Talán tud itt valaki segíteni nekem, mert kifogytam az ötletekből, hogy mi lehet a baja az Opelemnek. Adott egy Corsa C(2001) easytronic váltóval. Az autó teljesen jól működik normál körülmények között. Vált, kuplungol, indul, stb. Viszont, ha felkapcsolom a világítást, akkor letiltja a váltót. A jobb első lámpaállító-motor kerreg, talán szorul. Kikötöttük a lámpát, de akkor is előjött a hiba, amikor felkapcsoltam a világítást. Olyat is csinál(nem tudom van e köze a dolgokhoz, de mikor járok be a garázsba és lefelé bukik az autó), hogy fékezéskor szintén a jobb első lámpa helyzetjelzőjét felkapcsolja. olyan, mint egy féklámpa, csak elől. ( nem tudom állandóan van e, csak a garázsban látszik, ahogy visszatükröződik a fény. A generátor, akkumulátor jó, váltó nem csúszik, nincs semmi baja neki, féklámpa kapcsoló ki lett cserélve, csak valami bezavar, talán zárlat valahol?
Van ötlet, hogy hol keressem a hibát?
Lehet,de az is lehet csak belekarcoltak és azért lett újra fújva. Én inkább arra gondolok,hogy törve volt a hátsó kerékív.
Bomlik,szóval hoztam belőle ereklyét is,napellenzők formájában. :)
Megtaláltam, bent volt a könyvek között egy kis kártya csak a másik oldala látszott és nem foglalkoztam vele :D Köszi. Utoljára szerkesztette: SzocsA, 2016.05.21. 14:56:51
Megcsinálták a kocsimat, de kivették belőle az aksit. Bekapcsolom a rádiót SAFE-t ír ki. Nem tudom, hol lehet a kódja, melyik pappírra vagy hol adták meg a kocsihoz való kódot? Astra g 2000 évjárat. gyári rádió. Utoljára szerkesztette: SzocsA, 2016.05.21. 08:12:30
Ilyen gyárilag. Én csak azt nem értem,miért nyúlnak hozzá? Mikor ennek olyan állapotba kéne lennie,ahogy kijött a gyárból első ként.
az az elektromos utólagosnak tűnik, ha gyárilag ilyen, akkor az elég csúnya
A V8 Star-okban pedig egyen Ford motorok - pontosabban Roush - voltak. Mindegy,hogy Opelről,Vw-ről,Audiról vagy Jaguárról lett mintázva a külső,alatta egyformák.
Nem is tudtam hogy létezett omegából versenyautó. :)
Nagyon szép autó, jól eltalálták a formatervet, a részletek is szépen sikerültek. Így ahogy van jöhetne. :) Persze csak az omega mellé, mászkálós autónak. :P
Mármár azt hittem hogy a TC levetkőzi az nagy Opel útálatát... tévedtem.. ha esetleg ide is látogat közülük valaki részvétem a cikk iróinak, sajnálom őket..
Valószínűsítem,hogy az Insigniának lett volna konkurencia házon belül. Egyáltalán nem elavultak,csak egy kis fazon igazítás kellett volna nekik és ahogy írtad az ide "illő" motorok. Esetleg megtartva egy V6 és V8-at. Annak idején,mikor az Antara megjelent,azt is a Chevrolet 2.4-es motorral árulták nálunk. Csak sokan fújoltak rá,mert nem dízel és "terepjáróba dízel motor való" szövegekkel bombázták.
Nem igazán értettem hogy Európába miért nem hozta ezeket a modelleket a GM, persze az ide illő motorcsaláddal..nem gondolom hogy ezek annyira elavult szerkezetek lennének..
Kinyomoztam/kinyomoztuk Omegás haverokkal és egy opcom-mal....jelenleg nem kommunikál a fékrendszerrel a számítógép,pontosabban ha lehűtjük az abs kockát akkor igen,amint felmelegszik mintha nem is lenne. Úgyhogy a kocka adta be a derekát,holnap megyek cimborámhoz és hozok tőle egy V6-ba valót. Onnantól kezdve lesz TC-m is. Kapcsolási rajzokat átbogarásztam,minden további nélkül jó bele a V6 kocka is. Szerencsére könnyű cserélni,táncolni lehet a kocka körül a motortérben.
