elõször is Totti! köszi a cikket! én megmondom öszintén, hogy nem feltétlenül örülök a Toyotának, kiváncsi vagyok milyen motorokat adnak majd egy potenciális ellenfélnek, majd akkor nemfognak örülni a gyári csapatnál, ha a Williams pontokat vesz el tõlük és akkor majd mi lesz? hát az lehet hogy jobb és magasabb technikai szinvonlaú a Toyota motor, de akkor viszont drágább is. és ha drágább akkor kevesebb pénz jut a kocsira. és arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Toyotának van egy gyári csapata, amit minden bizonnyal elönyben fog részesíteni...
Pozitívum lehet a fejlesztéseknél hogy 4élautóban is Toyota motor fut, így lehetséges hogy a motort gyorsabban és több vélemény meghallgatásávál tudják fejleszteni.
Csak nehogy a Williams is a Jordan csapat sorsára jusson...
hát szerintem inkább rossz mint jó. bár ezt a következö év dönti el. hát a Toyota motorjai nemrosszak, szerintem jobb mint a Honda. de én nem ezt a megoldást választottam volna...
elsõsorban valóban õk, de a csapat ezáltal majd szenvedni és vergõdni fog. hát igen én is remélem hogy nem nyúlt mellé Frankie, majd jövöre kiderül. 2évig biztos hogy Toyota lesz a beszállító.
Nekem a véleményem errõl a motorbeszállítós dologról hogy, lehet azok a motrok fernkón mennek pl a Toyotánál, de a Williamsban nem lesznek ütõképesek... hogy miért? nem kapják meg a legujabb fejlesztéseket stb stb.. Van erre példa is Red Bull és a Ferrari... elég csak meg nézni mennyivel erõsebb a Ferrariban levõ motor mint az Rb-ben. Legjobb az lenne számukra hogy egy gyári támogatást szerezni valakitõl valami gyártótól, de ez nehéz és nemfog összejönni.
igazad van szerintem is ez lesz... azthiszem a Jordan is Toyota motorokkal ment utolsó évadjában... egyébként szerintem is valami gyári motor kéne, de olyan márka ami jelenleg nincs az f1ben, ezért sztem USAban kéne szétnézni, esetleg a Ford vagy talán a Chevy. nemtom, de ez a toyotára váltás, ez nemnagyon tetszik
most találtam egy ilyen cikket a hirrel kapcsolatban: arról is van benne szó amit te mondtál az RBR el kapcsolatban, hát mindenesetre ez a Rosberg Trulli csere ez érdekesnek tünik.
"Már régóta hallani arról, hogy a Williams szeretné megszerezni a Toyotát motorszállítónak. Nem azért, mert a Cosworth V8 rossz lenne, de úgy vélik, egy gyári beszállítóval többre jutnának.
A brit autosport.com szaklap most megszellõztette a hírt, mely szerint a Williams és a Toyota vezetõi megegyeztek, így a brit csapat 2007-tõl a japán V8-asokkal versenyez majd. A szerzõdés állítólag két évre szól, hosszabbítási lehetõséggel.
Egyelõre tagadják a felek, hogy Monacóban megegyeztek volna, de a lapok tudni vélik, hogy még e hónapban, várhatóan a Kanadi Nagydíj hétvégéjén bejelentik az együttmûködést. Bizonyos hírek szerint a szerzõdésért cserébe pilótacserét is kért a Toyota. Jarno Trullit elengednék a Williams-hez, helyére az ifjú tehetség, Nico Rosberg érkezne.
Ennek ellentmond az, hogy a csapatok nem szeretnek két azonos nemzetiségû pilótát alkalmazni, mert az szûkíti a világméretû marketing lehetõségeit. A Ralf Schumacher-Nico Rosberg páros pedig a német piacon vethetõ be elsõsorban. Ám a Toyotánál a pénz nem probléma, viszont jól jönne már valami eredmény.
Több következménye is lehet a szerzõdésnek. Nem biztos, hogy a Toyota vállalja két külsõs csapat ellátását, ezért lehet, hogy a Midlandnek új motorszállító után kell majd néznie. Ez vélhetõen a Cosworth lehetne.
Úgy hírlik, a Red Bull is felvette a kapcsolatot a Cosworth-szal, mivel nem elégedettek a Ferrari motorokkal. Az év elején a csapatnak komoly gondjai voltak a hûtéssel, mert állítólag az olasz csapat nem megfelelõ adatokkal látta el a Red Bullt a szükséges hûtõteljesítménnyel kapcsolatban.
