Helló, na végül Hankook gumira esett a választás, Kinergy eco, 19.000 volt darabaja. Jövő hónapba megkapja a másik szettet és akkor remélhetőleg egy darabig nem lesz vele bajom.
Biztos jó lesz. Egyik legjobb ár/érték arányú gumi.
Na némi használat után, sajnos a félelmem beigazolódott a kerekekkel kapcsolatban. El kellett vinnem pár szerszámot meg mindenféle szart valahova, közbe édesanyám illetve a barátnőm is velem utazott, hát természetesen a huplikon beleért a kasztni a gumiba, legalábbis egy halvány szürke vonalat láttam a bal oldali gumi egy viszonylag kis részén. Ez így nem jó, nem maradhat így, vmit javítani kell a dolgon, mert bár nem zöldséges autónak használom de ritkán előfordulhat hogy nagyobb súly van az autóban. Így "laikusan" a következő lehetőségek ugrottak be: rugók+esetleg lengéscsillapítók cseréje erősebbre/keményebbre, gumik cseréje /45-ösre mert most /50-es, ezzel picit több mint 2 centit nyernék átmérőben. Esetleg a kasztnival valamit kezdeni bár az már igen zsebbenyúlós történet, meg nem is túl szimpatikus. A helyzet az hogy a 16-ossal sem lennék sokkal előrébb mert egy átlag 16-os felni szintén 7" széles ahogy a mostani 17-es is, és az átmérőre pedig a teljes kereket nézve váltómérettel (205/55) csak 1-1.5 centivel kissebb.
Sosem voltam jó matekos tehát ha rosszul számolom ne alázzatok le.
205/55 tehát a 205-nek az 55 százaléka az 112.75, azaz 112.75*2 + 16*2.54=63,18cm 215/50 tehát a 215-nek az 50 százaléka az 107.5, azaz 107.5*2 + 17*2.54=64.68cm Ugyanez /45-ös gumival így nézne ki: 215-nek a 45%-a 9.675, --> 9.675*2 + 17*2,54=62.53cm
Magyarul a /45-el még a 16-osnál is kisebb lenne a kerék átmérője a peres gumi miatt. Na most a hivatalos váltóméretek így vannak: 195/65 r15, 205/55 r16 illetve 215/45 r17. A gumis győzködött hogy /50 a váltóméret, de sztem az a c vectrának annyi. Na most az átmérő a /50-essel is jó eltérés szempontjából (2% a 195/65 r15-höz képest) de baszhatom ha ráül az autó és ne adj isten kivágja a gumit. Hú gyerekek de bonyolult ez, csak akkor azt tudnám hogy mások hogy a faszomba közlekednek vele, akár itthon is, akár több személlyel esetleg cuccokkal együtt. És akkor azt még hozzá kell tennem hogy ez et41 és 7" széles, míg a felnik többsége ebben a méretben inkább et39 vagy az alatti (pl et35) és sok esetben még szélesebb is pl 7.5", ami abból a szempontból érdekes hogy nő/csökken a nyomtáv.
Nekem 205/55 R16-al, kis gyári ültetéssel sem találkoztam ilyen problémával, igaz az első kereknél nem marad sok hely amikor teljesen be van törve a kormány de nem ér bele így sem a kaszniba. Sokat nem tudok hozzátenni ehhez a dologhoz, csak nem értem, ha annyira kevés a különbség akkor nekem miért nem ér bele.
Sejtettem,hogy gond lesz a magas oldalfalu gumi. /45-t tegyél rá,úgy jó lesz. Omegánál is a 17"-hoz /45-ös gumik vannak,igaz 235/45,de ez esetben mindegy. Jól mondod,C Vectránál van a /50-es gumi.
Amúgy sztem 205/50 r17-et fogok mondani hogy nekem az kell, azzal biztosabb a dolog, meg pontosabb is. 100-nál 0.3-et csalna vele az óra, ráadásul szélességben is nyernék egy centit, átmérőben pedig 2-t. Sztem az a tuti.
Ezeken az utakon szezon végén felnistől menne a kukába az egész, lehet addig sem húzná.
