Mekkora élmény is, amikor magukat halálra unatkozó "gyerekek" jobb szórakozás híján (mivel leggyakrabban még párkapcsolatuk sincs a bizarr külsejük miatt) sokszázadik alkalommal életunt ábrázattal, könyökölve kreált, ál-sznob szakzsargonnal számokat biccentenek egymás felé :-) : "12...tiszta 20... ennyi. Se szín, se fantázia, csak a szerencsétlen unalom ami körüllengi az asztal szféráját :-) mekkora feeling is az Istenem!!! :-)
A konyvbe a gyors farmolas és szintlepes van leirva, és nagyon hosszu hozza a story, a lenyeg, hogy olyan dolgokat tartalmazz, melyet a blizzard sem tudott javitani, tehát per --> peren kivuli egyezseg....
feltetem a wow ot mejik patchet kel felrakni és hogy kel elinditani?
Hmmm-hmmmm,a szerepjatek mint olyan egy mas szemely eljatszasa,szoval a szineszek is szerepet jatszanak(milyen meglepo:)) es nekik nincs szabalykonyvuk meg kockajuk hozza..... A szamitogepes szerepjatekok egyszeruen mashogyan kozelitik meg a dolgot,felesleges az asztali jatekokkal osszehasonlitani oket(es felesleges agonizalni ezen kijelentesem miatt, 20 ev asztali es kb 12 ev szamitogepes rpg multam van:)) Termeszetesen a szamitogepes rpg-k sosem tudjak isszaadni azt a feelinget amit egy asztali nyujthat, legalabbis egyenore,bar az mmorpg-k mar elegge ott vannak ilyen teren!
Egyet kell értsek Morden úrral. Én még a szerepjáték hõskorában játszottam a "pen and papper" változatot a jó kis fénymásolt angol nyelvû D&D-vel (kb 18-20 éve). Nem lehet összehasonlítani a kettõt. Én akkor hagytam azt abba amikor nagyon széleskörben elterjedt (ami nem baj, sõt) és megjelentek a tápolók (ami nagy baj). Szóval amikor mesélõként mondtam valamit és az egyik játékos kontrázot, hogy márpedig az õ karaktere erre meg erre képes, mert a szabályköny 232 oldalán az áll... és a faj értékeihez hozzáadva...bla-bla (itt félbeszakítottam és elküldtem a ....)
Azonban a számhépes RPG megvan a saját varázsa és a gép és program korlátain bellül bizony ez is szerepjáték. Csak teljessen másfajta. Az új generációs szerepjátékosok óta csak gépen nyomulok. Már WoW-t sem nyomom, elegem van az idiótákból (tisztelet a kivételnek). Baldur's Gate, Neverwinter, Oblivion... nyami
Az éppen aktuálisan trendinek kikiáltott játék (esetünkben a WoW) olyan jellegû használata, aminek köze nincsen ahhoz, amire kitalálták a fejesztõk.
Utalni szerettem volna ezzel arra, hogy nemigen van értelme annak, amit leírtál, legalábbis szerintem. Sem a számítógépes programozás, sem az ilyen programokkal játszó emberek (erre is vannak ofkorsz kivételek) messze nem alkalmasak manapság internetes szerepjátszás levezénylésére. A World of Warcraft egy bonyolult, csicsás, sok-sok féligeddig a klasszikus szerepjátékot majmoló funkcióval felszerelt multijáték.
Egyszerû magyar nyelvben kifejezve, és egy régi klasszikus beszólást idézve: a World of Warcraft-tel szerepjátszani olyan, mint sajtreszelõvel rejszolni. Nem arra találtaák ki.
Egy frászt. Ha játszottál valaha szerepjátékot, vagy csak a pontos definíciót ismered, akkor tudod, hogy egy programozott történethalmaz nem determinálható így. Egy PC-RPG-ben annyi lehetõséged van "szerep"játszani, mint amennyire a CSÉben terroristát vagy antiterroristát kell eljátszanod. Semennyire. Az nem szerepjáték, hogy giccses kardokkal, rakat kretén között csetelek/skype-olok, és lehentelem az enemyt. Ez Diablo online, csak csicsásabb.
Amit te mondasz, az egy divatrendszer meglovaglása, vagyis próbálod kizárni az összes neked nem tetszõ variánst (nem vállaltunk el minden szar küldit), és a lényegi dologra fektetni a hangsúlyt (kocsmáztu
Modern23: Úgy lehet egy számítógépes játékot szerepjátéknak nevezni, hogy nagy lehetõséget adna rá. Én is játszottam vele egy idõben, és én a barátaimmal eggyüt, igen is szerepjátszottam. Kocsmáztunk, aludtuk ettünk, és nme vállatunk el minden szar küldit. Ha lenne egy szerver ahol nem rontanák az ..... emberek akkor megint játszanék, csak ilyen sajna nincs. Ja és az indiánosdi, már live rpg
Úgy is le lehet majd tölteni a p2p hálózatokról ingyé.
Ilyen leggyorsabb penzszerzes/powerlevel dolgok vannak a konyvben. Bar 300 oldalba k. sok minden belefer :)
Alapban nem értem, hogy hogyan nevezhetnek egy számítógépes programot SZEREPJÁTÉKnak. Rendkívül rossz és hazug terminus. Amikor a kis 5-6 évesek indiános-cowboyosdit játszanak, messzemenõleg közelebb állnak hozzá, mint ez a WoW.
Whatever - Tier1 meg 2 az így Tier nan Gourdin-ra utal? Most mást nem tudtam elképzelni. Amúgy szerinetm a DarkLord, ShadowLord, OverLord és egyéb lord sokkal gyakoribb nevek lehetnek:)
persze persze.. csak azok is megváltozhatnak egy újabb patch szörnyel
aztán amikor azt mondom, hogy az XY szerver szar, mert borzalmas a community, akkor replikáznak, hogy "Már hogy lenne az, hiszen x számú tier1-es, és y számú tier2-es karakter van". :D Esetleg megemlítem, hogy hogyan is alakult ki a szerepjáték, akkor meg lesnek nagyot. De nem baj! Mert ugye van könyvük! :D
Nem tom mi van benne, de ha mondjuk olyan fix dolgok, mint mondjuk quest leírások, térképek, tradeskill faqok, instance tippek, taktikák, akkor biztos sokan. Persze ott van a thottbot is, de 15 dolcsiért még én is szívesen látnám a polcomon a könyvet. alttabolást/laptophasználatot meg lehet vele spórolni :)
Akik meg vannak gyõzõdve róla, hogy a könyvben foglalt "tudás" majd õket is naggyá teszi a kis virtuális birodalmukban.
Nem igazán értem, h ki vesz egy olyan könyvet, ami egy internetes játékra épül, ráadásul interneten terjesztik, hogy ha az neten sokkal frissebb és több információ lelhetõ fel a témával kapcsolatban. A WoWban pl. minden patchben lényeges dolgok jelennek meg illetve változnak meg.