sziasztok! olvastam jópár hszt, és csak jókat derültem.én ebben az évben vettem egy 1.4 hdi peut, 206-ost.elsõ úton megjártam vele horvátországot.4 személy, folyamatos klima, min 130 as tempo(igaz az kb 4-500 km en, folyamatosan)velünk jött egy vw konszern seat, 1.4 benyás, kb ennyi csomaggal klima nélkül. a peu 3,8 litert evett a háztól házig úton, a seat nem ment 6 alá.mindehhez társul az hogy nem volt gond ha elõzni akartam a 110el halado gépeket. ennyit a fogyasztásról, egy kicsit az erõrõl: sok a türhõ paraszt anyuci 1.3as 16 szelepes swiftjével a vácin, és én is vevõ vagyok a nyomulásra.(persze tisztelet a kivételnek)esélyük sincs.3500 fölé nem kell pörgetni onnantol már csak fogy az ereje, de már 1500as fordulaton is ugy huz mint a diszno.nyomatékos, és ez ellen soksok lónak kell lenni hogy kompenzálja.akkor verek meg egy 90 lovas autot amikor akarok, holott ez papiron 68-70 lovas.eddig 5.5 liter fölé nem tudtam menni vele fogyiban sem. hogy sok lesz a szervizdij?meglátjuk, de egyes emberek szerintem itt a forumon ugy reagálnak mintha 100 ilyen autot használtak volna többszázezer km-en keresztül.
Neki a 140km/h padló gáz,de olyan hogy ki kell nyomni a fenéklemezt. Ha ugyan ezzel a tempóval jön egy szakadék és háturól fúj a szél felmegy 170-re Km/h-ra és utána meg kereg, csörög, kattog, zakatol,. Majd vissza megy 140-re.
Itt ez inkább azért érdekes, mert az ember azt gondolná, hogy az elmúlt 10-15 évben annyit változott (fejlõdött?) az autóipar, hogy sokkal kevesebbet fogyasztanak a kocsik. És NEM.
de ha úgy hajtod, mint egy céges Partnert, valszeg több lesz az 13-14 liter :DDD Meg az haszonjármû, megpakolva nagyobb megterhelés, mint a Skorpió, amit biztos jóval kevesebbet használnak :)
Ha beállsz egy tempóra akkor csak a súrlódási (gördülési) és egyébb veszteségeket kell visszatáplálnod a rendszerbe (meg fenntartani a motor fordulatát és a nyomatékot, ott inkább az miatt nagy a benzines fogyasztása), és mivel a 140-et 3000-3200 körül viszi a kicsike, ezért aztán még pörgetni sem kell iszonyat a motort hozzá (1/3 gázzal simán) De ha már a 11L-es fogyasztásnál tartunk, 15 éves V6-os 3000-es automataváltós Skorpió eszik 13-14L, teljesítményre meg kényelemre meg valahogy nagyon nem ugyanaz a kategória :P
Új Peugeot 1,9D 9L-t eszik 140-nél? Hogy a fenébe, elõbb említett kicsikocsimmal én épphogy 1/3 gázzal megyek 140-nél, eszik max 5 litert (bár nyomatéktartaléka kevés, szóval 140-150-re eltart jópár másodpercig)
Persze az élettartam gyártó + típus + készülés helye függõ- A rohadó rönyók pölö a török gyárból gurultak ki, és ugyaninnen jöttek ha jól emlékszem pölö a 160-nál gumibakról leugró motorú verzsönök is A németek is egyre gagyibbakat gyártanak, de bennük még valahogy most is jobban bízon (opel sosem kop el :P tán, de már a német fordok is furibbak, mint a régiek)
2000cm3 alatt a Diesel nem Diesel Nekem 1,8 szívó (persze 2-es Mazda jobban tetszik :)), nem egy gyorsulási szörnyeteg, de 1,5 órás dugóban állással sem eszik 5,5-nél többet, és ha bedöglik a generátos is szépen továbbmegy :P
Hát, könnyen megeshet hogy egy 10-15 éves Mazda 626-osra, vagy egy 10-15 éves Skorpióra kevesebbet kell költeni mint egy zsírúj kocsira, és mellesleg kényelemben is igencsak überelik a mai szar kis koporsószökevényeket
Ez egy Sima Szivó Diesel Peugeot Partner 1900cm3. Nem tudom ez egy nagy dilemma, nehéz eldönteni annyi érv szól az egyik mellet és annyi a másik mellett , hogy a franc se tudja melyiket érdemes megvenni. Én valószinüleg Benzinest fogok venni, szerintem az jobb, de mindenki ugy dönt ahogy akar.
