"könnyen megteheti azt is,hogy ha megint jönne a Putyin akkor nem engedi be a kocsikat Pestre"
Mennyivel jobb, ha a rendõrök nem engednek be?
"én már csak szeretnék a jól bevált hagyományos módon kocsikázni és nem igazán szeretném ha az autóm vezetés közben össze-vissza kommunikálgatna más jármûvekkel!"
Én viszont nagyon szeretném, ha a többi kocsiban ilyen lenne, és nem törnék össze az én kocsimat (meg engem) figyelmetlenségbõl. Tény, hogy a balesetek többségét emberi hiba okozza, tehát az automatizálás nagyobb biztonságot jelent.
Hmmm...afffene se tudja DE nekem valahogy ez nem igazán tetszik!Gondoljunk csak bele...innen már "csak" egy lépés aztán majd egy központi rendszer szépen rögzíti,hogy mikor,merre jártál...hol és mennyit tankoltál stb..stb./pl.ez alapján könnyen megteheti azt is,hogy ha megint jönne a Putyin akkor nem engedi be a kocsikat Pestre hanem elötte leblokkol a rendszer/...ja és ne feledkezzünk meg arról sem,hogy így lassan nem vezetésbõl kell majd vizsgázni az emberkéknek hanem felhasználói ismeretekbõlRemélem ez nem válik általánossá...én már csak szeretnék a jól bevált hagyományos módon kocsikázni és nem igazán szeretném ha az autóm vezetés közben össze-vissza kommunikálgatna más jármûvekkel!
vegyél egy Impalát, mert abban még különbözni is fogsz ;)
Sõt, pont a BMW-nek van önálló parkoló rendszere - csak idõ kérdése, h mikor lesz rendelhetõ; viszont már most lehet rendelni éjjel látó rendszert is bizonyos típusokba. Egyébként a mai biztonsági elektronikák már annyira fejlettek, h képesek önállóan egyenesbe hozni az autót, ha az a megpördülés határán van!
Ha jól tudom, a távolságtartó rendszerek teljes mértékben tudnak "maguktól" fékezni és gyorsítani is, tehát emberi beavatkozás nélkül...
"Én ezért attól félek, hogy ez csupán arra lesz jó, hogy az így begyûjtött adatokkal a hatóságok visszaélnek, és ezek alapján büntetnek meg pl. gyorshajtásért."
Ha a rendõr megüntet gyorshajtásért, az nem visszaélés. Te követtél el szabálysértést. Egyébként, ha garantálni lehetne, hogy mindenki biztonságos sebességgel vezet, akkor nem lenne szükség sebességkorlátozásra. Egy jó kocsival lehetne legálisan is gyorsan menni. Erre is jó lehetne egy ilyen cuccos.
én a fékre nem terjeszteném ki az ilyen rendszereket, belegondolni is borzalmas mi lenne ha az a sok elektronika elromlana, vagy szándékosan buherálnák, értelmetlen extrák, a végén vezetni is fog helyettem a kocsi(mondjuk az már megvan mer csökketni a sebességet meg ienek) szal vezetõkre már nincs is szükség mer a kocsi úgyis felülbírálja az embert...
És a restart nem segített; általában be szokott válni.:)
Kéne nekem egy autó: Nagy kaszni, Kényelmes ülések, Erõs motor, Jó váltó, Jó futómû, SEMMI ELEKTRONIKA. Ki tud ilyet?
ha a kocsinak zöld jelzése van, akkor a keresztbe forduló kamionnak nyílván piros, így nem fog elé fordulni :) mellesleg minek mennének 10 centire egymás mögött?? ez hülyeség probléma akkor lehet, ha dugó van és zöld jelzésre az auto elindul és bent marad a keresztezõdésben, mivel nincs hova érkezni (egyébként nem szabad elindulni ilyenkor a zöld lámpán sem)
"lámpa jeleit minden autó érzékeli, a sor egyszerre tud megindulni, egyszerre áll meg"
Mind megindul egyszerre, és mennek libasorban 10 cm követési távolsággal? Mi van ha fékezni kell, vagy a legelsõ kocsi eléfordul egy kamion, és hirtelen meg kellene állni. Nincs az a jó fék ami olyan hatásosan lassítaná le a kocsit mint egy 10 tonnás kamion. Hiába jelezné az elõttünk álló kocsika hogy fékezni kellene...
