Én pár hete a váltó körüli műanyagot csináltam meg,kapott egy karamell szerű színt és átlátszó gumit. Egyébként bosszantó,hogy mindent gumiréteggel vontak be,mint VW-nél. Mostanra meg hámlik le.
A gumiréteggel én is szoptam, mert a vectra-n a klíma vezérlõ körüli elem, illetve a felsõ gombok+rádió körüli elem is ilyen. Amúgy szép lett!
Hétvégén összegyűltünk páran,Blitz Weekendet kihagytuk,helyette saját bulit szerveztünk.
Szépek a gépek! :) Én is szemezgettem már c omegákkal, az első saját verdának el tudnám képzelni, na majd meglátjuk, bár nem nagyon ismerem. Mennyire megbízható, milyenek a szervizköltségek, milyen motorral érdemes venni, mire érdemes odafigyelni...stb.
Más...: Ma strandról hazafele az 51-esen Dunaharaszti mellet, kicsit belassult a forgalom, lassan gurultunk, így amikor megindult a forgalom 2-esben csúsztattam, de elfogyott az erő a járgányból, és nem nagyon akart gyorsulni. Pár km-el arrébb az euronics-nál megálltam, leállítottam majd a 2. beindítás után helyre jött. Se előtte, se utána nem volt gond. Hát majd figyelgetem, hogy jelentkezik-e még a probléma, nagyon remélem, hogy csak valami pillanatnyi elmezavar volt, bár nem nagyon hiszek az ilyesmiben...
Lényegében ugyan azok a dolgok jönnek elő rajtuk mint bármely más Opelen (rozsdára gondolok). Én a 4 hengeres benzin motorral tudnám ajánlani (2.0 16V és 2.2 16V) ezek sokban megegyeznek,2.2 javára csak az szól,hogy finomabb a járása,mert van benne egy kiegyensúlyozó tengely,kisebb a vibrációja a motornak és,hogy euro 3-as. Míg a 2.0 csak euro 2. A 2.2-ben már gyújtásmodul van a gyertyakábelek helyett,ez ha tönkremegy költségesebb mint a gertyakábel cseréje,bár nem sűrűn kell cserélgetni. Mindkét motorra igaz,hogy elfárad a szelepfedél tömítése és elreped a kipufogócsonkja,előbbi nem nagy tétel,cseréje is egyszerű,utóbbi már macerás és egy új öntvény csonk,csavarokkal,anyákkal,tömítéssel 30 ezer ft körül mozog,bár ez inkább csak zavaró hiba. Kára nem lesz tőle az autónak. Aztán ott vannak a V6 benzinek. 2.5/2.6 3.0/3.2. A 2.5 gyengébb minőségű anyagokból van mint a 3.0 és 170 lóerővel még pont,hogy erőlködik,mivel 1800kg az autó tömege vele. V6-ból inkább a 3.0/3.2-t (210/220 Le) tudnám ajánlani,bár ezek is hajlamosak a víz melegedésre,ugyanúgy el tud repedni a kipufogó csonk,ami ennél annyit tesz,hogy motor ki,mert csak úgy lehet hozzáférni. De mindenből kettő kell hozzá....egy vezérlés szett cirka 60 ezer ft. Persze gyönyörű hangja van a V6-nak,ha éppen nincs semmi baja,viszont ezt nem tudja senki garantálni. Volt MV6-om pár hétig és bőven elég volt annyi belőle,aztán el lett bontva. Nyilván úgy megy mint akit seggbe rúgtak,de mindig ott fog lebegni az a bizonyos DE. Kéziváltóval nem szokott gond lenni,az örök élet + 1 nap. Automata,meg szabad venni,de vannak bizonyos kritériumok. Ha váltásnál nagyot ránt vagy reccsen,a féket felengedve nem kezd el szépen kúszni,akkor ott kell hagyni. Egy fontos dolog van,hidegen kell neki pár méter míg feljebb vált,ettől nem kell megijedni,ez ilyen. Egy bizonyos mértékű húzás lesz benne váltáskor,mert nem úgy szűnik meg a kapcsolat a motor és a váltó között ahogy a kézinél. A turbina,más néven hidrokuplung lapátjai szoktak szét égni,ha nem megfelelően van használva az autó - túl sok kick down,gumifüstölés ilyesmi - meg a mágnesszelepek. Előbbi 10 ezer ft-os tétel egy jó állapotú bontott,utóbbi kb 200-250 ezer ft. Ezért érdemes pirosnál is kirakni N-be,hogy ne pörögjön feleslegesen a turbina. 