Ezt az 1200 km-t természetesen 100-110 -es tempóra mondtam (2000-2500rpm). 6,5l/100 km.. 80 Literes tankkal. 95LE Hdi-vel. 4000-en persze ez is megeszi a 8-8,5 -et, igaz akkor már 160-al süvít..
(csak mj):Amúgy amiket én írok dieselre, azt szigorúan un. közösnyomócsöves turbódízelekre értem.. nem ilyen régi szarokra.. azokkal nincs tapasztalatom...
Ez sem igaz azért.... Én Diesel autóval dolgozom már pár éve. A Peugeotnak 60 l es a tankja ez a mennyiség jó persze nagy tempónál 140 körül 4000-es fordulattal 620 km-re elég. Szerintem ez nem jó!! Nagyon sok egy 1900 cm3 autónak Diesel Autónak a 9 liter. Fõlleg ugy hogy csak 80 paci. A benzines autónk 10-11 litert fogyaszt 140-150 km/h felett igaz az 100cm3 vel kisebb 1800cm3,és 115 paci hát nem tom. Az a rosz ebbe hogy csak egy kistehert tudok hasonlítani szgk-hoz de csak itt tudok konkrét számokat.A fogyasztás szgk és szgk összehasonlításban persze kedvezõbb a Dieselnek, de szerintem annyi htránya van egy Diesel kocsinak. Nekünk Priviben volt kettõ annyit szoptunk velük hogy elmondani nem tudom, amióta benyás van csak eülók aztán megyek, néha tölteni kell bele egy kis ablakmosó folyadékot, megnézni a szinteket azt kész.
Ez igaz!! De ha figyelmessen olvasod a hsz-emet kiderûl belöle az hogy szerintem is szarok ezek az autók. Tehát tlajdonnképpen egy véleményen vagyunk, De azért azaz 5 év inkább 8-10 év. Persze a márkától is függ ha Opel akor 8,de persze nem a motor és egyéb dolgai miatt, hanem a korosszéria miatt. Na mindegy szerintem a legjobb autó egy fiatal 1800 cm3 feletti benzines jármû, engem nem hoz lázba az a tudat hogy valaki 100km-ert 200ft-tal olcsóban tesz meg. Egy autó legyen gyors pörgös kénelmes és nagy, nekem a többi részlet kérdés. Persze bizonyos határokig azért 2.500cm3 turbós autót azért már nem vennék, de 2000 cm3 jöhet, de mindenképpen Benzines.
Több autószerelõ ismerõsöm van nekik az a véleményük errõl hogy 2000cm3 alatt a Diesel nem Diesel. És ezt a véleményt én is osztom.
"Láttam már francia kocsit 1 évesen jobban rohadt az alja..."
Megmondanád pontosan milyen márka és milyen típus volt? Sérülésmentesen 1 éves korában rohadt?
Éppen ez a pláne benne, hogy még nincsenek 5 évesek, de már annyit (többet?) kell költeni rá mint egy >10 éves kocsira. Megaztán kíváncsi leszek, hogy mennyien érik meg közülük a 10 éves kort ....
Sajna a 3-5 év nem (nagy) túlzás. Láttam már francia kocsit 1 évesen jobban rohadt az alja, mint a >10 éves kocsimnak. Az max 5 évet húz ki, aztán végleg kampec
Nem vitatkozom!! Van benne igazság. De azért 5év kicsit valóban kevésnek tünik. Ráadásul amire válaszoltál, abba a hszbe leirt autók egyike sincs 5-éves. A legöregebb közüllük 3 éves.
Nézegetted már egy dízel fajlagos fogyasztási görbéjét?
A nyomatékmaximum elõtt jóval meredekebben megugrik a fogyasztása, mint egy benzinesnek (de lejjebbrõl is indul ugye).
Konkrétan tehát a nyomatékmaximum körüli 0, max 2 liter különbségtõl kb senki nem dõl ágynak, fõleg ha sportos géprõl van szó, aminél nem a fogyasztás a lényeg.
