Hát jah, de nem mindig. Volt már, hogy 1 csapatnak nagy esélyt adtak a szabadedzés eredményei alapján, aztán versenyen sehol nem voltak, és persze fordítva is elõfordult már.
mit akarsz?Force India egész jó :). amúgy arra gondoltam, hogy azért tavaly nagyjából lehetett látni h pl egy McLaren FERRARI közül melyiknek fekszik inkább a pálya
apró vigasz hogy tavaly se mentek jól az elsõ szabadedzéseken.Hát majd meglátjuk...
IDÉN, FREE 2: 1 N. Rosberg Williams 1:26.053 36 kör 2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.157 38 kör 3 J. Trulli Toyota 1:26.350 42 kör 4 M. Webber Red Bull 1:26.370 30 kör 5 J. Button Brawn GP 1:26.374 38 kör 6 T. Glock Toyota 1:26.443 42 kör 7 K. Nakajima Williams 1:26.560 33 kör 8 S. Vettel Red Bull 1:26.740 19 kör 9 A. Sutil Force India F1 1:27.040 29 kör 10 F. Massa Ferrari 1:27.064 35 kör 11 K. Räikkönen Ferrari 1:27.204 32 kör 12 F. Alonso Renault 1:27.232 28 kör 13 G. Fisichella Force India F1 1:27.282 32 kör 14 N. Heidfeld BMW 1:27.317 34 kör 15 R. Kubica BMW 1:27.398 36 kör 16 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:27.479 36 kör 17 H. Kovalainen McLaren 1:27.802 35 kör 18 L. Hamilton McLaren 1:27.813 31 kör 19 N. Piquet Renault 1:27.828 35 kör 20 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:28.076 33 kör
Nem valami bíztatóak az eredmények,KERS-es autók mind alul vannak,de hátha lesz javulás holnapig.
Új bannernek? Bár még lehet csinálok egyszer másikat,mert ez nem lett valami szép..
jó az öreg egy fasz, ezt nem vitathatjuk.viszont régen 10-6- satöbbi volt a pontozás most ugyanaz szinte, csak a pontszerzõk köre tágabb, és sztem az jó.Nem gond ha a NASCART hozod.Értem mire gondolsz.Ott több futam van, igazából az a lényeg gondolom h kiegyensúlyozott legyél.Jó itt is, de a több futam azért jelentõs különbség.Sztem a ponttal nincs gond, még az a legértelmesebb változtatás.Engem legjobban ez a városi mánia idegesít, egyszerûen értelmetlen, csak a pénzt szolgálja, a szurkolókat nem.Rendezzen gokart versenyeket, ne F1-es kocsikkal vonatozást.Vagy akinek az kell nézzen CC-t...
hát ez igaz,emlékszem amikor Nascarban bejött a COT (Car off Tomorrow) mindenki szidta,milyen csúnya,azóta pedig már alaposan megszoktuk... Mondjuk nekem akkor és most is tetszett/tetszik. Azért megmondom õszintén kíváncsi leszek Melbournere,hogy ezek az autók,hogyan fognak elõzni(versenyezni).Viszont az tuti,Hamiltonnak jobban kell vigyáznia majd az elsõ szárnyra,nem úgy,mint tavaly Bahreinben :D még a pontosra visszatérve,én azért nem értem az ekkelstonet,mert tavaly Hamilton csak eggyel nyert kevesebbet,mint Massa,és egészen az utolsó GP-ig ugyanannyi volt,2007ben Kimié a legtöbb gyõzelem és a vb cím,2006 és 2005 Alonso,2000-2004ig pedig folyamatosan MS nyerte a vb-t,ahogy a legtöbb futamot is,tehát nem értem hol a problémája,szerintem ez abszolút jó,és egy olyan példát nem tud hozni,mint ami pl a Nascarba történt (bocs,hogy megint ezt hozom) 2003-ban,hogy olyan nyert bajnokságot,aki csak 1 versenyt tudott nyerni.F1-ben Rosberg óta nem volt ilyen,szóval az öreg memóriájával már gondok vannak,szerintem mondjon le :D
városiban egyetértek. érmes rendszer sztem se nyerõ ötlet a 12 pont azért védhetõ, mert így a gyõztes mégiscsak ki van emelve, emellett megmarad a 8 pontszerzõ. aerodinamika: ezt még sztem nehéz megítélni.A kocsik nem olyan szépek, de ha jobb futamok lesznek, akkor sztem megéri.Elején furcsa lesz biztos, de hát hozzá lehet szokni sztem.Mondjuk néhány pilóta azt mondja, hogy ettõl semmivel sem lesz jobb a helyzet, de ez majd úgyis csak a futamokon fog kiderülni.
