Opel Omega B (1996) TDi-rõl valaki tud valami okosat mondani?
nekem volt, felejtsd el. Max az újabb dti ha dieselt akarsz, amúgy csak 2.0 benzin. Baromi sok baja van a 2.5 td-nek és ha nem vagy jó autószerelõ, vagy nincs tele a pénztárcád, utálni fogod... Ha épp nincs baja, akkor szerethetõ, de általában olyan ritkán van. Csak hogy néhány dolgot említsek amik nálam és jónéhány omegás ismerösnél elõfordultak: Futómû, szilentek, motortartóbakok nem a magyar útra valóak. Adagoló ha beszarik - 300e a cseréje. Gyári lámpák(az összes omegánál) halogénnal semmit nem érnek. Takarékosnak nem mondható és túlzottan erõsnek sem. Én közel 1 év alatt 200-300ezret költöttem csak a szervízelésre(pedig maszeknál csináltam, és neki is omegája van, szóval még csak arra sem lehetne fogni), de azért egy icipicit szerettem is. kényelmes és 140nél még viszonylag csöndes is :)
Magyar utakra igazándiból Hummer való,ami elnyeli az baszom nagy szakadékokat az úton:D De különben az Omega tényleg elég bajos autó volt,szerintem azért is hagyták abba a gyártását. C Vectraval is az a gond,hogy nem bírja a futómûve a magyarutakat,és csomóan fújnak rá,hogy így szar meg úgy szar.
köszi, sokat segítettél. a családnak most egy 89-es (A) omegája van, semmi bajunk nincs vele kivéve hogy mióta megvan (kb 7 éve) vagy 3szor kellett rajta kipufogót cserélni, mert mindig elrozsdál és leszakad.
hawerom apja autószerelõ és a fia az opel kereskedésbe dolgozott errõl van is 1 cikk a totalcar.hu
mivel az opel gyári motorok hidrotõkések ezért kell nekik gyári opel olaj
Elárulnám neked hogy ennek semmi köze ahhoz hogy hidrós-e az adott motor. Egyébként a magyar autószerelõkrõl inkább nem nyilatkozom, mert 20 szerelõbõl 18 nem ért az autókhoz csak kókányolnak! Az Opel olaj egy olyan olaj ami árban és minõségben töredéke a normális olajoknak.
De mirõl? Ember! Hasonlíts már össze két olajat(az Opel olaját és egy normálisat)! Nem csak az áruk lesz sokatmondó. Az opel olaj normál használat mellett is megég 6000 km. alatt! Ezek nem az internetrõl összeszedett "ki mit hallott" dolgok.
Ha már a netrõl akarod összeszedni az infókat akkor itt is van egy: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070814e/
Ez egy hülyeség, ez nem "független" vélemény, javaslat! Szerinted az Opel milyen olajat fog ajánlani? Háhá. És veled ilyeneket meg lehet etetni? A kínai faszi aki a piacon árul szerinted azt a cipõt fogja neked ajánlani amit õ árul vagy inkább azt fogja mondani hogy: "menj be mondjuk az Adidas-ba v. a Nike-ba és ott vegyél cipõt 3X, 4X annyiért". Ezt is monja egyébként az önreklámban "Ajánlatos nem a "NAGY SHOPOK-BAN" beszerezni", csak azt már nem írja oda hogy: "vedd meg a legközelebbi Opel kereskedésben mert ott drágább. Ez az olaj egy ujrahasznosított szar, nem autóba való. Hát én azt hittem normális "független" forrásból hozol fel példát.
Micsoda olajproblémák...ha annyira tudni akarjátok,hogy milyen olajat tegyetek az Opelotokba,akkor ellátogattok az Index Opel fórumra és ott megkérdezitek. Ott van aki ért is hozzá.
5 éve van meg a turbós összkerekes Calibrám. Hidd el van valamicske fogalmam dolgokról(kb. azóta fórumozok is). Ezek nem olajproblémák, csak valaki írt egy elég nagy hülyeséget, és hát.... Én el tudom dönteni magamban is hogy milyen olaj a JÓ olaj. (az autóm miatt fokozottan nem mindegy hogy milyen olajat használok) Csak azért mert "opel" olaj, még nem biztos hogy az a legjobb az Opelokba.
