Sokat ez sem segít a helyszûkén. Egymás mellé nem parkolhatsz és hosszában annyi, mint egy mini autó. Akkor inkább egy mini. Ez max. érdekességnek jó gyakorlati hasznát nem látom...
1: sokkal kisebb legalább 66%-a egy normál autonak széltében, ami azt jelenti, hogy 3 ilyen elfér 2 auto helyén... hidd el sok az, föleg parkolás terén.
2: ami igazán gáz az az, hogy manapság egy 4 személyes autoban csak 1 ember ül, nézz végig az utcán 10-böl 2-nél igy van. Ha ezek olcsóbbak lesznek mint az átlag autok még pedig ugy kb fél ár, akkor már is jobb a helyzet mint ami most van.
Ez igazából a motor és az autó elönyeit kovácsolja össze.
nézzétek már meg a BMW-s képet. jollátom hogy az elülsö kerék csak 1 csavarral van rögzitve a vázhoz?
Szerintem meg az a család amelyik csak egy autót tud fenntartani az nem fog kisautót venni. Így nem éppen megérõs. Második autónak jó lehet és csak az a rétek veszi majd amelyik megengedheti magának a 2 autót. Namármost egy középkategóriás motor 1.5-2 misi. Így ennek az ára nem lesz túl kedvezõ. Arról meg ne is beszéljünk, hogy amelyik család megengedheti magának a 2 autót az ennyi pénzért nem egy nagyméretû motorbiciklit fog venni amin nem fázik. Szóval szerintem halott ötlet. Az autósok pedig a budapesti utak kanyarjaiban elszenvedett hátrányt nem fogják kultiválni. Mivel 4 keréken jobban felveszi az út egyenetlenségeit a karosszéria. Ennek meg csak pattogna az eleje a pesti kanyarokban. Szóval hívjuk csak ezt a kis csúnyaságot egy zárt robogónak. Másra úgyse jó.
Igen, csak addig nem fognak olyan parkolási rendet kialakítni, amíg nem ilyen az autók 90%-a. Az meg soha nem lesz...
A segway jut eszembe errõl az izérõl. Kb. annyira fogja megváltani a világot ez is. Városi autónak meg egy Smart méretû, lehetõleg elektromos meghajtású és olcsóbb cucc lenne a legjobb. Talán egyszer, ha lesznek olcsó, tömegesen elõállított tüzelõanyagcellák, lesz is olyan...
Látta valaki a Brazil c. filmet? Na abban is ilyesmit használtak... Készült 1985-ben.
Busz, vonat, villamos.
Nem rossz ötlet ,de hasonlo már van azthiszem bmw-étol az zárt tetejü motor ablaktörlövel meg bizontásgi övel :D Ez akkor lenne joh ha mondjuk olyan 1 misi lenne vagy allata! Ahogy írták lejeb sokan egyedül használják a kocsit, mint pl én is! A nagy családosok meg maradna a régi és ennyi! Smart valoban joh ,de atom drága szal az inkáb luxus mint megoldás...
A Brazilban valami propelleres egyszemélyes négykerekû szerkezetre emlékszem, olyasmi mint egy Isetta (csak légcsavarhajtású). De mivel a Brazil szándékosan az 1930-1950-es évek jövõképét idézi a képi világában (technikai eszközök), nem is illene bele egy ilyen gép.
Baromság... ezen hogy karolná át a barátnõm a derekam, mint a motoron?????? Drága lesz, meg Nálunk tényleg hamar szétesne! De hát ezt már mondtátok ti is... Azért egye fene, elfogadnám! Elfér a garázsban!
2 gondolat. 1: Mi van ha 1 ilyen 100-al ütközik 1 autóval? 2: Városon belül bicikli a legjobb, ha nem tettszik, van elekromos rásegítõs is.
A hátulja valahogy 1 takarítógépre emlékeztet, vagy üzemi porszívóra. :DD
Jah bicigli téleg joh talán a legveszélyeseb eszköz budapesten föleg a vezetöik akik vissza pillanto meg ki világitás néélkül közlkedenek+ inbolyogva bizva hogy az autosok meg mindeki vigyázz rájuk azok a legjobbak........ A megoldás bicigli uta8 abbol kevés ) a járda meg gyalogos veszély szal szivás :)
Nem sok visszapillantós versenybrinást látni.:) Enyémen sincs visszapillantó, ezért nézek hátra.:) Kivilágítás, macskaszem+ ilyenek vannak, 3 éve bringázok, és nem vols semmilyen balesetem. Jó reflexek és jó bicikli kell. Vagy legalább a fék legyen jó! :D
Bringa a leg gyorsabb ezköz városon belül, és kevés karbantartást igényel, olcsó. Ja+ akárhol mehetsz vele, papírforma szerint maximum 20km/h-s sebességgel!