hát jó kérdés,ha jó futamok lesznek,lehetséges.azonban valahogy kicsit olyan érzésem van,hogy "nincs új a nap alatt" meg szerintem rossz úton halad az f1
nemtom.sztem semmi gond nincs az autóval.amúgy kötve hiszem h az egész szezonban így fog kinézni, biztos lesznek változások (majd minden csapatnál).nekem a sisak is tetszik.másoknak is van a kocsitól elütõ sisakja (h mást ne említsünk Massa, Hamilton de még Bourdais-t is ide tudnám sorolni mindenképp). nem mondom hogy a legszebb kocsi, de a szép kocsikra sehol sem adnak pontot :). (persze te sem ezt mondtad :D).elölrõl nézve tényleg kicsit bumfordi, de oldalról pl egész jó.
hát nekem ez nem nagyon jön be,fõleg a tavalyihoz viszonyítva,bár igaz,ilyen összehasonlítás esetén általában minden csapatnál a régi,2008-as autó gyõz,de itt a BMW-nél fõleg...
Nicknek is ez az új sisakja... Elég katasztrófa,egy kék-fehér-enyhén piros színvilágba nem tudom,hogy fog beilleszkedni az ilyen erõteljes zöld,de szép szerintem semmiképp nem lesz :S
Legalább a baseball sapkát jól eltalálták,az frankón néz ki,viszont nem tudom ti hogy vagytok vele,de nagyon csupasz ez a kocsi,és az overál is,azért ettõl több felirat bõven mehetne rá,csak annyira,mint tavaly :) hát majd meglátjuk,lehet módosítanak a szponzor logók elhelyezésén (kérésre),mert ezek nem nagyon látszanak...
Eddig csak pletykáltak róla, immáron azonban hivatalos, hogy a Credit Suisse az idei évtõl kezdve már nem támogatja a BMW Sauber Forma-1-es csapatát.
A svájci pénzintézet döntése érzékenyen érintheti a Forma-1-ben a csúcsot ostromló istállót, hiszen eddig a Credit Suisse volt az egyik legfõbb szponzoruk - értesült a Motorsport-Total.com. A vállalat kiszállásáról már régóta pletykálnak, ugyanis a konszern élén váltás történt, az új vezetõ pedig finoman szólva sem rajong a Forma-1-ért. A gazdasági válság csak kapóra jött...
A BMW Sauber már a tavaly év végi teszteken is felfedte 2009-es versenyautóját, az F1.09-es kódjelû modell hivatalos bemutatója azonban kedden lesz Valenciában.
A decemberi teszten még az autón virított a bank logója
forrás: f1hírek
ööhh csatlakozni tudok :)
Szia,üdv itt! Ha szeretnél velünk fórumozni,akkor isten hozott és szívesen látunk. igényes oldal
légyszi nézzetek be az oldalamra, Egy kicsit leállt az oldal,de most ismét elkezdtem gõzerõvel frissíteni, még igaz nem értem a végére, de mire elkezdõdik a szezon remélhetõleg mindent betudok pótolni, és igyekszem olyan modulokat is létrehozni amik nincsenek minden oldalon:)
www.gportal.hu/kubica-nick-fansite
Írjatok véleményeket is légyszi:) Jah, és szivesen ismerkednék BMW-s fanokkal MSN:[email protected] , ha valaki gondolja nyugodtan írjon:) Elõre is köszi mindenkinek mindent!:)
Hát az eddigiek közül a McLaren a legszebb...szerintetek?
remélem jó nap lesz :D
na srácok,január 20-án jön az új BMW:)
Yoda és Darth Veader:D
Hát, ha már gyerekük is van, akkor éppen itt volt az ideje. :)
BULVÁR - A nem túl jó szezon után Nick Heidfeld impozáns esküvõvel vigasztalódhat, a német pilóta ugyanis az Eiffel-toronyban feleségül veszi élettársát, Patricia Papent.