3 fajta automata volt kapható hozzájuk. AR25 és 35 illetve a commonrail dízelhez egy 5 sebességes váltó (most nem jut eszembe a típus száma). Az AR-ek 4 sebességesek,25-ös 2.0/2.2,2.5/2.6 V6-ba lettek rakva,na meg az adagolós dízelbe. A 35-ös pedig csak a 3.0/3.2-be. Dízelek: Volt hozzá pár...2.0 Dti ez adagolós dízel de az Opelnek a sajátja,hát nem igazán jó motor,na meg 100 lóerős,igencsak kevés az 1700kg-os kasztnihoz. 2.2 Dti,ez az Isuzu-tól átvett szintén adagolós dízel,csak 5 sebességes kéziváltóval létezik,120 lóerős,nem mondanám rossznak,de én biztos nem vennék,mert kultúrálatlan,hangos....2.5 TD,BMW-től átvett 100 éves adagolós dízelmotor,adagoló szokta elfosni magát,turbó,HDK fej,porlasztók,izzítógyertyák....és ennyi idősen és ennyi km-rel maguk mögött már inkább sorolnám a megbízhatatlan felé,mint a megbízhatókhoz. Egyébként ha rendben van szépen krampácsol a 6 hengeres dízel,talán még szebben mint a commonrail. Commonrail dízel,2.5 Dti másnéven. Szintén a BMW-től átvett újabb fejlesztésű motor,ami ultra szopás,mert km millió van bennük,ellenben ritka és nehéz hozzá alkatrészt szerezni. Csak automata váltóval volt kapható,bár egyes mesék szerint feláras extra ként volt hozzá 5 sebességes kézi váltó is. Futóműről annyit,hogy az elsők szoktak betegeskedni,nem bírják az itthoni utakat,jó hír viszont,hogy kb 50 ezerből felújítható az egész. Hátsó futómű nem szokott problémás lenni,kombi esetében a gátlók,szintszabályzósak (kivéve Sport felszereltség),az zsebbe nyúlós téma,mert iszonyú pénzt elkérnek értük. Elektromos hiba nem jellemző rájuk. Nagyjából ennyi :)
Köszönöm szépen a részletes leírást, sokat segítettél! Sajnos egyelőre még nincs lehetőségem autóvásárlásra, de az omegák mindig is tetszettek tehát nekem ez az első autó ami eszembe jut ha autó vásárlásra gondolok. A leírásod alapján 2.0 illetve 2.2 benzines tűnik a legszimpatikusabbnak, legalábbis a mai üzemanyagárak mellett. Fogyasztása ezeknek kb milyen? 10+ éves Dieselt nem nagyon vennék igazából semmilyen márkából, maximum megbízható forrásból, már ha rendben van.
Volt a családban egy mercedes ce300 24v, az automata váltós volt, imádtam, egy élmény volt vezetni. Az omegából egy kézi váltóst tudnék elképzelni, az említett 2 vagy 2.2l-es motorral, lehetőleg kulturált állapotban.
Ülései amúgy milyenek az omegának? Sajnos a vectra-é elég kényelmetlen hosszútávon, ellenben a hátsó számomra legalább annyira kényelmes mint amennyire az első nem az, de hát b***hatom hogy hátul milyen... :D
Kéziváltóval városban 8-9-10 liter,attól függ milyen a lábad :) Városon kívül,nekem a 2.2 automatával sikerült 6,8 litert produkálnom 90-nél. Városban ez 12 liter. Ülésből én olyat vennék,ami minden irányba elektromos,mivel nagyobb intervallumban lehet állítani őket,mint a nem elektromosat,bár azok is fel-le elektromosan állíthatók. De nem nagy kunszt full elektromosat szerezni,ha netán nem az van benne eredetileg. Egyébként van egy cimborám,neki 3.0 V6 van és átlagban 11 literrel elmászkál és nem finomkodva. Sokszor 200+-okat autózik pályán. Városban is 13 liter körül alakul a fogyija.