Inkább józan ész kell! De az több, mint jópár bringásé együtt!
Nemrég, úgy 3-4 hete, pénteken át kellett mennem sötétedés után kocsival Újpestrõl Csepelre. A XII. kerületi Pozsonyi utcában ketten akartak alámkerülni lámpa nélkül, a Jászai Mari téren egy hülye keresztülvágott elõttem, és a híd alatt is ugyanezt csinálta egy másik. Összesen hat bringás lehetett volna a kocsimon, vagy alatta csak ezen az egy úton, és nem rajtuk múlott, hogy megúszták!
Egyébként ez kísértetiesen emlékeztet az 1950-es években épített nyugati szükségautókra. Pl. a Messersmith kabinrollerre.
Jah meg láttam ( igaz már csak képen) ezt a bõregérnek is csúfolt Velorex-et Az is ilyen 3 kerekû volt, de annak elöl volt a 2 kerekes része. Igaz, rokkantaknak készült, de nagyon ronda is volt. Ez jutott eszembe az újabb 3 kerekû megoldás kapcsán..
Meg volt valami magyar elektormos, vagy kisköbcentis benzines, Morzsi...ja nem, Puli! :D Lehet ám, hogy fogy a kõolaj, csökken a kitermelés, csak direktbe nem merik benyögni, ezért inkább gyártanak alig evõ alig menõ vackokat és emelik a benzin árát, hogy 1 részt jó pénzük legyen rajta, másrészt ne fogyjon annyira. Nem? Vagy megint csak este van és zöldségeket látok? :)
Szóval nálam nem kell 1 évnél hamarabb fék csere. Azt akartam írni
unatkoztak...
Nem tudom, mit bénáznak, ez csak 1 3 kerekû motor ( verolex :) ). A franciáknál láttam kocsi terveket, ami sûrített levegõvel megy, na annak nincs károsanyag kibocsájtása. Apropó jövõ tavasszal kezdünk el építeni elektromos autót a haverral, ha esetleg valaki be tudna szállni ( nem anyagilag ) akkor szóljon.
Így van a megoldás városban: 1. Költözz oda ahol dolgozol! 2. Így már általában rövid távokat kell csak megtenned. Használj biciklit! 3. Ha muszály távolabbra menned tömeg közlekedj!
Az nem olyan egyszerû. Oda költözöl, ahol sikerül olcsón lakást szerezni. Ha meg jobban keresel, akkor húzol kifele a külvárosokba, ahol még van egy kis levegõ. Max. albérlettel oldható meg, de ott is probléma, hogy a család többi része szanaszét dolgozik/jár iskolába.
"3. Ha muszály távolabbra menned tömeg közlekedj!"
Macerás, idõigényes, kényelmetlen. Én nemrég váltottam BKV-rõl kocsira, és rettentõen élvezem.
