A nyári gúnya csak lightos 205/55 16,gyári polír MV6 felniken.
Hát itt is elég szarok az utak, -mondjuk ez úgy általánosságban egész magyarországra vonatkozik, mert itt még az autópályák is gyalázatosak- de jártam már szarabb helyeken is. Hát majd hosszabb távon meglátjuk milyen lesz.
A stabilizátor pálcát ne is emlegesd... :D Életemben először cseréltem a vectrán (meg úgy egyáltalán), mondván hogy "óóó csak két anya...". Ja, csak két anya ami bekövült ráadásul 1 emelővel, hát szidtam rendesen, de végül csak sikerült, gondolom a sok szép magyar szótól adta be a derekát végül...
Ezeket az autókat valószínüleg inkább a hazai (német) utakra tervezték, és nem az itthoni holdhoz hasonló "meteor" sújtotta, úgynevezett útfelületekhez.
Szép ez így! :) Mondjuk nagy autó az omega, a 17-es elférne alatta de ha igaz amit írtál, akkor nem biztos, hogy megéri. Nem kényes amúgy a polír felni? Úgy értem nem oxidál vagy ilyesmi?
Nem kényesebb mint a "hagyományos" fényezett,ugyanis ezen is van lakk réteg. 19 is vígan elfér alatta /40-es gumikkal,viszont elöl a maximum méret a 235,hátulra mehet akár 265 is,nem fog beleérni az ívbe,csak itthonra sajnálja az ember a felnit is,meg a futómű alkatrészeket is. Könnyen oda lehet ütni és akkor a gumi is kuka. Stabilizátor pálcához erősen ajánlott a légkulcs,és egy flakon csavarlazító :D Sima krovával vagy csillag villással macerás megmozdítani,sőt van,hogy nem is lehet.
Hát én már nem emlékszem mivel próbálkoztam, de légkulccsal biztos nem mert az nincs és nem is volt. Ellenben a wd40-et nem sajnáltam de nem sokat ért. A gond az volt, hogy be volt feszülve az egész, állítólag a másik oldalt is meg kell emelni, hogy a levegőbe legyen a kerék és akkor könnyebben ki lehet cserélni, de egy másik emelő vagy egy tartóbak híján erre nem volt lehetőségem tehát maradt az anyázás. :D
A 19" már elég emberes, biztos jól nézne ki, csak hát ez az, hogy megveszed a szép mutatós felnit, aztán haza is vágod ezeken a fos utakon a felfüggesztéssel együtt. A 17-esre általában mindenki azt mondta hogy az még belefér de már határeset itthon.
19-el így néz ki. Haverom autója. Mondjuk közlekedni nem nagyon lehet vele,mindenhol leér valamilye.
Az enyém gyári magasságú és a beton vagy kocka kövekből kirakott fekvőrendőrökön leér az alja,oldalazva tudok csak átmenni rajtuk,hogy ne húzza végig. De volt már,hogy átzöttyent és akkor verte oda a kipufogót. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.27. 17:38:36
Vectra alá is befér a 19-es :)
Arra jutottam gumi ügyben, hogy mivel nem lesz zsé 4re, ezért veszek kettőt előre, hátulra felcsapok két télit amivel elfutok még egy hónapot és következő hónapban veszek még 2 ugyan olyat...jobb ötletem nincs, szart nem akarok venni szóval ez maradt.
Ez is egy megoldás. Ráadásul nem is rossz,mert április végén még nem késő ledobni a téli pacskert.
Az a két téli amit feldobok az még akkorról maradt meg amikor vettük az autót szóval nem kár értük, azért is lettek megtartva, ha baj van akkor egy 2-3 hónapot kihúzok még vele.
Uh, ez nagyon komoly kis vas. A mercivel anno átéltem az ültetés okozta örömöket, pedig annak csak az eleje volt egy picit ültetve, de szinte mindenhol leért az alja, kivéve ha átlósan mentem át.