Néha már kezd tele lenni vele a hócipőm. Bár lekopogom,óriási problémák nem voltak vele és szerencsére a motorja is teljesen jó. Kopó alkatrészek,illetve a kipufogó a korából adódóan csere érett volt pár éve.
A változatosság kedvéért ma újfent elkezdett világítani az ABS lámpája...újra alámásztam pucolás,most mindkét oldalon,de semmi. Szerintem most ment tönkre,vagy az ABS tömb adta be a kulcsot.
Nem,1 hét után leszedtem,mert többnyire barna bőrűek érdeklődtek,meg olyanok akik "Mennyit engedsz a feléből?".
Egyébként a 2.2 is bezabál ennyit,ha olyanok a körülmények. :) A 10,9 viszont teljesen jó! Nem is tudom,nekem talán szökőévben egyszer kajált ennyit városban,alapvetően mindig több,12-13 liter. :D
Ma reggel munkába a rosszabbik útvonalon mentem, viszont korábban mint szoktam mert mentem az eredetiség vizsgára, így kifogtam a dugót, 3/4 óra volt az egyébként ~15 perces út, átlagfogyasztásra 16 lityót írt , kb ennyire számítottam is. Mentségére szóljon hogy tényleg minden ellenem szólt, benyaltam a vasúti átjárót is, meg a váci út eleje is be volt dugulva+az összes létező lámpa piros volt. Hazafele a másik úton jöttem, pár lámpával, dugómentesen, 10,9 litert írt úgy, hogy ebben volt 1-2 nagyobb gázadás is, na ez már több mint kellemes. :) Amúgy a motor aránylag hamar melegszik.
Teljesítményadó az nálunk érthetetlen okból kifolyólag évjáratra történik....nekem ez évben csökkentettek rajta,eddig fizettem fél évre 10 ezer körül,most pedig 7400-at fogok. Annyi,hogy az enyém 2000-es évjárat és csak 106kW,a tied meg 133kW és 2003-as. Ezzel kapcsolatban pedig van egy furcsaság számomra a tiedén. Az utolsó évben (2003) füstös hátsó indexel és tolató lámpával árulták őket,ezen pedig fehér-piros az összeállítás. A hűtőrács az stimmel,2001-től a DTI és 2002-től V6-ok ezt a fajtát kapták,a középen króm csíkos helyett - hozzáteszem,ez a legszebb rács hozzá. 2003-ban pedig befejezték a gyártását,mert jött a Signum. Van pár 2004-es,de azok inkább csak akkor lettek forgalomba helyezve.
Omega V6 feliratot azt tudok holnap hozni(megyek cimborámhoz Dabasra),ha kell. 2.6 se lehetetlen. Az ajtógombbal sok mindent nem tudsz kezdeni,nekem is cereg ha erősebb a basszus a zenében. Az ülésfűtés várható volt,hogy nem fog működni,ilyen idős korukban szét megy egy ponton a fűtőszál és mivel "sorba" van kötve nem tud rajta átmenni a delej,ami melegítené. A javítása nem bonyolult,csak kicsit macerás és 1 hétvége elmegy rá. Ülés ki,huzat le...stb. A műanyagokról pedig érdemes leszedni ezt a gumiréteget,ami az ablakemelőkön is van. DM-ben lehet kapni Denkmit néven hideg zsíroldót,azzal be kell spriccelni,várni 5-10 percet aztán letörölhető nedves ronggyal. Teljesen más lesz a kinézete is és a tapintása,mondhatjuk úgyis,hogy nem undorodva fogsz hozzáérni. :) Egyedül a klímapanelen nem ajánlott ezt megcsinálni,mert a gombok alapja fehér és csak rá van "festve" a fekete rész. Így néz ki a végeredmény:
A váltó körüli keretet szintén ugyanígy meg tudod csinálni,szétszedni se nehéz,a kiosztásnak és a téli program gombjának is van csatija,könnyedén széthúzhatók. Váltó és kézifék szoknyát meg csinálok neked,ha gondolod,fel is szerelem,10-15 perc az egész.