Olyan pletykákról is hallani, hogy a tulajdonos, Dietrich Mateschitz rajongása okán tettek meg mindent azért, hogy a csapat Ferrari motorokat használhasson és nem észérvek döntöttek. A Red Bull viszonylag könnyen összehasonlíthatja a Ferrari és a Cosworth motorjait, hiszen fiókcsapatuk, a Toro Rosso, az utóbbit használja."
igen a Jordan valóban a Toyota motorral lépett ki az F1böl, nemszeretném ha ez történne a Williamsel is. egyébként Totti! valamelyik nagydijjon elhintették azt a pletykát hogy a Mercedes megvenné a McLarent, na most ugyanez volt a Williams és a BMW között is, aminek szétválás lett az eredménye. talán 2008as szabályok hoznak valami újat, hogy ne csak a gyári csapatoknak legyen esélyük.
Ez már nagyon régóta téma, de nem hinném hogy Ron engedi, de igyis már mondhatni Mercedes nyomás van a csapatban. McLaren kell a Forma1be mindenképp, ha eltünne és Mercedes lenne akkor nagyot csalódnék...
ebben igazad van. és csatlakoznék is hozzád a csalódottságban, csak én nem szeretném hogyha a williams is eltünne vagy a középmezöny végén kullogna. ez a két kedvenc csapatom, bár most hogy benne vannak az "f1BT"ben igy azért érdeküket talán tudják érvényesíteni, valamilyen formában.
Webber is azt mondja amit mi, a Cosworth motorok elvesztették szezon eleji elönyüket a többiekkel szemben:
A Williams istálló ausztrál versenyzõje, Mark Webber szerint riválisaik ledolgozták hátrányukat a motorok teljesítménye terén, és mivel a Cosworth nem tudta tartani a lépést a nagyokkal, elvesztette szezon eleji elõnyét.
Az idei évad elején a Cosworth motort tartották a mezõny egyik legerõsebb egységének, így a Williams istálló az elsõ néhány versenyen könnyedén harcba szállhatott volna a nagyokkal, ha megbízhatóbbak lettek volna versenygépeik.
Azonban Webber úgy gondolja, hogy az amerikai motorszállító egyszerûen képtelen tartani a lépést a fejlesztés terén a nagyokkal, ami egyértelmûen a költségvetésbeli különbségeknek tudható be.
"A szezon elején nekünk volt a legjobb motorunk a mezõnyben. Efelõl semmi kétségem" - mondta Webber még azelõtt, hogy kiderült volna a Williams és a Toyota közti feltételezett egyezségkötés. "Most egy olyan motorunk van, mely megegyezik ellenfeleinkével. A szezon elején hatalmas volt a különbség a mi javunkra, ám ezt lassan teljesen elveszítjük."
"Nem is várhatjuk el azt, hogy a Cosworth felvegye a versenyt a fejlesztések terén az olyan nagy költségvetéssel rendelkezõ beszállítókkal, mint a Honda, a Renault, vagy a Mercedes. Azonban remek srácok dolgoznak a vállalatnál, és még így is tudják tartani magukat."
"Néha nem volt tökéletesen megbízható a motorunk, és történtek kisebb bakik, de ez mindenkivel elõfordulhat. Azonban amit a csapat baltáz el, arra nincs mentség."
Szerintetek mi lesz a 7végén? Webber és a Williams teljesítményére gondolok elsösorban.
Webber a vb 6. helyet tûzte ki maga elé
Webber a 2006-os szezon eddigi részében hat pontot szorgoskodott össze, de ha a szerencse több ízben sem pártol el mellõle, akkor már lényegesen jobban állna. Hazai futamán, Melbourne-ben és legutóbb Monacóban is technikai probléma miatt igen elõkelõ helyrõl kellett kiállnia. Ha be tudja fejezni azt a két versenyt is, akkor kb. 20 pontja lenne, pontosan annyi, mint a jelenlegi hatodiknak, Felipe Massának.
A Williams megbízhatóságán lenne mit javítani, az ausztrál minden vasárnap délután amiatt görcsöl, hogy az FW28-as vajon végig bírja-e a terhelést. "Persze, az lehetetlen, hogy minden versenyen végig menjünk, de azért az már túlzás, ami velem történik. De mindenképpen javítanunk kell a megbízhatóságunkon"- nyilatkozta Webber.
"Ha többször is célba értem volna, akkor talán hatodik is lehetnék a pilóták versenyében. De sajnos ez nem sikerült. Erõs javulásra van szükségünk. Körülbelül 20 pont csúszott ki a kezeink közül az elmúlt versenyeken, az pedig nagyon sok, ekkora luxust nem engedhetünk meg magunknak."
