Viszont egyre inkább érdekelnek engem is a dízelautók, fõleg úgy, hogy a menetteljesítményeik már megközelítik a hasonló lökettérfogatú szívóbenzinesekét.
A turbo miatt lelépi már
Na ez jó topik. Alig volt alattam párszor dízelüzemû kocsi, de amikor igen, akkor nagyon tetszett, hogy úgy is húz, hogy nem kell pörgetni (turbósak voltak).
Az, hogy lassan melegszik be, kifejezetten nem tetszik. A hangja kifejezetten nem tetszik. Viszont az, hogy telepakolva is kb úgy megy, mint üresen, ellentétben a benzinesekkel, na az nagyon tetszik. Viszont az, hogy pofátlanul többe kerülnek, mint egy benzines, az megint csak nem tetszik.
Egy kis Renault Kangoo-t használtam régebben, halál nyugisan lehetett vele menni.
Aztán egy Toyota Avensis-hez volt szerencsém (d4d 150LE változat) egy tesztvezetésen. Na az a kocsi egy jófajta autó volt. Indítok..mi ez? Lefulladt a zsírúj dízel? Nézem a mûszerfalat...alapjáraton van...hm, vibrációk, motorhang semmi! Érdekes...kicsit rálépek a gázra, hogy megnézzem, ez igaz-e. Hát nagyon finom mormogást hallani elölrõl. Hümmögök rendesen. Én ahhoz voltam szokva, hogy a dízel csörög-zörög a benzineshez képest. De ebben elég jó volt a zajszigetelés az utastér felé, és a motorjának hangja sem az az Audi dízel.
Elindulunk, hát simán megy. Nagyon is simán, minden kézre esik, kényelmes, pontos. Elsõre olyan, mintha rámöntötték volna. (Amúgy régen vezettem Camry-t, és az is hasonlóan kényelmes, és könnyen vezethetõ volt.) Szépen megyek kb 40-nel, negyedikesben kis kanyarban odalépek, és rendesen elkezdett gyorsulni. Jó, nem akarta kitépni a kormányt a kezembõl, de nagyon kulturáltan, viszont határozottan elkezdett húzni. Szóval amolyan félig-beleszerettem akkor. Aztán több embertõl is hallottam, hogy az Avensis nem épp a megbízhatóság mintaképe. Rádaásul eléggé drága is volt ezzel a jófajta dízelmotorral.
A szívóbenzinesekben még nem csalódtam. Általában tûrhetõen mennek, szép hangjuk van magasabb fordulaton. Viszont egyre inkább érdekelnek engem is a dízelautók, fõleg úgy, hogy a menetteljesítményeik már megközelítik a hasonló lökettérfogatú szívóbenzinesekét.
Van valakinek a chip-tuningos TDI-k (Golfok, Passatok, stb) élettartamával kapcsolatosan infoja?
Olyannyira leegyszerûsítetted a dolgot, hogy ez igy megint nem igaz :)
Pl a D16Z6 motornak 90mm-es lökete van, és mégis leforog 7500-ig :)
A dologból annyi igaz, hogy tartósra nehéz megtervezni hosszú lökettel, mert a gyûrûk igénybevétele nagyobb. Hamarabb elkopnak.
Az S2000 motorja pedig pl 84mm lökethosszú. Ez sem éppen rövid.
Az alacsony sebességnek semmiköze a nyomatékhoz. Max úgy lenne igaz a mondat, hogy "viszonylag alacsony fordulatszámon létrejövõ gyorsuláshoz inkább számít a nyomaték, mert ha nagyobb nyomaték tartozik az alacsony fordulatszámhoz, akkor nagyobb a teljesitmény is.".
szép tudományosan megfogalmaztad :DD de most felejsd el a turbót csak simán egy atmoszférikus motort nézz ha adott mondjuk egy tervezési feladat hogy kell csinálnod egy 2litykós 4hengeres motort adott a szelepszám/szelepméret tehát semmi mást nem tervezhecc mint a löket-furat arányt ;)) mit csinálsz? hosszúlöketû ami kisebb fordulatot érhet el viszont nyomatékos vagy rövidlöketüt ami jobban pörög így több LE jön ki belõle viszont kisebb a teljesítménye!!? és elérünk arra a pontra ahol a szépen felépített elméletek maradnak elméletek és a tapasztalati út marad
szal elérünk oda hogy tök más motort kell építeni ha nem számít a nagy sebesség viszont azt hamar érje el mintha a gyorsulás kárára a nagy végsebesség elérése a cél
ezért mondtam hogy szerintem, viszonylag alacsony sebességen létrejövõ gyorsuláshoz inkább számít a nyomaték és nem a teljesítmény
jójó tom már megint leegyszerûsítettem a dolgot :))
De nem attól hogy dízel, hanem attól, hogy változó geometriás duplaturbó van rajta... majd tedd rá egy benzinesre ugyanezt, és nyilatkozz melyik megy jobban :)
hallod beszarok te milyen okos vagy! mindjá megmondja h nincs ilyen :D:D:D nézz utána jobban és majd rájössz h van 116lovas is... de mind1. beleulnel vezetned, erezned h nem 11 meg 12 masodperc, hidd el sok autot vezettem mar...