Ez ugye csak arra vonatkozott mindig, amikor olyan jellegû ökörségek hangzanak el, hogy a dízel akkor se fogyaszt sokat mikor tapossák.
hát mindig mondogattad, hogy de a teljesítménymaximumon hajtva nem is nagyon fogyaszt kevesebbet, meg egyéb akadékoskodások. Tehát konkrétan nem dícsérted meg a dízelt ezen tulajdonsága miatt :)
azért ez a 3-5 év ez túlzás, ha cégesek, akkor lehetséges, de az átlagos igénybevétel mellett azért bírják. 3-5 év alatt olyan 50-100e km lehet a saját tulajdonú átlagos használatú autókban, és azzal még vígan járnak. Inkább km-be ajánlatos megadni nem korban. Sztem mai autóknál úgy 200e km körülre tehetõ
Amik nagyobb használatra készülnek, azokat (kis)teherautóknak hívják.. És most nem a 206van -ra kell gondolni, az utcai bevásárlóautónak készül.. Viszont egy Expertet,Transitot, Vitot vagy Transportert nem lehet túl "ócskára" csinálni, mert azt ugye mégis arra veszi az ember, hogy hajtsa.. Persze ha igaz ez az "elmélet"..
Nos, elõsõnek talán annyit jegyeznék meg, hogy a mai autók a fogyasztói társadalomnak készülnek, szóval 3-5 év a max élettartamuk és szó szerint szétesnek (kuka) Talán ismerik páran azt az urban legend-et, hogy: annakidelyén egy amcsi cég elkezdte gyártani a nylon harisnyákat. Csakhogy olyan jó harisnyákat gyártott, hogy nem mentek tönkre, így a cég ment majdnem tönkre. Ekkor egy remek marketinges kitaláta, hogy csináljanak 40%-al olcsóbb, de totálszar minõségût (ami 1-2 héten belül tönkremegy). Nos, a cég felvirágzott, és azóta sem lehet tartós jó nylon harisnyákat kapni.... (itt a mese vége)
Amiért ez fontos: most ugyanez van az autóknál is. Egy 90-es 2.0 dízel mazdára 200.000 km-el viccesen azt mondják a szerelõk, hogy még bejáratós a kicsike, de ha egy 5 éves Peugeot meglátnak már csóválják a fejüket, hogy vén csont. De lehetett volna a példa egy 90-es 3.0 Skorpió is (benzinesek örömére :P).
Szóval nem látom semmiféle értelmét a mai benzin és dízelcsodák összehasonlításának, ezek nem arra készültek hogy sokáig jók legyenek.
Ez már majdnem egy Sonda Ipsos -os statisztika. Ezzel nem tudok vitázni . Csak azt tudom mondani, hogy a mi Peugeot Experttünk pont olyan, ahogyan te írtad:"beülök azt megyek.". Kicsit szétesõs belül ( a levegõfújó kis kar ketört, meg egyszer beragadt valami a hõmérsékletnél.. ). De ezen kívül annyira jó a motorja, annyira jól lehet bele rakodni, hogy a következõ autónk is ugyanilyen lesz az biztos.
Én meglepõdök! És tudod miért? Azért mert a cégünknél van 10 db hdi 206-os 5 benzines, 10 db hdi partner, 10 szivó Diesel. Meghibásodási és pénz költéségi arány: Az autók 15000km enként járnak a dokinál. Egy benzines 206-osra kb 50000-60000ft ig költ a cég. Benzinbe átlagossan 100000ft/hó/autó. Sima Szivó Diesel(partner) Szerv klts: 100000-160000ft ig Üa: 80000-90000ft HDI-k:(206-Partner): Szerv klts: 140000-180000 ft ig Üa: 90000-95000ft/hó/autó
Az üzemanyag költség nem mérvadó hiszen nem minden autó ugyan annyit megy igy azt ne is nézzétek. De a szerviz költség magáért beszél, az is igaz persze hogy ez a pénz nem csak a motorra van egyéb kopo alkatrészek pl:gömbfelyek, lengõkar stb
Abba is igazad van persze hogy ezek az autók nem a mieink, és kitoljuk a szemét,de a tapaszalatból mondom hogy NÁLUNK a benzines jobban bírja, igaz kevesebb van belõle mint Diesel. Az én autom egy 1900cm3 sima szivó Diesel Partner jó kis gép ,de azért vannak gondok: melegszik, fogyasztja az olajat, ha tartóssan 4000-es fordulat közelében felett van egy idõ után csúnyán csattog rángat. és 150000-ezer kilóméter van benne. Az itthoni benzines autónk jó nem egy kategória 1800cm3 Ford Mondeo Taxi 4-éve és most 12-éves 300000km felett jár jóval: semmi gond nem melegszik nem fogyasztja az olajat nem csattog nem zörög csak egyszerûen megy és nem is rosszul. Nekem ez afontos. Nem az hogy 2000-fttal kevessebbért tankoljak valahogy ez megnyugtató hogy nem azt kell figyelni állandóan hogy van-e benne viz meg olaj meg mitudomén hanem beülök azt megyek.
