Köszi! :) Elég jól sikerült, persze nem lett tökéletes, hát amennyire spray-el a panel aljában sikerült megcsinálni. Csak egyedül a fényessége zavar hogy nem az a tükrözõdõ felület, hanem olyan selyem matt vagy nem is tudom. Na mind1 a hátuljára még kell lakk mert arra nem sok jutott, meg még van 2 ajtó ami rozsdás, azokat is meg kéne csinálni. Nem tudod hogy a díszléc a kocsi oldalán hogy van rögzítve? Mert le kéne szednem hogy hozzá férjek, de ahogy picit elhúztam, vmi ragacsos anyagot láttam. Nem tudom hogy ez csak vmi szigetelés szerepét tölti be vagy ragasztva lenne a díszcsík?!
Képek alapján jó lett mindegyik. Utána egyébként nem árt összepolírozni a felületet az eredetivel.
Na egyelõre ennyi mert kifutottam a keretbõl... Lakkból elég sokat ráfújtam már igaz nagy is volt a felület meg sok is, de valahogy még nem 100%-ig fényes. Talán csak egy polír kéne?
Elõtte: (sajnos az elsõ kivételével mind1iknél már meg volt kicsit csiszolva de eléggé rozsdás volt.
Utána:
Nincs mit..egyébintánt ez fújom majd Kapitanre is, az alapozó alá...
Én a ferrokémia Korant nevetezetû cuccot ajánlom, ez nem roszdamaró, nem olyan mint a RO55 és társai, fekete réteget képez 2 -3 rétegben felvive utána alapozva kiváló védlemet biztosít, ilyen anyagot használunk a cégél is a felületkezelõben festés alá..
Ha fémen javítasz,akkor lecsiszolod fémig a festéket,illetve rozsdát. Aztán fújsz rá 2-3 rétegben cinksprayt,ami egyben alapozza is a felületet,szín 3-4 rétegben és lakk szintén 3-4 rétegben. Vizesen csak akkor szokták,ha nem tökéletes a végeredménynek a felülete vagy a köd nyomokat eltüntetik,de ilyenkor is vizes 2000-es polír papír az ajánlott. Végül kevert polírkrémmel átmenni a komplett felületen,ennél se árt ha vizes,hatékonyabb. A cinkspray megakadályozza,hogy újra rozsdásodjon,bár ezeknél inkább belülrõl kezd el megindulni a rozsda.
Vkinek fényezés javítgatásában van tapasztalata? Van 1-2 rozsdafolt, fõleg a csomagtartón szar a helyzet. Arra gondoltam hogy lecsiszolnám, kijavítgatnám, aztán lefújnám kevert spray-el. Esetleg vmi jó tanácsot tudnátok adni? Milyen csiszolópapírral dolgozzak (mennyire legyen finom szemcsés illetve hogy ezt vízesen szokták vagy nem...stb), milyen festék alapozót vegyek, ilyenek... Köszi elõre is!
Volt egy ilyen príma áru is...2.6 Dual Ram. :))
Voltunk páran :)
Szelepfedél tömítés csere. Kb fél liter olaj állt a gyertyáknál...ahogy a képen is látszik középen.
Halihó! Nos 43e-bõl megúsztam a következõket: elsõ két toronycsapágy kompletten, elsõ motortartó gumibak, jobb hátsó fékhenger, olajsapka. Viszont a kormány tekerése közben kiadott hang valamelyest tompult (lehet csak bemagyarázom) de még mindig hallani. Ez valami más lesz...ismerõsnél még nem hallottam amikor kész lett. Visszaviszem hozzá, hogy keressük meg mi ez mert idegesít. Kormánymûben lehet valami szerintem. Gömbfejek jók, féltengely nem hiszem. Szóval nem lett teljes a siker.
