Audi TT RS premierje a Genfi Autószalonon A 79. Genfi Nemzetközi Autószalon négy új modellt mutatott be az Audi AG, melyek közül az Audi TT RS kitûntetett figyelmet érdemel. A 2.5 literes öthengeres, közvetlen benzinbefecskendezésû turbófeltöltõs motor több mint 300 lóerõt továbbít a kerekek felé, félelmetes sportautóvá téve a TT RS-t. Az autó álló helyzetbõl kevesebb mint öt másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, leszabályozott végsebessége pedig 250 km/h. A tökéletes vezethetõségrõl és erõátvitelrõl a quattro összkerékhajtás, míg a biztonságról (számos más kiegészítõ mellett) a legmodernebb fékek gondoskodnak. Szintén Genfben mutatkozott be az új Audi A5 Cabriolet és az A4 allroad quattro (elõbbi 2009 áprilisától, utóbbi júniustól lesz elérhetõ hazánkban), valamint az A5 és S5 Cabriolet is.
Audi Kupa: futballsztárok randevúja Münchenben Július 29–30-án Audi Kupa néven négycsapatos focitornát rendeznek a müncheni Allianz Arenában. A házigazda Bayern München mellett pályára lép a Bajnokok Ligája címvédõje, a Manchester United, a hétszeres BEK/BL-gyõztes olasz AC Milan és Diego Maradona egykori egyesülete, az argentin Boca Juniors. Valamennyi csapat szoros kapcsolatot ápol az Audival, a fantasztikus torna apropója pedig az autógyár 100. születésnapja. Már az elsõ nap párosításai is ismertek: Boca Juniors–Manchester United és Bayern München–AC Milan. A torna második napján a helyosztókra kerül sor a két szerdai vesztes, illetve gyõztes részvételével. Az Audi Kupára a linkajánlón keresztül online lehet jegyeket foglalni.
Audi–Prada együttmûködés a vitorlássportban 2009 februárjától az Audi és a Prada közösen támogatja a Louis Vuitton Csendes-óceáni Sorozat (Louis Vuitton Pacific Series) elnevezésû vitorlásversenyen induló Luna Rossa nevû csapatot. Mindkét cég közel másfél évtizede, 1995 óta vesz részt aktívan a sport, a kultúra és a tudomány támogatásában, de a Pradával karöltve az Audi célja, hogy bõvítse az ilyen jellegû tevékenységek körét. Az Audi és a Prada a maguk területén mindig is élen jártak az iparág megújításában, mindketten a legmagasabb minõség elkötelezett hívei. A Luna Rossa vitorlás fõvitorláját díszítõ Audi és Prada logók azt szimbolizálják, hogy a hajó attraktív, dinamikus külseje mögött kizárólag a legjobb minõségû anyagok és a legmodernebb csúcstechnológia áll.
Audi Top Service Award 2008 Az Audi folyamatosan méri a szerviz szolgáltatásokat igénybe vevõ ügyfelek elégedettségét, ezek az adatok képezik az Audi Top Service Award 2008 értékelésének alapját. Az Audi AG által meghirdetett és támogatott versenyre Magyarországról mind a 15 Audi márkakereskedés jelentkezett, összesen 146 munkatárs részvételével. Az Audi szervizek ügyfeleinek körében az aktuális szervizlátogatást követõ telefonos felmérés minden részletre kiterjedõen vizsgálja az Audi ügyfeleinek a szervizekben szerzett tapasztalatait. A „Szervizügyfelek mobilitásának biztosítása” kategóriában a legjobb eredményt a Vörös Szerviz Kft. érte el, második helyen az Óbudai Autójavító Kft. végzett. Az „Elsõre sikeres javítás” kategóriában az Óbudai Autójavító Kft. kapta a legjobb értékelést, második helyezett a Porsche-Inter Auto Pest Kft. lett.
Magyarországon is rendelhetõ az Audi S4 és az S4 Avant Az Audi S4 és S4 Avant tökéletes kombinációja a kompromisszumok nélküli stílusnak és vezetési élménynek. A 3.0 literes V6-os TFSI motor 333 lóereje (440 Nm maximális nyomatékkal) álló helyzetbõl alig 5,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ig az autót. A quattro összkerékhajtás gondoskodik a tökéletes futásról, míg a dupla kuplungos, hétsebességes S tronic váltó arról, hogy a motor ereje maradéktalanul eljusson az aszfaltra, páratlan élményt kínálva az S4-es vezetõjének. Az S4 és S4 Avant modellek – az Auditól megszokott módon – megannyi innovatív eszközzel vannak felszerelve: ilyen a tovább fejlesztett Multi Media Interface (MMI), alkalmazkodó sebességtartó automatika (AAC), vagy az elektronikus menetstabilizáló (ESP).