Majd nézz meg egy benzines 206-os ra menynit kell költeni.. 200e km-nél. Ugyanis az megletõsen sok egy ilyen kis autónak. nem kell meglepõdni, ha egy kiadós szervízre van szüksége. legyen akár diesel akár benzines.
hozzáteszem ha cégesautót mindeki csak hajtja.. senki nem törõdik vele, mert nem az övé. akkor pláne nem kell meglepõdni..
A mi Peugeot HDI-k még egyszer sem hagyott csávában, SÕT 250 000 van benne 5éves, különösebb baja még nem volt (2x elrepedt valami turbócsõ 2x15000 huf.. nudli)De mindig üzembiztos volt...Volt hogy 800kg-al (900 a max) meg volt pakolva + 2 személy Stuttgartig 700-800 Km-en keresztül ment 160 kmh -val 4000-es fordulaton végig!! meg se kottyant neki.
Szerintem egy nagy siker ez a Diesel autoknak. De azért ebbõl nem lehet egybõl kijelenteni azt hogy a Diesel jobb. És a LeMans 24h az egy hosszú távú verseny. És talán a Diesel (sima nem turbós) egyik nagy elõnye az hogy sokáig bírja. De azért sprint versenyeken még nem próbálták ki öket.
Egyébként a cégnél egy Peugeuot 206 Hdi ma adta fel végleg kb 250000-300000 ft körül lesz amire ujra járni fog pedig csak 200000km van benne ami egy Dieselnek sõt egy Benzinesnek is nudli. És ne mondjátok azt hogy á az Peugeot mert 2 hete egy VW Passat 19 pdtdi jár ugyan igy.
Hát akkor én még mindig a benzinesnél maradnék.
Azért idézd majd légyszi, hogy konkrétan hol nem ismertem el, hogy kevesebbet fogyaszt a dízel
A LeMansi verseny csak egy a több tucat autósport közül.Itt tudtak a dieseles autóval egy kis elõnyt szerezni.Gratula nekik.
De nincs több hasonló autósport ha jól tudom.Ha tévednék akkor azt hallgatom. Mi van a dakaron az olajteknõ Touareggel? Mi van a rally vbvel? Mi van a Forma autókkal?
Igen, és épp errõl beszéltünk korábban, a fogyasztás a dízel elõnye, tehát jobb volt. Vagy a fogyi nem tartozik a versenyhez? :)
u.i.: Korábban nem nagyon ismerted be automatikusan, hogy kevesebbet fogyaszt, mostmár egyértelmûen bevallottad. Haladunk-haladunk :DDD 2010-re elismered, hogy gyorsabb is :DD
Véleményt formálni? Neked nincs véleményed. Neked meggyõzõdésed és téveszméid vannak, és ezeket erõlteted minden áron, nem számít hányszor puffansz a falnak.
Legutóbbi produkciód: LeMans, nyert egy dízel, erre te oldalakon át magyarázod, hogy miért nyerhetett az a moslék. Kit érdekel? Nyert. Ha kevesebbet fogyaszott akkor azért, ha kevesebbet fékezett akkor azért, ha jobban kanyarodott akkor azért. A dobogón semmi nem számít. Az elsõ 3 autóból 2 dízel. A topik témája szerint 2VS1.
Természetesen nem az ellen van kifogásom, hogy kielemezzük a gyõzelem okát, de nálad ez nem elemzésként, hanem magyarázkodásként jelentkezik.
