Nagyon profi a mozgása, meg az egyensúlyérzéke. Csak az az egyhengeres motor nem nyerte el a tetszésemet, mert túl hangos :D de tényleg nagyon tetszetõs. Van benne fantázia. Egyébként meg annyit a fejlõdésrõl, hogy harckocsi elõtt páncélozott "szekerek" voltak, most meg hol tartunk. Gondolom, hogy ebbõl is valami brutál gépezet lesz mondjuk 50 év múlva. Addig meg gyõzzük kivárni
Áve!
Ez a cucc olyan terepre készült, ahol elpusztult, vagy soha nem is volt - csataterek, más bolygók - infrastruktúra. A légpárnás eszközök kivételével nagyon kevés eszköz képes szinte bármilyen tereppel megbírkózni. Egy elõnye mindenesetre van a lábas módszernek: Nem kell két robotot fejleszteni - egyet saras terepre lánctalppal, egyet simára kerékkel - hanem elég egyet lábakkal. Hosszú távon ez a kutatás kifizetõdõbb, mint a kerekes robot.
Csürsz! Én
Korábban egy cikkben már említésre került, ezt itt találod. A véleményem azóta sem változott, szerintem létezik egy nagy sebességû kisérleti, esetleg már rendszerbe állított nagy sebességû repülõgép, amit sokan Aurora néven illetnek.
Hát bazz.. Ez elég meredek.. Csak én vizionálok lépegetõ automatizált hadsereget magam elé? =) Ha ez az izé jelen állapotában elbír 40kg-t, akkor egy fejlesztett verzsön mondjuk simán elvisz 200 kilót.. Páncélzat+egy szép nagy géppuska, infrakamera aztán csókolom minden organikus ellenállásnak..
éppen olyan helyre csinálták ezt, ahol a kerekes cuccok már nem tudnak elmenni. most ne nagy teherautóra gondolj, mert a kõsivatag kellõs közepén ejtõernyõvel ledobott 3 katonának nincs teherautója :D ez meg elég frankón elboldogul azon a terepen ;) elég durva mikor belerúgnak :D havas terep is jó, de én kíváncsi lennék, hogy mit kepesztene tükörjégen.. sztem mókás látvány lenne :P
"Ezen a példányon gondolom nincs semmilyen optikai érzékelõrendszer" Barátom, ha téged is megrúgnak, neked sincs szükséged a szemedre, hogy visszaszerezd az egyensúlyod. Elegendõ a füledben lévõ csiga-biga.
"Szóval szerintem nem is olyan sok az az 1 millió dollár." Nekem sok! :-D
Hát nem várom azt az idõt. Igen amiket említettél bele se gondoltam. Tényleg! Sziklás terepen is lehetne használni pl beteg szállításra, mondjuk ha van hegyi baleset valahol 2-3000m fölött.:-) Csak akkor finomítani kell még rajta rendesen, de tuti nem lehetetlen.
Nem is olyan nagy összeg ez, ha átgondolod, mi minden benne van. A repülést szolgáló összes létesítmény rá esõ fenttartási és üzemeltetési költsége, beleértve a személyzetet, repülõ üzemeltetési költsége, amortizáció, üzemanyag, stb. Szóval szerintem nem is olyan sok az az 1 millió dollár.
Egyelõre jobb a kerék, de ez hamarosan változhat. Csak gondolj bele a videón látható saras, havas területen hogy boldogulna egy apró kerekes robot. Vagy egy szétbombázott város törmelékkel teli utcáin. Ilyen terepen a lábaknak vannak elõnyei. Egyelõre a DARPA sem tekint úgy a BigDog-ra, mint egy potenciális eszközre, inkább a MULE UGV-hez hasonló robotok rendszeresítése várható a közeljövõben.
De BigDog és társai szépen fejlõdnek, és ha eljön az az idõ, hogy már több elõnyük lesz, mint hátrányuk a gumikerekes robotokhoz képest, akkor várhatóan megjelennek a lépegetõ robotok a katonák mellett.
Nem katonai kutató labor készítette, hanem egy civil cég, a Boston Dynamics, csak a megrendelõje a DARPA, a Pentagon katonai fejlesztésekért felelõs irodája.
hat ez tenyleg nagyon jo. baromi fura a mozgas, elso pillanatban olyan erzes mintha ket embert raktak volna egymassal szemben.
Érdemes megnézni a videót, nem semmi milyen gyorsan tud reagálni a robot az egyensúlyvesztésre. Ezen a példányon gondolom nincs semmilyen optikai érzékelõrendszer, ha ezt is megkapná, akkor magától is könnyedén mozoghatna nehéz terepen.
Ezt a linket a videóról a haditechnikai topicban Cifu linkelte be . R. B. meg kanyarított hozzá egy kis cikket. :) De az a szomorú, h ez katonai kutató labor fejlesztése.