Audi a Budapest Boat Show-n Február 12–15. között a Hungexpo Budapesti Vásárközpont adott otthont a 2009-es Budapest Boat Show-nak. A kiállítás mára Kelet-Európa egyik legnagyobb és legfontosabb hajókkal, hajózással foglalkozó rendezvényévé nõtte ki magát. Ezúttal 10 ezer négyzetméteren 128 kiállító mintegy 150 vitorlását és jachtját csodálhatták meg a látogatók. A hajók mellett a kiállítók a hajózás valamennyi szükséges kellékét is felvonultatták, és folyamatosan gondoskodtak a színes és látványos programokról is. Kelet-Európában elõször a Budapest Boat Show-n láthatta a közönség a Ferretti impozáns, 47 láb hosszúságú luxusjachtját, a 470-est – egy igazi álomhajót luxuskivitelben. A Ferretti cég legújabb modellje a dinamizmus, az elegancia és a kecsesség megtestesítõje, utasai a kényelem és a luxus minden kellékével felszerelt kabinokban élvezhetik a két hajtómû által biztosított száguldást. Nem véletlen, hogy az új Audi Q5 is a Ferretti standját választotta ezekre a napokra, hiszen a két gyártó azonos elvek szerint készíti high-tech jármûveit.
Audi A3, A6 Limited és A4 akciós modellek Limited jelzéssel most négyféle A3-as és nyolcféle A6-os modellvariáns érhetõ el az Audinál. Az A3 és A3 Sportback Limited esetében az 1.6-os, illetve 1.9 TDI motorral szerelt modellek alapára jelentõsen, akár 10%-kal lett kedvezõbb,. Az A6 és A6 Avant Limited modellek egyes motorok esetében akér 13% kedvezménnyel érhetõk el. Az A4-es és A4 Avant modellek esetében a 120, ill. 143 LE-s 2.0 TDI motorokhoz egy rendkívül kedvezõ csomag rendelhetõ több mint 600 000 Ft-os árelõnnyel. Az akciós csomagban más extrák mellett megtalálhatók a xenon fényszórók, a fûthetõ elsõ ülések és a 4 küllõs bõr, multifunkcionális, sebességfüggõ szervokormány, valamint az Audi hold assist visszagurulást gátló rendszer is. További részletek a márkakereskedésekben.
A fehér is egyre jobban bejön csak sok sárgás árnyalat van ami csúnya Ma láttam egy tiszta,hófehér kis S3-ast fekete ablakokkal hát csorgott a nyálam...
Nincsen Sport quattrom. Nem vagyok versenyzõ és nem hordok overált. A világ egyik legszebb és legjobb autóját vezetem, és rajtam kívül még több ezer autótulaj tudja, mire gondolok, ha azt mondom Quattro. A fordulatszám mutató simán elhagyja az 7000-et, és nem örülök, ha az emberek összekeverik Walther Röhrlt, Michele Moutonnal. Büszkén gondolok az Auto Unionra, a 8 Lemans gyõzelemre, és a számos verseny sikerre. Szeretem a KKK Turbo-t, a Torsen difit, és a soros 5-öst. Itt élek Európa szívében. Gyorsulásban mi vagyunk a császárok, és igenis az Audi a legjobb rally autó! Audi, én így szeretlek.
Köszi szépen, gyönyörû autó! Iszonyat igényesen és profin van megcsinálva, tökéletes!
A gumisok sem voltak vele megelégedve. Azt mondták,hogy annyira tapadnak az új gumik,hogy durván megnövelik a fogyasztást is. Haver intézte így volt kedvezmény de a 16-os 205/55-ös méretben 22 ezer körül mennek...
Mennyi körül volt darabja? 20-25e? Ahhoz képest, hogy a Michelin gyártja még a ûrhajókhoz is a gumit, ahhoz képest elég szarokat csinál utcára. Elég sok ismerõsöm panaszkodik rá!
Nah DUNLOP SP SPORT 01-es nyári gumik felrakatva a felnire. Még pár hetet várok vele,hogy a kocsira is felkerüljön mert lehûlést mond. Remélem jobbak lesznek mint a Michelin...