A dízel csak azért viszi érzetre jobban a nehezebb kasznit, mert alacsony fordulaton nagyobb a teljesítménye (de ez sem a dízel, hanem a turbó miatt). Egy szívó benziens 90LE, leforgatva, és egy td 90LE közepes fordulatról ugyanugy fogja meghúzni az autódat. Max a td-ben kényelmesebb kiautózni, mert nem kell annyira forgatni.
a picasso kicsit limbóhintósabb ezáltal nem egy kanyarmûvész viszont Sokkal nagyobb a beltere érzetre is és számok alapján is mint a ford 90 ló szerintem bõven elég kis hazánkban és egy málházós autóba úgyis a nyomaték fontos hogy el tudj indúlni és nem az hogy az autópályán villogtasd az elõtted kullogókat
A LE, amit megadnak az autóknál a csúcsteljesítményt jelöli. Viszont attól még a teljesítménye az autónak nem csak a csúcson van.
Magyarán amikor te csak fél fordulaton használod az autódat, akkor is van egy teljesítménye. Benzinesnél ez többé kevésbé lineárisan nõ a fordulatszámmal.
Nem mondhatsz olyat, hogy csak a nyomaték fontos a gyorsuláshoz, mert fordulatszám nélkül semmit nem ér. A nyomaték és a fordulatszám szorzata meg a teljesítmény, vagyis ezesetben az aktuális LE, avagy a pillanatnyi fordulatszámhoz tartozó pillanatnyi teljesítmény. Az autó gyorsulását pedig a pillanatnyi teljesítmény és az áttételbõl adódó vonóerõ, valamint a súly, és egyéb ellenállások határozzák meg.
0-100-ra te ugyanúgy teljesítménybõl gyorsulsz, mint 150 felett. A különbség max annyi, hogy 1-esben amíg mozgásba jön az autó, addig a fordulatszám alsó tartományából kell felpörögjön, ahol nincs nagy teljesítmény. Ezért az 1-esben rollout gyengébb, egy azonos tömegû szívómotornál, mivel a turbós pl már 2-2500-tól jól tölti. Viszont az meg elforgatja neked jól a kerekeket, ezért gyakorlatban egy azonos csúcsteljesítményû turbós még nem fog jobbat menni 100-ra. Viszont amint leforgattad egyesben leszabályzásra, egybõl max teljesítményen gyorsulhatsz végig a szívóval. 150 felett azért kell a LE, mert ott jelentõs légellenállást kell leküzdeni. Olyan, mintha az autód súlya kezdene el növekedni, akár kétszeresére is. Sokkal nagyobb teljesítmény, és persze sokkal több nafta is kell hozzá, hogy onnantól értelmes gyorsulást mutasson fel egy autó. Nem beszélve arról, ha rendes sportkocsiról van szó, akkor a spoilerezés még plusz leszorítóerõt, vagyis súlyt generál nagy sebességen.
Az enyém pl 7200-nál szabályoz. A teljesítménycsúcsa 6000-nél van, a nyomatékcsúcsa pedig 4750-nél. Ez azt jelenti, hogy 4750-nél a legnagyobb a nyomatékom, onnantól már lefelé ível (bár csak picit) a görbe. Viszont hiába ível lefelé a nyomatékgörbe, a teljesítmény egészen 6000-ig folyamatosan tovább nõ, mivel nõ a fordulatszám. És ugye a szorzatban a nyomaték hiába csökken pár százalékot, ha a fordulatszám közben sokkal nagyobb ütemben nõ. Márpedig szívó benzinesben a nyomaték a teljes fordulatszámtartományban minimum 80%-ban kiautózható! Míg pl egy turbódízelnél a csúcsnyomaték van ugye agyonhypeolva, holott azt csak a teljes fordualtszámtartománynak ha a 10%-ában le tudja adni.. (kivéve az újabb, többturbós, vagy változó geometriásokat) A szorzat eredménye (=pillanatnyi gyorsítóteljesítmény) is nõni fog tehát.
