Értelmesebb lenne egy-egy mûsorra elõfizetni, mint 85 db érdektelen csatornára. Inkább fizetek ugyanannyit egy olyan mûsorért amit nézek, mint egy kupac reklámhordozóért.
A köztes embereket ki lehet lõni (tv csatorna), az új mûsorok rögtön eljuthatnak a nézõkhoz.
A mûsorok sorsát meg csak az elõfizetõszám határozná meg nem, valami nézettségi statisztikai humbug.
Nem lennének panaszkodó rajongók ha nincs vége a sorozatnak, mert valami fejes úgy döntött. Ha van elõfizetõ lesz új évad is.
Reklámra ott a product palcement, a többi meg mehet a francba.
Mi értelme újra felépíteni a régi rendszert, annyi külömbséggel, hogy ez most neten keresztül menne ?
Nem túl reális, a kettõ alapban kizárja egymást, de valószínûleg egyik sem lesz igaz. Ugyanolyan irreális elképzelés mint az ingyen internet.
Az IPTV ár hasonló lesz a DTV-hez(digitális televízió), ha az IPTV is DTV csak más az átviteli közeg. A DTV pedig nem olcsó, de szórakozásnak világszerte mindenhol alaposan megkérik az árát. Az IPTV inkább a többlet szolgáltatások terén próbál majd többet kínálni, közel azonos árszinten így próbálva vonzóvá tenni magát.
Az a'la carte rendszerû, saját magunk által összegválogatott csatornáknak sincs túl nagy esélye. Ez DTV esetén is megoldható, mégsem igazán elterjedt gyakorlat. Ennek maguk a csatornák az oka, hisz az csak úgy hajlandók szerzõdni ha a mûsorszolgáltató egy csomagba teszi õket aminek elterjedtsége magas, hisz csak ilyen fentételek mellett tudnak vonzóak maradni a reklámozók számára. Épp ezért egy a'la carte megoldásnak igen erõs árfelhajtó hatása lenne, ami viszont már nem tetszene a fogyasztóknak.
Reklám mentes TV max az olyan prémium csatornák esetében lesz ahol ezt megfizeti a fogyasztó. Viszont egy ilyen prémium csatorna többlet költsége jellemzõen egy sok csatornás programcsomag árával egyenértékû szokott lenni. A kereskedelmi televíziós elsõdleges bevételi forrása még jó ideig a reklám marad, mivel a reklám mentes TV jóval magasabb díjait úgysem lennének hajlandók kifizetni a fogyasztók.
Sõt az IPTV az interaktivítása révén még jobban célzott reklámozást tesz lehetõvé mint a hagyományos forma. Épp ezért a reklámok száma inkább nõni fog, hisz minél célzottabban lehet eljuttatni egy reklámot a fogyasztóhoz annál több olyan cég fog fantáziát látni és megjelenni a reklámjával, olyanok is akiknek eddig ez nem érte meg. Ez pedig egyre nagyobb reklám bevételt fog hozni, épp ezért fontos az IPTV a média cégek és hírdetõk számára. Mert célzottabban lehet reklámozni, nagyobb hatékonysággal és pontosan mérhetõ a valódi nézettség, nem csak amolyan hasraütésre készül AGB adatok vannak amik 800 kiválaszott tesztalany szokásain alapulnak.