Gábor, ezúton is köszönöm a segítséget, na meg hogy mutattad a 2 3000-est, ahogy írtam a facen is, már ez is bőven nagy. :) Igazság szerint úgy voltam vele, hogy elég a 2.6 amennyiben szép állapotban van, szerencsére tényleg nagyon tip top, gondos gazdija volt. 900-ban sikerült megegyezni, az autó állapotát elnézve nem volt pofám a 850-es ajánlathoz, 870-et mondtam, de már mindketten tudtuk, hogy 900 lesz a vége. :) Biztosítást megkötöttem, kb 92000ft lesz éves szinten assistant szolgáltatással együtt. A többit még nem tudom, bár az átírás kb 120000ft lesz, a teljesítmény adó meg 25e környéke.
Pár kép ide is, ha esetleg érdekel valakit. :D
Telitank, hadszóljon.
Kicsit párás volt...
2003.12. havi, rozsda nincs, motor gyönyörű szépen duruzsol, az automata váltó nagyon finoman váltogat, pontos, nem rángat. Futómű iszonyat kellemes, kellően feszes miközben nagyon jól tompítja a remek minőségű magyar utak keltette ütéseket. Belül halk, a bőr belső nagyon esztétikus, tapintásra egész jó, rosszabbra számítottam, de tény hogy azért nem ugyan olyan mint amilyen anno a mergában volt. Minden esetre nekem nagyon tettszik, és nagyon kényelmesek az ülések, ráadásul faszán lehet állítgatni. ~270km után úgy szálltam ki mintha csak a közértbe mentem volna vele, semmim nem fájt, baromi kényelmes. A motor... Hát felülmúlta az elképzeléseimet, nem gondoltam volna hogy a több mint 1600 kilós kasztnit a 180 pacis motor így megindítja, kegyetlen. :P Megy mint állat, fogyasztásán leesett az állam... kb. 210-220km környékén nulláztam a "mérőt", így főként autópályázás van benne meg Debrecen, illetve a rövid Budapest szakasz, na meg néhány padlózás, 8,7l/100km (hát városban biztos több lesz, de sebaj, majd beírom azt is). Nagyjából 125-130-al jöttünk végig a pályán. Az eladó nagyon korrekt volt, látszott rajta, hogy foglalkozott az autóval, vezérlés cserélve 151e-nél, olajak, szűrők cserélve pár ezer km-el ezelőtt, fékek úgyszintén. Saját szervizkönyvet vezetett, számlákkal, mit mikor miért is hol. Garázsban tartott autó, gyönyörű szép kertes ház mellé.
Pár negatívum: az ajtó záró pöckök (a műanyag bizbasz ami záráskor lemegy, nyitáskor feljön) lötyög és zörög, zavaró. Vezetőoldali ülésfűtés nem megy, majd ránézek, hátha csak a biztosíték (a kis naiv). Tolatóradar hol működik, hol meg folyamatosan sípol. Néhány belső műanyag kissé kopott, karcos, konkrétan: váltó körüli műanyag keret+váltószoknya, elakadásjelző gomb karcos, világítás kapcsoló enyhén karcos, illetve elöl az ablakemelő gomb körüli keret kopott+bal oldalon a többi gomb mellette kicsit kopott.