Látod ez a különbség :) Én tudok véleményt formálni csatlósok, és kontrások nélkül is. És így nem is kell minden második hsz-emet LOL-al kezdenem, csak hogy valami tartalma legyen :)
"BMW was the first manufacturer to win an international race with a diesel powered car in 1998. Briton Steve Soper won the Nurburgring 24 Hours race at the wheel of a 320d"
Borg: Tehát akkor tulajdonképpen megint a benzines volt a jobb ugye?
Amúgy a BMW -nek is van valami d3 -as gépe DTM-ben(?) ha jól tudom..
Most nézem, azért nagyjából kalkulálható a fogyasztásuk :)
Dízel: 380*13.6km = 5168km. 27 boxkiállással. Feltételezve, hogy tele tankkal indult, és minden boxkiállásnál azt is kapott, az 28 tank * 90 liter = 2520 liter. 48.8L/100km
Benzin: 376*13.6km = 5113km. 32 boxkiállással. Feltételezve, hogy tele tankkal induilt, és minden boxkiállásnál azt is kapott, az 33 tank * 90 liter = 2970 liter. 58.08L/100km
Durván 16%-os fogyasztáskülönbség. :) (még ha a literek nem stimmelnek, az arányok kb akkor is)
Egyébként a legtöbb hozzáértõ sokkal fölényesebb eredményt várt, fõleg, hogy eddig az audi az R8-al (benzin) is elég rendesen verte a mezõnyt, és AHHOZ képest nem hozott túl nagy eredményt a dízel.
Erre nem fogadnék a helyedben. Bár a versenysportban ki tudja.
Az EU már most olyan környezetvédelmi lépéseket sürget 2010-re, ami hibrideken kívül megint csak a benzineseket helyezi majd elõnybe, szimplán azért, mert a dízellel nem lehet egy bizonyos mértéknél tisztább üzemet elérni.
Már most is sokan megkérdõjelezték, hogy a nagyobb japán gyártók miért kis benzinmotort tesznek az elektromotor mellé a hibridben, amikor a dízel jóval kevesebbet fogyaszt. A válasz egyszerû volt: Mert a benzines még így is környezetkímélõbb tud lenni, hát még a potenciál, ami a jövõ szabályozásait illeti.
Szal hiába ca. 20 éve a benzineseknél, most meg az utóbbi 10 évben a dízeleknél is a lóerõ hajhászás volt a divat, addig ez a kocka nagyot fog fordulni a következõ 10 évben. Kérdés, hogy ebbõl mennyi szabályozást visznek be a versenysportokba is.
Azért 10 éve senki nem gondolta volna, hogy egy diesel fogja nyerni a Le Mans-i versenyt.. Ez mellett a benzines technologia is fejlõdik. tehát ha ez a tendencia marad, nem kizárt, hogy 10 év mulva az lesz csoda, ha lesz benzines az elsõ 10-ben...
magam ellen: Az más,hogy ez egy megbízhatósági autóverseny. F1-ben pl.(ahol csak "pár" kört mennek) még most is nehezen képzelhetnénk el egy dieselt. de 10 év mulva akár ez is elõfordulhat..
Tudom, neked csak ennyi, de van, aki szeret gondolkodni is a dolgokon.
Hogy kicsit belemenjünk.
A benzines és a dízel között a nyomatékcsúcson számítva van 3.7% gyorsítási erõkülönbség MÉG MINDIG a benzines javára. A dízel javára pedig 0.5% súlykülönbség. Ugyebár úgy, hogy a dízel 500 köbcentivel nagyobb, és duplaturbó vs szívóbenzines.
Gondolom a fogyasztási adataikat úgysem teszik közzé, pedig ebbõl egyértelmû, hogy azért nyert, mert jóval kevesebbet fogyasztott a dízel, és így jóval kevesebbszer kényszerült kiállni a boxba.
Szal eddig semmi meglepõ nem volt a dologban.
Ami igazán nagy eredmény ebben a LeMans-i gyõzelemben, hogy MEGBIZHATÓ V12-es duplaturbós dízelt építettek. Tehát olyat, ami kibírta ugyanazt, amit a kb azonos teljesítményû szívó benzines. Na ez volt a mûvészet. És ez az, amit szvsz az utcai TDI autóknál nemhogy most, de a közeljövõben sem fogunk látni, szimplán a költségvonzata miatt.