Azért az autósokat sem kell félteni. Buszvezetõként dolgozok a városban a közismert közlekedési társaságnál, így van idõm bõven a nálunk elég sokszínû közlekedési kúltúrát. Bár lehet nincs is ilyen. Aki az életben egy tapló az a volán mögött sem lesz jobb. Szûk helyeken, dugóban mindíg odébbteszem a kétkerekûeknek a buszt amennyire csak lehet. Merthát miért tartsam fel?! Én így vagyok vele. Persze engem is bosszant amikor a busz sávot jogtalanul igénybe veszi egy kerékpáros de nem lesz tõle se több se kevesebb a fizetésem. Megelõzni nem fogom mert had ne szabálytalankodjak egy bicajos miatt. Inkább kivárom. Csak az utasok bosszankodnak. Kisértem én már tolókocsit is az Astóriától a Keletiig. :) De azért ezek a szabálytalanságok szerintem elenyészõek ahoz amikor a kétkerekûek elõzésére kiírt 1 autónyi oldaltávolság töredékével sávon belül elõzik a biciklist. Suhancként rengeteget kétkerekûztem és velem is megesett, hogy mellém sodródott egy piros sportverda szöszivel a volánnál. Sietett a körúton a fene tudja hova. Megelõzött odáig, hogy az elsõ kerekem az autó hátsó kerekénél volt. Aztán úgy döntött, hogy bemegy jobbra. Lepucoltam a koszt a motorháztetõrõl. Estemben elkértem emlékbe a jobb visszapillantóját. Miutánfeltápászkodtam, láttam, hogy a csaj megszeppenve ül a volán szorításában vagy fordítva. Megesett rajta a szivem és szimetrikussá tettem a csonka autóját lábbal úgy tükörileg. Majd a csuklómra erõsített kulccsomómat marokra kapva enyhítettem a volán melletti ablakban rejtõzõ feszültségeken. A csaj valamiért zavarba jöhetett mert láttam rajta, hogy továbbhajtani készül angol módra az anyósülésrõl. Olyan édesen nézett a kikerekedett szemeivel, hogy egybõl beleszerettem. Emlegettem is a kedves édesanyját, hogy milyen jó bõr kiscsajt eszkábált össze. Azóta persze megbántam tettem. Fontolgatom is, hogy mivel újra 2 kerékre pattantam, miként lehetne hasonló helyzetben maradék életerõnkkel megköszönni az udvariasságot. Eddig csak az jutott eszembe, hogy a pedálom milyen jól mutatna egy szélvédõn. A pedálomon meg a bicikli. Na mindegy, majd a helyzet hozza.
Így is van, egyrészt ugye az ember ua pénzbõl mindíg a nagyobb verdát veszi meg. Másrészt egy buszról viszont már hûvös nyugalommal lehet szemlélni a sok újgazdag városi telepjárós majmot, ahogy egyedül feszít a marhamagas ülésében.
Amúgy vajon milyen jogsi kellene ehhez a gépcsodához. A motor miatt ha jól tudom A-korlátozott elég, de azért ez csak 2 személyes meg nem olyan kicsi szal akkor A, de akkor már miért nem B? Na mindegy majd a zokosok eldöntik.
a brittek csináltak korábban egy fedett motort oldalt voltak rajta sgeédkerek a kanyarok végett az sokkal jobb volt mint ez és az sem jutott el a sorozatgyártásig.. mondjuk õket lehet h az motiválta h nállunk nem nagy élmény a motorozás mert kb az esetek felében szarráázással végzõdik:D
Volt egy kocepciójuk vagy negyedszázada.Talán egyre gondolunk.Lényegében a BMW C1 volt túramotorkategoriában (szteroidon).Ha jól emlékszem abból ingultak ki,hogy balesetek helyszínére elõbb ér ki egy motor városban de nagy menetteljesítmény kell a gyors reagálásra.Tehát szolgálati gépnek tervezték.Aki nem hiszi az ásson utána a régi auto motor magazinban.
http://www.carver-europe.com/00movies.php nem pattog
Nem értem pontosan, mit akarnak elérni ezzel a járgánnyal... egy egészséges európai család 3-4 fõs, a kocsi 2. Ha ma egy család kocsit vesz, azért is veszi hogy a gyerekeket szállítsa (iskolába, vészesetén kórházba, etc). Egy ilyen maximum a szingliknek fog kelleni...
Ilyen alapon a motorbiciklinek sincs értelme. :) Sokan egyedül járnak a kocsijukkal, ami kissé pazarlás (energia, hely, szennyezés, utak súlyból eredõ koptatása, stb.).
"Ha meg jobban keresel, akkor húzol kifele a külvárosokba, ahol még van egy kis levegõ."
A linkelt cikk pont errõl is szól, hogy nem ez a megoldás, mert pont ezzel nõ még egyel az autók száma és rosszabbodik még inkább a helyzet a városban. Ráadásul ha kiszámolod, hogy az ingázással hány napot dobsz ki éves szinten az élettedbõl...
Alapvetõen tévednek. Ha a sugárirányú tömegközekedést javítanák, mondjuk a metro-végállomásokat közelebb tennék a városhatárhoz, és nem adogatnák el a P+R parkolókat (Örs Vezér Tér ugye!), akkor az átlagautós nem mászna be a város belsõbb részébe. De ez nem üzlet! A BKV vezetõség meg csak a járatok számának csökkentését sürgeti. Így persze nem lesz utasuk, amiért megint csökkentik a járatszámot, ördögi kör ez, kérem!
