Vazz, ti aztán sokat néztek TV-t :D Ha oda figyelsz a vezetésére és ellenõrzöd a mûszaki állapotát akkor nem gyakran fordulhatna elõ lezuhanás... A város fölé egyébként is különleges engedéllyel lehet repülni!
Az is baj szerintem, hogy mint az autónál is a vezetõi engedély csak pénzért (is) megszerezhatõ lenne, idõvel státuszszimbólummá válna, sok seggfej gazdag majomkodna vele. Amíg õ maga döglig csak bele addig leszarnám, de amikor elgombázna egy buszt. Mondjuk autóval sincs ez másképpen sajna, sõt akinek elég pénze van, még egy ittasan gázolásból jóügyvédekkel kimosva 1-2 hónap után vezet megin.
Ez inkabb a technologia kiprobalasara jo. Eleg nyilvanvalo, hogy ilyen kinezetu auto soha a budos eletben nem lesz elterjedve.
Gyakorlatban igen, de azzal hogy a repülõgép a levegõben van, azzal nem kell munkavégzésnek együtt járnia! Csak ahhoz kell munka, hogy magasabbra emeljük. A veszteség a légellenállás, és nem a fennmaradás.
A szárnyak olyan kialakításúak, hogy haladás közben kisebb nyomás alakuljon ki felettük, mint alattuk, ami felhajtóerõt képez. (Emiatt nagyobb a légellenállása, mint ha csak egy párhuzamos lap lenne.) Ezt az erõt táplálni kell, ezt is teszi a motor, amikor elõre tolja a gépet. De ehhez valóban így is kevesebb energia kell, mint a felszíni guruláshoz, mert ott jóval nagyobb a surlódásból és légellenállásból eredõ energiaveszteség. (A gyakori lassítást-gyorsítást nem is számolva.)
Mert? A jó szárnynak 0 a légellenállása, a gyakorlatban ennél persze nagyobb, de nem kell extra energia egy repülõgép levegõben tartásához, csak az emelkedéshez.
Sztem ennél jelenleg jobb az a kishelikopter, aminek a nevét most nemtudom, de az sima benzinmotorral megy, van 2 és 4 személyes változata, és "csak" 30 milkába fáj :)
"...polgári repülõtereken történõ leszállás után...", tehát a fel- és leszállás reptereken történik. Érdekes ötlek, kíváncsi vagyok hogy fog repülni a madár, és hogy veszélyes-e rá a madárinfluenza.
De ennek a repülõnek épp ez a lényege. Nem jövõbeni városi forgalomban akar részt venni, hanem egy lehetõség mindenkinek, hogy repülhessen. Tarthatod a garázsban, ha tankolnod kell csak egy normál benzinkutat keress, szélesebb közönség számára elérhetõ (azért ez a 20 órás oktatás gondolom nem nagy szám) és ez valószínûleg anyagilag is értendõ. (Nem úgy mint a skycar-nál amit már elõ lehet rendelni 500 és 900ezer dollár között... mondjuk eddig csak egy prototípusuk van, az meg igazából még nem repült.)
Persze sokban elõnyösebb a skycar de az még nagyon messze van.
Aha, esetleg antigravitációs, 0-károsanyag, 0-zaj technólógiával (ha ilyen lehetséges), nem a maival... Szép is lenne, ha már a 3.-on sem lehetne kinyitni az ablakot, mert ott is szmog lenne, meg zaj. Néha meg be-be esne egy a nappaliba.
Ráadásul ez a Skycar tök haladó technológiákat képvisel: - felhajtóerõt termelõ törzs kialakítás (Lifting body) - új típusú, kis súlyú, wankel rendszerû hajtómû, többfajta üzemanyaggal is mûködik, akár környezetbarát üzemanyaggal is (etanol) - ejtõernyõs mentõrendszer - alacsony zajkibocsájtás stb.
lehet hülyeségnek hangzik, de ha mindenképp ilyen autókat akarnak, sztem a legkézenfekvõbb megoldás az lenne, ami az ötödik elem c. filmben van, na az egy jó megoldásnak tûnne
Aha, levegõben kevesebbet eszik, mint közúton... Ennyi elég is ebbõl a hírbõl
Jah, nekem is ez a Skycar jutott eszembe, hogy múltkor láttam a Discoverin, valami hasonlót, mint ez, csak az sokkal jobban nézett ki! AZ valahogy barátságosabb is számomra, mert ugyan autóúton nem tud menni, de legalább normális, turbinás repülõgép és nem kell neki kifutópálya!
