Elsõre fura. Nekem soha nem volt dízel autóm, pedig az teljesen más, mint a benzines. Az elsõ, amit meg kell szokni, hogy kb.4000-nél már érdemes váltani, mert ott már csak hangos, de nem erõs. Ugyebár a Calit meg tolni kellett, és pont ott indult el, ahol ezt már kapcsolhatod feljebb. Viszont tetszett, hogy ha jól elkapod a váltásokat(vagy automatát veszel), az olyan érzés, mintha egy mozdonnyal utaznál: húz, mint a barom. Fontos még, hogy fele annyi üzemanyagból kijössz, mint a Calinál, sõõõt!
Gondolkodom, egy kis tuningon, mert azért ennek ki lehet tágítani a hasznos ford.szám tartományát, és több erõt is lehet beletenni.
Egyébként a Focus, mint olyan nekem nem tetszett, de 1 hónap után már megszerettem. Kényelmes(bár az üléseknek sokkal gyengébb az oldaltartása), és minden kézre áll.
2000-es calibrám van, pont ezért kell dízel, ezt nem is értem miért mondod. fogyasztás/menetteljesítmény a lényeg!!
napi 100-150 km re szerintem nem kell dízel, vegyél 1 benzines 1800 vagy 2000est. az én környezetemben 3 focus van, 1 dízel, azt szídják, de a másik 2 fasza. ;-)
Pözsót ismerem, fateromnak 1.4 hdi-je van... Igen, szar autó. mechanika, elektronika szar. kívül szép, belûl szép (szubj.) a motorjával SEMMI gond sincs, nem fullad le, "alul" erõtlen, de aztán megy rendesen. alul--->1800-2000 rpm alatt.
de hagyjuk, lécci a pözsó témát, ez nem az a topic. ez ford dízel topic. Nem kell összehasonlítgani más autóval, más motorral.
A FORD dízelei közti különbségek érdekelnek...(tartósság, megbízhatóság, élettartam, fenntartási költség, menettulajdonság, fogyasztás)
Tényleg: én 4-5 évest szeretnék venni (annyira telik pénzembõl), 70.000-140.000 futott km-esek vannak számít nekik a 140.000 km?
Velük fejleszt az mit takar? BMW dízeljei messze a legjobbak a világon,persze,hogy onnan akar lízingelni a pözsö is. Nem is csoda,amiket most a fordnak ad el az egy hulladék. Tudom motorkarakterisztika,de ha szar,akkor szar.
tojok mostmár bele, nem érti meg úgyse, hogy a PSA dízelek az élmezõnyben vannak. Most a BMW is velük fejleszt egy 115 meg egy 160 lovas motort, akkor a BMW is szar lesz?
Ja, és most visszaolvastam: borg: neked van, volt Fordod? Esetleg dízel Fordod? Szereltél már ilyet? Netán Ford dealer vagy? Ajánlom figyelmedbe a legelsõ hsz-t! Egyébként ez tényleg így van???: "A TDCI a pözsótól van benne." Csak azért kérdem, mert az általam linkelt forrás szerint a TDDi továbbfejlesztése.
Most akkor itt is elmondom a tapasztalatom(fõleg a statbuziknak):
Manapság egyre kevesebb egyedi autó készül, köszönhetõen a globalizálódásnak. Ennek az az eredménye, hogy óriási konszernek gyártják ugyanazt a szart különbözõ neveken (ld.: GM). Mostanra lejutottunk oda, hogy még külsõleg sincs semmi különbség "két" autógyár modellje közt(pl.: Fiat-Suzuki - a Suzinál SX4nek hívják). Rengeteg "különbözõ" autónak ugyanazok a fõdarabjai. Innen nézve igaza lehet borgnak a pözsó-szállal kapcsolatban. DE, szerencsére a gyártók néha megpróbálják a közös masszát különbözõ szempontok, és lehetõségeik (K&F) szerint jobbá tenni. Ezért azt gondolom, hogy nem igazán szerencsés mégse a borg-féle pözsós dolog.
tudod mit, játszunk. Milyen márkák használnak PSA motort?
baszki a Pözsó egy szar, nem vennék soha, szar az elektronikája, váltója, futómûve. De ezerszer mondtam olvass valós tapasztalatokat, teszteket, õszintén mennyit érdeklõdsz az autók iránt??