Hát kb. ennyi, minden más rendben van, fényezése gyönyörű, "nyári" 17"-es polír felnik makulátlanok, 169000km van benne. Összességében szívem szerint az autóban aludtam volna, bőven felül múlta az elképzeléseimet, ráadásul ezer éve szemezgettem már ezzel a típussal. :)
Az említett negatívumokat majd cserélni/javítani szeretném, valamint jó lenne rá majd egy sport kipufogó, remus fain lenne bár árakat nem tudok, más is szóba jöhet majd. Ha dupla lenne a vége az lenne a királyság, de vagy jó fajta vagy marad a gyári, mert sufni szart biztos nem rakok egy ilyen autóra. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2016.03.06. 10:01:18
2016-os dizájn. :)
A két 3 kilósra nem kellene költened,minden működik bennük úgy ahogy kell. Esetleg egy olajcsere,de még az se szükséges. Én azt venném,aminek ismerem az előéletét.
Értem, hát meglátjuk, még kitalálom hogy legyen. Mondjuk marhára belezúgtam ebbe a típusba, ha omega lesz akkor csak nagy motoros, fullos, vagy az aminek a címét megadtad, vagy a 2.6-os, ha már lúd legyen kövér alapon. Meg kurvára hiányzik az érzés amikor az ember odalép neki, az visszavált egyet és megy mint állat. :) Mindkettőt meg fogom nézni szerintem, aztán meglátjuk melyik jön be jobban, de az elég nagy előny ha valamelyest ismerem az előéletét, jelen esetben általad.
A coupe astra is nagyon bejön, de 1.8-as (125le) alig van a hahun ami jó állapotú és megfelelő az ára, a 2.2-estől meg tartok kicsit. Haverom azt mondta azt engedjem el, páran írták a neten is, de ugyanakkor te pl nem mondtál róla semmi rosszat. Nyilván az is befolyásolja az ilyen véleményeket, hogy rengeteg a kintről behozott, leharcolt szar, ami persze nagyon ragyog először csak később esel pofára. Hát nem tudom, pedig 2.2-es van fent egy pár a hahun ami szép. Nekem a turbós is tettszik de ott félek a turbótól, persze lehet az romlana el utoljára. :D Az 1.8 meg amúgy is a minimum nálam, viszont valamelyik csak 116le ami számomra már kevés. Még az 125-öt is annak tartom, csak könnyű a kasztni, így azzal még ki tudnék egyezni. :)
óóbasszus, most nézem van hazai almazöld is, wháá :D 850pénz
de ellennék vele is :) 3900juró Utoljára szerkesztette: SZABl, 2016.02.27. 15:04:59
A 2.6 és 3.0 fogyasztásban nincs különbség. Használat függő,ha rövid távokat mész hideg motorral,akkor betud kajálni 20 litert is. De ha egy átlagos városi útvonalat veszünk,ahol vannak lámpák,de üzemmeleg a motor,akkor 12-13 liter. Meg persze attól is függ hányszor padlózod le. :D De elég ha ezt az elméletet nézed. 2.6-os 180 lóerő,a 3.0 210. Ugyanazt a súlyt kell a gyengébb motornak is mozgatni,mint az erősebbnek. Tehát az erősebb motor könnyebben megmozdítja,kevesebb energiába kerül ugyan azt a sebességet elérnie,mint a gyengébbnek. Ezért fogyaszt az enyém is 13 litereket,mert abban csak 144 lóerő van,a súly pedig közel ugyanannyi. A kékről annyit tudok,hogy az apukája használja. 1,5 éve van náluk,azóta ment kb 5000km-t. 200 ezer km körül van benne,erősebbnek érződik a motorja mint a feketének. Nyilván azért,mert jó állapotban van belül a motor. Új vezérlés van rajta,friss motor és váltóolaj. 2001-es évjárat úgy emlékszem,újszerű kipufogó rendszer van alatta,meg az Eibach futómű. Hívd fel őt nyugodtan,elmond mindent róla.