Ez egy tök gagyi terv.
Szárny mechanika, extra meghibásodási lehetõség, a felszálláshoz biztos kell vagy 1-2 száz méter szabad pálya neki, max sebessége is csak 1-2 száz km/h lehet (annyit egy autó is tud, az autópályák meg azért elég egyenesek), a hagyományos aerodinamikai felépítés nyújtotta viszonylag gyengébb manõverezõ képesség miatt jövõbeni scifis városi légiforgalomra nem alkalmas.
Szerintem a függõleges/rövid fel/leszállású, jó pár száz km/h sebességû eszközöknek van valami értelme. Az városból háztetõrõl is felszáll, és a nagyobb távolságot az autónál jóval hamarabb megteszi. PL skycar
érdemes a langley-s oldalt megnézni...thomas horvath engineer of the year... no comment..
Repüétél már haver? Füvezésen kívül? :) Az átlag autós még az úton is eltéved, ha még sose járt arra. Levegõben meg pálne. Az emberek túlnyomó része nem alkalmas pilótának, még autót sem tud tisztességesen vezetni. A vezetési morálról nem is beszélve....
Azért elég durva alkalmassági is kell már egy vitorlázó repülõre is, ezekre a gépekre is kell majd, nem ugy megy az hogy bármelyik önkritikátlan megkapja, ill. lehet szigorítani is hogy egy hibridre ki kaphat engedélyt. A elméleti képzésen is ki lehet szorni egy csomo embert, picivel bonyulultabb mint a kresz, pszichon is stb
Ez a gép már kezd azokra a Süsükeselyûs gépekre hasonlítani.
Vígan elvezeti egy robotpilóta is. Megbízhatóbb az embernél :) A felszállást tényleg kéne csiszolniuk, kéne valami extra löket a légcsavarnak, csak hogy a "kocsi" orrát meg tudja emelni az elsõ "spoiler"-rel. Akkor kinyithatná a szárnyakat, mert az már talán elég magas lenne. Persze ahhoz igencsak jó motor kéne. Lehet hogy jobb lenne turbinával hajtani. Ha menet közben leáll a motor nem gond, bármilyen kisgéppel le lehet vitorlázni.
Ja, ahogy öregem is megmondta, a levegõben nem maradt még semmi.:-D
Meg általában sosem a repüléssel volt a probléma.Hanem a földet éréssel...
Hajrá hajrá, jó dolog a kutatás fejlesztés... de ezt a gyakorlatban alkalmazni? :S hányan fognak nekiszállni valaminek, vagy csak motorhiba miatt lezuhanni. meg egyáltalán minek használnám, fel kell vele valahol szálni, ami nem egyszerü (felüljáró, vezetékek, utszélesség, többi autó)...mire találok alkalmas helyet már oda is értem. leszállni meg megintcsak kérdéses. Fõleg hogy így is zsúfoltak a leszállópályák.
Ez a jovo. Csak ido kerdese, mikor dugulnak be az orszagutak is ugy mint a varosok. A repules se nagyugy, csak tul van misztifikalva. A technikanak azert meg fejlodnie kell ehhez. Akinek meg teriszonya van, maradhat a foldon mai autoban.
én akkor is a Emmet M. Brown DeLorean-jére várok :)
A fene tudja!
Azért csak kipróbálnám...
Érdekes kinézete lenne. Pláne az összehajtogatható szárny, a dupla csuklóval.
Építettek ilyet régebben, szerepelt is egy valamelyik Bond-filmben, de az két részbõl állt. Egy autóból, és a repülõgép-kiegészítésbõl. Felszállás elõtt a két részt összeszerelték, és repülhetett. Persze nem az ultra-light kategóriába sorolták.