Nick és Patricia már iskolás koruk óta ismerik egymást, és régóta együtt is élnek, sõt már két gyermekük is született, Juni három-, Joda egyéves.
A hírt a német Bild közölte, ám az esküvõ pontos idõpontja még nem ismert.
hát azt mondják,hogy ilyesmi lesz,legalábbis az aerodinamikája.Kíváncsi leszek rá,meg a többi autóra is,mert az se lenne jó,ha mindegyik teljesen egyforma lenne :S
várjuk még meg azért a hivatalos bemutatót :). mindenesetre, hát...érdekes látványt nyújt ez az autó :D
gyerekek íme a jövõ,lehet megbarátkozni vele:
Nehezen lehetett beállítani a BMW-t, árulta el Rampf
Némi információt már korábban nyilvánosságra hozott a BMW annak kapcsán, hogy miért szerepeltek haloványabban az idény második felében, mint az elsõben, de Willy Rampf, a csapat technikai igazgatója új tényekkel szolgált a visszaesés hátterérõl. A hinwiliek nemrégiben elismerték, a szélcsatornában tesztelt elemek nem váltak be a pályán, de most fény derült a BMW 2008-as modelljének egy alapvetõ problémájára is. "Az F1.08 beállításai csak egy nagyon szûk tartományban voltak ideálisak. Nehezen lehetett az egyes, különálló paramétereket úgy meghatározni, hogy állandóan ebben az intervallumban maradajunk. Okultunk ebbõl, amit felhasználunk 2009-ben" - közölte Rampf a Forma-1 hivatalos honlapjával
A megbízhatósági tabellát a BMW-Sauber istálló vezeti, 2196 teljesített körrel (a maximális 2234-bõl).
Megbízhatóság / versenyzõk
1. Nick Heidfeld - 1112 kör 2. Robert Kubica - 1084 kör 3. Nico Rosberg - 1068 kör
(maximálisan teljesíthetõ körök száma: 1117)
A leggyorsabb
Kimi Räikkönen nem tudta megvédeni bajnoki címét, mégis õ a leggyorsabb mezõnyben. A Ferrari versenyzõje tízszer teljesítette a futam leggyorsabb körét.
1. Kimi Räikkönen - 10 leggyorsabb kör 2. Felipe Massa - 3 leggyorsabb kör 3. Nick Heidfeld - 2 leggyorsabb kör
hát igen,és ha nem adnak neki futamgyõzelmet úgy,hogy köze sem volt,pl a belga futamhoz,akkor most megint máshogy lenne:))) én örülök,hogy ilyen jó futam lett ez,azt nem mondom,h nem megérdemelt Hamilton címe,azért jópár pole-t szerzett,nyert 5x is,szóval nem ment rosszul,bár a tavalyiért inkább vb címet érdemelt volna mint az ideiért.
Na és a Hamiltontól elvett spai gyõzelem, amit Massa kapott meg utólag? Plusz még ott volt pl. Hamilton megbüntetése Japánban. Ugyanilyenért Trulli most nem kapott semmit...
oké, persze.Kubica mondjuk mindkettõjüknek bezavart (Vettelnek meg Haminak is).De ha nem csak ezt a futamot nézzük, akkor Hamiltonnak kurva nagy mákja volt, hogy 7 pontos elõnnyel érkezhetett ide (Magyaro meg Szingapúr.Ok, elsõ helyszínen neki is defektje volt, de ha úgy érnek célba h Massa 1.Hami 2.most pont fordítva lenne minden).Mindegy már:D.Nekem nem volt mindegy ki nyer, mert Hamiltont nem szeretem, Massát meg igen:D
hát azért abban volt valami amit Czollner is mondott,értelmetlen volt Kubica izmozása... mázli volt,de ha massa nyert volna,akkor az is mázli lett volna:) szerintem jó futam volt,nekem mind1 ki nyert,tetszett ez az izgalmas végjáték:))
Hát véget ért.Sajna Hamilton nyert :( Ekkora mázlit :((
RÖVIDHÍR - Vasárnap véget ér a 2008-as szezon, és bár a világbajnokok kiléte még nem ismert, hamarosan a jövõ évre való felkészülés kerül a középpontba. Ennek bizonyítéka, hogy már a második csapat hozta nyilvánosságra 2009-es bemutatójának idõpontját.