1-es, elrajtolok 3500-4000-rõl durván, hogy még ne forgassa el a kerekeket (sacc lehet max 50-60LE tehát amirõl indul). Leforgatom 7200-ig, és váltok kettesbe, ekkor nem esik 5000 alá a fordulat, tehát a nyomatékcsúcs felettrõl tudok továbbgyorsulni. Megtehetném, hogy csak 6000-ig forgatom le, hiszen onnan már úgysem nõ a teljesítmény. De akkor váltás után a fordulatszám lejjebb esne, ahol már kisebb a teljesítmény. Szal ezért kell leforgatni maxig. Nade ez már részletkérdés.
a 90lovas dízel c-max vagy picasso milyen lehet? tudom, hogy nem egy versenygép, de hétköznapi használatra megfelelhet.
köszi
ez Si nem XLi és asszem gyari adat 116 paci vagy kicsit több, es mondom hogy valszleg van 1-2 dolog allitva rajta de nem kell elhinni, én tudom mert vezetem :D
Ha az egy Carina GT volt, esetleg a 4A-GELU motorral, akkor még el is hinném. Ez ugye 1.6, sor4, 20 szelep (hengerenként 5), és VVT. 160-165LE-t tudott, JAPÁNBAN. Mivel belpiacos motor volt, csak ott tudta, és ott is csak top benyával...
Akkor nézzük azt, amit itt is lehetett kapni.
Carina 1.6 XLI, 92-97. 107LE. 0-100= 11.4s. Ez ugye féltankkal, és egy 80 kilós vezetõvel mért gyorsulás a szabvány szerint.
Namost te erre még ráteszel fél tankot, meg még egy embert, akkor benyalhatsz a tojotának, ha egyátalán 12-13 alatt megfutja :) Nem 9.
A menetkész tömege (sofõrrel) ráadásul 1110kg, ami elég kevés, tehát könnyíteni sem nagyon lehet rajta.
igen?? esetleg a quattro miatt, de mondjuk azt se tudom hogy az új a5-nek mennyi a súlya...mert hogy a bmw dízele erõsebb az biztos, akkor valószínüleg könnyebb.
arról beszél, hogy a Honda szívó 2 literese 242 lovat tud, miközben itt a tublaturbós 3 literes 306 lovastól vannak elájulva. :DDD (BMW vicc, szted miért írta? :D)
a mésik meg hogy a BMW nem csak dízelbe, hanem benzinesbe is jó:) 3 literes, dupla turbós, 306 Ló:) Akkor az 5 lityis v10-esük, vagy a vadiúj v8-suk az m3-ba azért ott van a toppon
az egész részecskeszûrõ kérdése... A facelift elõtti 730d-is olyan gyönyörû csíkott húzott elõttem :D VW-enek azért füstölnek, mert felárat kérnek a DPF-ért :)
hát igen nemgyenge :) és legalább a bmw dízelek nem füstölnek annyira mint mondjuk a volkswagen vagy a merga dízelek, azokra rálépsz és húz olyan csíkot hogy ihaj :D
amugy 1 éve volt egy carina gti-m ... celica motor, 2.0-ás 180le... annál jobb kocsi a világon nincs, mindent vertem vele :) tegnap volt halálának elsõ évfordulója :( fiatalon kaptam meg az a baj és nem tudtam még vezetni igazán
amugy a 93-94-95-96-97-98-99es toyoták a legjobb kocsik a földön... egyszerûen istenek :) anno pl 1,3as bengás corollával odavertem gyorsulásra '96os 725tds bmw-t és egy cabrio eclipset is, mind2 haveromé volt. mondjuk mind2 autómata is volt szal.... de ne tudjátok meg az 1,3-as létére hogy ment te jó isten komolyan brutál volt
ok ;) mihez edz faterod ezzel? rallye? pálya? hegyi??? :)
10,4nél sokkal kevesebb, de télleg. beleszorit az ulesbe ez is, nagyon megy mondom lehet apuek csinaltak vele valamit majd megyek este ugyis varosba, lemerem 105ig ok? :) hogy a csalast elharitsuk kicsit, de most 7k-ig pörgetem sztem ugyanannyi lesz
most nezem 520i 9sec alatt van 100on... nalam levõ 1,6os carina is megfutja ezt telitankkal ketszemellyel kb 6ezerig pörgetve (rajöttem h 7nél tilt, aszittem 6nál) futottunk 9,1-et haverral. gáz a bmwnek :D majd gyorsulok egyet kevesebb bengaval meg full kipörgetve sztem 8,8 körül meglesz simán
hát beindításkor nem is hallani hogy V8, de amikor jobban odalépsz neki, duruzsol rendesen :). Nagyon nem tudtam érezni a súlyát, gyorsult rendesen, kanyarodni meg nem nagyon volt részem, csak visszafordulni egyenes utca végén. A lassításnál, meg megforduláskor azért érezni, hogy nem egy Focus :DD
:)) jahh mán levontuk néhányszor a tanulságot hogy nem gazdasági kérdés a dolog ... bár ezzel a drágábban veszem de drágábban is adom el dologgal vannak kétségeim is :DDD nekem 2001es dízel mondeom van piaci értéke 2,2-2,4 ugyanezen kocsi benzines 2litykós 2,1-2,3 misi akkor mejjik is tartja jobban az árát????