Nem csak a 8 bit/22kHz volt a baj, hanem ettõl függetlenül is zajos volt, pl. az Amigához képest. Az olcsóságot úgy értettem, hogy a profibb megoldásokhoz képest. (Egyébként biztos, hogy nem 16 bites volt már? Úgy emlékeztem.)
Játékra jó, nem komoly hangcuccon. Nem akarom ismételni magam, már 2-3x leírtam, mik velük a problémák. Olcsóbb kártyákkal ellentétben van hw sample-rate konverziója, viszont igen rossz minõségû (tehát jobb lenne, ha nem is lenne, de nem kikapcsolható); a DAC és a DSP közötti adatátvitel min. 48kHz-en megy (így 44.1-rõl mindig konvertál), és 96/192kHz-en is csak akkor megy, ha nincs semmi DSP funkció, még EQ sem - ellenkezõ esetben szintén 48kHz-en megy (a DSP csak azt ismeri), stb. Amiket leírtam a Live-okra és az összes Audigyre vonatkozik [az A1 egyébként DSP aktivitás nélkül sem tudott 96/192-t, csak fogadni, és konvertálta 48-ra], kivéve az új X-fi, az már megüti a fél-profi minõséget.
Múltkor voltam boltban, mondom kell nekem Crrative 7.1 live. Erre a fickó eladott nekem 7xxx ft-ért egy Audigyt. Otthon vettem észre, mivel kevesebb rajta a jackdugó aljzat. Kérdés, jobban jártam-e ezzel?
Lehetséges... Bár szerintem a gyári demo dalok szóltak benne. Ilyen van az általam tesztelt lejátszókban - természetesen a legjobb minõségben, hisz azzal adják el a cuccot. (szvsz)
Ja, hát tényleg nem volt túl jó, fõleg "az elsõ SoundBlaster" a maga 8 bit, 22kHz-ével.. Igaz, hogy más nem is volt, csak AdLib meg SB klónok. Akkoriban az Amigával "szállt versenybe" mert az tudott 4 csatornán szólni, míg PC-re gyakorlatilag nem volt ilyen, csak Covox (jobbaknak sztereóban). Éppenséggel olcsó sem volt, azért voltak a klónok...
úgyis kap egy nagyobb összeget a Creative aztán lefexik az Applenek
mi ez a szabadalom egyáltalán? az hogy by artist, by album, stb. lehet keresni? mert akkor a creative beperelhetné kb. az összes mp3 gyártót. persze azokról nem lehetne esetleg annyi pénzt leakasztani mint az apple-rõl.
Éljenenek az idióta szabadalmak, ekkora marhaságot:
"A Creative "Zen szabadalma" egyébként pontosan leírja a hordozható merevlemezes MP3-lejátszók mûködését és külön kitér arra, hogy a felhasználók hogyan navigálhatnak a tárolt zeneszámok és albumok között."
Hát nemtudom nagy szellemi erõfeszítés volt kitalálni komolyan....
Azért szemmel láthatólag van némi különbség a két termék között: http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200512/09/310/image004.jpg
http://img.clubic.com/photo/00210233.jpg
A Creative-e eleg randa es nagyobb is..
Lassú a jog, 2-3 évet is várnak az ügyek mielõtt bíróságra kerülnek.
Ipod elég szar. Meghallgattam egy boltban minõségi NAGY fülessel, és vinnyogott csak. 3 mp3 lejáccó végigkinlódása után most egy SONY 2gigás van (nem fanboyság miatt, egyszerûen nagyon jó a hangja).
"A cég a kérvényt már 2001-ben bejelentette, a dokumentumban leírtakat elõször a Nomad Jukebox készülékben alkalmazták. Az Apple a hasonló szabadalmát csak 2002. október 28-án adta be. A Creative 6,928,433-as számú amerikai szabadalmát 2005. augusztus 9-én fogadta el az illetékes hivatal, az Apple hasonló beadványát viszont csak jóval késõbb. Elvileg tehát a Creative helyzeti elõnyben van a riválisával szemben."
2001. októberében jelent meg az iPod - idióta egy világ az, ahol öt évvel késõbb lehet azon vitatkozni, hogy ki adott be elõbb szabadalmat.
Nalátod, akkor a Samsung és a Thomson is szabadalmat sértett?
Azért ezt az iPod "másolás" dolgot kifejthetnéd nekem, mert az iPod sehol nem volt még, mikor a Samsung Yepp, Thomson Lyra, Creative Zen, iAudio, Rio már ezerrel nyomta a lejátszókat tök hasonló menülehetõségekkel és jó minõségû lejátszással.
