgy hogy abszolút nem csaltam... És igen is kell(!!!) a Single... Aki mást mond az bal*asz. NO FLAME. PEACE, LOVE & UNITY!
Értem. Tehát aki szereti a játékok singleplayer részét, az csíter. És nyilván azért szereti a singlet, mert nehéz neki a multi. Atyaég, micsoda gyökereket nevel ki ez a társadalom... Néha megdöbbenek az ostobaságukon. Meg hogy mindegyik azt hiszi, hogy mindenkinél jobban ért valamihez, ami eleve úgy van megtervezve, hogy minden hülye boldoguljon vele.
Képzeld haver, sohasem csítelek. Se singleben, se multiban. És mellesleg egészen jól játszom multiban. És mindezek elenére jobban szeretem a single részt. Na? Felfoghatatlan kombináció számodra mi?
És képzeld nagyon tetszettek a concept artok, (ahogy azt már mondtam is), szerintem olyan hangulat jön át belõlük, amihez hasonlóval még sohasem találkoztam. Na ezt vajon hogyan egyezteted össze az elõítéleteiddel?
de most már nem jellemzõ a modem, pláne nem külföldön, és a többség miatt döntöttek talán h single-t kihagyják. amúgy multi tényleg jobb, mint script ellen nyomni :)
"Legyszi magyarazd meg nekem miert is jo a single?"
talán ha valakinek nincs olyan gyors nete hogy neten birjon jáccani..
Legyszi magyarazd meg nekem miert is jo a single? Multiban nem agyatlan botok ellen kell jatszani, hanem hus-ver ellefelek ellen, akiket legyozni igazi challenge!!! Akinek viszont ez nem okoz kielegultseget mert neheznek tartjak, azok mehetnek csitelni single-be. Vagy meg egy masik verzio is van ,beallnak Felko haverunk melle es multiban is csitelnek, ennyi.
Normalis kerdest tettem fel az elso hozzaszolasban, mert remeltem masnak is megtetszett a jatek, de ismet ra kellett jonnom, hogy kikkel allok szemben, es csak a faszkodas megy....
Ha legalabb egy kis ralatasotok lenne, mennyi melo van egy ilyen adag kep elkeszitesehez ,mind a concept artok, mind a jatekbol kivett screenshotokban (palyakepek), rajonnetek micsoda melot tettek le a sracok az asztalra. De ma a fikazas a divat, sokak szerint ez jo........ Nem tartozom kozejuk!
Az ötlet és a grafikák kivállóak és eredetiek, csak nagy kár hogy nincs single, csak megint a szokásos gagyi kommersz multi-üsdvágd. Szerintem ez a téma megérne egy single player modot, a multisoknak meg úgyis ott a CS.
most nem akarok senkit se védeni, de minek kell beírni az elsõ hozzászólásokba hogy minek nyílt meg ez a topic? majd ha az opoknak nem tetszik akkor majd bezárják, ezért nem érdemes leoltani a topic nyitót sztem...
topic close, 1 nap után del
sok mod jol nez ki a rajzok es a 2 oldalas bevezeto szoveg alapjan.