Nem. Ez páncél függvénye. Semmilyen fém páncélzat (a combat mage sapija az egyetlen kivétel ami bár fém mégsem zavarja a varázslást, no meg a saját karakterre aggatható, csak általa felvehetõ arany páncélzat) a nem viselhetõ ha varázsolni akar bárki is. Bõr változatokban simán lehet varázsolgatni, már ha van kellõ mennyiségû Astral Point.
Udv! Egy olyan kerdesem lenne, hogy miert van az hogy Gladys csak akkor tud varazsolni, ha szinte semmi ruha, felszereles nincs rajta? Ez Strenght fuggvenye?? Koszi
A déli kapunál (Ducal Citadel)amikor leváltom az õrt. Kit nem kell beengedni? Akár mit csináltam, Failed a küldetés. Ha valaki megcsinálta pls írjon. THX!
Hol találom Soapstone kocsmárost??
Tovább kell haladni a küldetésekben. Az utolsóba csak a kocsmában felvett tolvajos küldetés után enged be egy csaj ( aki a sarokban köhög), a másik ajtó magas tolvaj képességgel kinyitható. De már nem tudom melyik melyik.
Vedd fel a küldetéseket, kocsma, Bredo, stb. beszléj mindenkivel. Lehet hogy csak zárnyitás és kész. Nekem nem volt itt gondom. Nézd meg a végigjátszást, hátha. Sok sikert!
Megtudná valaki mondani, hogy Moorbridgben, hogy lehet kinyitni a két utolsó kriptát, hogy megtisztsam? az egyik bal oldalt legalul a másik szintén bal oldalt legfelül van. kulcsot nem találtam hozzájuk
Végigjátszás frissítve. Blood Mountains kész! Itt sasolj!
szépen kifejtetted, én is valami hasonló okosságot akartam tegnap összerakni de az istennek sem akart összejönni még annyit hozzátennék hogyha az illetékesnek nincs pajzsa (alias pl kétkezes pallossal kaszabol) akkor nyílvesszõk ellen a program a dodge-t használja, nem pedig a fegyver parryját. (bár ez logikus is)
Alapból 1 parry van egy körben. Ha ezidõ alatt két támadás ér, akkor a másodikat már dodge-al védheted csak. Ha van pajzsod akkor alapból 2 parry lehetõség van 1 körben. Pajzzsal viszont csak a szembõl érkezõ támadások védhetõek illetve azok, amik a pajzsos oldalról jönnek. Minden más ellen dodge van, vagy a fegyverrel próbálkozik a delikvens, amennyiben még nem hárított abban a fázisban. Emeleltt vannak még a defenzív combat talentek is, amiket bakapcsolva automatikus siker érhetõ el bizonyos számú támadás ellen hárítással avagy plusz hárítási lehetõségek is szerezhetõek.
Varázslás, lövöldözés közben csak dodge érvényesül. Ahogy gyógylötyi/gyógyítás/méregtelenítés/tárgyhasználat közben is. Szóval érdemes fejleszteni azt a dodge értéket, mert sok esetben nem árt ha jelen van. Meg valamilyen szinten úgy emlékszem még beleszól a parry értékbe is közvetetten.
Magam is hasonló véleményen voltam, míg HaaS fel nem nyitotta a szemem, hogy vessek már egy behatóbb pillantást a játékra. Azt kellett tapasztalnom, hogy az elsõ 5 játékban benne van nálam, pedig az EoB-rel kezdtem 91-ben, tehát nem csak az Obliviont ismerem... Hibát lehet benne találni, de igazából ha õszintén visszanézném a régi nagyokat, mindben lenne ennyi. Szóval hihetetlen nagy meglepetés a játék (mondjuk az Arkania sorozat után nem is olyan meglepõ a teljesítmény...).
Csak az a szomorú h a mai ínséges idõkben ez is jó játéknak számít, annyira nincs egy szerepjáték se. 7-8 évvel ezelõtt ez legfeljebb gyenge közepes lett volna. Életem elsõ szerepjátékába 6X több lehetõség volt mint ebbe (és az 15 évvel ezelõtt volt). Ez ezért szomorú.