"A linkelt cikk pont errõl is szól, hogy nem ez a megoldás, mert pont ezzel nõ még egyel az autók száma és rosszabbodik még inkább a helyzet a városban."
Igen, de sajnos mást nemigen tehet az, aki levegõt szeretne. Attól, hogy én nem szennyezek, nem lesz jobb az én levegõm. Tehát, csak azt tehetem, hogy költözök. Ez nem jó megoldás, de jelenleg nincs más lehetõség.
"Ráadásul ha kiszámolod, hogy az ingázással hány napot dobsz ki éves szinten az élettedbõl..."
Attól függ. Nem biztos, hogy tovább tart bejárni, mint a belváros egyik végébõl a másikba. És nagyon megéri. Én most a belvárosban lakok(VII.ker), úgyhogy tudom mit beszélek.
Egyszer láttam a hetvenes években tervezett metró-hálózatot, térképen. Az észak-déli vonal a repülõtértõl egészen Káposztásmegyerig ért rajta, és még az 1.-es villamos helyett is metró-vonalat rajzoltak rá. A 4.-es vonal a Kálvin tértõl egészen Nagytétényig ment volna.
Ebbõl csak kis részek valósultak meg.
Demszkiúrnak nem az autók elszállítására kéne tendert kiírnia, hanem hogy ki tudja normálisan és olcsón megoldani a parkolási gondokat, ui. csúcsforgalomban az utakon levõ autók legalább 10-20%-a éppen parkolóhelyet keres, kõrõz mert nem talál.
Hogy jön ide most a visszofordulás? Ezen már szvsz túlvagyunk, és haladunk tovább elõre.
a mostani valasztassal masodszorra is nemet mondott magyarorszag a hataron tuli magyarsagnak.
ne politizálj, és ne mondd ezeket a jelszavakat, mert pl. ezek miatt is nem szavaztak a Fideszre annyian, amennyinek kellett volnaa kormányváltáshoz. Ez egy politikamentes(?) fórum.
A hírhez: ennek meg mi értelme? fórumhoz: BKV, Demszky, valami nem stimmel velük, vacak Bp. váltjuk Demszkyt? nem, miért, ki tudja. BKV, hah, mint a MÁV, csak az nagyobb, valamiért nem tudják mi az a takarékosság, mondjuk jutalom, mert kevesebb a hiány, jutalom, meg négyszer annyi, mint a csökkentés, de még a hiánynál is nagyobb. Nálunk (XVIII. ker.) meg újra felújították a fél éve újított, tök jó állapotban levõ utat, pár nap alatt, a szomszéd utcát meg már megin feltörték, asszem csatornázás miatt, de nemhogy nem dolgoznak a munkások! nincsenek is! munka? mi az? ez a hsz elég off volt, de azért: mehet!
Hát igen többen is írták már hogy létezik ilyen jármû carver néven , akit érdekel íme egy film róla a Top Gear nevû angol autós mûsor 2003 as adásából van: Carver video
Úgy tudom, hogy ezt azért nem csinálják, mert a zöldek tiltakoztak, mivel még többen jönnének a belvárosba autóval. Személy szerint teljesen egyet értek az elszállítással és a magas parkolási díjakkal, ha valaki szennyezõ hatással van a környezetemre(ide értem a zajt is amit az élet formája okoz és azt is hogy feketék a városban a házfalak), ha elfoglalja a közterületet akkor fizessen csak.
Az ilyen, egyszemélyes és kicsi autóknak ingyenes parkolást engedélyeznék, hogy meghozzam hozzá a kedvet. Nem mindegy, hogy mennyi és milyen mérget ad ki magából az autó...
Budapest közlekedését a belvárosi parkolók ritkításával és a város peremén olcsó P+R parkolók kialakításával, valamint a Hungária körúton belülre behajtási díjjal (1000 Ft / nap) lehetne javítani.
A tömegközlekedést nem leépíteni, hanem fejleszteni kellene, pl. az 1-es villamost átvihetnék végre a Lágymányosi hídon, ha már ott van az a nyomorult híd és rajta van a sínek helye...
Hát ha nem jársz autóval akkor jobb lesz a levegõ. De ha kiköltözöl akkor gondolom még nagyobb az esélye hogy autóval jársz... És mint ahogy az elõzõ hszemben is írtam ez nem csak a levegõ, hanem a zaj, meg a rengeteg terület is amit ezért kell leaszfaltozni. Ezért van az is, hogy a város közepén egy 6 sávos autópály megy keresztül... (Rákóczi út.)