Simán vennék bele bontóból ha használnánk minden nap mert kényelmes lehet. De ritkán használjuk.Mondhatni hétvégi és nyaralós autó :) megkímélt Most veszek rá nyári gumikat mert elõzõk már a kopásjelzõnél vannak Azon gondolkozok,hogy fel is rakom mert elég jó idõk vannak De ha meg felrakom tuti elromlik megint...
Gyönyörû volt! Az a tetõ, felni, festés... Letisztult formavilág, mégis vagány és sportos! A V8 is brutál volt, ilyen szépet még sose láttam, szinte gyári állapotú volt!
Ez a sebring-en rendezett verseny lesz közvetítve valamelyik csatornán?
Az Audi-versenysport három jövõbeni pillére
Az AUDI AG jövõbeni versenysport-szereplése alapvetõen három területre oszlik: a négykarikás márka a 2009-es szezonban a Le Mans-i 24-órás versenyen valamint a DTM mezõnyében egyaránt ismét megméretteti magát. Mindezt az új Audi R8 LMS formájában az Audi Sport által elsõ ízben, kifejezetten az ügyfélsport céljaira kifejlesztett versenymodell egészíti ki.
Ezzel együtt viszont az Audi a 2009-es szezonban nem vesz részt az Amerikai Le Mans Sorozat (American Le Mans Series; ALMS) küzdelmeiben.
„Tisztában vagyunk a versenysportnak a márka sikerei tekintetében betöltött rendkívül fontos szerepével” – hangsúlyozta Michael Dick, aki az igazgatótanács mûszaki fejlesztésért felelõs tagjaként az AUDI AG versenysport-tevékenységét is felügyeli. „Ennek megfelelõen magától értetõdõ, hogy az Audi mindvégig, még a gazdaságilag nehezebb idõszakok során is a versenypályák állandó szereplõje kíván maradni. Annál fontosabb számunkra, hogy olyan versenyágakban jelenjünk meg, ahol a költségek és az elõnyök mérlege egyértelmûen pozitívan alakul.”
Az Audi így a sport-prototípusok és a DTM mezõnyében egyaránt a további részvétel mellett döntött. Az Audi R8 LMS formájában pedig az Audi immár ügyfélcsapatai számára is színvonalas technikát és jellegzetes Audi-vonásokat hordozó, ám emellett viszonylag egyszerûen vezethetõ versenyautót kínál.
Új dízel versenyautó Le Mans-ra
Az Audi a Le Mans-i 24-órás versenyen különösen is képviselni kívánja „A haladás technikáját”. A négykarikás márka e nagy múltú, klasszikus francia megbízhatósági verseny történetében tavaly júniusi, immár nyolcadik gyõzelmével csupán egyetlen diadallal marad el a Ferrari mögött. Ennél több Le Mans-i diadalt már csak a Porsche számlál.
Az Audi tehát kilencedik gyõzelmét vette célba a világ talán legkeményebb autóversenyén, ahol immár szintén az alternatív és üzemanyag-takarékos hajtások állnak a figyelem középpontjában. Az Audi mindennek 2009 júniusában már egy teljesen új fejlesztésû LMP1-kategóriás versenygéppel kíván eleget tenni. Az Audi R15 TDI már elsõ pillantásra is alapvetõen különbözik elõdjétõl, az R10 TDI modelltõl, s számos innovatív mûszaki megoldása révén az Audi jövõre is meg kívánja õrizni Le Mans-i elsõségét.
Az új Le Mans-i prototípus kisebb, könnyebb és még gazdaságosabb TDI-motorral készül. Karosszériája és aerodinamikai fejlesztései terén az Audi Sport mérnökei a jelenlegi Audi A4 DTM modellen is jól látható fejlesztési irányvonalat követték.
„Egyértelmû számunkra, amennyiben továbbra is ilyen sikeresek akarunk Le Mans-ban maradni, teljesen új versenyautót kell készítenünk” – fejtette ki Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Az eredmény pedig az Audi R15 TDI. Az R10-tõl az R15-ig jóval nagyobb lépést tettünk, mint annak idején az R8 és az R10 között.”
Az elõdmodellbõl ugyanis csupán az alapkoncepciót vették át, az ugyancsak nyitott roadster felépítésû R15 TDI hajtásáról szintén TDI-erõforrás gondoskodik. Az Audi egyelõre nem kíván nyilvánosságra hozni további részleteket.
Az új Le Mans-i versenygép elsõ, nem nyilvános tesztjeire a tervek szerint még az idén sor kerül. Az R15 TDI a nagyközönség számára csak közvetlenül elsõ versenyszereplése, a 2009. március 21-i, 12-órás sebringi (Amerikai Egyesült Államok) futam elõtt mutatkozik majd be.