A drakensang hosszúnak hosszú volt, de ebbe ki is merült minden pozitívuma. Ám lévén h a NWN2 óta nincs egy hagyományos szerepjáték se kapja sorra az év játéka díjakat.
Nem akarom lehúzni a játékot, tényleg jól elvoltam vele, de ha lett volna más már az elsõ 1 óra után letörlöm.
Van valami, amit a játék kezdete óta nem értek... Hátha más igen. :)
Ha a parry érték (fegyverrel/pajzzsal) nagyobb, mint a dodge, akkor az adott karakternél nem is érdemes dodge-ra fejleszteni? Csak mert a manual ír valami olyasmit, hogy amelyik a nagyobb, az érvényesül, de látok pl. olyat harcos karaktereknél, hogy nem pajzzsal/fegyverrel véd, hanem egy lazát twistel :)))), úgy kerüli el a támadást. Pedig a parry-je nagyobb, mint a dodge.
Meg pl. amikor hátulról ütnek, vagy varázslás közben, akkor mi érvényesül? Merthogy olyankor nemigen véd fegyverrel, csak látom, hogy missed a próbálkozás.
Ha valaki egy mukkot is értett a kérdésembõl, és még válaszol is, annak elõre is köszönöm!
Nem. A házra gondolok, amit megkaptál. Ott van a konyhában. De nyugodtan bejárhatod az egész fõvárost is ha ahhoz van kedved.
Na, tegnap sajnos végigvittem...., te jó ég, mivel fogok ezután játszani...?!
Azért utólag sok mindent másképp csinálnék.Például nem költenék annyit íjászatra, mert meglátásom szerint egy battlemage hatékonyabb távolra, másrészt amint az íjász eltalál valakit, azonnal ráront az egész ellenséges csapat és attól kezdve kénytelen közelharcosként küzdeni, különben behal. Véleményem szerint többszörösen nehezebb volt eljutni a végén a fõbossig, mint maga a fõboss legyõzése.És ami a lényeg!Semmi értelmét nem láttam a végjátékban a lootoknak.Miért dobnak a Dragonlike-ok és a Stonegolem-ek olyan cuccokat, amik alkímiához és kovácsoláshoz használhatóak(holott már nem lehet visszamenni egyetlen workbrench-hez sem), inkább italokat dobnának, melyekre a végjátékban bizony nagy szükség van!Ettõl függetlenül baromira tetszett a játék!
Valaki meg tudja nekem mondani,hogy hol találom meg Rakoriumot a prologue cimû küldetésben?Beszélnem kell vele,de nem tok Moorbridge-ba menni(vmi adamatin heart vagy ilyesmi a cime)
Mivel írtad, hogy a jófiús vonalat követed, ezért az inkvizíció mellé álltál...Ezzel pont nem a jó oldalra állsz, ahogy az majd a romokba bejutás elõtt kiderül.
Nem fegyverként kell használni õket, hanem letenni quickslotba, és onnan klikkelni a növényre/állatra. Ez a quickslot rendszer engem is meglepett az elején, de nagyon praktikus...
Talaltam egy kest ami ad +2 Animal Loret, de sajnos nem engedi kezbevenni. Egyik slotba sem tudom betenni. Valami otlet? Valamit fejlesztenem kell hozza, vagy csak egy bug? Bar a +2 Plant Loret ado sarloval is ugyan ez a helyzet.
:) Szia!
Hát igen, ott valahogy jobban pörög a Crysis, meg a hasonlók. Bevallom, Gladysböl csináltam egy öszvérembert, mert elég haszontalannak érzem, így most meztelenül rohangál Ferdok utcáin, kisujjában a kovácsolás/alkímia/íjkészítés csínjával-bínjával. :) A többiek így zavartalanul koncentrálhatnak egyéb goromba tevékenységekre. Hanem ezt a Gwendalát nagyon megkedveltem! A játék eleje óta nem foglalkoztam vele, de most a Dark Forest végén elosztottam a kb. 3500 xp-jét, kivittem terepre :) és döbbenetesen jó mágus/íjászként mutatkozott be.
Nem tudom, hogy jönnek-e még új karakterek, de így a csatamágus + törpe + amazon + tolvaj/elf (mikor melyik kell) csapat a Dark Forestig szinte wound nélkül vett minden akadályt. 6-7-es szintem a Ratyi mama is nagyot kapott, pedig nem trükköztem semmit...