Ne már... Mi baja van, hogy bontva lesz már ha bontva lesz? Amúgy nagyon szép kívül belül egyaránt.
Más... Voltam reggel a gumisnál, azt mondta szombaton menjek vissza addigra valószínűleg lesz 205/50 r17-es gumija és átszereli nekem. Korrekt a srác, persze csak akkor kell ha vmi normális, a mostanihoz hasonló gumit tud adni. Sajnálom azért ezeket a gumikat, mert rohadt jók, tapadnak mint a franc, meg jól is néznek ki, de hát nem tudok mit csinálni. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.09. 10:06:39
Nincs semmi baja,olyan simán jár a motorja,hogy V6-t még nem láttam ilyen csendesen járni. Hibátlan kocsi,a vezetőoldali ülés nincs kifényesedve,se megrepedezve. Bontva lesz,az ajtókárpitok az enyémbe vándorolnak majd át valószínűleg. Ehhez képest az enyém elbújhat,pedig annak sincs semmi különösebb baja,csak ha közelről nézem. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.09. 10:15:03
A Monza stílusjegyeit fogja viselni és csak turbó motorok lesznek,kihal a szívó motor belőle. Az OPC is már csak 1.6 Turbo lesz,280 lóerő feletti teljesítménnyel. Az alap motor állítólag 1.0 Turbo 3 henger 110 lóerővel. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.15. 21:09:04
Wow :)
Az igen 1,0 3 hengerrel.. ejj.....igazi sikermodell lesz... miért nem lehet egy olyan motorcsaládot csinálni mit a Mazda Skyactiv, a végére csak tönkre teszik ez a márkát is...:/
Megvan az új gumi, 1-1-be ment a csere, Goodyear eagle nct5-ös gumikat kapott a járgány, 205=50 r17-es méretben. most lényegesen több a hely. Állapotra jobbak az "új" gumik, ha minden igaz akkor 2013 február 6-tól kezték el forgalmazni ezeket a gumikat, tehát legrosszabb esetben is max ~2 évesek, és ~7mm környéke a profilmélység bár nem mértem meg. Amúgy a régi gumi elöl is beleért a sárvédőbe, tehát mindenképp cserélni kellett volna.
Esetleg nem tud valaki BP-n egy helyet ahol matricákat nyomtatnak? Vagyis igazából körbevágnak, fehérben valami ilyesmire gondoltam, persze nem pont ezt. Az volna a lényeg, hogy ne online, meg postázós úton kelljen rendelni, hanem bemegyek, egy pendrive-on elviszem amit szeretnék és ott helyben meg is csináljak.
Mai munkám:
Esetleg a matricakell.hu-n tudnak csinálni rendelésre is.
Vettem ma egy Turtle Wax tégelyes polír krémet. Az van ráírva,hogy Original. Pozitív csalódás számomra. Eddig csak Sonax és kevert 3M termékeket használtam. De kipróbáltam az autón és csodálatos lett a felület. Ahogy utána olvastam tartalmaz viaszt is,tehát vízlepergető hatása is van. Aztán felbuzudulva ezen átcsiszoltam a tükröt amit hétvégén csináltam vizes 2000-es papírral. Utána átdörzsöltem ezzel a krémel. Gyönyörű lett a végeredmény! Még engem is meglepett :) Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.20. 10:07:58
Végeredmény:
S már tudható,hogy fog kinézni az Astra K. Persze apró eltérések biztos lesznek.
Hát...őőő... uhh.. kezd koreaiais lenni.. no de majd élőben...