Nagyon helyes! Az csak egy dolog hogy ki mit ajánl. Vannak 1000 -szer jobb olajak mint az Opel saját olaja, ezt az olajat azoknak az Opel tulajdonosoknak találták ki, akik már nyugdíjas korban megveszik az 1.2-es (akár) Corsa-jukat, hetente mennek vele 40-50km-ert és akkor sem forgatják 2000rpm fölé a mocit, ergo nem fogják igénybevenni az olajat. Az enyémben 1000 kilométer alatt megégne az Opel olaja.
nekem az omegámba valami speckó olaj került végül, de nem emlékszem már a márkájára. Full fekete volt az egész, olyan mintha fáradt olaj lett volna már(bontatlan csomagolás volt, saját magam vettem). Azelött Mobil olaj volt benne, sokat dobott az a fajta olaj rajta, sokkal csendesebb lett a motor és finomabban is járt utánna.
Egyébként jók a Mobil olajok is, de azokkal is vigyázni kell, van olyan Mobil(az "1" nincs utána) ami ugyancsak ujrahasznosított, sz@rt sem ér!
Az már a te gondod! Viszont már ott bukta van hogy a márkaszervizbe vinnéd az autót. Viszont ha fizetsz érte nehogy már "õ" mondja meg hogy milyen olajat rakjunk az autóba. Ha nekem varjálna vele a szerelõ, már fordulnék is sarkon.
új autónál muszály(már amelyik garis), különben ugrik a gari. (a mostani verdával nekem is pont most van az elsõ olajcserés mizéria, de márkaszervizbe kell mennem különben storno a garancia...)
Van egy történetem egy márkaszervizes olajcserérõl. Valami sevvrolé mittudoménmit vitt egy jóismerõsöm a szervizbe olajcsere miegymás. Kihozták neki az autót,(ja elfelejtettem hogy elsõ olajcsere volt). Na szóval kihozzák neki az autót mondják kicserélték neki az olajat, blablabla stb.stb, ennyi az olajcsere meg a többi. A srác aláfeküdt az autó alá, megnézte az olajleeresztõ csavart, kimászott az autó alól és mondta a szervizvezetõnek hogy ha már egyszer kifizettették vele az olajat+a cserét, akkor szépen gurítsák vissza az autót a szervizbe és mostmár tényleg csaeéljék ki. Persze azt is elmondta hogy mibõl jött rá, nem is vitatkotak vele, szó nélkül bevitték az autót(ekkor már õ is benn volt amikor cserélték). Kint megint megnézte a leeresztõt és akkor már meg is volt rajta "sérülve" a festék. Ez az én személyes véleményem egyébként, de én uj autót semmiféleképpen nem vennék. Mikor már kigurulsz a szalonból -400ezer ha nem több, plusz a kötelezõ szervizek sem olcsóak.
Milyen szartalicska te szerencsétlen? Meg sem tudnak mukkanni a márkaszervizben akármi miatt vittem eddig oda. Egyébként megnézem én azt az uj autót ami kevésbé szartalicska mint egy rendben lévõ Calibra. El vagy te tévedve nem is kicsit!
Hmm. Nem háborodtam fel, csak azt nem értem mit értesz sufni tuning alatt? Meg miaz hogy "olyanba fut bele az ember, ami gusztustalanul sufni tuningolt.."?
Nem is tudom kik lihegték túl a dolgot. Eddig az olajokról volt szó, de belekavartatok mindent már, kiváncsi lennék milyen autóval tapasztaltatok.
Új autót ha elviszek egy "hozzáértõ" szervízbe,akkor ott abban a minutumban baszhatom a garanciát. Ezért kell márkaszervízbe vinni,nem azért,mert az a legjobb. Természetesen a kötelezõ szervízbe beletartozik az olajcsere is,hogy visszatérjünk az olajokhoz. Oda meg nem fogok a hónom alatt bevinni pár liter olajat,hog ezt tegyék bele,mert amit õk raknak bele az szar.
Most nem a garanciáról van szó. Nyilván kell a pecsét ha nem akarod veszni a garanciát, nem is errõl van szó nemtudom mit lovagoltok rajta. Ha elviszed a "kihegyezett" 1.2, 1.4, 1.6-os csillivilli szartsemér ujautódat a szervizbe kötelezõ olajcserére, és kénytelen vagy beletetetni azt az olajat amit végképp nem akarsz akkor beleteteted, elmégy vele 1000km-ert aztán belerakatsz olyan olajat amit tudsz hogy jó is. Errõl volt szó. Egy szóval sem mondtam hogy kötelezõ szervizre ne vidd az autót a "szakszervizbe", de kötelezõ szerviz alkalmával olyasmiket cserélnek amihez szerintem bárki neki mer állni otthon is, nem kell hozzá "jó", hozzáértõ szerelõnek lenni.