"Az eredményeink nem tükrözik valós tudásunkat, de azt azért már sikerült bizonyítanunk, hogy az élcsapatok közt vagyunk. Bízom benne, hogy túl tudunk lépni ezen az állapoton"- folytatta az ausztrál, aki a hatod helyezett Ferraris Massától pillanatnyilag 14 egységgel van lemaradva, de ha nincsenek a fentebb már említett korai búcsúk, akkor akár a brazil elõtt is tanyázhatna.
A Williams hullámzó teljesítménye azonban megakadályozta ebben Webbert, aki a hétvégén számára különleges versenyen vesz majd részt: "Életem egyharmadát Angliában töltöttem. Büszke ausztrál vagyok, de a silverstone-i ringhez rengeteg emlékem fûzõdik. Nyerni tudtam itt a Formula Ford és a Forma-3000-es kategóriákban is. A házam a pályától 30 kilométerre van, így szinte mondhatom, hogy hazatérek"- mondta a 29 éves Webber, aki bizakodva várja a Brit Nagydíjat.
hát Webbernek ennyi volt, 1kört se birt ki. Speed tehetett az egészröl
még Rosberg ott van... akár neki lehet pont. jelenleg 9.!
pont meglehetett volna, de elszállt az is. igaz ugyan nyilatkozták, hogy ez nem az Ö pályájuk lesz, de azért Rosberg odaérhetett volna a pontra. eltaktikázták, van ilyen.
Ralf Schumacher versenye már az elsõ körben véget ért, miután összeütközött Scott Speeddel, aminek következtében elvesztette uralmát az autó felett, majd Mark Webber is nekiment a csúszkáló autónak.
"A rajtom ismét rosszul sikerült, veszítettem néhány pozíciót. Majd valaki hátulról nekem jött. Ezáltal a hátsó felfüggesztés meghibásodott, majd Mark is belehajtott az autómba. A jó idõmérõt követõen ez igen sajnálatos, mivel jó esélyeink voltak a pontszerzésre."
"Nem tudom kinek a hibája volt, a rajt az autón és a pilótán is múlik, õ indítja el a mûveletet. Az ilyen viaskodásokban ilyen balesetek elõfordulhatnak."
A versenybíróság jelenleg is vizsgálja az esetet.
Ez normális? én ugy láttam mintha Webber ment vola jobb szélen õ meg egyszerûen jobbrol belement....
Engem leginkább az zavar, hogy már megint Alonso nyert, pedig az elején úgy nézett ki, hogy szoros lesz. Egyébként Alonso mit szórakozott akkor, amikor a SC lement? És ha belemegy Raikönnen? Akkor meg õ a hibás, mert Alonso csak "taktikázott."
Az egy kis Sz...csimbók!!! Én mondjuk örültem volna ha neki megy Raikkönen, mondjuk akkor sajnáltam volna a fint, de örültem volna hogy ez a kis..... sisak nélkül nézte volna a versenyt.
engem az bosszantott amikor nekiment Schumachernek Monacoban és neki állt fejjebb. egyébként ilyet senkimás nem csinál hogy hirtelen fékez egy nagyot aztán meg rálép a gázra, de szabályos azt kell mondani és erre rá is játszik rendesen mindig. de egyszer lehet hogy pórul jár és akkor annyi egy esetleges gyözelmének. nemtom miért nem vállalja fel a nyilt sisakos kigyorsítást, ahelyett hogy a többieket szivatja.
:)) A mögötte levõnek kell alkamazkodnia, ha nekimegy akkor nem õt büntetik meg hanem aki nekiment, ez ilyen taktika, a többi csak akkor indulhat amikor õ, 1 jó pillanatban kicsit ráfékez ezzel megzavarja a mögötte levõt aki visszvált stb stb.. és õ pedig kilõ. Ennyi ebbe semmi rossz sincs, ezt igy kell csinálni.
nem mondom azt hogy rossz, teljesen szabályos. és abban is igazad van hogy mindig az elöl lévönek van elsöbbsége. Igazából ezt is kell tudni jól csinálni, de van rizikója, ha eltalálják hátulról. egyébként amikor nekiment MSnek az is egy ugyanilyen eset volt, csakhát õ nemtudott alkalmazkodni.
ez tényleg így van de ettõl még egy gerinctelen dolognak tartom, mellesleg megutáltatja magát (az ilyen kis baromsaágai Pl: idegrohamok az autóban amikor nem tudja irányítani a kezeit és elkezdi lóbálni a másiknak) a nézõkkel
én biztos nem örülök neki, föleg amikor f1chl ligában egyik pillanatról a másikra hirtelen fékeznek egy nagyot a felvezetö körben. az például nagyon nagy hülyeség...