Tegnap bejelentkeztem ismerõshöz, holnap megyek a toronycsapágyakat cseréltetni. Viszont ma meg kaptam egy levelet a Csergõtõl. Végül is nem rossz árakat adtak... ~70e a végösszeg. Ebben benne van a munkadíj mindenre + alkatrészek: két elsõ toronycsapágy, motortartó bak elõre meg egy olajsapka. :D Ismerõs meg elvileg ráér, lehet akkor a gumibakot is kérem...ha már elvittem a kocsit szervizbe legyen megcsinálva minden. A vákuumszivattyúra azt írták, hogy inkább megnéznék, mert lehet elég csak tömítést cserélni benne...hoppáá másik helyen egybõl 175-el legomboltak volna. :D pláne, hogy az alkatrész máshol 68e. Fura világot élünk b*ssza meg...
Gyermekeim tegnapi naptól hivatalosan is elhagytam a GM közösséget, a Caddit Mercedesre cseréltem.
Õrbottyán-Veresegyház mellett van a szervíz ahol voltam...illetve mindkét helyen van telepük. Szép árak jah...azt nem tudom, hogy ezt a toronycsapágyat hogy kell cserélni. Láttam 9-10-e körül ami csapágy+szilent illetve 4-5e külön-külön. Kell gondolom mindkettõ...így is az anyagár max 20-25e lenne. Ismerõs talán berakja 10 ezerért akkor is 35e-nél vagyok. A szivattyúban még nem vagyok biztos, de bontottat találtam 18-ért meg amit Bárdi oldalán találtam az nem feltétlenül a Y17DT-hez van, de az 68e...szval nem tudom. Azt sem, hogy ez pontosan miért felel,elvileg fék!?...felújítani lehet-e. (gondolom tömítést kéne cserélni rajta...szétszedve találtam róla képet...sima gumi tömítés van benne ) Üdv
Hmmm hívtak tegnap szervizbõl. Toronycsapágyak mindennel együtt 55e, az a vákuum szivattyú meg 175 + 10-ért berakja... Kicsit röhögtem csak ki. Ebbõl maszek lesz. Azt gondolná az ember, hogy ez a Csergõ is valami komoly hely... Írtam nekik emailt, hogy nem müxik a netes ajánlatkérõ ûrlapjuk illetve azt is leirtam mit szeretnék javittatni meg ilyen-olyan alkatrészt rendelni. 10 perc múlva hívott a fõfõ (Csergõ vki) hogy nagyon köszöni hogy szóltam intézkednek és a nap folyamán hívnak az én ügyemmel kapcsolatban. Azt hiszem ez hétfõn volt reggel... Ma hívtam õket peca közben, de nem vették fel... Holnap még próba aztán hívom a régi ismerõst, hátha következõ héten ráér. Csak vele nem nagyon tartom a kapcsolatot, no mindegy. :S
Én meg voltam pénteken szervizben a kis Isuzu 1,7 Astrával. Toronycsapágy a jobb oldalon, de ha már szétszedik akkor mindkettõt...akkor az olajfolyásom az olajsapka miatt van. Nem tömít rendesen, kétszeri motor mosás után már egyértelmû. Viszont mivel megnézték alul is a kocsit van egy kis gixer. A segéd vákuumszivattyú vagy mi ereszti egy kicsit az olajat. Azt mondták, hogy nem eget rengetõ problem, de lassan cserélni kéne. (gondolom ez a része nem olcsó) Viszont még nem hívtak, hogy mennyi lenne megcsinálni az autót. Érdekes szerviz... Olajsapkát hol lehet venni ésszerû áron? Vagy olyan O-gyûrût rá...mert lehet elég csak azt kicserélni.
Csak,hogy ne legyen minden fenékig tejfel,nekem a klíma töltõ szelep fosott be,most volt tölteni a srác és mikor levette a palackot a rendszerrõl elkezdte kinyomni a gázt. Hétfõn cserélik ki...
Na meglett a gumi. 205/55 r16 continental sportcontact2 4-5 mm profillal. Az idei nyarat bõven kibírja :)
Kipróbálni csak 2 hét múlva tudom, mert utazom el, fater holnap felrakatja, beállítatja a futómûvet, aztán minden perfekt.
Ja nem, a kupakokat még meg kell oldanom, mert ez nem illik rá :)
Nagyon szép lett...
16" ra mehet a 205/50 R16 ez a gyári 16 méret...bár már jó keményre kell pumpálni...2,5/2,9 5 személynél...a könyv szerint..
