15.00 magasságában indul majd a Tabánból, elõtte-utána banzáj.
Útvonal: Tabán - Erzsébet híd - Váci utca - Irányi utca - Ferenciek tere - Erzsébet híd - Attila út - Alagút - Lánchíd - Kossuth tér - Alkotmány utca - Bajcsy Zs. út - Andrássy út - Városliget Hossza 12 km, idõtartama 2 és fél óra, 17 óra 30 perckor a szokásos, több tízezres bringaemeléssel zárul a Városligetben.
Szeptember 22-én, hétfõn az Európai Autómentes Napon újból critical mass. Bár nem a megszokott értelemben, bõvebben: Tudnivalók
Ma /mostanság/ pedig élõlánc van a Lánchíd és a Batthyány tér közötti "sárgacsíkos" bringagyalogúton. Mentem volna, ha nem ma kapom a riadóhíradót. Most már nem tudok visszavonatozni bicajjal megsatöbbi.
helotok most én is voltam critical mass-en (Mórról) és több bicon is láttam ilyen CM-es matricát. Ilyet hol tudok én is beszerezni?
Nyilván vannak olyan munkák / munkahelyek, ahova kivitelezhetetlen biciklivel menni, de bõven van olyan is ahova simán lehet (irodai melók pl)
Az a baj hogy Budapesten az meg van lõve aki kicsit messzebb lakik a munkahelyétõl és nem tudja kihasználni valamelyik fõbb bicikliutat pedig biciklivel szeretne bejárni. Ha nem is annyira komolyan mint Amsterdamban, de jó lenne ha itthon is jobban kiépítenék a bicikliút-hálót.
Ja a BKV nálam azért nem jöhet szóba mert több mûszakban dolgozom és az estiben necces, hogy elérem-e az uccsó buszt hazafelé. Amúgy is horror idõ idõbe telik. Teszteltem.
Sok ember számára nem fér bele de sok ember számára beleférne. Nilyván nem az a cél, hogy mindenki bringára szálljon, én sem várom el anyámtól pl. 20km-re dolgozom az otthonomtól Bp-n és még is úgy döntöttem, hogy ha tehetem bringával járok be. Ez nekem is sokáig kivitelezhetetlennek tûnt, hozzáteszem a közvetlen környezetembõl többeknek most is annak tûnik :) Nekem mondjuk munkahelyi körülményeim megengedik ezt. Én pl agyfaszt kaptam/kapok mindennap a dugóban állástól. És ha néha bicajjal hosszabb is az út de legalább élvezem. Én pl. azt nem értem, hogy egyesek a sarki boltba is a 3 tonnás SUV izéikkel járnak.
na most tegyük fel, hogy bemész dolgozni biciklivel. Egyszer csak a fõnököd azt mondja, hogy itt ez az aktakupac, vidd haza és tanulmányozd át. Na azt megnézném, amikor valaki biciklivel végigvergõdik a városon 2x20kg irattal egyensúlyozva :) Egyszerûen sok ember munkájába nem fér bele, hogy ne autóval menjen. Kivitelezhetetlen. Amúgy manapság sok munkahelyen meg is követelki a kocsit, mivel nélküle a munkák jókora része elvégezhetetlen lenne. Apám az önkormányzatnál dolgozik, sokszor kell össze-vissza mászkálnia a városban, sõt azon kívül is. Ez biciklivel megoldhatatlan. Egy fiatal számára is, nemhogy egy 55 évesnek.
Télen is ugyanúgy hazatekrek edzésrõl, mint nyáron. Egyformán leizzad az ember. Télen a kabát alatt és spaka miatt. Egydül az arcbõrõn és az ujjaimon érzem a hideget. Pedig egy sima farmer poló, felette rövidujjú ing és egy mezei kabát van rajtam..
