Hát..biztos erõs,de egy 40-50T kamionnal való frontális ütközést,közúti jármû,és Hummer se éli túl..Az utakon õk a vonatok..A maga 4-5tonnájával,kevés ahoz hogy lesöpörjön egy kamiont..nagyon kevés:/
hát H3x-et nem nagyon láttam még Mo-n én se de ez nem zárja ki annak a lehetõségét h nincs forgalomba Használtan sztem olyan 13-15 körül mozog de persze ez függ attól is milyen extrák vannak benne mert ha fullos akkor 13-15 körül de ha ccsak alap akkor 9-10-11 millió körül lehet az ára
Üdv! Mondjuk nem igazán találkozam eddig Magyarországon vele, de egy H3X körübelül mennyibe fáj használtan? Nyugi, csak érdeklõdöm... =)
Teszt: Hummer 10 millió/tonna + Áfa 2002. január 22., kedd 13:20 Ha be kéne bizonyítanom, igenis tönkre lehet tenni, valószínûleg feladnám. Egy fát tövestül kitép, a betonfalat összetöri, más autót már a magassága miatt is maga alá gyûr, de a kamionnal történõ frontális ütközés eredményében is kételkedem.
A Szikla címû filmben Sean Connery, a szökött fegyenc egy Hummerrel fél San Franciscót romba dönti. Akkor képtelenségnek tartottam, és a filmet a mese kategóriába soroltam. Most már el tudom képzelni, hogy a Hummer különösebb sérülés nélkül élte túl a forgatást, és persze nem trükkfelvételekkel. Talán egy gránitsziklákkal megrakott dömperrel történõ ütközés lehet a jó megoldás. Persze ez is csak akkor, ha a dömper áll, és a hátulról nekicsapódó Humvee-t maga alá temeti a lezúduló rakomány. Budapest utcáin ilyen elrettentõ jármû még kuriózumnak számít, amit hûen jelez az emberek arcáról tükrözõdõ meglepetés.
HMMWV A Hummer születését az amerikai hadsereg által a '70-es évek végén kiírt pályázatnak köszönheti. A II. világháború óta használt Jeepek leváltásához szükség volt egy nagy mozgékonyságú jármûre, amellyel bármilyen terepviszonyok között bárhová el lehet jutni. Nem számított sem az ár, sem a fogyasztás. A Jeep katonai részlegébõl kinõtt AM General '83-ra készítette el elsõ prototípusait. Ezek kitûnõ eredménnyel végeztek a hadsereg tesztjein, így a pályázat nyerteseként hadrendbe is állították õket. Az új terepjárót HMMWV-nek (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, azaz több célra felhasználható, fokozott terepjáró képességû kerekes jármû) nevezték el. Elsõ hallásra én is értetlenül néztem, egyáltalán nem csodálkoztam azon, hogy bonyolult neve miatt Humvee-nek keresztelték el. Késõbb ebbõl jött a Hummer elnevezés. A Hummer elsõ komoly megmérettetése az öbölháború volt, ami a tévés közvetítéseknek köszönhetõen a világhírnevet is meghozta számára. 1983 óta több mint 100.000 darabot állítottak hadrendbe az amerikai hadsereg kötelékében.
A civilek is érdeklõdni kezdtek utána, élükön Arnold Schwarzeneggerrel, aki röviddel az öbölháború után felkereste az AM Generalt és vásárolni szeretett volna egy Hummert. Kérését elutasították, mondván addig nem adnak el civilnek egyetlen terepjárót sem, amíg nincsenek felkészülve, hogy mások igényét is kielégítsék. Természetesen az érdeklõdésnek köszönhetõen megkezdõdött a civil Hummer kifejlesztése. A polgári változat azonban csak 1992-ben készült el.
