kérdés h a Petronas amúgy maradna-e a Sauber mellett.mert ha nem, akkor úgyis mindegy, viszont ha nincs szó a különválásról, akkor hát tényleg nem túl szép húzás, bár érthetõ.
Viszont,ha ez igaz,akkor logikus,viszont nem túl szép "megoldás":
A Williams elcsábítaná a Petronast
A Williams az egyik legnagyobb ellenzõje a 14 csapatos Forma-1-nek. Most kiderült miért is. A BMW Sauber fõszponzorára, a Petronas-ra fáj a foga Frank Williams istállójának.
Sir Frank Williams korábban azzal érvelt, hogy már 13 csapattal is sokan lesznek a rajtrácson, emellett pedig nagyon keveset tudni a BMW Sauber-t fölvásárló svájci befektetõcsoportról, a Quadbak-ról.
Azonban az Auto Motor und Sport információi szerint egy nyomósabb érv is van, ami miatt nem támogatja a Williams a 14 csapat ötletét. A BMW Sauber egyik fõszponzorát, a Petronas-t próbálja elcsábítani.
Azonban nem lesz könnyû dolga a Grove központú csapatnak, ugyanis az egyik újonc, a Lotus tulajdonképpen egy tisztán maláj kézben lévõ istálló, így kézenfekvõ lenne, hogy a Petronas „hazai vizekre evez.”
A Williams pedig azért iparkodik, mert jövõre már nem támogatja õket Royal Bank of Scotland (RBS), ami 20 millió dollárral karcsúbb költségvetést eredményez.
ez mindenképp igaz, csak az a gond h jelenleg ha jól tudom mindenki Cosworth-ot fog használni az újak közül.Még a Saubert nem tudom, de talán megkapják a Ferrari motort.Az USF1 nem fog visszalépni, elég komoly elõkészületek voltak már ott, amúgy amellett h tuti nem fogok nekik szurkolni, talán tényleg nem árt ha onnan is jön egy csapat, még ha motor "nélkül" is.Valóban több gyári csapat kéne, ezért is nagy kár a BMW-ért, viszont a Lotus jó h visszajött. Ami Willaims-et illeti: most h nem tudják mik a szándékaik...ezt nemtom h érti.Mik lennének?Sikeresek akarnak lenni valószínûleg, amúgy meg minek feccölnének bele pénzt?A Sauber pedig egy viszonylag nagy múltú alakulat, tele jó vezetõvel és koncepciós építkezéssel (legalábbis eddig így volt a BMW alatt, de én addig azt olvastam ki, hogy személyi változások nem nagyon lennének, Mario is maradna a helyén - ami nálam máris jó pont).Szóval ez az indok egy kicsit mondvacsinált, és lehet szerez ezzel pár ellendrukkert a Williams Team-nek.
Némiképp furcsállom a Williams hozzáállást ehhez a kérdéshez,hiszen nem olyan rég õk majdnem csõdbe mentek,most lenne egy befektetõ csoport,aki a csapatot megmentené,akkor miért ne induljanak? Ami a US F1-et illeti nagyon meglepõdnék,ha õk nem tudnának indulni,nagyon optimistán nyilatkoznak a felkészülésükrõl,és hamarosan állítólag az autójukat is megláthatjuk. Szerintem kellenek ide az amcsik,mert ez vb,és azért a Ford Motorok nagyon komoly sikereket értek el itt. Mondjuk pech,hogy most jött ez a válság,mert így az a amcsi teammel nem jönnek komoly motorbeszállítók,de amik késik,lehet nem múlik,és az f1-nek nagyon jót tenne néhány új autóvállalat megjelenése,hiszen egyre inkább csak arról lehet olvasni,hogy mindenki Mercedes motorral akar menni,itt van a RBR,Force India,Williams,Brawn,McLaren ez már szinte a fél f1,és ez így nem vmi jó... Ha meg az idei mezõnyt nézzük meg,a Toyota,a Renault, a Mercedes, és a Ferrari lát el mindenkit,és akkor még van egy BMW,ami már nem lesz...