Ez a vectra nagyon baba, bár ahogy elnézem a gumi csak mutatóba van rajta... :DD
bboyatty: Használt nem játtszik? Sztem vmi normálisabb márkával is 45 körül kihoznád kb 3 szezonra a dolgot, bár nem tudom mennyit hajtod a vasat. :) Igaz, új gumi a jó gumi, de ha épp nem fér bele akkor érdemes rajta elgondolkodni. Tavaly a 195/65 téli continental gumit, 36-ba vettem +szerelés, most 60 volt a 4 felni, 40 a gumi, a szerelés és a szelepek grátisz volt, ennyit sikerült alkudni. :D
Tavaly szezonkezdésnél rávertem 4 használt conitnental gumit, igaz csak 30 körül jöttek ki szereléssel és szezon végére már féltem, hogy ha megállítanak elveszik a forgalmim, nagyon csúnyán lekoptak. Megfordult a fejembe persze és nem is vetem meg azt aki használtat tesz rá, de most megpróbálnám mennyit megyek el egy szett újjal. Hát annyira sokat nem autókázok, kb havi 2000...mikor, hogy jön. Nem volt rossz alku a tied sem, és tényleg nagyon jól áll neki, használd egészséggel.
Más, szerintetek nagyon ratyi ötlet lenne karbon fóliával bevonni a középkonzolt? Tudom, minden részer gyereknek az van, én nem vagyok az de ahogy nézegettem jól mutatna, kicsit feldobná a belsőt. Utoljára szerkesztette: bboyatty, 2015.03.27. 19:01:45
Inkább fesd ezüstre és matt felületet hagyjál neki. Arra még rá lehet mondani,hogy Irmscher :) Igaz én jobban pártolom a gyári tuningot. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.27. 19:13:04
Most is ezüst, csak már kicsit kopottas. Az Irmscher az már ott megbukik, hogy 1,6 16v, nem akarom ilyen BMW stílusba tolni, hogy 320d de fel van biggyesztve mellé az M logó és még egy M Pack sincs rajta de a logó az ott figyel, én szégyenlem magam helyettük...:P
Értem, hát van benne valami. Amúgy köszi igyekszem! :)
Hát az alap fekete műanyagtól mindenképp szebb, én ezüstre fújtam és matt lakkot kapott, be is linkeltem ide milyen lett. Sztem a karbon jobban nézne ki, bár nekem úgy jönne be a legjobban a karbon ha lakkozva lenne. Na úgy nagyon baba lenne! Nekem fával is tettszene, vmi sötétebb fa, pl.:
Kapni ebay meg egyéb helyeken ilyesmit, vagy akár a gyári "ezüst" színűt is, az is jó, hát attól függ mennyit szánnál rá. Én írtam anno egy vtn fóliás ürgének, hogy mennyiért csinálná meg csak a közép konzolt, a 25e-s árajánlattól megjött a kedvem a házi tuninghoz... :D
Ha sima 3d vagy 4d carbon te magad akarod bevonni, akkor ügyeskedni kell, én 3d fóliát használtam már, megszenvedtem vele pedig elvileg egyszerű. :D Ha meg megcsináltatod valakivel akkor meg többe fog kerülni de valószínüleg szebb lesz, bár lehet hogy ráérzel egyből és faszán megcsinálod. Asszem 600-800ft körül vettem egy 50x50cm-es darabot akcióba, hát ettől lehet több kell, de asszem 1 m2 ilyen 2000-3000 között mozog minőségtől/vastagságtól függően, annyit tuti elég.
1.6-hoz is lehetett kérni ilyen gyári kiegészítőket. De akkor én mit mondjak? Steinmetz szárny van,Irmscher rugók és Irmscher feliratos rendszámkeret :D
Facebook-on Opel adok-veszek csoportban folyton felbukkan Vectrához fabetétes középkonzol,pár ezer ft-ért. Mondjuk én nem vagyok híve a fényes lakkú fának,de Vecibe nem volt más.
Faberakástól a hideg futkos a hátamon. Viszont fóliám már van, 3d és én eddig elég jól bírtam vele dolgozni, még a télen valamikor vettem egy 1,5m x 1m-es darabot 3000-ért, ugyanis történt egy olyan, hogy a szél elvitte a bal tükörborítást ami ugye karbonozva volt és muszáj volt pótolni, találtam is ugyan olyan matricát és most ott pihen kb a 95%. Na de lehet maradok akkor a szürkénél, pedig nem tűnt rossz ötletnek de belegondolva tényleg kicsit túlzás lenne, sokszor a motorháztetőt is annak érzem.