Az AM General csak ekkorra tudta elvégezni a környezetvédelmi és biztonsági teszteket. A törésteszt meglepõ eredménnyel zárult. A 60 km/h-val betonfalnak ütközõ Hummer csak kis mértékben rongálódott meg, viszont a betonfal darabokra hullott. Ezért a passzív biztonsági eszközök nem is kerültek beszerelésre, például olyan dolgok, mint az övfeszítõ, vagy a légzsák. Ez persze csalóka: A Hummer rettenetes szerkezeti merevsége ugyan garancia arra, hogy karambol esetén nem fog rágyûrõdni a bentülõre, de nem is vesz fel semmit az ütközés energiájából. Így egyrészt irgalmatlan pusztítást végez a baleset másik (feltehetõen könnyebb és puhább)résztvevõjében, másrészt szépen felkínálja saját belterét a hirtelen lassulás miatti magatehetetlen felkenõdésre. Azért még mindig érdemesebb inkább benne ülni, mint a szembejövõben.
A Hummer fiatalságát jelzi, hogy a magyarországi forgalmazás alig egy éve kezdõdött. A civil változat a mûszaki paraméterekben és a külsõ megjelenésében alig különbözik a katonaitól, utasterében annál inkább. A Hummer kényelme és tágassága egy luxusautóéval vetekszik. Szokatlan, hogy a 2,2 méteres szélessége ellenére az ülések közvetlenül az ajtó mellett helyezkednek el.
A két ülés közötti kardánalagút 1 méter széles, fõleg ezért kerültek az ülések közvetlenül az ajtóhoz. A kardánalagút alatt kapott helyet az erõátviteli és a hajtásrendszer egy része. Ó, és persze a két hátsó ülés közötti, vázzal egybeépített gépfegyver-állványzat talpazata.
A belsõ tér rendkívül tágas, az ülések is kényelmesek, ennek ellenére valószínûleg a barátnõmet nem ezzel vinném moziba. Nem mintha nem tetszene neki, csak hazafelé elég nehezen tudna hozzám bújni a kettõnk között húzódó hegyláncokon át. A kardánalagút tökéletes központi fekhely lehetne, de 172 centiméteres magasságommal sem tudnék kényelmesen kinyújtózni rajta.
Hosszas elmélkedés után kiderült, hogy a hely térképasztalnak kiváló, és kártyázni is remekül lehet rajta. A mûszerfal ergonómiája tökéletes, minden kezelõszerv könnyen elérhetõ, a mûszerekrõl könnyen leolvashatóak az adatok, bár a kilométeróra aránytalanul kicsi a többi mûszerhez képest.
A több mint 3 tonnás kasztni java részét az acél zártszelvényekbõl és öt kereszttartóból készülõ létraváz viseli, amelyre szegecselési és ragasztási eljárásokkal kerülnek az alumínium és mûanyag karosszériaelemek és megerõsítések.
A karosszéria 4686 mm hosszú, tükrök nélkül 2197 mm széles és 1905 mm magas. A tengelytáv 3302 mm, a nyomtáv 1819 mm. A Hummer megalkotásánál meghatározó volt, hogy a hadszínterekre a gépjármûveket rendszerint légi úton juttatják el, és nem ritka az sem, hogy a célba juttatás ejtõernyõvel történik. Ezért a karosszériát úgy alakították ki, hogy miután kihajítják egy repülõgépbõl, földetérésnél kibírja a becsapódást és a "talpára" érkezzen, akárcsak a macska.
Mindkét tengely tekercsrugóra támaszkodó kettõs trapézkaros felfüggesztéssel csatlakozik az alvázhoz, amelyet hidraulikus lengéscsillapító egészít ki. Az 1,92:1 végáttétel a kerékagyak felsõ részén található, emiatt a féltengelyek és az alsó trapézkarok jelentõsen feljebb kerültek, ami növeli a kocsi terepjáró képességét.
Ezt hûen tükrözi az 560 mm-es lépcsõmászó-képesség is, ami átlagos piramisok és önkényuralmi szoborcsoportok talapzatának leküzdésére tökéletesen alkalmas.
A biztonsági gumiabroncsok érdekessége, hogy az öt cellára osztott tömör gumigyûrût tartalmazó kerekek nyomása tengelyenként szabályozható az utastérbõl, amellett hogy lapos gumival is akár 32 km-t megtehetünk 50 km/h sebességgel.