98-ban volt 14-es felnikkel. Szerintem 2000-tõl 15-ös és a gyári mérete 195/65 R15. Volt nálam ilyen Riviera felszereltségû ami 2003-as és a gyári lemezfelni 15-ös 195/65-el.
én 205/50 r16-ot találtam a kocsihoz mint váltóméret. Bár elvileg a 4 csavaros csak 2004-ig volt gyártva 14-es felnivel gyárilag (a kocsi újonan 2005 decemberében került forgalomba forgalmi szerint, illetve gyakorlatilag is)
És 195/60 r15 volt rajta emlékeim szerint. A lemezfelni gyári, és az 15-ös, 2004 elõtt 14-essel adták, viszont 4 csavaros...
ITT néztem a gumit. És itt nincs is 55-ös váltóméretnek semelyikhez.
Link. Biztos ugyan az a csavar méret,meg adnak hozzá másik 2 méretet. A guminál meg nem okoz problémát,csak többet fog csalni az órád. De a váltóméret 205/55 R16,ez a gumi kell neked.
Még gondolkodom, most úgy keresek, hogy amelyikbõl jobbat találok. Bár lehet tényleg az 50 kellene...
Ha nagyobbat teszek rá mint a váltóméret, milyen gondot okozhat? Olvastam olyat, hogy 55-be megrakva már belekap, de valahogy hihetetlennek tûnik, mert sok hely van ott még. ~2cm a különbség a 2 gumi közt.
Én most egy kicsi antennát szereztem be,most már nem akad bele a spoilerbe. 5,5 cm hosszú :D
Ha rásüt a nap vagy el van fordítva a kormány, és jobban belátni a kerékjáratba akkor feltûnõ. Így kb ok, meg messzirõl is :)
De kényelmetlen mert nagyon érezni a ha átmegyek valamin :)
Bár az /55 nem váltóméret, de még az is rátenném /50-tõl is tartok picit, hogy fájni fog. Nemszeretek kisebb kátyúknál, meg sineknél nagyon lelassítani, nameg minden reggel egy hosszú macskaköves útom megyek végig. Szegeden még ok lenne, ott jobb a helyzet mint itt Pesten, de jelenleg csak hétvégén megyek haza Szegedre. Olyankor meg be vagyok baszva végig, úgyhogy nem használom a kocsit :D
Próbálkozok és bejön,szerintem jobban néz ki. A kilincs körülötti mûanyag a lényeg a képen és az elõtte lévõ rács. Eredetileg fekete,de barnán jobban illik a környezetébe.
hát, az elvileg nem is jó nekem. Legalábbis gyárilag megadott méretben 16-osból csak a 205/50 jó. Az 55-ös aztmondják beleér, ha meg van pakolva a kocsi.
A 225 is rámenne nyílván, mert 17-18 ask felnikhez 225 van írva méretnek.
Corsán volt, csak mivel meg lett ültetve, már beleért az ívbe ezért cseréli a srác. Ahogy megláttam a kocsin nagyon megtetszett. A másik opelre meg nem sikerült megalkudni végül.
Mondjuk ja. Szerdán én is házilag oldottam meg egy szemnek feltûnõ problémát. Ugyebár az én autóm úgy lett összerakva tavaly és barna-bézs a belseje. Viszont havernak nem volt barna könyöklõje,így fekete került bele. A hét elején vettem egy flakon barna Plasti dip-et és megcsináltam vele a könyöklõt,amirõl az évek során már hámlott a gumírozott réteg,szóval ráfért a rendbe rakás + fekete is volt. Ilyen volt:
A srác jövõhét elejére várja az új felniket, akkor veszem majd át. Vannak rajta 205/45-ös gumik, de nagyon cserélni kell már, úgyhogy most vadászok 205/50-es gumit is. Ha más nem valami egy szezont kibírót rárakok, és majd jövõre veszek rendeset, mert ez így már drága pöppet.
7000+ posta szerintem sok egy kupakért. 2000-ért megcsinálják a matricát, kupak meg van csak nem irmscher hanem üres kupak. Arra pont rá tudom ragasztani...