Üdv! Nem is tudom hogy kezdjem... Meg szeretném csinálni az iDaft-ot mobilra, javaban. A hangok, grafikai anyagok nem okoznak gondot, de tudás és program hiányában a motor megalkotása elég nagy fejfájást okoz. Szóval itt tenném fel a kérdést: Valaki tudna nekem segíteni összedobni a játékot? Nagyon hálás lennék. :) A választ elõre is köszönöm!
Én még c-vel kezdtem a tanulást, majd próbáltam benne játékot készíteni, egy marió szerûig jutottam, de nem fejeztem be, közben megtanultam a java-t is, azzal valamivel egyszerûbb programozni ha megérti az ember az objektum orientáltság lényegét. Jelenleg j2me-ben programozok, vagyis mobiltelefonra fejlesztek játékot, eddig van egy kész amõba játékom, és egy félkész(az elõbbi letölthetõ forráskóddal együtt, a másikról csak videó és képek vanak egyelõre): http://avvoltoio.extra.hu/j2meamoba.php http://avvoltoio.extra.hu/wreckhunter.php
Jól látod, hogy ez rohadtul nagy dolog :D Figy. Sok programozási nelyv van, de a játékot akarsz így átírni, akkor ahhoz a legjobban a C++al jársz, de azt tegyük hozzá, hogy nem egyszerû ám belepiszkálni egy már megírt, lefordított játékmotorba. Szerintem nézz utána komolyan a dognak, mielõtt belevágnál.
Mondjuk ez túlságosan nehéz volna, ha belegondolok, mert még egy egyszerû játékot se csináltam, csakis 3DGameMakerrel, vagy FPS Creatorral. Azt én is tudom, hogy ezt a 0-ról kell elkezdenem, de én abba is belevágok! Ha valaki tud ajánlani egy olyan weboldalt, vagy könyvet, ami táplál belém programozási tudást, az kérem szóljon! Na nem eladásra akarom a játékaimat szánni, hanem csak úgy magamnak, a barátaimnak. De tényleg nem számít az idõ, ha 10 évet kell belefektetnem, akkor 10 évet fektetek bele!
Én egy elég nagy projekten dolgozom. GTA motorra szeretnék egy ahhoz méltó játékot készíteni. Igazából minden megvan modellezéshez, textúrázáshoz, telepítõ fájl készítéséhez, tényleg sok hasznos és fontos dolog, de sajnos nem tudok egy saját .exe fájlt készíteni. Vagyis telepítõt tudok, de nem az kell, hanem hogy a játékot futtatni tudjam. Azon is gondolkoztam, hogy összevonok két hasonló játékot (Pokoli Szomszédok 1-2). A motorokat "összeforrasztottam", de a .exe fájlt nem tudtam megcsinálni, hogy futtassam a játékot. Mondjuk az is elképzelhetõ, hogy ez nem is lehetséges . Ha lehetséges, akkor nem számít sem az idõ, sem más. Ha kell megtanulom az ehhez szükséges programozási nyelvet is, csak egyenlõre nem tudok haladni a projectben.
lol ilyenekkel már én is próbálkoztam, de igen nehéz, fõleg angolul. Nekem magyar oldal kellene.
Hy mindenki! Én is szeretnék régóta vmi multimédiás saját magam által kreált cuccot letenni az asztalra, de elvetettem a 3d-s rendes játék készítését, túl nagy projekt lenne belekezdeni egy ilyenbe(egyenlõre).
Viszont flash játékot sztem nem olyan nehéz csinálni, de mind1, akármi is kell hozzá ,szeretnék csinálni min. 1-et. Jó volna, ha vki megmondaná, Mire van szükség egy flash játék készítéséhez??? Úgy tudom, hogy az Adobe Flash CS3 Professional a hozzá alkalmas progi, de nem nagyon értek hozzá, ezért megkérnék minden hozzá értõt, esetleg olyat, aki már csinált flash játékot, hogy adjon egy kis tutorialt az elkezdéséhez. Elõre is kösz.
.
Bármely objektumorientált nyelv...(fõleg C ha jóltudom vagy ++...)
Húha...sikeresen végigolvastam ezt a témát is, és sok okosságot megtudtam. Én JavaScript-ben szeretnék játékokat megtanulni programozni. Hogy miért pont ezen a nyelven,ami egyáltalán nem ebbõl a célbõl készült,azt nem tudom, de talán azért, mert e nyelv alapjairól "van egy kis lövésem". Elég sok játékot találtam már a neten melyek felbátorítottak arra, hogy elkezdjem én is. A legmegdöbbentõbb ez a játék, a super mario JS-es változata: Mário De találtam sok-sok egyszerûbb játékot is, tetrisz,dáma,torpedó...Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek az egész javascriptet meg kell tanulnom egy (egyszerûbb) játék elkészítéséhez, vagy lehetséges az, hogy a már elkészített játékok forrásai alapján megtanuljam azok ...felépítéseit...? ha erre a válasz az,hogy :lehet,de ezerszer nehezebb, mint megtanulni egy erre a célra megfelelõbb nyelvet, akkor azt szeretném még kérdezni: a Java elkezdéséhez mely alapnyelvek tudása ajánlott? A segítséget elõre is köszönöm...
Bár én nem értek hozzá, szeritenm nyugodtan nekiláthatsz, ezek jók szoktak lenni, hiszen miért is írna valaki olyanról, amihez nem ért és nem biztos benne. Ha valami nem jó, arra meg gyakorlatban rájössz.
sziasztok én most szeretném elkezdeni a programozást és találtam is egy oldalt ahol 1200 lapon le van írva a C++.csak nem tom h igaz e ami le van írva. Aki ért hotzzá agy kicsit is az megmondaná hogy lehet e ezt tanulni vagy nem.Az oldal címe: http://skorpioo.uw.hu/docs/C_Stroustrup.pdf
Aha. Ez az ark ez mi? Kép? Próbálkozz, hátha meg tdod nyitni valami képszerkesztõvel, esetleg winrar-al, hátha valami tömörített cucc, bár ezt nem hinném.
Hello! Szeretném kérdezni, hogy mien program kell ahoz, hogy játékba skineket tudjak készíteni? illetve mien képekbõl kell. .ark file-ok ba vannak téve. Köszi elörreis csao.
Magyarositas a RPG maker-hez itt www.rpgcentral.hu
Az adja meg az ID-jet
Van valakinek itt yahoo messenger vagy skype?
Kossz!Mert mar minden a franckarikat probaltam de egyikkel se sikerult csinaljak kiprobalom azt az RPG maker-t
Na így is lehet értelmezni. Amit írtam, ne értelmezzétek félre, csak arra célzok, hogy ha nem érdekel komolyan a téma, akkor még korai neked ez alapszinten is, max egy RPG maker. De ha tényleg érdekel, akkor kezdj bele, aztán meglátod, mi lesz.
SAjnos én sem értem a 97-es hozzászólást. #99: 11? Az más, de szerintem 11 évesen azért még nem nagyon kéne ilyennel foglalkoznod. RPG maker meg ilyenek pont jók lesznek neked, de rendes játék programozása az biztos, hogy sok lenne neked. (mielõtt valaki azt hinné, én se vagyok programozó, nem nagyon értek hozzá és játékot sem tudok vele csinálni)
Mondtam, hogy nem kötekedésnek szántam, csak 99.9%-ban az olyan emberek, akik valamire viszik játékfejlesztés terén, azok nem kérdeznek ilyeneket totálisan nem szakmai fórumban sõt általában maguk jönnek rá a lehetõségekre és a fortélyokra és kiskoruk óta ezt csinálják. Aki ettõl eltér az szinte biztos hogy nem rendelkezik a megfelelõ tudással, akarattal, kreativitással és programozói gondolkodással ahhoz, hogy akár csak egy primitív játékot megalkosson.
Az utóbbi hozzászólásodnak pedig nulla értelme van. Vagy csak én nem vélem felfedezni a logikát?
Sehogy. Leglaábbis én sehogy. Ha tudsz programozni, akkor úgy, ha nem , akkor vannak erre programokk, pl RPG maker vagy van valami FPS maker is meg még valami. Szóval vannak ilyen programok.
mmorgp játékba szeretnék belekezdeni c++szal csak nem tudom hol kezdjem motor már van csak nemtudok mit csinálni vele valaki tudna esetleg egy vázlatot a kezdetekrõl?
Hol töltötted le?
Hali! Én most nemrég töltöttem le az FPS Creator teljes verzióját meg az 1-2-3-4-5-6-os mpodpack-ot és roha** jó de még azért tanulgatnom kell... majd teszek fel képet a készülõ játékomról...
Letöltöttem ezt az FPS Creator nevû programot és nekem naon bejön! Naon egyszerû kezelni, nem kell programozni stb... Szinte olyan mint 1 játékban 1 pályatervezés! Csak az a baj vele hogy a DEMO-ban nem lehet minden cuccot csinálni és 30 nap a "szavatossága"!
game maker 6-hoz tudna vki adni egy magyarítást? én csak kézikönyvet találtam, de az nekem nem jó:( ha bárki tud bármit plz szóljon! elõre is thx
Szia! Egy keresõ használatával (most a google.com-al) kb 45 másodperc alatt találtam rá ITT. Te meg ide írsz a fórumba. Viszont egy tökéletes alanya vagy a legújabb "kutatásomnak". Miért vannak olyan emberek (ezrével) akik gondolkodás nélkül kérdeznek össze vissza mindent, mielõtt használnának valamilyen keresõprogramot és minimális agytekervényt, hogy percek alatt megtalálják a kérdésükre a választ vagy problémájukra a megoldást? Bocsi az OFF-ért, elõre is köszi a választ! Üdv, P
hello! Tud valaki valami jó játékkészítõt? De nem a GameMaker Ha igen írja meg:[email protected]
adsz kiindulópontokat is a prog.hu-n kívül?gondolom,hol van az a jó könyv,ami szépenmagyaráz magyarul? ha nincs neked "raktáron" akkor keresek.köszi a segítséget.
Személy szerint tényleg azt ajánlom, hogy kezd Turbo Pascal-al. Rengeteg infó van hozzá és viszonylag egyszerû nyelv. Szintén rengeteg magyar nyelvû könyvet lehet hozzá kapni, amik igen jól magyaráznak. Van kezdõ szinten és haladó szinten is. Mondom, ha sokat foglalkozol vele és van hozzá érzéked, akkor 1-2 hónap alatt elég szépen meg lehet tanulni. Ezután belevetheted magad a komolyabb dolgokba, mint pl 3D a pascalban. Ehhez a prog.hu-n rengeteg leírás van, komplett példaprogramokkal, forráskóddal stb. Pl kocka forgatása a térben, DOOM vagy Wolfenstein3D szintû mászkálós 3D-s FPS világ készítése, mozgás, ütközések, textúrázás, stb. Persze külföldi fórumokon, portálokon még ezer és ezer leírás és példa van hozzá. Ezt még azért célszerû Pascal-ban megérteni, mert nem mondom, hogy könnyû, de viszonylag egyszerû és mivel a 3D egész algoritmusát neked kell megírni és megérteni a néha elég bonyolult képleteket, így késõbb már bõven van mire építeni. Ezután a Visual Basic, Delphi, C, nyelvek elsajátítása jóval könnyebb, majd jöhet DirectX és OpenGL. Így már lesz fogalmad arról, hogy hogyan mûködik a 3D, hogyan mûködik egy program és bele tudsz csapni a lecsóba. Szóval ha ez az alap megvan (pl: Pascal > 3D > Komolyabb nyelv > késõbb ehhez a nyelvhez opengl vagy directx), akkor már csak a kreativitás és a ráfordított idõ szab határt...
a prog.hu-t én is nagyon ajánlom.. szerintem minden kezdõ (vagy nem kezdõ) programozó ott választ taláhat kérdéseire... tényleg, bármit kérdezel, bármilyen szinten, biztos valaki segíteni fog és tud...
Egyik sem könnyebb. Mindkettõt lehet úgy tudni, hogy hozzájuk tudsz szagolni, de mindkettõnél fennáll az, hogy ha valami komolyat akarsz alkotni, akkor rohadtul kell érteni a progi minden részéhez és funkciójához (programnyelv esetében a parancsokhoz és a lehetõségekhez). Modellezésnél hozzájön még egy olyan dolog, hogy elég komoly grafikai tudásodnak kell hogy legyen, ugyanis a modellekre meg kell tudnod rajzolni pl Photoshopban a textúrákat vagy valós fotókról összehozni, stb. Az igazi szakemberek egyébként, akiket pl a komoly cégek alkalmaznak játékfejlesztésnél, mind a kettõhöz sõt gyakran mégtöbb dologhoz értenek. Ugyanis a programozónak szintén ismernie kell a modellezés részleteit mivel tudnia kell hogyan épül fel a modell, hogyan tud ahhoz programot írni, hogyan jelenítse meg azt egy 3D világban stb. Ugyanez fordítva. A modellernek tudnia kell, hogy milyen modellt kell készíteni az adott kódhoz. Persze ez így annyira nem fontos, mert a programozóval lehet konzultálni, de visszafelé amit elõtte említettem az szükséges. Ezek után skatujázzák be az egyes embereket egy team-ben a hozzáértés szempontjából, hogy végül a project egyes részeire ki álljon rá. A 3D studiot ugyanúgy mint a program nyelveket elég szép szinten lehet kezelni 2-3 hónap alatt tutorialok és könyvek alapján, ha napi 5-8 órát foglalkozol vele.
A 3d az lófasz... Kis pöcsöléssel bármit megtudsz csinálni... Játékhoz meg nem highpoly modellek kellenek meg ilyenek, szal nem kell maxba profi render képeket készítened.. A baj ott kezdõdik ha nem tudod, hogy mi kell egy játéknak, és akkor nem tudod belepakolni az adott cuccot... :D Én modellezek valamit game-hez le is textúrázom meg minden, de ott ki is fújtam.. Lusta vagyok a scriptekhez meg minden extra cuccnak amit még rá kell pakolgatni... Ja igen animálni még nem tudok, lassan meg kell tanulni azt is....
Én most próbálok készíteni játékot game makerban!!! És hát elég nehéz ezzel is!!!
szerinted melyik a könnyebb,összerakni a pályát és az embereket,vagy megtanulni programozni?mert igazából amint mondtam engem több dolog érdekel...pl.a 3dstudio max.mondjuk szeretnék mocikat lemodellezni kép alapján meg ilyenek.igazából sok mindent szeretnék,de egy valamit profijul,a többire akkor xarnák :D
Kit érdekel a fórum felépítés ember :) Ott fognak segíteni, mert ott olyanok vannak akik értenek hozzá. Itt aztán írhatod majd a jobbnál jobb prog kérdéseket, de kutya se fog válaszolni max évente egyszer. A tartalmat kell nézni nem a design-t :D na ha már itt tartunk.. a legtöbb kezdõ ebbe a hibába esik bele. Elkezd ilyen meg olyan design-t gyártani egy-egy proginak, holott az igazi engine-t még el se kezdte. Na ez nagyon rossz megközelítés. Elõször a program kell konzol felülettel esetleg minimális graf felülettel és a végére kell hagyni a külsõt. Természetesen attól függ mirõl beszélünk, de ez 99%-ban így van.
ok,köszi a segítséget mindkettõtöknek.a prog.hu fórumát nem csípem.valójában csak sgn vagyok :D ez a legjobb fórum felépítésileg szerintem... na ez már más téma,nagyon eltértünk az egyszerû játék készítésétõl...
ha már könyv meg C, akkor "A C programozási nyelv" címût sztem messze kerüld el (Kerninghan-Ritchie féle); én abból tanultam, nagyon elméleti szinten magyaráz mindent, gyakorlati példák szinte alig vannak benne.
ja, és ha rajzolni akarsz, inkább a Borland C, mint a Visual C; a microsoft-os C-bõl egy kalap sz*rt csináltak, alap parancsook vannak belõle kihagyva, rengeteg dolgot meg átírtak. a Borland C meg majdnem ugyanaz, mint a Borland Pascal (grafikai parancsok ugyanazok)
Ne problémázz annyit :) Van sok-sok C könyv magyarul. Elmész egy könyvesboltba és nézz ki egyet-kettõt. Azt már csak te is látod, hogy melyik magyaráz érthetõ szinten és melyik haladón... Ennyi. Azokból meg lehet tanulni. Ha elakadsz, akkor ezer portál van, ahol millió és millió forráskód, példaprogram és egyéb áll a rendelkezésedre pl: Planet Source Code Ha kérdésed van, akkor pedig ellátogatsz a magyar programozás fórumra: Prog.hu, ahol bármit kérdezhetsz és segítenek. Persze azért olvasd el a témákat, hátha felvetette már más is a kérdést.
nekem kéne egy olyan emberke aki "fogja a kezem" hogy eltudjak indulni a megtanulás felé,hogy merre haladjak és mit tanuljak,hogy tanuljam ilyenek... csak nemt udom ki válalná ezt.szerintem senki ebben a rohadó világban :'( ha netán tévedek,akkor megvan a mailcímem...
szerintem alap c könyvekbõl meg lehet tanulni.. a hello world-tõl kell kezdeni, az a lényeg.. ha php-ben már tudsz valamit, akkor végülis lehet mondani, hogy alapismeretek vannak..
a dark basic szerintem is jó, ismerõs szórakozott vele és elég jókat ki lehet hozni vele.. én mondjuk a 3d studionál akadnék el inkább.:)
Ha valaki egybõl játékokat akar csinálni, akkor a Dark Basic-et ajánlom. A nyelve nagyon egyszerû, és nagyon hamar el lehet vele addig jutni, hogy játékot tudsz csinálni. Ez a c(++)-rõl és a pascalról nem mondható el, mert azokban elõször meg tanulni az alap grafikai dologokat, pascalban nem lehet 3d-t csinálni, c(++)-ben meg elég nehéz 3d-t írni, ha nem ismered eléggé, és nincs elég gyakorlatod. Meg elég nagy matematikai tudás kell c(++)-ben való 3d programozáshoz. Igaz léteznek kész 3d enginek c++ alá, de azoknak a használatát is meg kell tanulni külön. Dark Basicben viszont nagyon egyszerûen lehet 3d-ben programozni, és a könnyûségével ellentétben elég nagy tudású a Dark Basic. A Dark Basic Pronak DX 9.0c alapú 3d engineje van, tehát elég szép dologkat lehet vele csinálni. Pár szó a Dark Basic Pro tudásáról: -Egyszerû nyelv -Sprite kezelés -DX 9.0c-s 3d motor -Shaderek használatának lehetõsége -X és 3DS modellek támogatása -BSP pályák kezelése -FTP parancsok -Memblockok használatának lehetõsége -Nemsokára kijön hozzá egy Dark Physics nevû kiegészító, amivel az Ageia Physx fizikai motort lehet Dark Basic Proban használni.
Meg még tud egy csomó más dolgot.
Így néz ki egy olyan progi kódja, ami csinál egy matrixot, és fps-es noclip-es irányítással lehet mászkálni(tulajdonképpen repülni): make matrix 1,10,10,100,100 do x=x+mousemovey() y=y+mousemovex() rotate camera x,y,0 if inkey$()="w" then move camera 1 if inkey$()="s" then move camera -1 loop
ja,legtöbben ezt ajánlják.de én csak a c-t,emg a phpt látom a szemem elõtt.utánna majd nem csodálkozok ha belebukok. szóval mit ajánlatok,hogy tanuljam meg a c-t. van egy két dolog a www.doksi.hu -n
de ha az ember már megtanul alamilyen szinten progrmozni, akkor az már majdhogynem részletkérdés , milyen nyelven csinája azt szerintem. szal nem az a fõ probléma, hogy az ember milyen utasításokat használ, hanem az, hogy egy problémát hogyan old meg. ez pedig általában független a nyelvtõl. És ha apascalt nem is használod majd a c után, attól még abban tanultál, és mivel az sokkal könnyebb a c-nél, jobb arra a tudásra építeni, mint egybõl belevetni magad a c-be.. szerintem...
van már egy kis alaptudásom,és ha megtanulok egy nyelvet,akkor már komolyabbat,mert ha megtanulom a pascalt,utánna meg a c-t a pascalt nem fogom többet alaklmazni sz.tem...
A Dev-cpp nekem nagy kedvencem, kissebb projectekhez ideális. Visual Studioval könnyen ágyúval verébre helyzetbe juthat az ember :)
Kezdésnek mindenképpen Dev-cpp-t ajánlom én is. Online doksik is vannak bõven C-re, bõven akad olyan is ami a 0-ról kezdi, bár nem egészen tudom, hogy egy totál kezdõ hogyan tud ebbõl profitálni...