Akkor kb. jól gondoltam. Ekkora kasztni mellett ez egész jónak mondható sztem. Hát általában tartom a forgalom tempóját, nem szoktam rallyzni de tötymörögni is utálok. A mercivel volt 1-2 lámpás gyorsulgatás, de ha az ember érzi a segge alatt a lóerőket, akkor másképp is közlekedik. :P Uram, köszönöm a segítséget ha valami eszembe jut még az omegákkal kapcsolatban már tudom kihez fordulok. :)
Sziasztok. Ma voltam fóliáztatni az ablakokat, B oszloptól hátra persze, később majd lesz kép is. :D
Más, autópályán döngettünk faterrel, zuhogott az eső és bevillant az ABS, na most ez nem is lenne baj mert régebben is volt már, hogy kidobta de csak addig tartott amíg újra nem indítottam, most viszont nem alszik ki és nincs is ABS, kipróbáltam. Előbb hozzátok fordulok hátha tudtok erről valamit mondani.
Itt a kép, szerintem jó lett, a legsötétebb fóliát választottam ami volt nekik.
Szép a járgány, lőhetnél róla 1-2 egész alakos fotót! ;) Én talán egy kicsit világosabbat választottam volna de ez szubjektív.
Fogok, egyik haverral le is van beszélve már, hogy csinálunk pár képet, csak mindig el x-boxozzuk az időt :P. Nem a legjobb környéken lakunk azért gondoltam, hogy a lehető legsötétebb legyen plusz nekem ez jött be.
Jól mutat vele! Én is gondolkoztam sötétítésen,de már 1 éve rágódok rajta. Igazából a naproló is tetszik,ami árnyékol,C Vectrának/Signumnak van ilyen ajtókárpitból kihúzható. Szóval tervek vannak sok dologra,majd idővel meglátom hogy lesz.
B Corsánál találkozott már valaki ilyesmivel? Egyik napról a másikra az üzemanyagszint mérő beadta az unalmast. Ennek a jeladója hol lehet? Üzemanyagszivattyúba, vagy van biztosítéka?
Gyakori hiba,lehet a tekercselése szart be az órának. De annyira nem vagyok otthon a Corsa-ban.
Akadt egy kis problémám. Valahogy sikerült elhagyni a fékkengyel alsó rögzítőcsavarját. Hogy eltört vagy kilazult az végülis tökmind1, a lényeg hogy most nincs meg. Jöttünk haza késő este, fateromat hoztam haza, és miután egy jó szar útszakaszon áthaladtunk feltűnt, hogy vmi fura hang jön jobb elölről, fékezéskor. Szerencsére nem voltunk messze, lassan hazagurultunk, aztán lámpás kerékleszereléses móka, és akkor látjuk hogy a féknyereg alsó része szabadon mozog, mivel hiányzik a csavar. Amennyire láttam a menet jónak tűnik, a kérdés az, hogy honnan lehetne beszerezni ilyen csavart?