Hát nemtom, de én ilyen kütyüt bele nem rakatnék a masinába. Ha meg szériatartozék, akkor meg kiberheltetném belõle. A dugó engem annyira nem zavar, mint ha nem úgy megy a gép ahogy én akarom. Az borzasztóan irritálna.
Jónak tartom ezeket az ötleteket, ha normálisan megcsinálnák. Hallottam ilyenrõl hogy egy zsírúj audi a8 városban valahogy csakugy leállt és az isten nem inditotta el, gyerek felkapta a motorháztetõt mer biztos ottvan a belhé....természetesen a fed. számgép gondolta meg magát...városban 50-60al nem gáz, de mongyuk autópályán 150el belsõ ssávban fogja magát és leáll a kocsi akkor az elég kellemetlen lenne nemigaz?
Nem csak a Te ötletedet lopták el, hanem az enyémet is. Ezt a koncepciót már én is megalkottam évekkel ezelõtt, bár senkinek sem beszéltem róla. És szerintem is nagyon jó ötlet. Elég lenne a keresztezõdések automatizálásával kezdeni: a forgalomirányító lámpa jeleit minden autó érzékeli, a sor egyszerre tud megindulni, egyszerre áll meg. Aztán lehet a finomságok felé menni, mint az említett parkolóhelygazdálkodás, vagy útvonalválasztás terheltség alapján, stb.
Valaki írta korábban, hogy így egy egész város megbénulhat. Hát, szerintem már megbénult, ezért kellene valami használható megoldás. A technológiák külön-külön adottak, csak rendszerbe kellene foglalni õket. Szívesen dolgoznék ilyen fejlesztésben.
igazad van, de figyelembe veszed az autók meghibásaodáasit 2004-2005 viszonylatban legtöbbször a vmi számítógépes vezérlõ rendszer szart be nem a mechanikus elemek adták meg magukat, 160al mész mindegy mert ha túl is éled téged b@sznak meg (hoho limit fölött ment) bár nemhiszem, hogy 100km/h környékén több esélyed lenne, ha kocsi felett elveszíted az uralmad rég rossz, mert nem a nagykönyvnben megírt " mindig az idõjárásnak és útnak megfelelõen vezessünk-t" nem tartod be :D:D, az összes autón 2 fék rendszer van 1, amit pedállal nyomsz be jó ott lehet, hogy elfolyik a fékolaj , de 2, kézifék még mindig ott van (igaz csak hátsó kerekekre hat) és ha van jogsid akkor tudod ,hogy ez függetlenül müxik, kettõ együtt nem szokott beszarni, persze ezek után még elkaphatat egy kamion oldalról
Abban tökéletesen igazatok van hogy ne szoljón bele a vezetésbe és ne a totális megfigyelést szolgálja (New world order rlz) de ha pld dugók balesetek út bontások stb adatai folyamatosan frissülnek s teszem azt van egy GPS is a kocsiban akkor az utvonal tervezésbõl ki lehetne zárni bizonyos utakat utszakaszokat dugók száma szerintem irtózatosan lecsökkenne kopatibilitási problémák csak nem lesznek elvégre ez már a 21. század :D a biztonsági berendezésekben egyértelmüen látok rációt pld infravörös szenzor stb de az nekem sem tetszik hogy a számítógép felülbirálhatja az embert nem azt mondom hogy egy átlagos vezetõ a vészhelyzetben is ura az aztonak de azthiszem a számitás technika még nem áll azon a szinten hogy az auto fedélzeti számitogépe helyesen reagáljon minden helyzetre jelezzen jó elõre ez tetszik ahogy lentebb tanult kolégáim már megfogalmazták :)
Nem tudom. A bömbik i-drive rendszerét igy is sokan túlkomplikáltnak, nehezen kezelhetõnek tartják, ha mégtöbb elektronika kerül bele ami elvonja a vezetõ figyelmét, az már balesetveszélyes. Ekkor jön az, hogy az autó saját döntéseket hoz... De a végén úgyis olyan lesz a közlekedés, mint a Különvéleményben! :-)
ahogy az eddigi (számítógépes) tapasztalatok mutatják, szerintem az összes autómárka kifejleszti a saját idióta inkompatibilis verzióját, mindegyik k.drágán adja a liszenszet másnak, aztán csak rádiós zûrzavar lesz az egészbõl amíg bele nem szól pl az állam, hogy egységesítse, ott meg majd az országokban lesznek különbségek, és talán még háború is lesz belõle =)
:)))
Errõl jut eszembe:
Új 7-es BMW-be beleszalad hátulról egy Trabant. A BMW fedélzeti computerén a következõ felirat jelenik meg: Új Plug&Play eszköz csatlakozva. Telepíti most a szükséges drivereket?
