Az átlag user 100.000km-t kb 4-5 év alatt tesz bele az autójába (évi 20-25k km), de méginkább több. Ennél max céges körülmények között kerül bele több.
Számoljunk csak, egy dízel kerül kb fél millával többbe, tehát akkor kell nekünk 5x teszemfel 4 év arra, hogy visszahozza a dízel az árát. Hol is lesz az autód 20 évesen? De még csak nem is 20 évesen, legyen 10. Már rég nem nálad vna, hanem egy jókis amortizált értéken eladtad. Magyarul szépen bebuktad az egész különbözetet.
De vegyünk életszû példát.
Legyen nálad az autó 100.000km-ig, 4 éves koráig.
Benzines: Megveszed tfh 3 milláért, és 100-on fogyaszt vegyesben 7.5-öt a 275ft-os benzinbõl. Az 2.06MFt benzinköltség a 4 év + 100ekm alatt. 3+2.06=5.06MFt
Hol is vagy elõbbre? Sehol. Sõt, a szervízelési költsége a dízelnek még többet fog elvinni, mint egy benzinesnél. Mondjuk ez szvsz csak 6 éves kor felett.
Szal szumma szummárum a dízel autót kell hajtsad jó 5-6 évig ahhoz, hogy visszahozza azt az árkülönbözetet. Ami nem sok, de épp elég ahhoz, hogy magáncélra az anyagi elõnyét eltörölje a dízelnek.
És akkor még az egész feeling* meg környzetetszennyezési témákat nem is vettük bele a számításokba.
*: Még akkor is benzinest vennék, ha a dízel már 1-2 év alatt visszahozná az árát, sõt.