Erről lenne szó:
Még annyit hozzá tennék, hogy nem a vezetőcsap-ról van szó, ami ugye a féknyereg azon részét rögzíti amiben van a munkahenger, hanem maga a fékkengyel, tehát ami az egész féknyerget rögzíti az autóhoz. Nem tudom érthető-e, gondban vagyok az elnevezésekkel. :)
Helló, itt a tél a nyakamon és lemezfelnit keresek, már egyszer elmagyaráztátok milyen ET számú kell legyen vagy mi az ajánlott, esetleg volna megint valaki olyan kedves és kisegítene. Ezt néztem, persze a gumi az cserés, a kérdés, hogy megfelel-e nekem az ET szám. Válaszokat előre is köszönöm. Utoljára szerkesztette: bboyatty, 2014.11.03. 19:19:39
Milyen Opelre kéne? B Vectra? Már nem emlékszem rá. Na meg 4 vagy 5 lyukú? Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2014.11.04. 05:43:20
Nálam van 4 db 6,5J 5x110 R16 lemezfelni. Astra H-n voltak,ET37,ha jól emlékszem. De rámegy Vectrára is és nem áll rajta bután. 30 a garnitúra,gumi nélkül,nem rozsdás szarok,hanem szép újszerűek.
Közbe elmentem és megvettem ezeket. Egyik autószerelő ismerőst felhívtam és mondta, hogy jó a 40-es, tudom, hogy ezek elég rozsdásak de ezt a telet kibírják, tavasszal úgy fogom elrakni, hogy gumi le, lecsiszolom, lefestem és kész is. Azért köszönöm.
Valakinek van ötlete ez mitől lehet? Nem én csináltam a videót, de ugyanezt csinálja (eddig azt hittem ez valami egyedi eset :D). Van amikor működik de nagyon ritkán. Évjárat, motor, kocsi, stimmel a videó címében lévővel.
Köszi. Gondolom csak úgy lehet cserélni, ha levesszük a műszerfalat. Az meg macerás :D Mindegy, városba úgy se gáz, vidékre meg marad a GPS. Az írja mennyivel megyek :D
Áhhh...szerintem a középső szellőző rácsok mögött van egy csavarja,meg a kormány oszlop fölött (a műanyag burkolat eltakarja) Ha az Omegából indulok ki,annál úgy van,szerintem Vectránál se bonyolultabb.
Én már párszor szedtem szét, nem nagyon cucc. A középső szellőzőket, illetve a bal oldali szellőzőt kell kivenni, mögötte vannak a rögzítő csavarok, illetve a kormány oszlop burkolatát kell még levenni, és ott van a maradék. Aztán csak ki kell ügyeskedni, meg persze a csatlakozókat levenni, áramtalanítás után. De ha gondolod utánanézek mert van hozzá videó meg leírás is. :)
Ezen a LINKEN található egy kis segédanyag, bár ez más célból van, de megmutatja hogy kell kiszedni a műszercsoportot. Itt pedig egy kis video az egészről, bár mivel a nyelvből semmit sem értettem, nekem ez csak vizuális segítség volt. Ugyanígy csináltam, csak más eszközökkel meg némi jó magyaros anyázással, csak hogy jobban menjen.
Vélemény kellene, kihasznál ilyet: Z18XE vs Z/A18XER(L) vs Z22YH?
Az A16XER rel jó tapasztalataim vannak.
Szerintem nem rossz motorok. Lényegében ugyan az mint a Y/Z22XE,csak vezérműláncos és nem szíjas. Csak más motorvezérlés van hozzá és máshogy néz ki a szelepfedél. A Z18XE-t nem ismerem,de ha az X18XE utódja akkor sok probléma nem lehet vele. Az pedig ugyebár egyezik az X20XEV/XER-el és az Y/Z22XE-vel.
Gondolkozom egy Zafira B ben... de egyenlőre csak gondolatok...gondolom ahhoz atömeghez már kicsit lesz 1,6 116 ló... a földgázüzem meg itt Kecskeméten nem megoldható..(hivatalossan)
Az 1.8-as úgy emlékszem 140 lóerő,az már jól mozgatja azt a kb 1500 kg-s bódét. Ha az enyémből indulok ki,az 144 lóerő és 1700kg a kasztni és nem nagyon kerültem vele idáig húzós helyzetbe az ereje miatt.
Fura mod meglepett ma a Astra csak harmadjára indult reggel, rálépvel a fék gáz kombo ra és utána gyújtást adva a check engine nem, de a fellette lévő auto kisvilláskulcsal folyamatosan villog, melet közben semmit nem tapasztaltam, hogy gond volna.