Na, azért nem kell átesni a ló nagy seggének a másik oldalára. Manapság meg az a világ, hogy ha valaki feltolja a seggét a nyilvánosság szintjére, akkor egy rakat haszonlesõ senki 10ezer forintért beír a Blikkbe, hogy "de XY kiskorában anarchista zenét hallgatott, ott voltam vele a koncerten". Szóval van már ez. Apropó, az ilyen prolikat miért nem lövik fejbe? :(
Tök jó! A jövöben nem csak a komunikációnak, hanem pl. a zenehallgatási szokásainknak is lesz digitális "lenyomata" amit a megfelelõ szervek majd elõvehetnek, ha valami vaj van a füled mögött. És akkor megmondják majd, hogy nem lehet mondjuk politikus aki fiatal korában anarchista zenekart, vagy szkinhead zenekart hallgatott, meg nem lehet pap aki ateista számokat. Jó világ, de köszi nem kell...
Nem, egy PDA egy multifunkciós kisszámítógép (Personal Digital Assistent). Kvázi egy laptop. Van olyan, amivel mobiltelefonálni is lehet. Klassz dolgok, csak 50x többe kerül, és sokszor nagyobb, mint egy átlag mp3player. Akinek van már PDA-ja, az biztos örül ilyesminek, de eddig is hallgathatott rajta zenét: felveszi a pda-ra, és lejátssza:) Zenehallgatásra PDA olyan, mint laptopot venni azért, hogy a vonaton is quake-ezhessek :(
"A várakozások szerint azonban a gyors, internetkapcsolattal együtt érkezõ PDA és egyéb hordozható készülékek elterjedésével változhat a helyzet, és ezek az online tárhelyek fontos szerephez juthatnak."
Van valakinek tapasztalata PDA-s zenehallgatásról? Van olyan egyszerû mint a hordozható mp3 lejátszó?
Megértem, hogy az ASVAtól feláll a szõr a hátadon, nekem meg az Artisjus-tól, de kinek a pap, kinek a paplan. Az a baj, hogy a warez nem a "nagy" plasztikzenekarokat lehetetleníti el, hanem a kicsiket. Mondok példát, azok ma reggel remekül mennek. Filmet akarsz forgatni, mint független filmes. Nagy nehezem összehozod, legyen 1 millió az összeg. Elmegy az egész a moziba, hiszen ebbõl bevételt (legalább nullszaldót) szeretnél, hogy újabb filmet csinálhass. NA ILYENKOR gáz az, amikor a mozinézõ közönség csökken a warezolás miatt. Az nem érdekel, ha az MI3 150millió helyett csak 130at hoz, Hollywood kibírja a fluktuációt. A kicsik, most induló mûvészek nem. Ezért van ott a Szilvi minden banzájon, mert még nem olyan kõgazdag, hogy leszarja a bevételi fluktuációt. A közhiedelemmel ellentétben, ezek az emberek is pénzbõl élnek:)
Talán nem fogalmaztam pontosan, nekem a NOX-ból a Szilvivel van a bajom, aki az összes ilyen warezellenes banzájon ott hisztizik hogy jaj nem veszik a lemezt és gyerekek ne warezoljatok. Semmi gondom azzal ha valaki szereti a nox zenéjét, vagy feketepákót vagy Gyõzikét, csak engem hagyjanak békén az ASVA-val együtt.
Kifejezetten rühellem az Oláh Ibolyát, de ne felejtsd el, hogy megveszik a Fekete Pákót is, pedig annak aztán tényleg nincsen sem zenei, sem más értéke. Legalábbis szerintem. De biztos lenne legalább 1 ember az országban (esetleg maga Ibolyka, vagy Pákó), aki vitába szállna velem, és elmagyarázná, hogy mennyien szeretik a zenéjét. Na bumm... Magyarán, adhatják drágán a szart, adhatják csak simán drágán, vagy adhatnak simán szart, ahogyan tetszik, mindegy... mivel a kiadók nem abból élnek, hogy valakik "letöltik a warezról", ezért egyértelmû, hogy van bevételük, és realizálnak profitot. Bármilyen nevetségesen hangzik, ami tényleg NAGYON SZAR, az megszûnik a francba rövid idõ alatt. Ezek a periférián lévõ szennyek pedig tartják magukat. De pont a NOXot ne vegyük már ide, egészen aranyosak, és nem is annyira szarok (legalábbis nekem tetszik, pedig normális embernek tartom magamat. Látod, ÉN SEGÍTEM ELÕ, hogy az általad gyûlölt NOX életképes maradjon:) biztos találnánk olyasmit, amit te szeretsz, és én rühellek:))
Én ugyan nem :) (a tescos hasonlat azért sántít, mert a zeneipar drágán adja a szart). És megveszik... És amíg megveszik a mocskot, nemkevesen, addig miért kell minket intermetezõket, tudatos fogyasztókat cseszegetni? Én akkor sem vennék Oláh Ibolya lemezt ha nem lenne warez. Ami jó azt megveszem (zenét nem, mert nincs megoldva normálisan az online értékesítés, de pl több legális szoftverem van)
Azért azt is illik figyelembe venni, hogy ezek a "mûanyag bandák" valakinek tetszenek. Álljon itt a példa:
Berakom Józsit a Megasztárba. Nagyon jó, mert nem kell egy vasat sem fizetnem, hiszen még abból is a bevétel jön, hogy Józsi ökörködik a színpadon. Mire Józsi megnyeri a versenyt, egy fél ország már tudja, hogy ki volt az exe, annak hány abortusza volt, az anyjának volt-e kétoldai masztektómiája, satöbbi. A PR megvolt... Ezek után Józsira rááldozok némi zsetont, és kiadom a Józsi megasztárt. Már mindenki hallotta, elég szar, de legalább gagyi is, de... MEGVESZIK. Aztán jön a Józsi - Szívem dalai: megveszik sokan, és Józsi lejár. Józsi elmúlik, és jöhet egy újabb X a Megasztárba. Ezzel a következõt akartam mondani: senki nem erõlteti a mûanyagbadnákat. Csak megveszik az emberek. Amígy megveszik õket, addig megéri futószalagon gyártani. Olyan ez, mint a TESCO cuccok. Olcsó, szar, de viszik. Ha nem lenne annyi ember, aki profitot termel a kiadóknak az ilyen selejtekbõl, akkor már nem lennének talpon. Ne felejtsük el, hogy "mi" finanszírozzuk ezeket (már hallom is az "én ugyan nem" beszólásokat").
"miért kell ezeket a mûanyag bandákat erõltetni?", abol van a sok latínum. Ajánlom az SP 709 részt :) Amikor letartoztatják a rajzfilm fõhõseit zene letöltésért. (Letölthetõ magyarul) Az internetnek hála a kiadók bezárhatnának, ha a zenekarok interneten árulnák csak a zenéjüket. Vagy mindenkitöl szednének egy általánydíjat, amit a zenekarok között letöltés fügvényében osztanának szét. (Ahogy most TV-Rádiónál mükködik)
A régi szép warezes idõkben volt 1 magyar oldal, ahol k*va sok album volt fennt. Le sem töltöttem, onnét lehetett hallgatni... Ha nem lenne ilyen k*va drága a mobiltelefonos net elérés, mindenki hosztolna 10-20 GB-t, aztán hajrá.. nem kellene mindig vacakolni az SD karival.. Bár én akkor inkább a Smoothjazz.com-ot hallgatnám :)
És az ilyen emberektõl nem sajnálom a pénzt a jó zenéért, egy futószalagon gyártott NOX Szilvi meg elhúzhat a picsába a rinyálásával meg a szar tucatpop fertelemmel együtt. Mikor látják már be a kiadók, hogy az igényes zenekarok lemezeit megveszik és teltházas az összes koncertjük, miért kell ezeket a mûanyag bandákat erõltetni?
Egyébként meglepõ hogy épp mondjuk a Tankcsapda milyen pozitívan áll a dologhoz. "nekünk az a fontos, hogy az emberekhez eljusson a dalaink üzenete és hogy lássuk hogy szeretik amit mi szívbõl csinálunk, mindegy hogy legális vagy illegális úton jutnak hozzá, hiszen sráckorunkban mi is ugyanúgy másoltuk a kazikat, mint a mai fiatalok az mp3-at" - nagyjából ezt mondta a TCS frontembere a HírTV-ben.
Turul, a kiadóktól sajnálom, a jogvédõk felb@szták az agyamat, a CD-k másolásvédelme illetve például az iTunes korlátozása (csak iPodon hallgatható a megvett zene) miatt. A zenészektõl nem sajnálnám, ha mondjuk a Tankcsapda oldaláról pénzért le lehetne szedni a dalokat, esküszöm megtenném. De millárdos tenyérdörzsölõ menedzsereket nem vagyok hajlandó eltartani munkával keresett pénzembõl.
Online megveszed az mp3 at pl az itunes en, és erre a tárhelyre pakolódik át, és innen akármikor le tudod tölteni. ?
"hogy én, aki elvbõl nem veszek legálisan zenét" Kiváncsi lennék milyen megfontolásbol. A zenészektõl vagy a kiadóktol sajnálod a HUFot ? Esetleg a jogvédõk idegesítettek fel ?
Én sem teljesen értem, miért "biztonságosabb" az MP3 gyûjteményemet egy fizetõs tárhelyen raktározni, mint a saját vinyómon, vagy DVD-re írva? Sok köcsögparaszt már megint okoskodik. Miért hiszik azt, hogy én, aki elvbõl nem veszek legálisan zenét, hirtelen átpártolok az ituneshoz csak mert csináltak egy fizetõs tárhelyet? Mert olyan jó duplán fizetni azért ami egy ruppót nem ér? Biztos...
Hát kíváncsi vagyok hogy kik lesznek azok az arcok akik bármilyen fajta fájlt is felraknak erre a tárhelyre... Elég furának tûnik
lehet, hogy gyök vagyok, de ez az "onlájn tárhely" nem ugyanaz akarna lenni, mintha én regelnék vmely hazai szolgáltatónál egy ingyenes tárhelyet? parasztok lehúzása felsõfokon megint?