A BMW Sauber az alaposan megváltozó szabályrendszereknek megfelelõen elkészített 2009-es autóját január 20-án, Valenciában mutatja be a nagyközönségnek - értesült a Motorsport-Total.com . Az F1.09-es kódjelû négykerekût már aznap pályára is viszik a Ricardo Tormo versenypályán, amit a Forma-1-es csapatok tesztelésre használnak.
Elsõként a Toyota jelentette be bemutatójának idõpontját, a Kölnben székelõ japánok január 16-án leplezik új négykerekûjüket, egyelõre meg nem nevezett helyszínen.
A Brazil Nagydíjon búcsúzik a BMW-Sauber mérnöke, Urs Kuratle. A szakember tizenkilenc éve dolgozik a Formula-1-ben, de neve akkor vált igazán ismertté, amikor a 2007-es Spanyol Nagydíjon nyalókás emberként szabad utat adott Nick Heidfeldnek, holott az anya nem volt a helyén.
Kuratle 271 futam után Vancouver-be (Kanada) költözik, és helikopter pilóta lesz. Munkáját az FIA technikai vezetõje, Jo Bauer is elismeri. "Köszönöm, hogy veletek szinte semmi problémám nem volt. Remélem, hogy nem fogod megbánni a döntésedet."
Kuratle mellett a csapat technikai igazgatója, Willy Rampf is távozik posztjáról.
Dieter Stappert váratlan halála megrázta a BMW Motorsport alkalmazottait. Az osztrák szakember érdeme, hogy Nelson Piquet az 1983-as esztendõben bajnoki címet szerzett a Brabham-BMW volánja mögött. Négy nappal a 66. születésnapja elõtt szívinfarktusban hunyt el 2008. október 17-én.
"Az autósport egy igazi szenvedélyes és szimpatikus szakembert veszített el. Dieter hatalmas szerepet játszott a BMW autó- és motorsport tevékenységeiben." – jelentette ki a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen.
sajna jogos a bünti.bár én úgy emlékszem h Kocka nem készülõdött hanem már gyors körön volt:).elõbbi esetben értelmetlen lenne a büntetés:)
Heidfeld rajtbüntetést kapott Coulthard feltartásáért
A versenybírók Kínában sem unatkoznak, az utóbbi idõben sokat foglalkoztatott stewardok a sanghaji kvalifikáció után három helyes rajtbüntetéssel sújtották Nick Heidfeldet, aki feltartotta David Coulthardot a Q1-ben.
A Kínai Nagydíj idõmérõ edzésének elsõ etapjában a BMW-s Nick Heidfeld az utolsó kanyarban megelõzte David Coulthardot, aki utolsó gyors körére készülõdött. A megzavart skót sportszerûtlenséggel vádolta kollégáját, mivel a német a kört be sem fejezte, hanem a bokszba hajtott.
Heidfeld úgy szerezte meg a hatodik rajtkockát, hogy az elõtte végzõ Mark Webbert motorcsere miatt megbüntették. A BMW Sauberes német végül a 9. rajtkockából várhatja a vasárnapi startot.
forrás: f1hírek.hu kép: BMW.Motorsport
Ha ez valóban úgy történt ahogy Coulthard mondja,akkor teljesen egyértelmûen megérdemelte
nem újdonság,lásd 2006os Japán GP,Schumi is így járt,egész évben jól ment a furik,aztán egyik pillanatról a másikra bummm.. Persze motorprobléma bármikor elõjöhet:) de BMW-nél mondjuk nem jellemzõ,csak mostanra lelassultak,ha Renault így fejlõdik tovább jövõre bajban lehetnek...
Amúgy kiváncsi vagyok már erre az új autóra,amiért beáldozták a szezon végét ismét..