Igen, rendkívül intelligens meglátás, hogy pl. a MAXIMA csinálni fog egy [email protected] címet, csak azért, hogy megspórolhassa a levelenkénti X centet.
Az, hogy a szolgáltató megszedi magát, az engem nem zavar. Pont ugyanannyira f.szok, ha +4% bevételük lesz, mint amennyire most f.szok.
És nem. Nem fog ugyanaz küldözgetni. Na ja, a pénzes óriáscégek fognak, de azt csak akkor tudom kivédeni, ha kitépem a falból a dugót. De a sok kis ócska ilyen-olyan marhaságokat ajánló félkamu/félig nem létezõ/félig hülyeséget beszélõ "cégek" lehetõségét igencsak visszaveszi. Nem beszélve a felhívásos körlevelekrõl. Szóval igenis, jobb lenne. Mint felhasználó, neked egy gramm pluszköltséggel, vagy negatív változással nem járna.
és attó mé lesz jobb? a szolgáltató megszedi magát, de gyakorlatilag ha fizetett, neked ugyanúgy küldözgethet tovább mint eddig... azonkívûl aki ki akarja jáccani, max csinál vmi más mail címet...
És persze a befolyt pénzbõl fejlesztik a rendszert.
Bizony... ha már a GugliFöld miatt kitalálták, hogy a mûholdfotóról látszódó cuccokért is fizetni kell, akkor ezt is igazán meg lehetne kicsit fejni.
Kevesebb haszontalan reklám lenne, ellenben több célzott, és minõségileg elfogadható hirdetés. Ha pénzbe kerül, akkor kétszer is megfontolja mindenki, hogy mit és mennyiért küldözget.
A reklámért mindenhol máshol fizetni kell. Ha a levelezõrendszert akarják reklám-felületként használni, akkor az se legyen ingyen.
Nem feltétlenül marhaság némi költséggel sújtani az olyan levelek küldõit, amelyek adatgyûjtés és/vagy piackutatás során szerezték meg a címeket. Nekem fizetett, saját postafiókom van, és pár hónappal ezelõtt kaptam egy rakat levelet a MAXIMA-tól. Elképzelésem nincsen, hogy honnan, meg miként... (mármint van, de én nem kértem ebbõl)
Magyarán az indirekt ATL kommunikációs tevékenység e-mailezõs részét nyugodtan fejjék csak meg.
Ami direkt marketing tevékenység miatt érkezõ levél (pl. feliratkozol egy cég levelezõlistájára), illetve közhasznú, non-profit szervezet e-mailje, azok meg hadd menjenek ingyen.