Azért az iPodok (bár szépek és igényesek) korántsem a legjobb lejátszók, inkább közepes cucc, és még drága is. Másrészt azért volt velük pár probléma (gagyi akuidõ, karcolodó kijelzõ, kis ütéstõl behaló vinyó, stb.), ráadásul a Creatív Zen tényleg elöbb volt sokkal. Más tészta, hogy a Zen ELÖTT már volt pár jó kis HDD-s lejátszó pl. a "megboldogult" Rio szériából is.
Intrex - Na igen, érdekes egybeesés pont most, mikor a Microsoft is be akar szállni a pénzes zeneletöltésbe ...
Néhány éve a hírek arról szóltak, hogy ezt a menürendszert a microsoft szabadalmaztatta. Most pedig a Creative? Szegény szerencsétlen Creative és microsoft, kitalálták az élest, mindketten szabadalmaztatták, de évekkel korábban az Apple aljas módon szintén kitalálta, és megvalósította? Mindhárman szabadalmaztatták, és most sír aki lassabb volt? Nemá.
Persze, tiltsák be az Egyesült Államokban az iPod-ot, és ezentúl csak a Creative féle iPod másolatot vásárolhatják. Hû de micsoda elképzelhetõ jövõ. És a már megvásárolt iPodokat is le kell adni, mert aki használja az sérti a Creative szabadalmát? Amennyiben a Creative annyira kreatív, akkor miért nem õk jöttek ki elõször ezekkel a lejátszókkal? Ekkora baromságot. Aki pedig wma-t akar hallgatni aac helyett, annak úgy kell.
"Hát a SoundBlaster sorozat nem is túl jó"
Nekem sose volt bajom velük. Mondjuk az is igaz, hogy játékra használom elsõsorban. Melyik a jó kártya?
Hát a SoundBlaster sorozat nem is túl jó (persze van még rosszabb), és fõleg régen nem volt jó (lásd elsõ SoundBlaster), csak olcsó volt, és jó volt a marketing. Persze játékra ma ez a legjobb, a 3D gyorsítás miatt. Az elsõ elfogadható nem-profi kártyájuk hobbi-zenélésre is, az az X-Fi.
Internetes sztár lett Guy Gomá aki Guy Kewney, a Newswireless.net szoke és kékszemu szakértoje helyett nyilatkozott élo adásban egy fatális tévedés következtében. Annak köszönheti hírnevét, hogy becsülettel válaszolt az Apple Computer és a Beatles dalait is kiadó Apple lemezcég közti védjegyper befejezésének iparágra gyakorolt hatásairól, hogy nem igazán ért se a joghoz, se az internetes kereskedelemhez.
A BBC egyik szerkesztoje azt állítja, hogy többször is megkérdezték a férfit, hogy tényleg o-e Guy Kewney, amire o mindig határozott igennel felelt, így mire az angolul rosszul beszélo férfi felocsúdott, már mikrofont tuztek rá, és a News 24 címu musor stúdiójában találta magát, ahol Karen Bowerman musorvezeto éppen bekonferálta, mint internetes szakértot.
Érdemes megnézni a férfi arcán megjeleno döbbenetet, ahogy a bejelentésre reagál, de azután igyekszik válaszolni a kérdésekre, így például arra a felvetésre, hogy meglepte-e a mai ítélet, elmondta, hogy személy szerint nagyon meglepte ot az ítélet, mert nem számított rá. Mindezt tört angolsággal, eros francia akcentussal. És aztán hozzátette: "Amikor megjöttem, mondtak nekem valamit, és én jöttem, vagyis hát nagyon nagy meglepetés volt mindenesetre". Egyébként látszik, hogy amikor az itéletrol kérdezik, akkor nem félrebeszél, hanem azt hiszi, hogy róla van szó. A válasz vmi ilyesmi: -Nagyon meglepve vettem tudomásul, hogy az itélet "rámesett", mert nem számítottam rá...
a riporterno a következo riportalany felkonferálásánál nem találja a szavakat, mert még mindig a sokk hatása alatt áll..
Szerintem is a reklámon vana hangsúly. Én amikor mp3 lejátszó vásárlására adtam a fejem, akkor egyértelmûen a Creative nevet kerestem, annak ellenére tudom létezik 1-2 szintén jó márka. ipod nekem ellenszenves, úgy alapvetõen minden almaféle max pitében jó.
Nem a fejlettség a lényeg, mert szerintem kb ugyanazon a szinten vannak, hanem a reklám. Sokan úgy vannak vele, hogy az ipod kell, ipod jó, de hogy van másféle is azt nemtudják...