Hát, érdekes dolog volt, mert a Dark Forestig nem voltak pirosak a páncélok. (Mondjuk nem is próbáltam csereberélni, mert olvastam, hogy harc közben nem lehet...) Viszont ezt a bepirosítást most kezdte, de ahogy nézem, most mûködik helyesen (harcban nincs cserebere, de fenn van az aktuális, harc után meg lehet öltözködni.) Ennyi hiba lenne minden mai játékban, alighanem nagyobb kedvvel vásárolgatnának az emberek.
Harc közben nem lehet változtatni a rajtad lévõ páncélzaton,ezért pirosak a cuccaid, ha viszont már nem vagy combat módban(nincs két keresztbe tett kard a fõkarid ikonja mellett balra), akkor bug.Szerintem...
Egy másik lap DS fóruma elég kihalt, viszont látom itt pörgetitek a kérdést kíméletlenül. :) Azt szeretném megérdeklõdni, hogy az valami bug, vagy következmény, hogy a Dark Forest-beli Ray of Light lovagok kiírtása után (sajnos kénytelen voltam, mert faragatlanságnak vettem, hogy a Vanya nem hajlandó velem beszélni, így a boszorkányok mellé álltam), és közben is a páncélok pirosan virítanak, hogy "cannot be used in combat", vagy valami hasonló...Na, így ugye már a nilovagok táborát is elég nehéz volt levágnom, 6-7 szintû partival, nem szeretném, hogy így maradjon. Elõre is köszönök minden ötletet.
Köszönöm a választ,és bocs a törpék nevében is az elszólásért!
Én a gyûrût választottam, a mage-emnek szvsz pedig jobb robe-ja van, mint a rewardban szereplõ, úgyhogy esetleg a kétkezes hammer-re még pályázni fogok, de nem biztos.
A vénséges banya ugyanannyit szerepel akár a hadjáratot segíted és banyákat ölsz, akár õket segíted.
Mellesleg a boszorkányok leverése a nehezebb feladat (kissé elszaporodnak bizonyos állatkák ha ritkulnak a boszik), pláne a speciális fák ritkítása. Igaz viszont az is, hogy a "kereszetesek" táborában ingyen kapott páncél és ruha, no meg a képzési lehetõségek erõteljesen kárpótolnak a kellemetlenségekért.
A törpék városában (nem törpök!) a kincstárnoktól úgyis lehet majd még egy cuccot lejmolni, így nem probléma ha elsõre nem a legjobbat választjuk. Emellett aminek tényleg van értelme, az a ruha és a gyûrû. A két fegyver nem az igazi. Jobbat is lehet szerezni azoknál.
A törpevárosban 4 testvér van. Egyik mindjárt a trónterembõl kijõve, jobb kéz felé lesz fenn a lépcsõ tetején. 2 van a középsõ "gyûrûn" (elég körbemenni, nem nehéz meglelni õket), míg egy lenn van ahol a boltok is találhatóak.
Kösz a kiegészítést!Amúgy kiváncsi lennék, milyenek a boszik ellenfélként?Úgy sejtem, az öreg nyanya a végén nem lehet semmi...!
Egy jótanács azoknak, akik még csak ezután mennek Murlosh-ba(Törpök):
Mindenképpen csináljatok gyorsmentést, mielõtt a kincstárnoktól felvennétek a jutalmatokat!Ugyanis 4 lehetõséget kínál fel és a listából nem lehet egyértelmûen eldönteni, melyik a legjobb?
Mellesleg az utóbbi küldikben szinte semmi értelmét nem láttam annak, hogy megtanítottam íjászkodni a battlemage-emet.Tûzlabdával kb. ugyanolyan távolról tud támadni, sõt az ráadásul területre hat és többszörösét sebzi a nyílvesszõnek.Dungeonokban az íj hasznavehetetlen, zárt területeken(pince, raktár, szoba, stb.) szintén.Talán késõbb megint értelme lesz ennek a fegyónak?
Kérdés: törpvárosban megoldotta már valaki a nõvérek ékszeres küldijét?Idegesítõ csajok, az biztos.A fülbevaló már nálam van, de hol a túróban kolbászol az a lány, akinek ez kell?!
