2009. március 21-én a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete és a Dragracing.hu közös szervezésében kerül megrendezésre az I. Opel Kupa Kiskunlacházán.
- Opel Insignia bemutatóautó az Opel Tormási jóvoltából - Gyorsulási verseny, ahol az Opeleket külön kategóriában is értékeljük, részükre külön díjazás lesz, meghatározott kategóriák szerint (errõl kicsit késõbb bõvebben) - Elkülönített parkoló Opelek részére - Csoki, ropi, kóla... - Belépési lehetõség a MOTE-ba a helyszínen - Belépõ ára a szokásos gyorsulási versenyeken is alkalmazott 2.000 HUF/fõ és autó versenybe nevezése esetén + 2000 HUF/autó (Klubtagok részére a nevezési díj 1000 HUF/Autó) - Kapunyitás 8:00-tól
Én pár éve 200 ezret költöttem a fékrendszeremre. Egy pillanatig sem sajnáltam rá a pénzt, erre nem szabad.
Én csak addig jattoltam(1-2 alkalom) amíg nem volt katalizátor(így vettem), aztán ezt pótoltam. Mûszakira meg sose kellett jattolni, pedig a KPM nél vizsgázik az autó.
hát nekem a motorcsere miatt nem mennek ilyen egyszerûen a dolgok...
hali! nem tudom mennyire olvasott a topik,de azért megpróbálom...
szóval, egy olyan problémám van, hogy fater vett magának is meg nekem is xenon szettet(enyém G Astra,övé Laguna,trafós xenon,nem xenon-gázos halogén) az õ fényszórójának a hátulján ilyen kis rugós vmi tartja az izzót,enyém pedig ilyen L-alakú elforgatós cucc. ez nagy hiba,mert emiatt nem tudjuk berakni az enyémbe.apuéba gond nélkül bele ment. van valakinek G Astra-ja utólag beépített xenon-al?? haver szerint van G Astrából más rögzítési móddal ellátott típus is, így megoldható lenne.hétfõn elnéz bontóba,de azért gondoltam megkérdem tud-e valaki pontosabb infóval szolgálni ez ügyben... várom a fejleményeket.(ha nem sikerül találni valamit, akkor valszeg lemondok róla és eladom,sufni tuningolni nem fogok emiatt)
G Astrába nem tudom hogy van, de ha simán nem megy bele, akkor tényleg kár elkezdeni átalakítgatni, mert úgy is csak rábaszás a vége...
olvasgattam,és hát nem csak az én kocsimban van ilyen megoldás.pár ford-ban meg állítólag az új fiat 500ban sem a rugós,hanem egyedi a rögzítés módja. jah meg én lámpatestemben nincs ilyen "mini-búra" az izzó körül.állítólag emiatt nagyon vakítana(apu Lagunájában van,és nagyon szép fényt ad így,nem vakít egyáltalán)...nemtom mitévõ legyek.komplett projektoros lámpatestet meg nem fogok emiatt venni,az egy pár lámpatest vagy 2-3szor drágább lenne mint maga ez a xenon-szett
nah...már rájöttem a dolgokra közben. két szett van, és különbözõek.DE mind2 H7es...ezzel nem is lenne baj. két megoldás van.egyik egy ilyen mûanyag közdarab,amit adtak is a nagyobbik szetthez,csak pont nem Opel-hez való.(ebbõl veszek Opel-hez valót) vagy a másik lehetõség a gányolás. az eredeti L-alakú cuccot ki kell herélni,megfúrni és csak simán becsavarni ahogy a halogént.ennek sajnos két hátránya van.a xenon kábelét elkell vágni(a befûzáshez) majd összeforrasztani,a másik hátránya,ha épp meghal mondjuk a trafó(ne így legyen) akkor nem tudom csak úgy visszatekerni a halogént.(vagy veszek egy pár gyári foglalat-leszorítót tartalékba,ha gebasz lenne) hétfõn kiderül mi mennyibe kerül. ilyen közdarabot meg keresek neten,csak nekem darabjáért az 1500pénz drága.(mellesleg ez egy 10Ft-os kis mûanyag szarság!)
ITT van egy példa,képekkel,mirõl is szólna a gányolás...ööö és ILYEN kis mûanyag cuccal lehetne megoldani szépen(csak nem tudom ebben az esetben,mi szigetelne rendesen,mert a gyári tekerõs lefogatás körül van gumi csík!)
nem ismersz,vagy akárki itt,valamilyen jó mûhelyet ahol "szakszerûen" berakják?? nem lenne ez nehéz itthon sem. már csak azért sem vittem elsõre mûhelybe mert 5-10rongyot nem adok azért, hogy berakja,majdnem a cucc árának fele(és nem nagy ördöngõsség berakni!Lagunába mondanám,hogy könnyû volt,de francia kocsi,nagyon buzi módon vannak elrendezve benne a dolgok,ettõl függetlenül jó autó)...haverék mûhelyében szoktak berakni,majd megkérdem hátha ráér vmikor.én meg addig szerzek ilyen közdarabot...
Igen,lehet te nem vagy barkácsolós típus,én pl megszerelek mindent,de vannak dolgok amiket fizikailag lehetetlen megcsinálni,mint pl most,hogy közbetét nélkül nem lehet berakni megfelelõen,csak fúrással...meg ugye forrasztással(ehhez kivételesen nem értek) és mivel tudom, hogy ez nem nagy tételû szerelés,nem is ér meg nekem 10ezret...de valóban egyszerûbb megoldás a "szakember".
Nem azért mert nem vagyok az,hanem egy garanciás (2 éves,pontosabban akkor volt 1 éves) autóhoz nem fogok ilyen drasztikusan hozzányúlni. Megtudtam volna csinálni,de inkább szakemberre bíztam,így most biztosan mûködik.
azóta apu felhívta a céget ahol vette a szetteket, és mondták,hogy 1600.- a két darab...szal ez még olcsóbb is, és tuti hogy jó...nem kell gányolni. már csak arra leszek kíváncsi mennyire fog vakítani :S hogy lehet állítgatni a fényszórót?? mert asszem van vmi tekerõs bizbasz,vagy ilyesmi...mmint nem motorosan,hanem manuálisan a motorháztetõ alatt
A Kelvin mérõszáma az izzók színét jellemzi. A sárgás halogén 3000 K (Kelvin), míg a tiszta fehér Xenon HID 4300 K, a jég kék pedig 6000 K körül mozog. A Xenon növekedõ Kelvin számával egyenesen kékül az Xenonizzó fénye is.
Minél nagyon a Kelvin szám, annál erõsebb a Xenon izzó is?
Nem. A legerõsebb fénye a 4300 K-s izzónknak van. Az ennél magasabb Kelvin számmal rendelkezõ izzók fényereje csökkenhet.