Olvasgatom napi szinten a különböző írásokat az omegákról, viszont számomra hihetetlen fogyasztási adatokat írkálnak, persze nyilván ember illetve útvonal függő a fogyasztás, így felmerült bennem a kérdés, hogy hozzávetőlegesen most akkor mennyit is fogyaszt a 2.6-os és mennyit a 3000-es? Hozzáteszem nem a fogyasztás az elsődleges szempont persze értelmes keretek között de azért csak jobb tudni, hogy mibe vágom a fejszém. Pontosan nyilván a használat során derül ki, de csak körülbeli adatok után érdeklődök. A másik hogy a kék 3000-es omegáról csak így elöljáróban pár alap adatot tudnál mondani? Mikori évjárat, mennyit futott, ilyesmi... :) Nekem az is jó ha esetleg privátban elküldöd, teljesen mindegy.
Így már érthető volt,hogy nem érzékelte a fogaskereket (a jeladón is hasonló mennyiségű és állagú kosz volt) és el-el dobta az abs és a sebesség jelet.
Na ez jó hír. :) Mindkettő nagyon tettszik, a fekete kimondottan gyönyörű, a hátsó lámpák baromi ízlésesek.
Hirdetve egyik sincs,tehát meglesznek még biztos. A feketén Hella Black hátsó lámpák vannak,elég ritkák. Nem utólagosan sötétítettek.
Hát ez gyönyörű. Sajnos az 1.3 már sok lenne nekem, viszont a másik az jó lenne. A távolság nem érdekel különösebben, amíg Magyarországon belül vagyunk. Ha jó egy verda akkor megéri érte kicsit utazgatni, persze nyilván minél közelebb van annál jobb. Ha a kék tulajának elérhetőségét megadnád akkor az jó lenne, persze még semmi sem biztos. :)
Ez pedig a fekete,ez is full,csak bézs bőr belül. Ez fixen 1.3 millió,viszont ez is tuti! Irmscher rugók,3 cm nyomtávszélesítők,Koni gátlók...ha érdekel valamelyik akkor privátban elküldöm a srác elérhetőségét,Dabason lakik,de ezek megérik azt az 50 km-t.
Nagyon szép a járgány, marha jó ez a szín, meg a felnik is szépek. Hát jól néz ki, na ez is olyan mint az elképzelésem. :)
Zsír új Eibach futómű van alatta,olyan feszes hogy nem igaz,vezettem. Öröm vele kanyarodni. Ezért a kocsiért kezeskedem,jó barátomé.
Viszont a 3 liter 2-3 decivel eszik többet mint a 2.6.
Kapásból tudok 2 olyan autót,amik hasonló állapotban vannak,viszont nincsenek fent hahun,de ha kell eladóak. :) Mindkettő 3.0,full. Egyik sötétkék,másik fekete.
Szerintem ez teljesen jó lenne így. Igazság szerint, ha omega, akkor a belinkelt jöhet csak szóba, mert arra azt mondom hogy az olyan mintha én álítottam volna össze az egészet. :) Ahogy megnéztem a többit, igazán egyik se fogott meg, mert vagy 300000+km van benne vagy szar állapotban van, vagy manuális váltós, vagy ronda a kárpit vagy dízel...stb. Sajnos hahun nem nagyon van ezen kívül olyan ami szimpatikus lenne, legalábbis jelenleg.
Ha esetleg az omega nem jön össze akkor marad az astra coupe. :)
Azt viszont tudni kell,hogy ezeknél a manuális váltósok kettőstömegű lendkerékkel szereltek. Annak cseréje se sokkal olcsóbb,mintha egy komplett automata váltót vesz az ember bontottan.
Áttételben elbírna egy 5. Direkt fokozatot,mert 130-nál 3200-at forog (V6 is). Viszont a benzinesekhez csak ez az AR25/35 4 fokozatú váltót szerelték. A 2.5 DTi-hez (közösnyomócsöves) volt 5 fokozatú automata AR40-es ha jól emlékszem. V8-hoz pedig AR60 5 sebességes. A számok a hitelesített maximum nyomatékot jelzik. Ettől függetlenül a 3.0/3.2 is elbírja a gyengébbik AR25,de ahhoz gyárilag AR35 volt. A 2.6-hoz pedig AR25,lévén,hogy csak 240NM-t tud.