Motor karakterisztika ide vagy oda,nekem egy dízel ne fulladjon le. Nekem egy szar mazdám van,az sose fullad le,pedig nejem erõsen rajta van a témán a friss jogsijával. :-P
Mazda B2500,mielõtt kérdezed és 3 éves. :-) Sose volt semmi baja,azt leszámítva,hogy nem elég nagy,mert eddig 2x is nekem jöttek,mert nem vették észre... egyszer álló helyzetben találták el. :-D
csúsztatsz, TDCI-rõl volt szó, te meg egybõl mondtad szar Pözsõ nem kell, és egyszerûen nem bírod fölfogni, hogy a PSA motorok rengeteg modellben teljesítenek szolgálatot, japán Mazdádban is...
Pözsótól származó motor van a Fordban, ennyi. Az, hogy a végsõ karakterisztika, és az autó egyéb elektronikáihoz módosították a motort, vajmi keveset jelent.
hagyd már azt a Pözsõt, mondtam már, hogy szar rajtuk sok minden, de nem a TDCI-ben, tudom utólsók a franciák, de a Fiat is, az 1,9 150 lovasok dízelük meg a Saabban van, mégse szar...
mondtam már olvasgass 1,6 TDCI Focus, 1,6 CDH Mazda 3, 2,0 TDCI Mondeo, 1,6 TDCI C-Max teszteket, használtteszteket, tulajdonosi véleményeket. Nincs okom védeni, nem használt a család Fordokat, de sok vélemény alapján alakult ki nálam ez. Nem hazudok, te se, csak nem mélyültél el benne...
Tessék, 2005-ös statisztika, méghozzá az emberek szavazatai alapján.
A top10-ben említés sincs fordról, ellenben a last10 meg tele van pözsóval. De biztos õk is hülyék mind, mind a 76000 ember.
De az is biztos "hamis", hogy a 8 autó kategóriából 6-ot japán autó vitt el...
És a 2003-2004-2005-ös adatok is fedik egymást, kb ugyanazok a márkák kerültek be a top10-be, és a last10-be is. Ja nem! Várj! 2003-ben a Ford Galaxy benne volt a LAST10-ben. Bocsi.
De részemrõl itt vége, gyõzzön meg benneteket amikor majd a japán autó vontat a szervízbe :)
Idézek: "A két motornál a blokk ugyan az, csakúgy mint a fõtengely, a hajtókar és a dugattyú . A fõ eltérés a befecskendezõ rendszerben van (és ehhez kapcsolódóan az elektronikában)"
Azért nem kicsit lol, hogy ennyire hülyének nézed õket, hogy a defekteket is beleszámolják, ugyanakkor azt meg nem akarod belátni, hogy az általad linkelt táblázatnak mi az alapja.
Szinte új autó. Se km, se használtsága nincs. De még ha van is valami baja, azt garban intézi a szervíz, és nem jut el az adachoz a pannenstatistik-ba.
De a többiekre is igaz ez... Vicc amit mûvelsz már. Ebbõl már csak büntipont adással mászhatsz ki...
Ebben a hsz-ban önmagad korábbi elvének mondasz ellent... Tényleg nem akarok kötözködni, de szerintem az ilyen statisztikák csak az egyik szempont autóvásárlásnál.
Na-na...Ne vesszetek már össze, rólam van csak szó, én ford mellett döntöttem, a kérdésem a tddi vs. tdci volt. (egyébként megjegyzem, honda jazz-en is gondolkoztam, de abból asszem nincs dízel, ha lenne sem lenne rá pénzem, max 2.5 mill.)
Azt mondjátok, hogy a tddi fogyasztása jobb?
és ugye az ADAC a segélykérések alapján állapítja meg a statisztikát, amibe a defekteket is beleszámolja...