Érdekesség még, hogy a féktárcsák a differenciálmûvel egybeöntött házban, a hossztartó által védve kaptak helyet, így nem a kerékagyat, hanem a féltengelyt fékezik. A négy féktárcsa a szervorásegítés és az alapfelszereltség részét képezõ ABS a nagy összsúly ellenére is rendkívül jó fékhatást produkál, de ez nem olyasmi, amit zsúfolt autópályán szívesen próbálgat az ember.
A manuálisan kapcsolható differenciálzárak helyett a Hummert nyomatékfüggõ Zexel-Torsen differenciálokkal látták el. Ezek a vezetõ beavatkozása nélkül a legjobban tapadó kerekekhez továbbítják a legnagyobb nyomatékot úgy, hogy közben kompatibilisek a blokkolásgátlóval.
Az AM General egy benzines és egy dízelmotorral forgalmazza a Humveet, de az európai üzemanyagárak miatt Magyarországon csak a 6,5 literes V8-as, hengerenként 2 szelepes, OHV vezérléses turbódízel motor rendelhetõ.
Fogyasztása 17-22 liter, ami elõször soknak tûnik, de ha figyelembe vesszük, milyen mostoha terepviszonyok között használható, és milyen valószínûtlenül hatalmas, nem is sok. A nagy étvágyhoz nagy üzemanyagtank dukál, a 95 literes fõtartály mellett egy 65 literes segédtartály is a rendelkezésünkre áll.
Az alapfelszereltség relatíve gazdag: ABS, rádiósmagnó 8 hangszóróval, elektromos ablakemelõk, központi zár, légkondícionálás, plüss üléskárpit, segéd üzemanyagtank, szervokormány, hogy csak a fontosabbakat említsem. Ez nem rossz egy ultra-hardcore terepjárótól. Ellenben mindezekkel együtt a Hummer alapára éppen 30 millió. Plusz Áfa. Extraként rendelhetõ a CD-lejátszó CD-tárral, csörlõ 5400 kg teljesítménnyel, erõsített (hehe) alváz, elektromos tükrök (pedig mókás kísérlet belül átnyúlni a jobb oldalra), gallytörõrács, felakadásvédelem, kardánvédelem, fellépõ küszöb, páncélozás, immobiliser, központi keréknyomás-szabályzó, laposan is használható kerekek, tetõfényszórók, országúti kerekek, bõr kárpitozású ülések.
A Humveet a neki legjobban megfelelõ terepen teszteltük a Budai-hegységben és a budapesti forgalomban. Nehezítésként a terepet friss hó borította. Amikor közölték, hogy az Am General csak automata váltós modelleket készít, az arcomról lefagyott a mosoly.
Nem is olyan haszontalan találmány a nyomatékváltó. Gond nélkül megálltam egy meredek emelkedõ kellõs közepén, és - a forgalmazó buzdítására - anélkül, hogy kivettem volna sebességbõl, vagy behúztam volna a kéziféket, kiszálltam és körbejártam.
Az indulás sem jelent gondot, hiszen csak a gázt kell nyomni. Nem volt olyan hely, ahol ne ment volna el ez a dromedár, akár utak nélkül is képes lenne vidáman élni. Találkoztunk egy elakadt autóval: mulatságos könnyedséggel húzta ki a kátyúból úgy, hogy közben még csak el sem kapart a havas emelkedõn.
A Hummer nemcsak terepen állja meg a helyét, méretei ellenére városi közlekedésben is maradandó élményt nyújt. Könnyen kezelhetõ: nem számítanak a kátyúk, nem kell kerülgetni, szûk helyen nem jelent gondot útpadka és járdaszegély.
Ráadásul a szervókormány és az automata váltó lehetõvé teszi, hogy teljesen a forgalomra koncentrálhassunk. A jó zajszigetelés ellenére is hallani a mechanikus alkatrészek és a terepgumi hangját - mint muzsikus fülének az Örömóda. A zajforrások az autó karaktere miatt egyáltalán nem zavarók, és még nagy sebességnél sem teszik lehetetlenné a beszélgetést, igaz egy kicsit nagyobb hangerõ kell. Parkolni már kicsit nehézkesebb, bár inkább a szélesség, mint a hosszúság okoz gondot.