"Kapcsolódó hír, hogy Frank Williams nem fog beleegyezni a Sauber indulásába 14. csapatként. Így Sauber-ék csak abban bízhatnak, hogy az újak közül valaki visszalép. Remélem a US F1 lesz az. Nem kellenek ide amcsik, semmi közük az F1-hez."
Büntetés nélkül kicserélhették a váltókat? Idén egy váltóberendezést négy hévégén kell használni. Mario Theissen: "Igen. Mindkét versenyzõnek új váltója lesz a négy versenyen. Az év elején egy váltóberendezést ötször használtunk, hogy így jöjjön ki a lépés."
kár hogy kiszállnak
mert okosak voltak
Várható kiállások
Kör
Versenyzõ
14
Nick Heidfeld
15
Sebastian Vettel
16
Mark Webber, Rubens Barrichello, Vitantonio Liuzzi
17
Nico Rosberg, Fernando Alonso
18
Lewis Hamilton, Timo Glock
19
Robert Kubica
::((((((((((((((88
a motor azért más tészta.Motort lehet sok csapatnak szállítani, de a kocsi ugye nem csak motorból áll, sõt, lehet bitang jó motor, egy vacak kocsival nem ér semmit.Ez fullra BMW Team volt szinte, hisz mindent õk csináltak.
Azt hiszem akkor tiltották be a turbómotoros kocsikat. :S
rajtad kérik számon?miért mi vagy te?fõtervezõ??:).
hova jutott, hova jutott, na de hát honnan?elõször szinte az alapoktól eljutottak 2 év alatt a a VB dobogóig, most ez a szezon nem sikerült, de ettõl a jövõ évi még sikerülhetett volna
néha sírok futamokon mikor ismerõsök számon kérik a csapat teljesítményét rajtam..
katasztrófa hova jutott a BMW az utóbbi idõben
a formula.hu-n az összes BMW-vel kapcsolatos hírt elolvasom
érdemes ott elolvasni a kommenteket: akadnak érdekes hsz-ek
Azért a Williams-nél nem mondanám, hogy otthagyták a cserben, mert ha jól tudom, hivatalosan csak a motort szállították, és azért léptek ki, mert többet akartak beleszólni a dolgokba.Egy motorszállító bármikor kivonulhat a csapattól, erre sok példa van. Nyilván, ha a kocsi sikeres lenne, nem valószínû, hogy abbahagynák ezt a projektet, de én azon a véleményen vagyok, hogy nem a gyengébb év miatt lépnek ki.(jó, részben igen).Nem tudom, hogy a BMW céget pontosan hogyan is érintette a válság, de azért egy F1-es csapat mûködtetése nem olcsó, pláne ha eredményt is el akar érni a csapat, márpedig a BMW-nél nyilván akartak.Sajnálom, hogy így döntöttek, meg így kívülrõl nem tûnik a legjobb lépésnek, de hát mit tudunk tenni. A Sauber pedig megmenekült, mert sikerült eladni a csapatot egy svájci cégnek, így aztán ha a többiek beleegyeznek, jövõre is lesz XY-Sauber.
Egy visszatérõ,a Lotus veszi át a BMW helyét az F1-ben. Bár elvileg a BMW már eladta a csapatot,és az utódok készen állnak az f1-ben tartani az istállót,hát nem tudom,gyári támogatás nélkül sokra nem hiszem,hogy viszik,mint anno kb a Midland,õk is ígértek mindent,aztán 1 szezont se bírtak végig. Szerintem itt a BMW kiválásával már semmi nem lesz ugyanaz,mondjuk ezt az f1 projektet elég könnyen feladták,kíváncsi lennék,hogyha ez az autó bevált volna,és a vb címekért küzdenének,akkor is kiszállna-e a BMW? A Williamset otthagyták cserben,és az elsõ nehéz évben pedig a Saubert is,a válság meg kapóra is jött,mert legalább így arra rá lehetett fogni. Vastaps.