Egy 2004-es évjáratú autónál miért is tartod fontosnak az adatot? Magyarázd már meg nekem légyszíves.
Szinte új autó. Se km, se használtsága nincs. De még ha van is valami baja, azt garban intézi a szervíz, és nem jut el az adachoz a pannenstatistik-ba. De ez csak egyszerû logika végülis.
adac 2004 Ez alapján is igaz a megállapításom, 1-2 év alatt hirtelen tönkremmenni kezdtek? :D Különösen fontosnak tartom a 2004-es 0,7-es adatot...
Egy ilyen statisztika sokkal több tapasztalatot vesz alapul mint amire az egyénnek lehetõsége van, szóval az, hogy másnak nem volt gondja a saját autójával, nem jelenti azt, hogy a többieknek is minden rendben van.
Jaja. Ki nem szarja le az AutoBild statisztikát? Jó az a Ford dízel. Mondjuk a TDCi többet eszik, mint a TDDI, meg egy kicsit több benne a hibalehetõség is. Egyébként a henger ûrtartalmat(ccm3) nem lehet mással pótolni, szóval, ha erõs gépet akarsz, akkor ne 1.4-est vegyél...
Miért, netán a te szubjektív véleményed alapján mérlegeljek? :)
Nem kell úgy gondolkodni mint én, vegyetek csak pözsót. Engem ugyan nem zavar :)
van 1,6 TDCI 110 lovas, 1,8 TDCI 115LE, és 2,0 TDCI 136 LE. Nem értem, a PSA konszern dízelmotorjait mindenki elismeri, csak most hallok ilyen marhaságokat...
1. Mazda 2. Toyota 3. Honda 4. Hyundai 5. Nissan 6. Chevrolet (!!!) 7. Volvo 8. Suzuki 9. Mitsubishi 10. Opel 11. Audi , BMW , Smart 14. Skoda 15. Mercedes 16. Ford , Seat , VW 19. Kia 20. Alfa Romeo 21. Citroen 22. Renault 23. Fiat , Peugeot
just for info...
figy ilyen alapon ne vegyél jaguárt (új 2,7 dízel), volvot, mazdát, fordot, stb. Ezt a logikát nem értem, a motorral semmi gond nincs. A Focusnál minden tesztben három dolgot szoktak kiemelni: pontos kormányzás, remek futómû, megbízhatóság. Még a tulajok is. Ajánlom bármelyik oldalt.
Figy, szerintem sasold meg pl az ADAC megbízhatósági statisztikákat az elmúlt 2-3 évre visszamenõleg.
Elárulom neked, hogy az elsõ 5 helyen japán autó van, a franciák pedig az utolsó 5 helyen. De a top10-be ha jól emlékszem a ford sem tudott bejutni (a merci 15. helye pedig egyszerûen lol, de ez más téma). Szal a szlogenbõl csak a második szó pont nem igaz...
Mindenesetre ezen nem fogunk összeveszni, akinek pözsó (motoros autó) kell, az vegyen azt.
de az hogy erõtlen, könnyen lefullad, az a motor karakterisztikájából fakad a VW 2,0 PDTDI-je is könnyen lefullad, nagy gázt kell adni, a turbódízeleknél sztem nem ritka
Hugomnak 1.4es Ford Fusion TDCIje van,és jót nem tudok róla mondani. Az egy dolog,hogy szar erõtlen az egész,de még az alapjárat is szar,folyton lefullad. Szerelõk szerint semmi baja.
látom értesz hozzá. Peugeotokban az elektronika rosszalkodik, hogy a motor (fõleg a dízel) gallyra ment volna, még nem hallottam. Nem hiába választja a Mazda, Ford és a Volvo is. Pl. az elõzõ Focus a kategória egyik ha nem a legjobb megbízhatóságú autója volt még a TDCI-vel együtt is.
Tapasztalt tulajoktól, vagy szerelõktõl várok segítséget, melyik dízelét válasszam. A TDDI-t, vagy a TDci-t. Melyek az elõnyei-hátrányai mindkettõnek. Napi 100-150 km használatra (nem városi) kell az autó.