és mi a helyzet a szar idõvel? nem csak télen, hanem az alapos zuhék és saras idõ alkalmával? akkor nem sokra mész biciklivel :)
Ismerõsöm Újpestrõl jár be dolgozni a moszkvához bringával... Kevesebb mint 1 óra alatt ér be (ugyan annyi idõ alatt mint BKV-val), van zuhanyzójuk a munkahelyen szal beérkezés után letusol, ha pedig elegánsan kell megjelennie akkor bent átöltözik.
Akkor meg minek robogó, ha négyütemû? Majdnem autó szennyezést csinál az is és akkor a mérte is már szinte kisautó kategória. Az utcán kell hagyni. A brigát fogom és felviszem akár a 10. emeletre is.
Az a baj, hogy tízbõl nyolc autós egyedül ül egy ötszemélyes autóban. Ha minden második autós a munkatársával járna be... Vagy nem kell 3 megálló miatt kocsizni... Oda lehet menni gyalog, vagy biciklivel.
De: a kerékpár egyszerûen nem való hosszabb városi utakra, mert lassú, izzasztó, veszélyes, és van jobb alternatíta is: robogó, bkv.
nagyon el vagy tévedve barátom. a bringa a város közlekedésének tehermentesítésére lenne egy tökéletes megoldás. ezzel járni munkába olcsóbb és egészségesebb mint bkv-val vagy autóval. természetesen nem az autó helyettesítõje, de az maradjon meg az utazásokhoz, az autópályára.
ja, és a prágai metró is csak 1 pontban találkozik. Sõt olyan pontja nincs is, ahol mindhárom metró összefutna. Szóval van egy csomópont, ahol két vonal metszi egymást, és van egy harmadik vonal, ami metszi mindkét másik vonalat 1-1 pontban.
Igaz, rosszul írtam, csak 3 van. A B C. Viszont, ha úgy vesszik Monak csak 2, mert a MILFAV inkább nevezhetõ kéregvasútnak, mint metrónak, ráadásul a hossza is elég rövid.
Vannak ennyiért bringák? Ekkora szakértõ vagy? Gondolom azért ez nem tipikus. Ebbõl két dolog jön le.
1. Vesd össze az arány azzal, hogy kiülsz egy forgalmas út mellé és lesed a sum. mennyiséghez képest a BMW, Audik és Mecrik arányt. Van rá esély, hogy a drága bringáé rosszabb lesz.
2. Ebbõl atz következik, hogy annak ellenére hogy valaki pénzes azért szeret környezettudatosan élni és jár bringán is, de olyanon ami neki kell. Egyesek meg autó helyett bringát vesznek. Ez neked csípi a szemed? Add el a verdád és vegyél bringát...
Én csak hármat láttam tavaly, de rohadt jól lefedik a várost és nem egy ponban találkozik a három, hanem mindegyik mindegyikkel, de max. 2 db egyszerra. A villamos HÁLÓZATA meg egyszerûen fantasztikus! Bp.-n is volt ilyen csak a sok marha felszámolta.
Nekem az tûnt fel, hogy valszeg igen nagy a jólét ebben az országban. Csak úgy kapokodtam a fejem, gyakorlatilag 5mp-enként volt szerencsém olyan kerékpárokat látni, amelyek ALSÓ HANGON fél milló ft-ba kerülhettek, de persze rengeteg volt a simán 1millás bringa.
Sejtelmem nincs honnan van embereknek ennyi pénzük a saját/csemetéjük kerékpárjára...
" hogy BP lenyomja Prágát,"
Ezen röhögnöm kell. A két város teljesn más dimenzió. Ott nem egy szaros metróval szenvednek, hanem a meglevõket hosszabítják szépen és korszerûsítik. 5 napot voltam kint, de utána szar volt hazajönni. Bp. hozzáképest egy lapukkant cigányputri.
voltam Párizsban is és ottsincs helye a bicikliknek.... motor van bõven meg kocsi de bicikli nincs :) Amszterdam más tészta ott nincsen hely a kocsiknak a közlekedéshez sok helyen ezé ótt a sok canga. Azmeg hogy meghaljak kevébé esélyes minthogy egy madár biciglis véletlen elcsapjak mert rohadtul zavaró a forgalomban és mint tudjuk a biciklis ojan széles mint amien magas....
