Termeszetesen lehet 25-nel kevesebb kameraval is, csak ekkor a trukkjelenet kevesebb, mint 1 mp-ig tart. ;) Ezt az effektet NEM a Matrix c. filmben hasznaltak eloszor, csak ettol lett hires.
Az igaz, hogy altalaban a CG-s filmtrukkok nagyon komoly hardverrel, gyakorlattal es sok idovel megvalosithatok, de tobb olyan egyeb trukk van, amit otthon is siman meg lehet csinalni, sot ujakat is ki lehet talalni, csak a kreativitas szab hatart. ;) Ezzel azt akarom mondani, hogy a 3DSM-t meg a Mayat ne eroltessetek, ha csak nem akartok reklamgrafikusok vagy tenyleg animatorok lenni (ami azert eleg durva szakma). A stop-motion meg a bluebox sokkal hamarabb ad latvanyos eredmenyt.
/off A héten láttam megint(magyar tvn is volt) Jackie Chan: My Stunts c. filmjét.A kaszkadõrcsapatával mutatja be trükkjeiket (azért off mert nem cg); amolyan werkfilmféle.Tudnak
animációs filmet ? olyat se a kisujjadból fogsz két kattintással az biztos... 3D studio max, maya, anim8or
Kicsit javítanék azon amit írtál. mint a logómból is látszik, elsõszámú kedvenc filmem a Mátrix-trilógia, így természetesen ez a film is megvan díszdobozos változatban, méghozzá a 10 DVD-s. Errõl beszélek:)
Most mindent nem fogok leírni róla, de összekeverhetted valami más filmmel ezt a fotózást, mert igaz ugyan, hogy van benne ilyen technika, de nem EGYSZERRE "sütik" el a képeket, hanem folyamatosan. a sor elején van egy nagyteljesítményû filmfelvevõ, ami iszonyat sok képet készít másodpercenként (pontos értéket nemtudom fejbõl, de ha kell megnézem:)), a fényképezõgépeket összekötik, ezeket egy számítógép vezérli, hogy pontos legyen az idõzítés, a sor végén pedig szintén egy szupergyors filmfelvevõ van. az egész folyamat pár másodperc alatt megvan, csak mivel "lassítva" van, hosszabnak tûnik. a gépeket zöld fal mögé teszik, csak az optikának van egy kis lyuk, ezeknek a helyét pedig pontos mérések után lézerrel jelölik ki, attól függõen, hogy milyen ívben szeretnék "vezetni" a képet. ezután az egészet sz.gépre viszik és megteremtik a hátteret és az egyébb effekteket, amiket már jóval elõbb elkészítettek. Ezért fordulhat elõ a világ talán legnagyobb bakija. nevezetesen arról van szó, mikor Neo és Trinity a tetõn konfliktusba kerül az egyik ügynökkel. ekkor láttuk filmen elõször ezt a technikát. Neo megcsinálja a szép "hátramegyek hídba" mozgást. ha emlékeztek elõtte próbálja lelõni, de az ügynök "kikerüli" a golyókat. Ekkor kiált és eldobja a piszolyokat. elindul a képsor és közben látni lehet a talajt is a lábánál. szerintetek ott vannak a pisztolyok?? :))) segítek, NEM! más is hiányzik, de azok annyira nem szembetûnõek. egyébként 1999-ben a Mátrix elsõ része vitte el a legtöbb felfedezett filmes hibák Citrom-díját (sajnos:( ).
Nem "úsztatnak" semmit, egyszerûen megvan a fényképsorozat az elsõ géptõl az utolsóig, amit beillesztenek képenként a mozgóképbe (legyen az mondjuk 24 kocka másodpercenként). Tehát az elsõ másodperc elsõ kockája az elsõ gép által készített kép, a második kockája a második gép által készített kép, az elsõ másodperc végén a 24 képpel lesz meg egy másodperc. Ha az összes gép egyszerre készített felvételt akkor egy állóképet látunk majd elfordulni 3D-ben, ha egymás után idõzítve akkor az elfordulás közben a jelenet mozogni is fog, ez volt a Matrix-ban is fõleg (kivéve pl. a legelsõ alkalmazását a filmben mikor Trinity éppen fejberugja a rendõrt a film elején, az az elsõ esetre példa). Pofonegyszerû trükk és nagyon látványos, csak ügyesen kell meghatározni a gépek helyét és a fotózás sebességét hogy természetesen folyamatosnak tûnjön a végeredmény.