hát az valóban vicces, iderohamot kap az autóban elkezd ordibálni a mérnökeivel, hogy Õ gyorsabb mint a csapattársa. csakhát nemtudta megelözni, McLarennél ilyet nem csinálhat, mert elbeszélnek a fejével... [és akkor finoman fejeztem ki magam]
Nico Rosberg: (9) "Nagyon elkeserítõ, hogy az egész versenyt végigküzdöttem, mégis üres kézzel kell távoznom. A rajtnál számos pozíciót javítottam, a tizenkettedik helyrõl a kilencedikre ugrottam, de késõbb meglepett, hogy nem sikerült (Jacques) Villeneuve elé kerülnöm. Annak ellenére, hogy a boxból kivezetõ körömben mindent beleadtam, elém tért visszamásodik tankolásából. Ennek ellenére hasznos volt ez a verseny, hiszen tovább gyarapítottam Forma-1-es tapasztalataimat, így minden hétvége egyre könnyebb lesz számomra. Az eredménytelenséget persze nehéz feldolgozni, hiszen pályafutásom eddigi részében, ha jól versenyeztem, az azt jelentette, hogy nyerek vagy legalábbis a dobogón végzek. A folytatást tekintve biztos vagyok benne, hogy Montreal és Indy kegyesebb lesz hozzánk, ezek ugyanis teljesen más jellegû versenypályák, és remélhetõleg jobban fekszenek az autónknak."
Mark Webber: (-) "Elég jól rajtoltam, több pozíciót is javítottam a piros lámpák kialvása után. Aztán úgy tûnt, Scott Speed megpöckölte Ralf (Schumacher) autójának jobb hátsó részét a Becketts bejáratánál, ami miatt a Toyota megpördült, és pont az én utamban kötött ki. Ralf nyilván megpróbálta megfogni az autóját, amivel nincs is semmi baj, de egyenesen keresztülvágott a pályán, miközben én a belsõ íven próbáltam menekülni, így semmit sem tehettem. Kemény hétvégénk volt, kár, hogy semmit sem tudtunk kihozni belõle. Rengeteg tennivaló vár ránk, tovább kell küzdenünk, és felkészülni Montrealra."
Webber nyilatkozata nagyon korrekt, tulajdonképpen Ö is azt mondta hogy senki nem tehetett erröl a balesetröl, egyszerü versenybaleset. de az optimizmusát és a küzdeni akarását mindenképp nagyra értékelem. nemsok ilyen pilóta van aki ennyi kudarc után is keményen dolgozik saját és csapata sikeréért. csak igy tovább Mark!
Nem tudott pontot szerezni a WilliamsF1 versenyzõje, Nico Rosberg a Brit Nagydíjon. A német pilótának a kilencedik hellyel kell megelégednie. "Ez katasztrófa! A verseny alatt végig mindent beleadtam, és még pontot sem szereztem. Pedig ez volt az egyik legjobb versenyem. Minden jól ment, és most már tapasztaltabb is vagyok. Bízom benne, hogy tudunk javítani az autóm." – nyilatkozta a fiatal pilóta a versenyt követõen.
"A gyors pályákon hiányzik a jó aerodinamika. Ezen kívül az abroncsok sem voltak megfelelõek. Nem volt egyszerû a választás sem. A többi Bridgestone csapat más gumit választott. Talán itt hibáztunk." - tette hozzá.
nos hát Webber nagyszerü ember/versenyzö, ennyi kudarc ellenére is maradni akar és a williamsel akar sikeres lenni, ez dicséretes. engem Hakkinen esetére emlékeztet, Ö is éveket töltött a McLarennél keményen dolgozott, és meglett a vb cim. Hát mindenesetre Mark jobban megérdemelne futamgyözelmeket és egy esetleges vb cimet mint alonzo. kiváncsi leszek mi lesz vele...
szegény Frank, már nagyon rossz állapotban van:( hihetetlen mire nem képes egy autóbaleset. teljesen tönkre tette az életét:(
huu nincs túl jó bõrben.
hát sajnos igy van. azért sajnálom szegényt:( láttam régi felvételeket amikor még fiatal volt. amikor kijött a pilóta a pitbe beszélgetett vele, hogy hogyan kéne gyorsulnia... nagy formátumu ember, ugymint Enzo Ferrari és Bruce McLaren voltak
Az idõmérõn Rosbergnek a 6. rajthelyet sikerült megszerznie, így elég nagy rá az esély, hogy pontot fog szerezni a holnapi versenyen. Reméljük nem lesz semmi baj. Sajnos Webber csak a 17. helyrõl fog indulni.