Ha ez az utolsó öreg boszorkány akkor jól el van dugva: az erdõ észak-keleti részében van egy hegy, ahova egy barlangon keresztül tudsz följutni a hegy nyugati felérõl. Fent lesz egy kõrakás ahol megtalálod a banyát. Bár én a boszorkák oldalán vittem végig,de gondolom ugyanott lesz.
Sejtettem.Ha nem jelzi zöld kérdõjel a helyet, akkor nincs más hátra, be kell barangolnod a térképet.Nem túl nagy terület, emlékeim szerint középtájt volt a hölgyemény.Persze a Te esetedben nem tudom, hogy ez is változott-e?
Ez most érdekes, mert nekem az itteni küldijeim pont arról szóltak, hogy segítsek 3 boszorkánynak, teljesítsem a kérésüket és akkor eltûntetik a Castle ruins körüli mágikus pajzsot.Nekem nem kellett megölnöm senkit...
Valakinek sikerült megmentenie a szüzet a sárkánytól?Õszintén szólva én észre se vettem, hogy van ilyen mellékküldetésem, csak mentem elõre a dragon felé, lootoltam a harpy-kat, aztán sikeresen lenyomtam a monsztát, erre kiírja nekem: hogy failed!Szóval, ha megmentem a csaszit, mi a folytatás?Reward esetleg?(pl. tízszer magadévá teheted...)
Blood Mountains,amikor meg kell ölni 3 boszorkányt.Egynek felégettem a házát,másodiknál megöltem egy nemtom milyen nevû Toad-ot,és van egy harmadik,egy Alina nevû,õt nem találom sehol
A pajzsot konkrétan melyik helyszínen is kaptad meg?Mert érzésem szerint még nagyon sok van hátra.Nekem is megvan már a pajzs, most vagyok a törpöknél és tele vagyok küldikkel!
Azt szeretném kérdezni,hogy azt az Alina nevû boszit hol találom hol keressem?Vagy mit kell neki csinálni hogy elöjöjjön és megölhessem?Mert már felfedeztem a térképet és egyedül öt kell már csak megölnöm!Elöre is Köszi
Üdv:VLove
Ha jo ijjaszt akarok neveli valakibol akkor melyik tulajdonsaga a legfontosabb? str, dex vagy int (jol tudom hogy ezek a tulajdonsagok tartoznak az ijjaszathoz?)
Mennyi van még a pajzs megszerzésétõl a játék végéig? Kb (nem akarom a végigjátszást meglesni)
Miután tegnap "beköszöntem" a Talloni szörnynek(erõs szájszaga volt...), elnéztem északkeletre is a barlangban és nagyon megérte!A folyton újratermelõdõ amõbák annyi jó kovácsoláshoz használható cuccot+nagy healing potiont dobnak, hogy érdemes kivárni a respawn-jukat. Talán valaki nem jött rá(bocs, ha mindenki), de amennyiben hõseink "büdösek" lesznek harc közben(fõleg amõbák okozzák), nem kell szappan az eltávolításukhoz, elég ha a mágusunk ismeri az attribution restoration varázslatot.Tekintve, hogy a büdös a CH-t(charizmát) csökkenti permanensen, ezt kell helyreállítani.
Csak egy javaslat: akik most is aktívan játszanak a Drakensanggal, linkelhetnének ide egy képet az aktuális csapatukról!Csakhogy lássuk, ki kiket favorizál, esetleg hogyan öltözteti õket...?
A szörny (barlangja tele van egymással harcoló amõbákkal és bogarakkal. azok néha beindítják a harci módot mivel újratermelõdnek mindig.
Nálam is elõfordult a játék során párszor, többek között a barlangban is. Lootolni egyébként lehet ígyis csak elõször közvetlenül a hulla mellé kell állni és a következõ lootolás elõtt mindig helyet kell változtatni. Elég idegesítõ, szerencsére tényleg csak ritkán jött elõ.