Az idõ megtakarítást ahhoz képest értettem, ha oda költözöl ahol dolgozol. Nem mondom, hogy ez könnyen megoldható, de szerintem erre kell törekedni(család esetén is). Minden szempontból gazdaságosabbnak tûnik ez a gyakorlat. Majd ha kicsit gazdagabb ország leszünk remélem el is terjed.
"két, egyenként 6 literes szénszálas tartály" "egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni" Ez aztán hú de milyen jó ezzel a hatalmas mérettel.
Nem megoldható. Egyrészt azért, mert a család különbözõ tagjai álltalában nem ugyanoda járnak dolgozni, suliba stb. Másrészt viszont ha még sikerülne is összehozni, de valakit kirúgnak, abban az esetben nem valószinû, hogy ismét ugyanoda vegyék vissza.
Nekem tetszik az ötlet. Pont azért, mert ha egy autóban csak egy ember ül, egy szem aktatáskával, annak elegendõ ez a kis jármû is. A csúcssebessége így is jóval nagyobb, mint amennyivel a dugókban lehet araszolgatni.
"kifejezetten a városi környezetre specializálódott" aha... ezekszerint bírja a futómû a kib..ott fekvõrendõrök millióit?
Szevasztok, gyerekek!
Jöttem megmondani a tuttit. :-) Füleket hegyezni.
A budapesti közlekedés egy katasztrófa, sõt annál is rosszabb. Közekedési holokauszt - hátha így felfigyel rá valaki. Demszkyt már rég kerékbe kellett volna törni, és korrupt, rotható testrészeit Magyarország négy sarkában közszemlére tenni. Hogy okuljanak belõle egyéb városok polg.mesterei is.
Ez volt a bevezetõ, és most mondom a lényeget.
A bp.-i közlekedés rákfenéje: - nincs még kiépülve az M0, az elkerülõ útpályarendszer - az utak szûk keresztmetszete. ezeket az utakat ugye a 19. századvég igényeire tervezték, lovas kocsikra, és villamos kezdeményekre.
Mit lehetne tenni? Majd megmondja az Epikurosz bácsi:
1.) A számítástechnikát mi a fészkes francba találták ki? azért, hogy Demszky pornóképeket nézzen az interneten? válasz: NEM, NEM, SOHA!
A számtech segítségével OPTIMALIZÁLNI lehetne Bp. közlekedését, és ez nem is kerülne olyan sokba. 1.a.) Több közlekedési jelzõlámpát kell kiépíteni, és az összest hálózatba, neurális hálózatba kell kötni. Mesterséges intelligencia. Majd ülne ott mögötte a Kempelen Farkas is.
Az útkeresztezõdéseket intelligens érzékelõkkel kell ellátni. A kocsid már elõre tudja, hogy hol lehet jobbra-balra kanyarodni, hol van egyirányú út, zsákutca stb.
A mostani GPS rendszerek ezt nem tudják. Még az iGo sem tökéletes ilyen téren, de hát egy statikus, nem azonnal frissülõ rendszertõl mit vár el az ember. Hoppá! Kimondtam a második varázszsót: GPS. Még egyszer mondom, l a s s a n, hogy mindenki értse: a mûholdak sem azért vannak, hogy a segítségükkel Demszkí pornót nézzen a kábeltévén, hanem fõleg ilyen célokra.
Sürgõsen meg kell építeni, nem csak az M4-et, hanem az M5-öt is, mármint metróban.
Kell egy körmetró, amely valahol a külvárosoknál körülmegy a teljes Budapesten. A vonatos megoldás nem müxik, ahhoz túl gagyi. Hogy honnan lesz erre pénz? Majd lízingel Fletó az EU-tól. Amúgy is, beruházásokról beszélt. Igen.
"A számtech segítségével OPTIMALIZÁLNI lehetne" - Tessék nyitva az út -> csináld meg, számold ki, és szerintem nem fognak kidobni a közlekedésügyiek.
2. Én mindig eljutok mindehová Bp. en, és ha már optimálisról beszélünk, miért van az, hogy vigan elvagyok a tömegközlekedésben, mig a kocsik estig tömörülnek az utakon.
Szal a neuronhálózatot egy picit az emberek fejébe kéne bekötni, sajátkocsi presztizskérdés, de rohattul optimális dolog, ha egykocsiban 1 ember megy a mamához ebédre...
