Megnéztem újra, mert gyanús volt, hogy rosszul emlékeztem. Nincs egészen 800 rpm a két érték között, ráadásul feljebb is van. Szóval ez egy Mazda5, 2 literes turbodiesel, ami 1800 és 2500 rpm között húz csudajól. Felette-alatta meg nem.
Tegnap olvastam egy tesztet vmi dieselről. Írták, hogy húdemilyencsodajólhúz 1400-tól egészen 2100 rpm-ig. Képzelem hány fokozat van a sebességváltójában. Lehet, hogy még felező is van benne, hogy el tudjon indulni. ;-)
én szeretnélek téged Nobel-díjra felterjeszteni...
Akkor hozd fel mellé a VW új 1.4 TSI-jét is, ami meg már 1250-es fordulaton 250Nm-t ad. Már ha ebben a fizikai tévedésben akarunk tovább élni, hogy csak a nyomaték viszi elõre az autót.
Nem muszály a Honda jó motorját felhozni de akkor a dízelekbõl is a turbó nélküli változatokat nézzük meg. Úgy szennyezik a dízelek a környezetet,hogy rossz nézni.
Most komolyan, szerinted mondjuk anyukád mivel közlekedne szívesebben? Dízel passattal, vagy az integrával? Az emberek 90%-a A-ból B-be szeretne eljutni és nem sztrítrészingelni.. Amugysem értem h miért az integra reprezentálja nálad a benzines autót, és miért nem mondjuk egy 1.6os opel, ami átlagautó.. Dieselbõl is vannak ugyan ilyen exrtém példák.. Pl lehet más lenne a véleményed ha egy V8as TDI A8assal tettél volna meg ugyanennyi km-t mint a passattal.. Az 1800as fordulaton mér legpakolja mind a 650Nm-t. Az pedig nem kevés..
Meg azért nem értelek, mert mondtad hogy volt egy céges Passatod, és a hosszabb utakon jártál volna inkább Integrával, fõleg ha neked kellett volna fizetni az üzemanyagért? :) Most õszintén
már többször mondtam, hogy sportra benzin, elismertem akkor minek hajtod ezt a témát? lépj már tovább, miért ne lehetne most az A-ból B-be jutás szempontjait is figyelembe venni??
nem bírsz elvonatkoztatni a sporttól meg egyéb ilyesmiktõl... Ennyi erõvel ecsetelhetném csak azt az esetet, hogy leterhelt mikrobuszban miért jó a dízel :DDDD
direkt értelmezel félre? nem a megbízhatóság miatt írtam, hanem írták, hogy ,,ha pörgeted 4800-ig...". Erre írtam, hogy hülyeség lenne elforgatni odáig, mert a nyomaték alul jelentkezik. Nem úgy értettem, hogy a benzines azért krepál be, mert forgatják...
A céges Vivárom (1.9 dti) full nem veszi az 1-est csak ha kettõbõl tolom neki. 150ezer km után szerintem nem kéne... Kiváncsi vagyok mennyi lenne a javítása
A dízelben meg majd meghal neked a turbó, meg a kuplung, meg mindenféle egyéb dolog a hajtásláncban. Ugyanis az alacsony fordulaton ébredõ nagy nyomatékra a legnehezebb mechanikailag méretezni. Az egász sebváltót és kupplungot sokkal kevesebb kár éri, ha magas fordulaton kell átadják ugyanazt a nyomatékot. Szóval efféle dolgokat hozzánemértésbõl kifolyólag a dízelrõl is össze lehet hordani.
csak azt nem értem, hogy ha elhangzik valahol az "autó" szó, akkor az emberek 99%-ból a: Tunning, kársztájling, ráccing, turbó, EVo, fásztendfjúriusz, pörgetni, versenyezni, drággráccingolni, neoncsövet alá, és hasonló f@szságok törnek elõ...ez a topik sem kivétel. tényleg ennyire elvesztették valódi értelmüket mára az autók? nagy kár...
de ugyanmindegy, sokat utazóknak számít a fogyasztás, akiknek rövid távra kell, meg csak játékszernek, annak ahangja számít, meg a pörgetés. Mellesleg eladásnál is térül a dízel árának nagy része
Nezd meg az Ingegrakat, VTI civiceket. Amit ésszel hajatnak (hidegen nem!) es karbantartanak, azoknak semmi bajuk. Pedig imadnak porogni. Ezeket a motorokat nem veletlenul engedik 8-9000ig forogni. Nyilvan azert all rendelkezesre ez a tartomany, hogy hasznald. Igy vannak tervezve. Meg amugy is HONDA-rol beszelunk. ;) Persze mas benzines autok nem biztos, hogy ilyen jol birjak a folyamatos tiltas kozeli terhelest.