Értem, köszi. És mi a márkája a lakknak, vagy hol veszed? Amúgy tényleg szép lett, a lakk kikeményedett rendesen, nem volt vele gond? Én idáig két féle lakkot próbáltam az egyik a motip féle volt, a másik meg azt hiszem maestro lakk, ami nem keményedett ki egyszer sem, az előbbit az autóra fújtam, polír nélkül nem lett volna fényes, ráadásul mostanra teljesen tropára ment. Sajnos dolgoztam egy helyen ahol a munka mellett nem volt időm (kedvem se) elvinni a kocsit lemosni úgy, ahogy szoktam (ez általában kb 2-2.5 órát szokott igénybe venni), így elvittem a gépi mosóba (nem vagyok rá büszke), mert már nagyon retkes volt az autó. Hát most a javított felületek úgy néznek ki, mint ha lekezeltem volna egy kis drótkefével, ellenben a gyári lakknak "semmi" baja. Na most ezt, a rozsdával együtt szinte biztos hogy egy fényezővel fogom megcsináltatni, de ettől függetlenül jó lenne vmi bevált lakk, ha a jövőben bármire kéne esetleg.
HB Body 496 a márkája,ez egy 2K-s karcálló lakk.Totallux kft.. 2011 Budakalász, Kék Duna u. 2916/6hrsz. Én most kivételes úgy csináltam,hogy 24 óra elteltével,beraktam 50 fokra másfél órára a sütőbe a teljesen kész tükröt. Kikeményedett rendesen. Egyébként pedig napon szoktam szárítani kb fél napot. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.21. 10:52:05
Először Dunakeszin találtam rá erre a lakkra egy háztartási vegyes boltban. Azóta sajnos ott már nem árulnak,de az előbbi linken lehet venni,picivel drágább mint a "hagyományos" lakk ~2000ft egy flakon,de kiváló és gyorsan szárad. Természetesen a teljes kikeményedés 24 óra,sőt inkább 48. Fél óra múlva porszáraznak mondható a felülete fújás után.
Köszönöm! :) Sütőbe? Csak az asszony meg ne lássa. Nem lesz utána hígítószaga a csirkének? :D
Ma reggel ez fogadott...ablakból repült egy tojás és ott landolt
Nagyobbik baj,hogy megmarta a fényezést is!
Az kurva jó. Biztos vmi szaros hülye gyerek jó viccnek gondolta. Nekem a múltkor az antennát lopták le... Anno a mercit kulccsal húzták meg, meg a kipufogójába tömték az üres cigis dobozt. Ez van, balkáni nép.
Szerk.: A képen nem nagyon látom, nem csak a lakkot baszta össze? Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.22. 11:49:40
Szerintem a guberálókat akarta megdobálni (lomtalanítás van nálunk),csak így sikerült. Magasnyomásúval és kefével alig bírtam leszedni. Mindenesetre nyáron lesz dolgom,ismét. Így vigyázzon az ember a tulajdonára. Antennát mindkét autónkról lelopták,csak tudnám mi a faszt csinál vele,eladni nem lehet,mert kb 500Ft-ot ér,remélem saját magának dugdossa fel. A fehér részeken a festék is feljött. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.22. 11:53:17
Az se sokkal jobb, én is utálom amikor lomtalanításkor itt ez a sok barna bőrű -persze az a fajta aki nem az idén barnult le- és túrják szét a szemétkupacokat, aminek eredménye hogy a 10m átmérőjű kupacból lesz egy 30-40 átmérőjű okádék, de mégse fordul meg a fejemben hogy megdobálom tojással, pláne úgy nem hogy ott állnak az autók. Meg amúgy is drága a tojás. :D
A lopkodós dologban meg kár az értelmet keresni, a mergáról a csillagot is folyton letörték. Letörve semmit nem ér, tehát vagy csak gyűjti az ilyen ereklyéket, vagy csak rongálni akar, bár utóbbit kétlem. Cserébe egy új gyári csillag akkoriban is ilyen 8-10e ft környékén mozgott a jó öreg c124-hez. :) A fém szelepsapkákat meg se említem, azt mondjuk a taknyosok lopkodják. Utoljára szerkesztette: Norby646, 2015.04.22. 12:51:28
Fém szelepsapka még az előző Omegámon volt....2 napot bírt. :D Ilyenkor jó messze állok a szemétkupactól,ugyanis pár hete egyik haveromnak újpesten lomtalanítás alatt le lopták a katalizátorát. Platina van benne,az meg sokat ér. Utoljára szerkesztette: Willi Betz, 2015.04.22. 13:50:48
Szerencsémre még soha semmit nem rongáltak vagy loptak le az autóról, le is kopogom, pedig Csepelen azért lát az ember egy-két sötét alakot, igaz nem a mélyébe lakok, nem rossz környék ez sőt, egész jónak mondanám.