Nem, ez a Száguldó Robot részbõl van, emlékszem arra a táskásra, abban is volt hasonló, de ez karr. Ha nem hiszed el, kivágom ezt a részt és felteszem ide.
Persze hogy meg tudták csinálni, és egyáltalán nem volt bonyolult. Simán leforgatták a hátteret, aztán kék/zöld egyszínû háttér elõtt lefilmezték a beillesztendõ dolgot, szûrõvel áttetszõvé tették az egyszínû hátteret, aztán ezt a filmet rátették a hátteret tartalmazó filmre és összefényképezték a kettõt. Macerás volt persze, de közel sem annyira mint pl. az ugyancsak õsöreg stopmotion technika. És ez volt a kezdetek kezdetén, az 50-60-as évek környékétõl már könnyedén megcsinálták a trükköt valós idõben pl. egy TV-mûsorban is. És akkor még mindig évtizedekre volt a szgép elterjedése a területen.
Kicsit utánanéztem, tényleg meg tudták csinálni számítógép nélkül, valami kék filtereket használva átvitték a filmet egy negatívra, aztán a piros és a zöld filterrel is csináltak valamit, szóval elég bonyolult volt.
Számítógép nélkül meg lehet csinálni???????? Azt meg hogy???
A Bluebox technikát valamikor a 30-as években találták ki. Piszkosul nem kell hozzá számítógép, attól függetlenül hogy manapság azzal még egyszerûbb a dolog.
Gyakran a filmes effekteket nem csak eredendõen a számítógéphez lehet kötni. Gyakran a kamerák "mahinálásával" is elõlehet hozni szép trükköket.
Például: -A kép megfogása, és átsétálás az üvegen.
-Vagy egy 180 fokos körvonalon elhelyezve 10-15 objektívet egymástól egyenlõ távolságra, és ezeket egyszerre elsûtve egy körbeforgatható 3d képet kapunk. Plusz ha a kamerák képfrissítése másodpercenként 50-60 kép, akkor a képkockák ritkításával belassul. Így csinálták a mátrix híres Neo-Smith ügynõk fõ csatajelenetét.
Nemrég vettem meg a Terminator 2 c. filmet, díszcsomagolásban. ez a 2 DVD-s, rendezõi változat, ami 20 perccel több, a moziban nem látott jeleneteket tartalmaz. Köztünk szólva nem is csodálom, hogy kivágta õket James Cameron, mert sajnos eléggé lelassítja az egész filmet, ez pedig nem tesz jót neki. egyébként a kedvenc filmem, már lehet, hogy több, mint 100-szor láttam:))
a 2. lemezen eléggé mélyrehatóan kivesézik a filmkészítés menetét, minden apró részletrõl beszélve. rengeteg olyan jelenetrõl derült ki, hogy nem is úgy csinálták, mint azt ahogy elõször (és mindezidáig) gondoltam. sokat tudnék mesélni, de szerintem érdemesebb inkább megnézni magát a DVD-t.
egyik legjobb és számomra legmegdöbbentõbb felfedezés az volt, hogy Cameron imádja az úgynevezett vetítéses technikát. ez az amikor a színész egy vászon elõtt van és úgy "akciózik", miközben a háta mögött megy a film egy adott részlete. ezt nagyon sokszor alkalmazta a filmben. például mikor a T-1000-es üldözi John-t a kamionnal, a csatornában, Schwarzi pedig megelõzi -még mielõtt felkenné a falra elcsusszan mellette- a grabancánál megragadja és maga elé emeli a motorra a kiscsákót. ez utóbbi -a maga elé emelés- teljes egészében ezzel a technikával készült. mondanom sem kell, hogy tátva maradt a szám, mert ezt nem lehetett észrevenni a filmen...szerintem:))
Azt pedig általában is elmondhatjuk a filmrõl, hogy korszakolkotó és egyben egy új jövõt mutató alkotásról van szó. Nagyon sok technikai és egyébb filmkészítési dolgot vettek át a késõbbiekben, köztük a digitális technika robbanásszerû elterjedése is ennek a filmnek köszönhetõ.
Nekem az ugrás is simán menne és többször borultam már székkel szóval az sem lenne gond.
Szóval itt a kép, itt látszik, hogy az autó ami zuhan lefelé, az nem egy Pontiac TransAm, hanem valami régi szar. Persze megértem õket, hogy nem akartak ledobni egy Pontiac-ot, de megcsinálhatták volna kevésbé feltûnõbbre is.
Minjárt rakok képet arról, ahogy karr zuhan lefélé.