Ezt viszont aláírom. Ugyanannyi paraszt van a biciklisek közt is. Alapvetõ morál hiányzik. Csak Magyarországon van, hogy a motorosok, biciklisek, autósok egyszerûen kûzdenek egymással: ki tudja jobban megszivatni a másikat. Ettõl meg sok közlekedõbõl kijön a baromállat.
4-es metro presztizskérdése volt a városnak. Demszkáj ezzel akarta bizonyítani, hogy BP lenyomja Prágát, és hogy az eltelt 16 év alatt nem csak a fizetését vette fel, hanem csinált is valamit, de sajnos rohadtul nem jött össze.
teljesen igazad van, hogy sok helyzetben tökéletes. Pl: kirándulni, Iskolába járni, elugrani nagymamához :)
amúgy sajnos én nem bringázok sokat (ha nem suliban vagyok akkor melózok, ha hazaérek nincs már erõm bringázni), van is rajtam kis súlyfelesleg :( ezen szeretnék a jövõben változtatni...
Sok helyzetben meg az. Amint eljön a jó idõ elég sok bringással futok össze. Este meg a ritkán járó tömegközlekedés miatt is jó. Mire jön jármû már 4-5 kilómétert is letekertél vagy már otthon vagy.
Én sem általánosan írtam. Az egyensúlyon van a lényeg. Erre mit csinál a városvezetés. Szar 4-es metróra költ és nem értelmes dolgokra.
semmi kétség, mi is nyeljük a szmogot. És légyszíves vegyél egy kicsit vissza, én nem szapultam a bringásokat, csak arra válaszoltam, hogy azt írtad, a biciklis közlekedés pesten jobb lenne. erre írtam, hogy sok helyzetben kivitlezhetetlen!!
Az utóbbi két hozzászóló tipikusan a két autós díszfasz aki más közlekedési formát el sem tud képzelni. Én egyáltalán nem vagyok bringa fan, csak látom az elõnyeit amikor pesten kell közlekednem vele. Mellesleg ti az autûban szerintetek nem nyelitek a szmogot? DE!
Igen, 1000000-szer olvasott érv. De azt hiszitek, hogy mindenki ilyen??????
Ha pesten te 120-szal szlalomozol akkor remélem rövid úton megdöglesz. A bringa meg igein hasznos tudod kb. 20-ad annyiba kerül, mint egy autó. Akinek erre nem telik ezzel kell járnia. Pl. és ezzel kell, hogy hazatekerjek edzés után pestrõl, mert a nagy büdös semmi jár ki vidékre este 10-11 után...
"el kéne ismerni, hogya bicikli mint közlekedési ezköz totál értelmetlen"
Jártál már Párízsban, Amszerdam-ban és egyéb kulturált nyugati városban. Elég sokan tekrnek...
eéöttem szóló+ ne röhögtess ki mikor sok helyen 120-el szlalomozok hol tekersz te annyival.... max dugóban segithet a canga ottmeg nyelhetet a szmogot akkor inkább robogó bicigliut meg persze az nem a semmiböl terem .. elveszi a helyet a kocsik elöl meg jo sok lové amit értelmesebb célokra lehetne költeni.. fel kéne ismerni, hogya bicikli mint közlekedési ezköz totál értelmetlen és elavult maradjon hobbi célra mert jó meg egészséges de ennyi kb annyi a közlekedési haszna mint egy szörfdeszkának.
csak tudod van aki mondjuk dolgozni megy és nem kis cuccot kell cipelnie magával és mondjuk öltönyben kell megjelenni. Na ilyenkor nem tökmindegy, hogy bringa vagy kocsi!