"Hát ha nem jársz autóval akkor jobb lesz a levegõ."
Ha sokkal kevesebben járnak autóval, akkor igen. Ha csak én nem járok, attól elnyészõ a javulás. Messze nem áll arányban azzal a kényelemmel, amit az autó jelent.
Na, majd ha ebbõl építenek kocsit, akkor szóljanak!
"sajátkocsi presztizskérdés,"
Haver, te hol élsz? Eltévedtél a sûrû erdõben?
Én a tömegközlekedésnek nem vagyok ellensége, csak van pár feltételem: 1. ne legyenek zsebtolvajok 2. ne legyenek mosdatlan emberek (fõleg hajléktalanokról van szó), akikkel nemhogy én, de egy görény sem tudna egy légtérben utazni. 3. ha a fenti két feltétel teljesül, akkor is hosszú utakhoz, pláne ha sok csomagod van, kell a privát autó.
Az más kérdés, hogy minél gyorsabban át kellene térni minimum hibrid, de inkább teljes mértékben bioüzemû autókra.
A budapesti közlekedés optimalizálásával kapcsolatban: ha én most benyújtanék nekik egy ilyen projektet, akkor tuttira elutasítanának. A korrupció olyan mértékû, hogy megfelelõ kapcsolatok nélkül ping-pong labdába sem rughatsz. Más téren is, nemcsak itt. A korrupció (mi ennek a magyar neve?) ma Magyarországon olyan mértékû, hogy a teljes társadalmat behálózza a talpától a feje búbjáig. Én, õszintén szólva, pillanatnyilag nem is látok kiutat. Ahhoz valamilyen nagy katasztrófának kellene bekövetkeznie. De eltértem a tárgytól, bocs.
"miért van az, hogy vigan elvagyok a tömegközlekedésben, mig a kocsik estig tömörülnek az utakon."
Lehet, hogy még nem próbáltad saját kocsival. Még a dugókkal együtt is általában gyorsabb (nagy távolságokon, mondjuk a külvárosok felé verhetetlen). Csak a metróval nem tud versenyezni, de abból meg kevés van. Emellett kényelem tekintetében fényévek választják el egymástól a kocsit a BKV-tõl. Ha meg valami csomagod van, akkor pláne jó egy kocsi. Én nemrég vettem kocsit, és nagyon élvezem.
"sajátkocsi presztizskérdés"
Részben igen. De nagyon praktikus is.
"de rohattul optimális dolog, ha egykocsiban 1 ember megy a mamához ebédre..."
Sajnos nem állítható a kocsi mérete. Városban a kis kocsi a jó, de az országúton a nagy kényelmesebb, és biztonságosabb. Ha meg a családot is vinni kell, akkor pláne. 2 kocsit tartani meg 2x drágább, és 2x annyi parkolót igényel.
Vannak egyébként érdekességek még. Pl. én a belvárosban lakom albérletben, és mivel a parkolás pénzbe kerül, muszály kocsival járnom. A másik meg hogy olyan drága az adó meg a biztosítás a kocsira, hogy nem éri meg keveset használni, mert relative nem sokat spórol rajta az ember.
Én egy dolgot nem értek: a vízüzemû autó kifejlesztéséhez gróf Spanyol Zoltán feltaláló szerint 500 millió Ft. kellene. Ellenben már mûködik a vízplazmát használó vágópisztoly, amely 8000 Celcius fokos gázplazmát tud megvalósítani, és kiválóan lehet vele akár fémeket is vágni.
Miért nem csinálja azt a gróf úr, hogy elkezdi eme plazmavágó pisztolyok kiskereskedelmi forgalmazását, és az így realizált nyereségbõl majd megépítené a vízüzemi autót (labort, gyártóüzemet)?
Amúgy meg, szerintem a http://vizenergia.hu/riadalom.html honlapot feltörték, mert ha valaki meg szeretné nézni a videókat, a www.holt-tenger.hu honlapra mutat a link, ahol meg teljesen más cuccokat árusítanak. Sõt!
"Lehet, hogy még nem próbáltad saját kocsival. Még a dugókkal együtt is általában gyorsabb"
Egyelõre. Aztán ahogy egyre több lesz az autó, egyre nagyobbak lesznek a dugók.
Ezzel egy idõben meg egyre nagyobb prioritást kap a tömegközlekedés az utakon. Már most is sok helyen külön sáv van a buszoknak. Hiába van dugó a többi sávon, a busz attól még mehet.