Hehhe! Ellopták a szemét németek ötletemet!!! kb 2 éve találtuk ki haverokkal egy ilyen rendszert - persze csak elméletben - és dumáltunk róla sokat... Úgyláccik másoknak bejött :) Hekkerek meg csak dolgozzanak, pl egy erre épülõ szoftverrel/hardverrel a hálózatot felhasználva meg lehet osztani és lehet tölteni a másik autós zenéit piros lámpánál várakozva, vagy ha kiáll egy autó a parkolóból a közelben lassan haladóknak felajánlja a helyet stb. rengeteg kiaknázható lehetõség van benne...
Én szeretek vezetni, az összes járulékával együtt, ez is olyan 1984-es totális kontroll, vazz ha nem állsz meg a rendõrnek kikapcsol távirányítóval? vagy lopott távirányítóval egy rosszgyerek? Ne az auto mondja meg nekem hogy mit csináljak, irtózatosan idegesítene. Túl sok adattal árasztják el már most is az autóvezetõket... aki meg kütyüzni akar utazás közben tartson sofõrt...
Ez csak akkor lehet hasznos, ha - Bármikor teljesen kikapcsolható lenne, - Csak figyelmeztet és nem módosítja a gépkocsi vezetését, - Nem mérné a saját gépkocsim sebességét, nem állna kapcsolatban semmiféle sebességmérési rendszerrel, és nem adna arra lehetõséget, hogy bármiféle ilyen adat a rendõrség keezébe kerülhessen, -Cak adatokat továbbítana, az alkalamazásokat nem, -Stb.
Én ezért attól félek, hogy ez csupán arra lesz jó, hogy az így begyûjtött adatokkal a hatóságok visszaélnek, és ezek alapján büntetnek meg pl. gyorshajtásért.
Csodás lehetõség ismét a vírus fejlesztõknek :) Egy egész város megbénulhatna. Isteni ötlet :) Sokminden fajta szuper biztosnságos dolog van a piacon, de eddig mindet meg tudták fertõzni. Ez mért lenne kivétel?
"igen, és így fognak lassan az autók is vírusfertõzõdni..."
Nem fognak, ha a kocsi kizárólag a gyár által alárít frissítést fogad el, és egyébként a kód külön, hardveresen védett memóriában van.
Mondjuk ez akkor lenne jó, ha pl. érzékelné a rendõrök kütyüjeit is az autó és mittudomén ha már valakit lefényképeztek egy helyen, akkor az autó szétküldené, hogy hol... Nehogy a többi is megszívja :)))))
KITT szálj ki a kocsiból .... NA DE MÁJLLL ...
igen, és így fognak lassan az autók is vírusfertõzõdni...
Kéne valami adó a garázsba, aztán magától beparkolhatna a kocsi. Kiszáll, távirányítót megnyom, autó parkol. Persze a garázs is lehetne automata.
Jo, ez a rendszer amig nem avatkozik be a vezetesbe.
Pesszimista vagy :) Mellesleg ez kurvajo otlet, remelem BMW-nek sikerul elterjesztenie a modszert. Sot... tamogatom az ingyen BMW-t mindenkinek programot is :D