Na ez jó topik. Alig volt alattam párszor dízelüzemû kocsi, de amikor igen, akkor nagyon tetszett, hogy úgy is húz, hogy nem kell pörgetni (turbósak voltak).
Az, hogy lassan melegszik be, kifejezetten nem tetszik. A hangja kifejezetten nem tetszik. Viszont az, hogy telepakolva is kb úgy megy, mint üresen, ellentétben a benzinesekkel, na az nagyon tetszik. Viszont az, hogy pofátlanul többe kerülnek, mint egy benzines, az megint csak nem tetszik.
Egy kis Renault Kangoo-t használtam régebben, halál nyugisan lehetett vele menni.
Aztán egy Toyota Avensis-hez volt szerencsém (d4d 150LE változat) egy tesztvezetésen. Na az a kocsi egy jófajta autó volt. Indítok..mi ez? Lefulladt a zsírúj dízel? Nézem a mûszerfalat...alapjáraton van...hm, vibrációk, motorhang semmi!
Érdekes...kicsit rálépek a gázra, hogy megnézzem, ez igaz-e. Hát nagyon finom mormogást hallani elölrõl. Hümmögök rendesen. Én ahhoz voltam szokva, hogy a dízel csörög-zörög a benzineshez képest. De ebben elég jó volt a zajszigetelés az utastér felé, és a motorjának hangja sem az az Audi dízel.
Elindulunk, hát simán megy. Nagyon is simán, minden kézre esik, kényelmes, pontos. Elsõre olyan, mintha rámöntötték volna. (Amúgy régen vezettem Camry-t, és az is hasonlóan kényelmes, és könnyen vezethetõ volt.) Szépen megyek kb 40-nel, negyedikesben kis kanyarban odalépek, és rendesen elkezdett gyorsulni. Jó, nem akarta kitépni a kormányt a kezembõl, de nagyon kulturáltan, viszont határozottan elkezdett húzni. Szóval amolyan félig-beleszerettem akkor. Aztán több embertõl is hallottam, hogy az Avensis nem épp a megbízhatóság mintaképe. Rádaásul eléggé drága is volt ezzel a jófajta dízelmotorral.
A szívóbenzinesekben még nem csalódtam. Általában tûrhetõen mennek, szép hangjuk van magasabb fordulaton. Viszont egyre inkább érdekelnek engem is a dízelautók, fõleg úgy, hogy a menetteljesítményeik már megközelítik a hasonló lökettérfogatú szívóbenzinesekét.
Van valakinek a chip-tuningos TDI-k (Golfok, Passatok, stb) élettartamával kapcsolatosan infoja?