Tényleg, láncparancsot hogy is lehet kiadni?Ctrl-t kell nyomva tartani vagy másképp? Amúgy tegnap futottam bele az eddigi elsõ bugba, ami szerintem nagyon jó teljesítmény manapság.Tallon mellett vagyok a szörny barlangjában és az egyik lich csoport kinyírása után az istennek se akarta kiléptetni a program a csapatomat combat módból(keresztbe tett kardok a jobb felsõ sarokban).Még lootolni se akartak a karaktereim.Kicsit odébb mentem és szerencsére megszûnt a dolog.Ezt az elõtte készített gyorsmentéstõl többször is kipróbáltam, de mindig elõjött a bug.Elõbb semmi, aztán odagurulnak a cryptlich-ek, csata, gyõzelem és permanens combat mód. Más tapasztalt hasonlót?
Majd az utolsó helyszínen kíváncsi vagyok mi lesz errõl a véleményed.
Annyit harcoltam egyhuzamban, hogy a 30-40 large healingem elfogyott és 1-2-szer igen kevés kellett a teljes csapat behalásához.) Holott egészen addig a részig alig volt szükségem potira.
Dehogynem ernek. Feltartjak az ellent eleg sokaig, addig sem a karaktereket utik, mikozben szepen lehet ritkitani oket. Amugy a torpe es az amazon hihetetlen jo tank platelve, de en ijaszt inditottam es tokeletesen helytallt a leirtakkal ellentetben. Viszont az kicsit idegesitett, hogy a varazstudoknak minden korben parancsokat kellett osztogatni es nincs olyan lehetoseg, mint pl a BG-ben volt, hogy kiadni nekik bizonyos parancsokat, ha masik csapattag serul, gyogyitsa vagy ha kozel mennek hozza az ellenfelek, menjen tavol es sorolhatnam.
Az idézett lények szart sem érnek... (18-as dzsin idézés 16-os szintû battlemagemmel a végjátékban 2 ütésbõl bedarálják a drágát.)
Nálam jelenlegi felállás:
Battlemage kardal + pajzsal (sajnos a játék történetébõl kifolyólag érdemes ezt választani)
Törpebácsi fullplate-ben. (egyébként a fullos törpe páncélnak kisebb a védelme a lábon ugyanis a greaves/shoes egyben van míg a human méretû kariknál lehet külön greaves-t meg steel bootot feltenni.)
Knight bácsi Fulllightplate-ben.
És a mindenki által hõn utált Drantor barátunk egy rapierrel fullplateben szintén. (ugye ha nem varázsol miért lenne könnyû páncélban?:)
Természetesen mindenkinek (a battlemage kivételével) az összes defensive skill maxon van (endurance, armor use, meg a shield use, és a dodge) így attól függõen, hogy damage dealingre van szükség vagy tömeg feltartóztatásra változik a kézbe vett eszköz kétkezes vagy egykezes/pajzs.
Ami hiányzik az az, hogy 2 darab 1 kezes fegyót használjon a karakter:)
Ahogy mondod!A fiam pl. sikoltozva menekül, mikor azt látja, hogy a karakterlapot bámulom és épp pontokat osztok.Aztán, ha nem tetszik az eredmény, vissza minden és máshova rakom a pontokat.Vagy ha az inventoryk-kal pepecselek.Ki vigye a nehezebb cuccokat, mit vigyünk egyáltalán, stb.Nálam kérem rend van: Ardo házába megvettem a 3 workbench-et, mindegyik mellett egy láda, amiben szigorúan az illetõ szakmához szükséges alapanyagok ill. épp nem használt végtermékek találhatóak. A raktárszobában pedig külön van lomos(hátha jó lesz valamire?), egyértékesebb cuccoknak való és egy átmeneti tároló(gyûrûk, ruhák, nyakláncok, stb.), amelyeket az épp kalandra indulók vesznek magukra, magukhoz. Szerintem a holmik felét már most eladhatnám, de jól jönnek még a nehéz idõkben, úgyis válság van, nem igaz..?
Sosem értettem hogy ilyen rendszerû játékoknál(a NWN2 is ilyen volt), mi értelme a karakterválasztáson pepecselni. Úgyis lesznek olyan társai az embernek, akik alapból magasabb szinten vannak az egyes képességekbõl, mint a fõkarakter. Ennek a rendszernek igazán úgy lenne értelme, ha egyedül lenne a fõkarakter, vagy max egy segítõje lenne.