Az Audi Sport Team Joest három új R15 TDI prototípussal áll rajthoz a 24-órás Le Mans-i versenyen.
A 2008-as DTM bajnok-autó továbbfejlesztése
Az Audi aktuális bajnokként, 2008-as gyõztes versenyautójának továbbfejlesztett változatával, s igen ambiciózus célkitûzésekkel érkezik a DTM rajtjára. Az Audi az „új” DTM történetének elsõ gyártójaként szeretné a bajnoki címet sorozatban immár harmadszor is elhódítani.
Az új A4 DTM-változata nyolc pole pozíciójával és hat gyõzelmével még magasabbra emelte a mércét a 2008-as szezon során. Az „R14 plus” belsõ kóddal jelölt modell szinte minden területen tovább fejlõdött.
A sikeres Abt Sportsline, Phoenix és Rosberg csapatok összesen négy új és akár öt 2008-as Audi A4 versenygéppel sorakoznak majd fel a DTM mezõnyében. Pilótái tekintetében az Audi a már jól ismert és bizonyított tehetségekre épít, mindegyik pilóta a 2008-as szezon DTM és R10 TDI legénységébõl kerül ki.
Az Audi R8 GT3-versenyváltozata
Az R8 GT3-változata formájában az Audi elsõ ízben fejlesztett ki kifejezetten az ügyfélsport céljaira szánt versenyautót. Az Audi R8 LMS hajtásáról 500 lóerõ feletti, V10-es aggregát gondoskodik majd.
Az új Audi R8 LMS a 2009-es szezon során már megjelenik a versenypályákon: a különbözõ európai versenysorozatokban és a Nürburgring 24-órás futamán akár nyolc ügyfélautó is rajthoz állhat, utóbbi viadalra az Audi Sport az R8 LMS kifejezetten a hosszú távú, megbízhatósági versenyekre kifejlesztett változatával készül. Gyári szinten egyelõre nem tervezik az új GT3-autó versenyeztetését.
Az Audi R8 LMS fejlesztésében Christian Abt, Frank Biela és Frank Stippler tapasztalt versenyzõk is részt vettek.
Az Audi jelenlegi versenysport-tevékenységét ügyfélsport-programja formájában újabb pillérrel egészíti ki, amely a tervek szerint középtávon önfinanszírozóként mûködne, s az új ingolstadti ügyfélsport-centrum is ezt szolgálná.
A versenysport jelentõsége az Audi számára
„Az AUDI AG 2008-ban versenysport-tevékenysége történetének legsikeresebb szezonját zárta” – jelentette be Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „A 2009-es esztendõben is ezen az úton szeretnénk járni. Tekintettel azonban a nemzetközi gazdasági és pénzügyi válságra, egyértelmû, hogy a költségcsökkentésbõl a versenysportnak is ki kell venni részét. Annál örömtelibb, hogy megleltük a szükséges forrásokat két nagy projektünk, a Le Mans-i sport-prototípusok és a DTM programjának folytatására, s mindezt sporttevékenységünk újabb gyöngyszemeként a GT3 ügyfélsport-sorozattal egészíthettük ki. Mindez jól mutatja, milyen fontos a versenysport az Audi számára.”
Szép szép, de nem az igazi... Remélem lesz szebb tuningja is a sedan RS6-nak, MTM-et már kíváncsian várom! Jó lenne egy olyan brutál kivitel mint a R888 (MTM tuningos 888lovas R8-as), megcélozhatnák az 1000lovat, nem lenne nehéz elõcsalogatni még annyi lovat! :)
Nagyon sok minden lehet, elég "okos" autók már ezek, mindenféle változást érzékelnek! Ismerõsöm A4-esén kigyulladt egy kis ikon, azt se tudta mi az... Felhívta a Porsche Hungáriát, mondták az egyik szûrû be van koszolódva. Menjen ki az autópályára, álljon rá jó 110-es tempóra egy adott fordulaton. Ment 4-5km és már el is aludt az ikon, azaz kiégett a kosz! Hívd fel szerintem te is a Porsche Hungáriát, lehet kapásból rávágják mit kell tenned! Egyébként saját autó? :)
Ma jópár nap garázsban állás után beindítottam az A3-ast és kijelezte,hogy "Service oil" Nívópálcán félig van,lehet,hogy csak egy szenzor ment tönkre? A szervizperiódusokat eddig "Service INSP"-vel jelezte...