Én az autómba pl nem merném engedni hogy a márkaszerviz rakja az olajat(már csak azért sem mert hétköznapi "mi autónkra" van olajuk, nekem pedig annál egy picit komolyabb az autó(1.6 sport), de szerencsére vihetek más fajtát.) Sõt én márkaszervízbe is csak úgy megyek, hogy végig ott lehessek az autó mellett. Az más kérdés hogy egy olcsóbb, sima egyszerü autóval a gari után lehet hozzáértõhöz mennék, de szerencsére ezen az autón az összes kötelezõ szervizem annyi összesen mint pl egy új vectrán egy 30ezres kötelezõ :) (éshát a vezetett szervízkönyv sokat dob az eladáson)
Egyébként meg miért vagy biztos benne hogy a márkaszervizben el is végzik ténylegesen a cseréket?--------#369 Már csak azért is mert aki egy kicsit is szokott figyelni az ilyesmire az szerintem tapasztalta már ezeket a dolgokat.
Teljesen egyetértek. Van akinek nem mindegy hogy a nem mindegy milyen autójába milyen olajat öntenek. Vannak olyanok akik meg vannak nyugodva mert a szakszervizben cserélik(vagy nem) az olajat. Nekem sem mindegy.
Bazze belerakja de milyet? Nem érted? Tényleg "jó" ismerõsöd lehet ha nem tudod vele megbeszélni hogy egy esetleges jobb olajat öntsetek bele amit odaviszel a csomagtartóba. De annyira jó ismerõsöd hogy tuti nem vág át. Aha.
Bassza meg! Insigniaba eltûnik ez a jófajta indexkar ami a mostani típusokban vannak. "Még egy apróság, aminek örültünk, hogy megszabadultak az Opelekre jellemzõ indexmegoldástól, a jövõben már a jól bevált, hagyományos mûködésû irányjelzõkar várja a vezetõt."
Tudtommal az autó van érted és nem te az autóért és még mindig csak egy használati tárgy. Nem pedig luxuscikk.
Igen,már nem néz ki olyan hülyén mint a C-s Vectra. Fõleg abból a ráncfelvarrott volt fura,elõrõl szép volt,hátul meg jöttek a fejszével és levágták a hátulját derékszögbe. Egyedül azt az indexkart sajnálom csak,mert az tényleg jó dolog. Ezt az Insigniat néztem ki különben magamnak Astra után,deee még várni kell vele,mert nem ajánlatos sose frissen kijött típust venni.
Ez így van. Ezzel nem mondtál sok ujat, csak vannak akiknek nem mindegy hogy az, amivel járnak hogy van rendbentartva, mert bármennyire is az autó kiporszívózása meg lemosása a "rendbentartás" számodra, ez messze nem merül itt ki. Hogy várhatod el egy olyan autótól hogy "õ" legyen érted ha te "nem vagy érte" és leszarod, úgyis eladod. Az ilyenek miatt szaladgál 1000+1 bontószökevény az utakon.
Nade már eltávolodtunk a kezdeti témától, megértem a te szemszögedbõl elmondottakat is természetesen. Bár nem mindenben osztom a véleményedet..... De az Insignia azt nagyon eltalálták, de ha megtehetem én bevárom az uj Calibrát.
A kellõ karbantartást megkapja,amit én a szervízre bízok és megbízom bennük annyira,hogy rájuk hagyom az autómat. De különben törõdök vele,természetesen nem ugy néz ki mint akit lehánytak. Nincs benne retek,kívül is szinte mindig tiszta...
Igazából nem nagyon tudom milyenek lesznek hozzá. Amit közöltek a cikkben az a V6-os,ami ugye benzines. De a mostani autómban is 1.9-es dízel van és hiába drága a gázolaj,én dízeles vagyok inkább,ezért meglehet kövezni(van aki megis szokott,hogy hülye vagyok,mert szeretem dízelt)de nekem ez vált be. Amellett,hogy baromi nagy a nyomatékod,még nem is eszik sokat az autó. Na szóval én valami dízellel tudnám elképzelni. Meg a kombit megvárnám,hogy milyen lesz a segge.