Rohadjon meg az összes ilyen szemétláda, aki abban leli boldogságát, hogy rongál, de ahogy Norbi is mondta, balkáni népség soktól mást nem is vár el az ember.
Mindegy,már nem izgat. Megcsinálom valamelyik hétvégén és annyi. Úgy sem lesz meg az aki csinálta,annyi nincs egyik ilyen emberben sem.
Én is Csepelen lakom, viszont tőlünk már loptak kocsiból, brifkót (ez mondjuk apám hibája volt nem kellett volna bent hagynia (5 percre hagyta úgy a kocsit)), meg autórádiót is.
Nekem a madarakkal lesz csak problémám, legalábbis remélem.
A galambok itt is ügyködnek...de hát ez van, kifigyeltem, hogy hová nem kell parkolni és oda nem állok, rádió előlapot sose hagyom fent, b oszloptól hátra teljesen le van sötétítve az ablak de amúgy sem szoktunk semmit szem előtt hagyni.
Merre laksz Csepelen? Én a Szent Imre tér környékén.
Nekem most fém szelepsapka van, de ne mond el senkinek! :D
Atty: Maradjon is így. A merciből még a rádiót is kilopták, akkoriban egy igen komoly kenwood rádió volt benne, értéke valahol 100-120e ft között mozgott, hát túl sokáig nem volt benne. És ilyenkor nem elég baj hogy a rádiót kilopják, betörték az oldalüveget, letépték az A oszlop bőr borítását, és szétfeszítették a középkonzolt, nem tudom mennyire láttszik a képen:
Nem emlékszem mennyi volt az üveg+a csere, de nem volt két fillér, + a rádió, és már nem lett olyan mint volt. Az A oszlop borítás nem sérült, visszakerült a helyére, középkonzol úgy maradt, az üveg cserélve lett, persze színezett üveg, ami a coupe-nál még drágább, ráadásul nem tudták normálisan beállítani, így nem szigetelt jól. Rádió pótolva lett. Az opelbe már csak egy olcsóbb rádiót raktam, pedig van itthon egy jobb, de ezért kár belerakni, mert erre legalább nem gerjednek úgy rá. Na nem mintha sokkal jobbnak lenne értelme a gyári hangszórók mellett. :)
Amúgy mi sem lakunk olyan rossz környéken 3. kerület széle. Szerencsére pár éve elég sok térfigyelő kamerát telepítettek, így ezeknek a tetveknek a nagy része tovább állt, főként a pók utcai lakótelepre.
Nekem sincs nagy hangcucc az autóba, hely volna pedig de valahogy kinőttem már abból a korszakból, hogy mélyládát építsek be, meg vagyok elégedve a gyári 10 hangszórós rendszerrel, egy nagyon alap Pioneer rádióval, ami annyiból áll, hogy radió, usb, meg aux és usb-n keresztül támogatja az androidot de teljesen jó, ez volt akciós Media Markt, 19-volt 3 éves garanciával. Láttam én 40-50 meg 100 ezrekért is rádiót de semmi értelmét nem látom, annyit nem autókázok, hogy kihasználjam.
Üdv Szeretnék egy kis segítséget kérni hátha tud rá valaki választ adni:
Opel Astra G kormánymű lóg? tengelyrányban mit lehet vele kezdeni? Lehet e rállítani? Még egy érdekesség csak bal oldalon jelenkezik, (gömbfej, axiálcsukló szilentek stabkar és szilentm toronycsapágy és szilent cserélve)
Bocs ha túl műszaki a kérdés..
New looks :) Utolsó évjáratos hátsólámpák.
Én úgy tudom,hogy nem lehet állítani rajtuk. Facebook-on valamelyik Opeles csoportban érdeklődj utána,hátha tudnak okosat mondani.