4-5!Végre egy jó futam.Ráadásul ezek alapján Monzában is jó lesz a kocsi
köszi az infot,vhogy f1hirekre elfelejtették feltenni,ha Heidfeld jól rajtol,és nem marad le az elsõtõl,és lenne pár extra köre,akkor akármi is lehetne,meglátjuk.Nagyon megérdemelné Nick is,Trulli is,és Fisico is. Barrichellonak meg azért kell drukkolni,hogy legyen vmi izgalom az egyéni vb-ben az évvégére:)
Most már hivatalos is a hír,a BMW-t jövõre nem láthatjuk,helyére a patinás Epsilon Euskadi vagy mi pályázik.. Nagyon nagy kár ezért a szimpatikus csapatért
Kivonul a német gyár a Forma-1-bõl, a szerdai sajtótájékoztatón szezon végi távozását jelenti be a sajtó szerint.
Sajtótájékoztatót hívott össze szerdára a Forma-1-es BMW istálló, amin "fontos bejelentést tesz", az autosport.com és a német sajtó állítja: a cég elhagyja a Forma-1-et a szezon végén.
Ott lesz a BMW gyár vezetõsége és a csapatfõnök Mario Theissen, aki májusban állította, hosszú távra terveznek a sorozatban. Források szerint viszont néhány napja újabb tanácskozást tartottak Münchenben, úgy döntöttek, távoznak a sorozatból.
A BMW tavaly megszerezte elsõ futamgyõzelmét, idén a világbajnokságért akart indulni. Hamar kiderült, ez lehetetlen, visszaesett tavalyhoz képest, ráadásul a németeknek nagyon fontos KERS használatát elvetették a csapatok, 2010-ben szinte biztosan nem használhatják.
A BMW 2006-ban szállt be saját nevén a Forma-1-be, miután 2005 végén felvásárolta a Saubert. Két pilótája, az egyetlen gyõzelmét szerzõ Robert Kubica és Nick Heidfeld máshová kényszerül, ha szerdán tényleg a kivonulást jelentik be.
Háromnegyed éven belül a BMW lehet a második nagy cég, ami kiválik, tavaly decemberben a Honda tette ugyanezt, hasonlóan váratlanul. A japánból alakult utána az idei vb-t vezetõ Brawn GP.
-extra meglepetés lenne,habár az idei formát és gv-t nézve,annyira mégse -persze még nem biztos,fél nap múlva megtudunk mindent:) -továbbra is a személyes véleményem az,hogy nagyon nagy butaságot csináltak négy éve,hogy kiszálltak a williamsbõl.ott is névadóként szerepeltek (BMW.Williams F1 Team,most meg BMW.Sauber F1) tehát sok nem változott,maximum annyi,hogy õk építik a karosszériát is,amihez mint ahogy láthatjuk a williamsnek nagyobb érzéke van,habár azért megemlítem,hogy a tavalyi modell nagyon sikeres volt,és tényleg jól is sikerült,5-6.helyekre mindig jó volt,mezõny 3.legjobb autója,de csak harmadik...
Azért remélem maradnak,nem lenne jó még több ilyen "Campos Racinghez" hasonló team,elvenné az F1 tekintélyét,szerintem. Mondjuk ezzel kapcsolatban US F1 érkezésének azért örülök,remélem hoznak magukkal egy nagy amerikai gyártót is,mondjuk Ford,vagy GM(Chevy) az tényleg jó lenne:)
Elsõ szabadedzésen jól szerepeltek a BMW-k!Reménykedjünk a hasonló jó folytatásban :)
amúgy valóban nem tudni mire jó a kocsi.Kubica sajnos nagyon hamar kiesett, pedig jobb helyzetbõl indult.Esõs futamból nagy következtetéseket nem lehet levonni...Nicknek ez már a sokadik 2.helye, remélem mostmár összejön neki a gyõzelem valamikor, mert kijárna már neki 1 :)
remek taktikával,és hatalmas mázlival megfogtunk egy második helyet,Heidfeld révén.Igazából eltelt két futam,és nem tudom eldönteni,hogy ez az autó jó,vagy rossz? idõmérõn rendre nem mutatnak semmit,az elsõ 10 végében vannak,de két futamon két dobogó is (lehetett volna),összességében 4pt eddig,remélem lesz jobb is.Szerintem a tavalyi élmenõ hármasból a BMW a legjobb,eddig.