Visszatérve az Irmscher dologhoz, kis köze van az autónak hozzá, a szárny és a felnik, az is valami. Valahonnan szereznem kell egy Irmscher logót...
Carbonnal van bevonva a motorháztető és ő van kiakadva az m logós nem "m" bmw-n. :D Viccet félretéve neked kell hogy tettszen, ha úgy érzed hogy a carbon jól mutatna akkor do it, . Amúgy lefesteni elég szívás volt mert vmi puha gumiszerű réteg is volt a műanyagon amire nem számítottam, hát ugye arra festeni nem igazán lehet, leszedni meg egy felejthetetlen élmény.
Lehet nézted már, gyorsba ezt találtam:
Ismerősöm astra g cabrio-ján a középkonzol a kocsi színére (fekete) van lefújva és le van lakkozva, faszán mutat.
Azt a gumiréteget mindegyiknél használták,Astra G-n is. Omegánál pl az ajtókárpit műanyagja is azzal van bevonva,meg a klíma vezérlő panel gombjai,ami ennyi idősen lekopik,mindenki vadássza a hibátlanokat. Az ajtókat két éve csináltam meg Plastidip-el. De nyáron szerintem megint fog kelleni,kezd lehámla ott ahova kevés jutott. Itt mindenen van gumiréteg,kivéve a rádiót:
Most nekem is szürke a közép konzol, szóval az a gumi borítás nincs rajta, azzal nem lenne gond. Most jön úgyis az ünnep, így időm lesz, addig eldöntöm melyik verzió lesz a bejövős de valamelyiket jó lenne összehozni.
Atty: Úgy legyen, azért majd dobj képet ha kész lesz, akárhogy is döntesz.
Pólírpasztát jó áro nem tud valaki amúgy? :) Édesapám németből hozott ilyen kis kiszerelésű polír cuccot, abban van egy kicsi tubusos polírpaszta illetve egy másik kis tubusos talán viaszos valami hogy azzal még 1x átkenegesd+ pár hozzá való apróság, de ilyen 12-13 euro körül mozog.
Modell boltban (ne röhög,tényleg) :D Váci útról nyílik az az utca - most nem jut eszembe a beve - van a sarkán egy benzinkút és a benzinkút mellett van a bolt.
Holnap Kiskunlacházán Opel találkozó is lesz nem csak gyorsulás. Szóval ha van kedv akkor lehet jönni. 2500Ft a belépő és az Opeleknek 1000Ft korlátlan menet a pályán.
Na basszus, oda kinéznék csak hát melózok 4-ig. Hamarabb ha tudtam volna róla lehet leugrottam volna, nincs is messze. Milyen pálya van ott amúgy?
Értem, gyorsulni nem sok értelme volna az én szekeremmel, de biztos látnák pár szép autót. Máskor majd ha van ilyen itt Pesten és környékén írd már be egy 2 nappal előbb, elmennék már én is valami találkozóra...:P
Jah,polírpaszta téma. Újpesten a víztoronynál van egy festékes. Ott lehet kevertetni polírpasztát. Asszem decije 1000ft körül van,nos én 2 deciből átpolíroztam még az előző autómat,szóval sokra elég :) Annyi,hogy vizes szivaccsal célszerűbb használni,mert jobban kezelhető és hatékonyabb is.
Ez nagyon jól hangzik, köszi szépen! :)
Hát erre a talira sajnos én se tudok menni, remélem a következő összejön. :)
Nagyon fújt a szél szóval én 8-tól délig bírtam,közben pedig be voltam öltözve mint egy eszkimó. :D Most érzem is,hogy megfújt,elkezdett fájni a fejem.... Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.28. 13:53:44
Hát ahogy elnézem nagy tömeg nem volt. :) Te nem gyorsultál? :D Milyen omegád van?
Áhh,enyémmel nem lehet. 2.2 16V automata,jó ha 20 mp körül tudta volna le a 402 m-t. :D Ezek,vagyis a fekete 3.0 V6 automata 15.9 volt a legjobb ideje,volt egy kézi váltós annak 15.6 lett a legjobb. Ilyen helyre karcsu a 210 lóerő,meg manapság egyébként se számít soknak. Lassan 1.2 turbóból kihozzák ezt a teljesítményt.