Itt egy kép, ahol látszik, hogy kittnek be van süllyedve a lámpája. Ebbõl az állapítható meg, hogy karr volt a normál autó, kitt meg a megerõsített.
nagy részét knightrider.hu-ról, de van amit én fedeztem fel(karr zuhanása, kitt és karr egy képen való megjelenése)
Megy most a tvben a Knight Rider. Utánanéztem, elég egyszerû módszerekkel oldották meg a trükköket.
Az ugratásokat úgy csinálták, hogy volt egy gumiautó, és azt ugratták meg egy rámpán. Volt amikor a rendes autót használtak ugratásokhoz, ami sokszor összetörött ilyenkor.
Volt egy megerõsített karosszériájú autó, amit akkor hasznéltak, amikor ütközéseket, meg ilyesmiket csináltak. Ezt az autót onnan lehetett felismerni, hogy a lámpái beljebb voltak süllyedve. A karr-os részben, amikor egyszerre kellett mutatni kitt-et, és karr-t, karrhoz a normál autót használták, kitthez a megerõsítettet. Asszem a karr visszatérhez már volt kölün karr. Amikor a rész végén karr lezuhan, akkor tisztán látszik, hogy nem egy pontiac zuhan le, hanem valami régi szar(errõl majd mutatok képet)
Azt, hogy kitt magától menjen, úgy oldották meg, hogy egy kis termetû embert beültettek a vezetõ ülés mõgé, és onnak vezette az autót. Az elsõ részben egy pillanatra látszik is ez az ember, igaz le van takarva, de a körvonalai kivehetõek.
épp ilyesmi kérdések mellett kellenének nekem a SW legelsõ kiadásai :D hoy lássam akkoriban kb hogyan oldották meg a trükköket, mert akkoriban biza tényleg nem lehetett egyszerû
Tényleg a starwarsban hogy csináltak bluebox-ot? Már akkor is lehetett számítógéppel blue box-ot csinálni?
engem jobban érdekelnek a régebbi filmek trükkjei...pl ezt használták fel a Star Warsban csillagrombolónak elég durva mérete van
világos, köszi
Az a kép, amit akkor csináltam amikor nem ültem a gép elõtt. Tehát ha a fejem elé tartottam, akkor a fejem mögött lévõ része látszott a falnak a fejem helyett. Ha a hasam elé tettem, akkor meg a szék támlája. Úgy kell csinálni, hogy a képet, amin nem vagyok ott, az alsóbb layerre kell tenni, a videót meg a felsõ layerre. Ezután videóra jobb gomb, majd overlay, ezután a bal oldali képen rákattintok a lapra, így beállítódik a "blueboxolandó" színnek a lap színe, alul kiválasztom a lenyíló listából, hogy bluescreen(nem tudom miért nem blueboxot írtak) aztán kicsit finomhangolgatok a beállításokkal(similarity, soft edge, gamma, ilyesmik), és kész.
OFF/?/ itt a legkutyaütõbb egy trash filmbõl. a nõt úgy nyomják le, hogy szétrobbantják a fejét. nem tököltek vele, helyetesítették a búráját egy babával:
Én egyszer láthatatlanságot csináltam Bluebox-al: Webkamerámmal csináltam egy képet, olyat, hogy nem vagyok a gép elõtt. Utána felvettem egy videót, amin egy zöld lapot mozgatok magam elõtt, és beállítottam a zöld lapnak bluebox effektet, és így, ahol éppen a zöld lap volt, ott láthatatlan lettem.
Van pár trükk amit könnyû megcsinálni: -Fénykard: LSMakerrel(lsmaker.uw.hu) -BlueBox: Én Ulead Media Studio Pro-t használok hozzá, de mással is meglehet, de az UMSP-val nagyon egyszerû megcsinálni.
PSrõl nem is beszélve :) mert bizony annak is nagy hasznát veszik, de a direkt ilyen "effektekre" kiképzett progikat én nem ismerem, pedig rohadtul megnéznék egy párat :( (és el is lennék vele)
[mutogat lelkesen magárafele, és becsukott szemmel próbálja nézni a plafont]
3D Studio max, Maya, egyéb modellezõ szoftverekkel rengeteg mindent lehet csinálni... de az igazi studioprogik engem/és pár ismerõsömet is nagyon érdekelnék
De valaki biztosan :)
énnem-.-
Hellósztok! A filmekben rengeteg a számítógépes trükk! Valaki tud ilyet csinálni?