Esetleg elgondolkoztál azon, hogy bringával nem ragadtál volna bent? Igen, van amikor nem jó a bringa. De rövid-közép távon sebességben nem nagyon tud versenyezni Bp-n semmi a bringával, ha lenne bringaút mindenhol. 4-5 km-es táv bringával kényelmesen max. 15 perc.
Csak annyit hogy biztos nagyon kellett az hogy 80k örült bringamadár tekerjen a városba , igy legalább a 20 mines utam 2 óra volt gratulálok a sok majomnak biciklizni a tanyán kell parasztok...
Sziasztok! Én alapvetõen tisztelem a Critical Mass elveit és minden bringást, pedig autós vagyok, csak nagyon ritkán tudok bringára pattanni idõhiány miatt :(
De! Egyes bringások viselkedése egyszerûen felháborító!! Tudom, az autósokkal is vannak bajok, de azért nem kell minden autóst szivatni. Ma a Stefánia úton közlekedtem a fekete Opel Corsa D típusú gépkocsimmal (hátha valaki magára ismer), mikor egy barom a bicikliút helyett a kocsiúton közlekedett, ráadásul úgy, hogy amikor megérkeztem mögé, szépen lassan egyre inkább húzott a sáv közepe felé. Gondoltam figyelmeztetem, egy rövidet rádudáltam. Erre a paraszt úgycsinált mintha lejjebb húzódna, de amikor elkezdtem volna elõzni megint kijött elém, majdnem elgázoltam. Persze félrerántottam a kormányt, majdnem nekimentem a belsõ sávban haladó kék BMW-nek (tõle ezúton mégegyszer elnézést kérek). Erre a biciklis csávó nekitenyerelt a kocsimnak. Meg akartam állítani aztán a cangást, de felment a járdára és hamar eltûnt én a forgalom miatt nem tudtam követni.
Nem az elsõ eset volt, hogy biciklist láttama utóval szemétkedni. Nem értem õket, hisz õk az életüket kockáztatják egy kis szivatásért, míg az autós legfeljebb a lökhárítójhát. Gyerekek figyeljünk egymásra, nem kell állandóan harcolni!!
Ui: Sok biciklisnek üzenem (akinek nem inge, ne vegye magára), a kerékpárra is vonatkoznak a KRESZ szabályai!
hát ez jó volt, 80ezren voltunk kb. a szerencsésebbeknek nem kellett bringát tolni, én a mass elején voltam, csak az erzsébet hídig kellett tolnom...bringaemelés megint odabé volt:)
Critical Mass Budapest 2008.04.20. - Biciklis tömegdemonstráció a Föld Napja alkalmából!!!
2008. április 20-án, az több tízezres biciklis felvonulás lesz Budapest belvárosában! Célja a városi kerékpározás népszerûsítése, az ehhez szükséges infrastruktúra kiépítésének sürgetése, illetve a döntéshozók, politikusok, városlakók figyelmének felhívása a biciklis közlekedés társadalmi hasznára.
A felvonulás 16 óra 30 perckor kezdõdik az Deák téren Gyülekezés: 16:00-tól Útvonal: Deák tér - Astoria - Erzsébet híd - Attila út - Alagút - Lánchíd - Kossuth tér - Alkotmány utca - Bajcsy Zs. út - Andrássy út - Városliget
Hossza: 9 km Idõtartam: 120 perc A felvonulás a Critical Mass alkalmával szokásos több ezres városligeti kerékpáremeléssel záródik 18:30-kor. A demonstráció többnyire lezárt útszakaszokon, rendõri biztosítással zajlik. A rendezvény esõben sem marad el.
Fotó pontok: Deák tér (start) Erzsébet híd a Gellért szobortól Alagút Lánchíd Városliget (kerékpár emelés 18:30-kor)
www.criticalmass.hu
"nemsokára tényleg kelet Amszterdamja lehetünk:D"
Ahhoz elõbb gyökeresen meg kéne hogy változzon az emberek felfogása, ez pedig nem hiszem hogy olyan hamar be fog következni.
Amsterdamban a gyalogosoknak és a bicikliseknek prioritásuk van az úton, bárhol átkelhetsz rajta a belvárosban, a tapasztalat az hogy az autók lefékeznek és türelmesen megvárják míg átkelsz, még akkor sem dudálnak vagy idegeskednek ha nem zebrán eszed ezt. Budapesten (meg Magyarországon) ennek épp az ellenkezõje van, nem egyszer kellett átrohannom a ZEBRÁN, mert úgy jött egy baromállat. Volt már olyan hogy dudáltak is rám (szintén zebrán!!!)
Nekem elsõ CM-em volt, úgyhogy nem tudom mihez hasonlítani a hangulatot, de azon kívül, hogy az elején az indulásnál legalább tíz percig kb. tolni lett volna érdemes a bicajt, remek volt.
ne legyünk ennyire optimisták. de reménykedhetünk. Amugy megint fasza volt. De én nem értem kint voltunk 50ezren de nem ir szinte senki sem a cm-rõl az sg-n. Vagy itt mindenki kocka aki a gép elõtt ül mindig?! Na milyen volt szerintetek? A hangulat mintha laposabb lett volna. Na de a vége.... EH. nem tudja valaki mi történt az alagutban?
Idén még többen voltak kinn, és ha a fõvárosi önkormányzat tartja magát az ígéreteihez, nemsokára tényleg kelet Amszterdamja lehetünk:D
"akiknek"
"mondjuk ez teljesen érthetõ, nem 2 perc megszervezni egy ilyet, ..." Az tuti. Viszont szerintem akinek "köszönhetõ", annak tutira szét rúgják a hátsóját ...
jelen állás szerint nem, egyenlõre ugy néz ki hogy tavasszal lesz a kövi
mondjuk ez teljesen érthetõ, nem 2 perc megszervezni egy ilyet, a legközelebbi idõpont amire össze lehetne hozni az november közepe, december eleje lenne amikorra felesleges, mert nem alkalmas ilyen felvonulás lebonyolítására
tiszta idegbaj vagyok... ezt vártam már, erre a hülye politika miatt elmarad. be lesz pótolva?
Jaja...
"Elmarad a pénteki Critical Mass kerékpáros felvonulás Budapest, 2006. szeptember 19., kedd (MTI) - Elmarad a Critical Mass elnevezésû, péntek estére tervezett budapesti kerékpáros felvonulás, nehogy azt más célokra is fel lehessen használni - közölte a szervezet kedden az MTI-vel. "A kerékpáros felvonulás rendezõiként szeretnénk elkerülni még az esélyét is, hogy a Parlament mellett elhaladó több tízezres belvárosi rendezvényt bármilyen módon fel lehessen használni az igazi üzenetétõl eltérõ célokra" - áll a szervezõk közleményében. Mint írják, "a jelenlegi helyzetben nem lenne jó döntés" a civil rendezvény megtartása annak ellenére, hogy a tavaszi kampánycsend idején rendezett, 32 ezer biciklist megmozgató rendezvényük "gond nélkül" zajlott. Nem szeretnék ha bármilyen incidens kikezdené az egyébként pártpolitikától mentes demonstráció jó hírét - szögezte le Kürti Gábor felelõs szervezõ. Hozzátette: a vidéki helyszíneken a rendezõk saját hatáskörükben döntenek a felvonulás megtartásáról. Közölték azt is: az Európai Autómentes Nap nem marad el, ezért bátorítanak mindenkit, hogy pénteken tegye le autóját, és válassza a kerékpározást, illetve az aznap ingyenes tömegközlekedést. Arra is felhívta a figyelmet, hogy részt vesznek a pénteki, Népstadion melletti Millenáris "velodromban" zajló ingyenes Pályakerékpár Budapest Bajnokságon. E mozgalom egyik fõ célja, hogy a lebontásra ítélt, 110 éves mûemlék megmeneküljön, és Budapesti Kerékpáros Centrumként mûködjön a jövõben."