Meg nem bízom annyira az autómban,hogy gyorsulgassak vele. Szétugrik a váltó,vagy átugrik/szakad a vezérműszíj aztán hogy jövök haza?! :D Meg 1700kg a kombi és mellette 145 lóerő,tehát nem egy erőmű,plusz ott van a lomha automata váltó is. Utcán használható normálisan,csak ilyen helyre nem való,kb az 1.4 8 szelepes Astrákat tudtam volna megverni,vagy azokat se :D
Csalódottan... :D Amúgy megértem. Hát ezt nem tudtam, én se jampiskodnék az 1.6-os vectrával az biztos. :D Mondjuk én a váltótól nem tartok de ez nem automata, viszont a vezérléstől én is fosok, főleg hogy fogalmam sincs milyen állapotban van, mert nem látom, és ahhoz hogy lássam az ékszíjjat is le kéne szedni ahogy elnéztem. Én amúgy szerettem az automata-t de én úgy vagyok vele hogy nagyobb autókba szívesebben vezetnék automata-t a feeling miatt, kisebbekbe viszont inkább kézi, ilyen pl a vectra is de egy omegát már inkább az automatával képzelek el. A merci automata volt, ráadásul egy iszonyatosan jó automata, imádtam, nem rángatott, gyors volt, pontos volt, ellenben ültem ilyen újabb citroen egyterűben, ami szintén automata volt és vmi borzalmas volt, még utasként is. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.28. 16:29:44
Én 2007-ben használtam akkor új Passat 2.0 tdi-t dsg váltósat,szerencsére egy évig. Fúú mindenki isteníti a dsg-t...hát szerintem egy kalap szar,legalábbis az az volt. A 170 lóerőt nem lehetett egyáltalán érezni. Elindulásnál gázt adtam és fél órát gondolkodott,hogy mit is kell akkor csinálni. :D Ilyet a 100 éves Hydramatic se csinál,ami a mostani kocsiban van. A motorról meg inkább nem nyilatkozom,azóta rájöttek,hogy a 2.0 pdtdi egy trágyadomb motor. :)
Azt lehet tudni a b vectrába hátul milyen lengéscsillapítók vannak? Amennyire próbálgattam nem ér bele a hátsó kerék a sárvédőívbe, de azért más amikor rámegy vmire az ember úgy hogy van cucc az autóba, esetleg több utas. Nyugodtabb lennék ha kicsit keményebb lenne a hátsó felfüggesztés, tényleg csak kicsit, hogy ne liftezzen annyit a hátulja. Mi a teendőm ilyen esetben? Lengéscsillapítóval lehet vmit kezdeni, illetve ha igen akkor az önmagában elég? Vagy cserélni kell? Ez amúgy az új kerekek nélkül is már megfordult a fejembe, de most még fontosabb lenne. Nem ültetni akarom, isten ments csak azt, hogy kcsit kevésbé mozogjon a hátulja vertikálisan. :D
Ha bekeményíted akkor meg szétrázza az autót, nem?
Hát nem vagyok szaki de sztem az első rúgókon gondolom a hátuljánál. Kicsit szeretném csak, hogy keményebb legyen, nem hiszem, hogy ez szétrázná az autót. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.29. 14:09:24
Vagy vadászol hozzá Irmscher rugókat,azok keményebbek,de 3 cm körül ültetnek is,legalábbis Omegánál 3 cm,viszont nem vese kirázós élmény. Abban nem vagyok biztos,hogy a V6 Vectrának más lenne a rugója,de elképzelhető,hogy keményebb. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.03.29. 15:08:47
Na látod erre nem is figyeltem. Majd megnézem később, de úgyis cserések ezek előbb utóbb, és én még nem cseréltem rajta mióta megvan, az előző tulaj meg kitudja... Ültetni nem nagyon akarom, elég ha keményebb kicsit, na majd meglátom. Amúgy a hátsó lengéscsillapítók cseréje elvileg nem olyan vészes házilag, nem? Elég vállalkozó kedvű vagyok ilyen téren, és már nem kevés pénzt megspóroltam így, persze azért mindent nem vállalok be.