Es ezt most termeszetesen ugy ertem, ha egy ugyanugy a max. teljesitmeny kozeleben hajtott DIZEL-lel hasonlitod ossze. (Nyilvan azt max. kb. 4800-ig huzatod ki, de annak az a vége..) Na igy, osszessegeben szerintem sokkal jobban birja egy HONDA (vagy mas benzines) a strapat, mint egy turbodizel.
(Azt en sem vitatom, hogy ha veszunk ket ugyanolyan tipusu autot, akkor annak a motornak nagyobb a maximalisan elerheto eletkora, amelyik kevesbe volt terhelve (((hajtva es forgatva))).
A diesel kerreg, hangos, később fűt, sokkal drágább megvenni, és többe kerül hozzá az alkatrész. Cserébe egy kicsivel kevesebbet fogyaszt egy általában kicsit olcsóbb üzemanyagból. A benzines sportosabb hangú, jobban húz, hamarabb bemelegszik, olcsóbb megvenni, olcsóbb hozzá az alkatrész, viszont kicsit többet fogyaszt egy általában kicsit drágább üzemanyagból. Hosszabb távon talán a diesel éri meg jobban, de marginális a különbség, kivéve, ha csempész forrásból tankolsz, vagy lopod a gázolajat a kamionból. Ki ki döntse el, mi a fontosabb. Ha más fizetné a kocsim árát, de nekem kellene tankolnom, akkor dieselt vennék. Mivel nekem kell megvennem is, így benzinest veszek.
Azt ne mond nekem h ha veszel egy zsír új verdát (tegyük fel pont egy civicet), akkor az rendkívül jó állapotban lesz miután te 5 évig 7-8 ezerig pörgetted rendszeresen..
Az a baj, hogy még nem vezettél jó benzinest. Különben nem mondanál ilyet, hogy "szétesik". A sportosság érzetét pont az támasztja alá a legjobban, ha pörög hozzá a motor rendesen.
Attól füg hol, és milyen célra. Amerikában még mindig nem nyerõ a dízel, mert a teherautókat azonosítják vele. Ott még csak most küzendek azért, hogy egyátalán piaca legyen a dízelnek. Ausztriában meg már az autók több mint fele dízel volt 1-2 éve, most meg megint kezd hódítani a benzines, mert nem látják a különbséget, ráadásul az eddigi dízelek miatt elég nagy kakiban vannak a modern nyugateurópai államok, a finompor szennyezés miatt.
Másrészt: Ha a benzinesen annyit fejlesztettek volna az utóbbi 5 évben, mint a dízeleken, akkor még nagyobb lenne a különbség a benzines javára. A kompresszoros meg turbós "olcsó" benziensek még csak most kezdenek jönni, nem beszélve az elektromágneses szelepvezérlésrõl. Sõt, sok gyártó még a VTEC szintjére sem jutott el benzines fronton az alatt a 18 év alatt, amióta a Hondának van...
Azt az egyet nem értem, h a pörgetésnek mi köze van a sportossághoz.. Nem attól vezet valaki sportosan h kihajtja szerencsétlen autó lelkét. Szvsz én sokkal szívesebben randalírozom egy dízellel, lehet h nem 10 hanem 13 sec alatt van százon, viszont sokkal jobb a feeling.. Nem érzem úgy h mindjárt szétesik a motor( értem ezalatt h nem kell folyton a redline körül forgatni h menjen), még ha hajtom se eszik sokat (annyira), viszont padlógáz esetén jól hátbarúg, és húz mint a disznó (ezt pedig csak olyan benzines tudja, ami sokkal drágább..). Diesel!!
a sportban jobb, de mivan a többi helyzettel? nem a sportautó van többségben
Már bocsi, de a topik semmiféle "kérdéssel" nem indult. Nézz csak fel a topik tetejére, látsz ott te olyat, hogy "benzin vs dízel, de csak olyan felhasználási módra amiben a dízel jobb" ? :D
na álljon már meg a menet. A topic nem igazán az élvezet kérdésével indult, hanem a használhatóság szempontjával. Erre most mindenki jött a mindenféle sportgép hangjával, meg a 7500-at forgó Honda motorokkal stb. stb. Most ne játékszerként gondoljunk már az autókra, hanem használati tárgyként. Ha utazol számít a fogyasztás, kényelem, mert ki az aki amikor nem szórakozik, hanem többszáz km-t autózik, akkor minden lámpánál gyorsulgat, meg 6000-es fordulattal közlekedik, és a motor hangos szép üvöltését szeretné hallani? Szerintem mindenki egyetért abban, hogy tuning, meg egyéb élményautókba benzinmotor illik. Senki nem beszélt dízelsportautókról. Meg nem is errõl szólt a topic Hanem pl. valaki vesz 4 milláért egy új, vagy 1 millióért használtautót, akkor nem a hangja meg az élvezet miatt veszi, nem ez a fõ szempont.
de kevesebbet zabál azért... Meg nem értem, mi az hogy szart se ér? A hangján kívül mi a hátránya? És én nem sportolni akarok, utazni. Miért nem lehet megérteni, attól hogy te más stílust szeretsz, még nem szar a dízel...