Az emberek kétféleképpen reagálnak a Humvee láttán. A gyakoribb, hogy csodálattal nézik. A ritkább a teljes rémület: inkább csak a zebrán átkelõ gyalogosok szemében véltem felfedezni, amikor észlelték a vészesen közelgõ monstrumot.
Valószínûleg a közeljövõben sem elõzi meg a Suzukit az eladási listán, de a bestiát vezetve mintha hirtelen egy másik közlekedéskultúrába csöppennénk. Az emberek nem próbálnak meg kiszorítani, befurakodni. Soha. Elõzékenyek, udvariasak, gond nélkül tudunk sávot váltani, átsorolni. Még a géppuska nélkül is.
Legnagyobb teljesítmény: 195 LE (3400 ford/perc) Legnagyobb nyomaték: 583 Nm (1700 ford/perc) 4 fokozatú automata váltó Gyorsulás 0-100 Km/h: 18.5 s Végsebesség: 135 Km/h Oldalazóképessége 40% kapaszkodóképessége 60% gázlómélység 762 mm fordulókör átmérõje: 16.2 m alapár: 30 000 000 + Áfa (hosszúplatós, hardtop) 35.000.000 Ft + ÁFA (Wagon változat) 33.000.000 Ft + ÁFA (4 ajtós, rövidplatós, hardtop) nyomtassa ki a cikket küldje el a cikket barátjának oldaltörés nélküli változat aktuális legnépszerûbb cikkeink mi ez?Írások hummernet.com Hummer replikák Képgaléria humvee.net
Megbízhatósági felmérés Amerikában Hummer replikák Hírek» Leállítják a Hummer H1 gyártását Búcsúzhat az ?s-Hummer H3x: vagány Hummer városba Kétmillió járm?vet hív vissza a General Motors Népítéletek» Nagymen?-HUMMER H1 Hummer H1 6,5 TD Rendszámok» HUMMER H1 rendszámok
Egy hasonló autó kötelezõ felelõsségbiztosításának negyedéves díja 24441 Ft. Ezt a díjat itt csökkentheti!
Kösse nálunk kötelezõje mellett cascóját is, és az önrész akár 60%-át az Allianz fizeti! Részletek >>
Hummer h2 Luxor 12.800.000 Ft
Hummer H2 14.900.000 Ft
Hummer H3 lux 12.990.000 Ft
Gyorsulás - Dragnight 2006 Szeptember 23-án ismét gyorsulási versenytõl lesz hangos a tököli kifutópálya. Felújítják a VW Touareget A szokásos félidõs frissítésen esik át a terepjáró. Opel CorsaVan Concept, a sportmunkás Egy kicsit meg lehetnek zavarodva az Opelnél Bemutatkozik a Kia cee'd kombi Párizsban valamilyen formában az összes cee'd látható lesz Amerikába megy a Toyota Aygo? A Smart ellenfele lehet a Toyota kisautója Új Ford Mondeo Párizsban Egyelõre csak tanulmányautóként láthatjuk a legnagyobb európai Ford modell utódját Híreink archívuma hirdetés
Hungarorent Személyautók, mikrobuszok, haszongépjármûvek napi, hosszútávú és tartós bérlete. Bérlés sofõrrel valamennyi kategóriában. Díjtalan kiszállítás. Egyutas árak Európában.
Europcar Autókölcsönzõ - Határok nélkül az úton A Europcarnál egyedülállóan széles választék áll rendelkezésre személygépkocsiktól kezdve a szállító- és haszonjármûveken át az exkluzív autókig. Fedezze fel a mobilitás élményét!
Recent Car Autókölcsönzõ Kedvezõ bérleti díjak és rugalmas szolgáltatások. Kiskategóriás autók napi 4 200 Ft-ért akár egy napra is. Már félnapos kirándulások szervezése sofõrrel 8 fõig.
hvtm virtuáltuning Frissítve: 2006. 09. 22. Volvo C70 (4) Rover 75 Coupe (3) Toyota Supra (7) Lamborghini Gallardo Targa Smart Coupe