Kicsit más amire gondoltam még, hogy lassan csinálom az olajcserét, de megfordult a fejemben, hogy az olaj teknőt le kéne szedni, és megpucolászni az egészet, főleg ott ahol az előszűrő van. Ehhez kapcsolódóan még annyit kérdeznék, hogy milyen motorolajat ajánlasz? Idáig castrol magnatec-et használtam (10w40), nem tudom van-e értelme váltani, és ha igen akkor milyenre? Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.03.29. 15:49:18
Jó volna tudni nekem milyen rugó van alatta, mert az biztos, hogy az átlagtól alacsonyabb az autó és kicsit keményebb is. Vajon köze van a "sport" feliratnak ehhez?
Ha a Castrol bevált eddig akkor használd azt. Az enyém speciel eszi a Castrolt,igaz az 5w40. Én most GM 10w40-t használok,ezt nem fogyasztja egyáltalán. Gátló csere az nem túl egyszerű,légkulcs és csavarlazító kell hozzá :)
Nincs kizárva. Omegánál a Sport felszereltéghez hozzá tartozik a hátsó hűtött féktárcsa és a keményebb rugók és - kombinál - a hagyományos lengéscsillapító,meg a 17"-os 5 "tört" ágú felni,amit múlkor linkeltem.
Hát mind1 azért majd utánanézek még. A gm olajon agyalok, castrollal különösebb gondom nincs, de ~12000km alatt 1.5l-ert öntöttem rá. Hát nem tudom ez mennyire mondható rossznak, 275000km van az autóban.
Azért az nem kevés,mármint az olaj mennyiség amit megevett. Szerintem próbáld ki a GM-et. Viszonylag olcsó is,nekem pozitív csalódás volt. Most mindkét Opelben GM olaj van és egyik se kajálja. A Castrolt pedig mindkettő ette,kb 6000kmnél kellett egy litert rátölteni mindkettőnél. Omegában 245.000km van az Astrában pedig 130.000,bár utóbbi az több sebből vérző jószág,sajna nem túl jó az 1.9-es Fiat dízel....
Az nagyon jó, bár ahogy elnézem elég jó árakon adtok mindent. Ilyenetek amúgy szokott lenni? Ha igen mennyi az annyi? :) 1x-2x segítettél innentől kezdve véged van. :D
Bőrt azt ápolni is kell,hogy ne csúnyuljon meg. Nekem lett volna lehetőségem a sajátomba bőrt venni,fillérekért,de inkább nem hoztam el. Meg vagyok elégedve a plüssel. Évente egyszer kitakarítom és tökéletes. :)
Hát igen az a gond hogy a gép nélkül nincs mivel kiszívni a koszos habos akármilyenes vizet. Lehet egyszer beruházok egyre, biztos kapni használtan is vmi működőt jópízért. :)
Biztos lehet kapni. A műanyagokra Cif és kiskefét használok,gyönyörűen le lehet vele takarítani,a barázdák közül is kijön a kosz. Öveket is szoktam,azt szivaccsal és Vanish mosószappanal szoktam bedörzsölni aztán vizes ronggyal áttörlöm.
10:00 Megnyitó Nevezés a FritzenFest versenyekre – regisztrációs sátrunknál a nevezések leadása Hangnyomás verseny – regisztráció a hangnyomásra és kipufogó mérésre, mérések kezdése. A mérésben partnerünk az Olcsohifi
11:00 Felni kitartó verseny – aki a legtovább tartja ki a felnit értékes díjat kap. Külön férfi, női és gyerek kategória. A verseny után eredményhirdetés.
12:00 Hangnyomás verseny közvetítése
13:00 Autós limbó - a legalacsonyabb autónak értékes díjat adunk. Utána eredményhirdetés.
14:30 Szépségverseny és Különleges Kiegészítő nevezés lezárása, megtekintése, autók, motorok felvonulása
17:00 Szépségverseny, Különleges Kiegészítő verseny eredményhirdetés
18:00 Kapuzárás
A tököli reptéren, velünk egy időben a következő programok lesznek, amire a mi belépőnk mind érvényes! :-) > Drifted Országos Bajnokság: Pro / SemiPro / Street kategóriákban > Új Gyorsulási Futam OB - 201m > King Of Europe Street legal és Queen Of Europe > Limitált Drift taxi ~ Drift Show > Gymkhana Show ------------------- BELÉPŐK, NEVEZÉSI DÍJAK: