Vannak ennyiért bringák? Ekkora szakértõ vagy? Gondolom azért ez nem tipikus. Ebbõl két dolog jön le.
1. Vesd össze az arány azzal, hogy kiülsz egy forgalmas út mellé és lesed a sum. mennyiséghez képest a BMW, Audik és Mecrik arányt. Van rá esély, hogy a drága bringáé rosszabb lesz.
2. Ebbõl atz következik, hogy annak ellenére hogy valaki pénzes azért szeret környezettudatosan élni és jár bringán is, de olyanon ami neki kell. Egyesek meg autó helyett bringát vesznek. Ez neked csípi a szemed? Add el a verdád és vegyél bringát...
Igaz, rosszul írtam, csak 3 van. A B C. Viszont, ha úgy vesszik Monak csak 2, mert a MILFAV inkább nevezhetõ kéregvasútnak, mint metrónak, ráadásul a hossza is elég rövid.
ja, és a prágai metró is csak 1 pontban találkozik. Sõt olyan pontja nincs is, ahol mindhárom metró összefutna. Szóval van egy csomópont, ahol két vonal metszi egymást, és van egy harmadik vonal, ami metszi mindkét másik vonalat 1-1 pontban.
Ne keverjük a dolgokat! A kerékpár arra való, hogy ne kelljen sétálni! Nem arra, hogy ne kelljen autózni! Arra a motor robogó van!
nagyon el vagy tévedve barátom. a bringa a város közlekedésének tehermentesítésére lenne egy tökéletes megoldás. ezzel járni munkába olcsóbb és egészségesebb mint bkv-val vagy autóval. természetesen nem az autó helyettesítõje, de az maradjon meg az utazásokhoz, az autópályára.
Az a baj, hogy tízbõl nyolc autós egyedül ül egy ötszemélyes autóban. Ha minden második autós a munkatársával járna be... Vagy nem kell 3 megálló miatt kocsizni... Oda lehet menni gyalog, vagy biciklivel.
De: a kerékpár egyszerûen nem való hosszabb városi utakra, mert lassú, izzasztó, veszélyes, és van jobb alternatíta is: robogó, bkv.
Akkor meg minek robogó, ha négyütemû? Majdnem autó szennyezést csinál az is és akkor a mérte is már szinte kisautó kategória. Az utcán kell hagyni. A brigát fogom és felviszem akár a 10. emeletre is.
Ismerõsöm Újpestrõl jár be dolgozni a moszkvához bringával... Kevesebb mint 1 óra alatt ér be (ugyan annyi idõ alatt mint BKV-val), van zuhanyzójuk a munkahelyen szal beérkezés után letusol, ha pedig elegánsan kell megjelennie akkor bent átöltözik.
Télen is ugyanúgy hazatekrek edzésrõl, mint nyáron. Egyformán leizzad az ember. Télen a kabát alatt és spaka miatt. Egydül az arcbõrõn és az ujjaimon érzem a hideget. Pedig egy sima farmer poló, felette rövidujjú ing és egy mezei kabát van rajtam..
na most tegyük fel, hogy bemész dolgozni biciklivel. Egyszer csak a fõnököd azt mondja, hogy itt ez az aktakupac, vidd haza és tanulmányozd át. Na azt megnézném, amikor valaki biciklivel végigvergõdik a városon 2x20kg irattal egyensúlyozva :) Egyszerûen sok ember munkájába nem fér bele, hogy ne autóval menjen. Kivitelezhetetlen. Amúgy manapság sok munkahelyen meg is követelki a kocsit, mivel nélküle a munkák jókora része elvégezhetetlen lenne. Apám az önkormányzatnál dolgozik, sokszor kell össze-vissza mászkálnia a városban, sõt azon kívül is. Ez biciklivel megoldhatatlan. Egy fiatal számára is, nemhogy egy 55 évesnek.
Viszont iskolásoknak, egyetemistáknak meg lazán beleférne.
Sok ember számára nem fér bele de sok ember számára beleférne. Nilyván nem az a cél, hogy mindenki bringára szálljon, én sem várom el anyámtól pl. 20km-re dolgozom az otthonomtól Bp-n és még is úgy döntöttem, hogy ha tehetem bringával járok be. Ez nekem is sokáig kivitelezhetetlennek tûnt, hozzáteszem a közvetlen környezetembõl többeknek most is annak tûnik :) Nekem mondjuk munkahelyi körülményeim megengedik ezt. Én pl agyfaszt kaptam/kapok mindennap a dugóban állástól. És ha néha bicajjal hosszabb is az út de legalább élvezem. Én pl. azt nem értem, hogy egyesek a sarki boltba is a 3 tonnás SUV izéikkel járnak.
Ja a BKV nálam azért nem jöhet szóba mert több mûszakban dolgozom és az estiben necces, hogy elérem-e az uccsó buszt hazafelé. Amúgy is horror idõ idõbe telik. Teszteltem.
Nyilván vannak olyan munkák / munkahelyek, ahova kivitelezhetetlen biciklivel menni, de bõven van olyan is ahova simán lehet (irodai melók pl)
Az a baj hogy Budapesten az meg van lõve aki kicsit messzebb lakik a munkahelyétõl és nem tudja kihasználni valamelyik fõbb bicikliutat pedig biciklivel szeretne bejárni. Ha nem is annyira komolyan mint Amsterdamban, de jó lenne ha itthon is jobban kiépítenék a bicikliút-hálót.
Szeptember 22-én, hétfõn az Európai Autómentes Napon újból critical mass. Bár nem a megszokott értelemben, bõvebben: Tudnivalók
Ma /mostanság/ pedig élõlánc van a Lánchíd és a Batthyány tér közötti "sárgacsíkos" bringagyalogúton. Mentem volna, ha nem ma kapom a riadóhíradót. Most már nem tudok visszavonatozni bicajjal megsatöbbi.
Most osztogatják a Margit híd budai hídfõjénél többek közt.
15.00 magasságában indul majd a Tabánból, elõtte-utána banzáj.
Útvonal: Tabán - Erzsébet híd - Váci utca - Irányi utca - Ferenciek tere - Erzsébet híd - Attila út - Alagút - Lánchíd - Kossuth tér - Alkotmány utca - Bajcsy Zs. út - Andrássy út - Városliget Hossza 12 km, idõtartama 2 és fél óra, 17 óra 30 perckor a szokásos, több tízezres bringaemeléssel zárul a Városligetben.