Nem mondtam hogy keveset fogyaszt.. Mért a dízelt nincs miért?? Amúgy is baromság ezen vitázni, sõt a topik is értelmetlen, mert egyiket sem véletlenül gyártják, és valaki már mondta hogy aki a benzinest szereti annak meg tök mindegy mert úgy sem fog venni dízelt.. Nekem végülis teljesen mindegy, ha összejön és kamionozni fogok, akkor dízel autót veszek merthát akkor lesz honnan szerezni bele, ha meg nem akkor veszek egy 200sx-et... :D
a mercedes új V8-as dízele az állat :) 306 ló, 750 Nm !! Na az úgy húzhat, nem cserélném vinnyogó benzinesre, az tuti :)) Egyszerûen hatalmas erõ van benne :)
jól van már, mit matekozol? :DD Aki dízelt nem szereti, úgyse veszi. :DD Pl. a dízelnél ott van az alacsony fordulaton nagy nyomaték, hosszabb kényelmes utazáskor nem szeretek váltani, kész :)) Ha élményautózni akarok, akkor ott a benzin. De ha már az átlaghasználónál tartunk, kevés embernek adatik meg csak úgy szórakozni az autójával, ilyen benzinárak mellett, fõleg annak tudatában, hogy épp a gazdaságosságot vitattuk :-)
És azt dízelbe nem lehet megcsinálni?? :P Egyébként a diesel motoroknak általába kurva nagy nyomatékuk van.. És ez jó.. Persze nem azt mondom hogy nem lehet csinálni nagy newtonos benzinest..
Nemtom milyen a disznó orrú passat, de nekem a cégews 2003-as TDI (130LE) volt, 90e kmt raktam bele 1.5 év alatt, és bizony jópárszor volt szervízben. Ráadásul akik v8-as range-n másszák a terepet, valszeg õk sem értenek egyet a feltevéseddel :) Anno én is szereztem ukrán benzint, de még a tipom sem ment vele jól, szal egy komolyabb autóba semmi pénzért nem raknék kétes eredetû dzsunka üzemanyagot.
És ha kamionozol és tudsz magadnak ingyen szerezni naftát a házi gépedbe?? Szervíz kapcsán csak annyit hogy most nem rég adtuk el a dízel disznó orrú passat-unkat ami kb 3-4 évig volt meg asszem(lehet több), és egyszer sem volt szervízbe... Száguldozáshoz benzines kell.. Terephez dízel.. És csak úgy simán is inkább dízel..
Az átlag user 100.000km-t kb 4-5 év alatt tesz bele az autójába (évi 20-25k km), de méginkább több. Ennél max céges körülmények között kerül bele több.
Számoljunk csak, egy dízel kerül kb fél millával többbe, tehát akkor kell nekünk 5x teszemfel 4 év arra, hogy visszahozza a dízel az árát. Hol is lesz az autód 20 évesen? De még csak nem is 20 évesen, legyen 10. Már rég nem nálad vna, hanem egy jókis amortizált értéken eladtad. Magyarul szépen bebuktad az egész különbözetet.
De vegyünk életszû példát. Legyen nálad az autó 100.000km-ig, 4 éves koráig. Benzines: Megveszed tfh 3 milláért, és 100-on fogyaszt vegyesben 7.5-öt a 275ft-os benzinbõl. Az 2.06MFt benzinköltség a 4 év + 100ekm alatt. 3+2.06=5.06MFt Dízel: Megveszed tfh 3.5 milláért, 100on fogyaszt 6 litert a 268Ft-os dízelbõl. 1.6M dízel költség. 3.5+1.6=5.1MFt. Hol is vagy elõbbre? Sehol. Sõt, a szervízelési költsége a dízelnek még többet fog elvinni, mint egy benzinesnél. Mondjuk ez szvsz csak 6 éves kor felett. Szal szumma szummárum a dízel autót kell hajtsad jó 5-6 évig ahhoz, hogy visszahozza azt az árkülönbözetet. Ami nem sok, de épp elég ahhoz, hogy magáncélra az anyagi elõnyét eltörölje a dízelnek.
És akkor még az egész feeling* meg környzetetszennyezési témákat nem is vettük bele a számításokba. *: Még akkor is benzinest vennék, ha a dízel már 1-2 év alatt visszahozná az árát, sõt.
nem érted. Ha pl. egyik autó 10 litert eszik 100 km-en, míg a másik 8-at, akkor ez 250 Ft-os ár mellett azt jelenti, hogyaz elsõnek 500 Ft-tal többe kerül 100km. Míg 300 Ft-os árnál ez 600 Ft. Tehát 20%-kal nõtt a különbség. 100.000 km-re vetítve ez 100 ezer Ft! És csak 2 literes fogyasztáskülönbségnél