Tudom, neked csak ennyi, de van, aki szeret gondolkodni is a dolgokon.
Hogy kicsit belemenjünk.
A benzines és a dízel között a nyomatékcsúcson számítva van 3.7% gyorsítási erõkülönbség MÉG MINDIG a benzines javára.
A dízel javára pedig 0.5% súlykülönbség.
Ugyebár úgy, hogy a dízel 500 köbcentivel nagyobb, és duplaturbó vs szívóbenzines.
Gondolom a fogyasztási adataikat úgysem teszik közzé, pedig ebbõl egyértelmû, hogy azért nyert, mert jóval kevesebbet fogyasztott a dízel, és így jóval kevesebbszer kényszerült kiállni a boxba.
Szal eddig semmi meglepõ nem volt a dologban.
Ami igazán nagy eredmény ebben a LeMans-i gyõzelemben, hogy MEGBIZHATÓ V12-es duplaturbós dízelt építettek. Tehát olyat, ami kibírta ugyanazt, amit a kb azonos teljesítményû szívó benzines. Na ez volt a mûvészet.
És ez az, amit szvsz az utcai TDI autóknál nemhogy most, de a közeljövõben sem fogunk látni, szimplán a költségvonzata miatt.