Na, megint akkor jon elo a kreativitas az sg-n amikor egymast kell b*sztatni.
A Skype problemaja nem egyedi. Szep is lenne ha a bank torolne tobszaz dollart a bankszamladrol, ha nem koltod el 6 honapon belul es fel nem toltod ujra.
Amit a Skype csinal az egyfajta szurke zsarolas: "fizetsz? vagy kifosztunk". Nem hiszem el, hogy nem lehetne mar feltalalni a havidijat.
Dehogynem, de addig amig rohadtul megeri legalizaltan rabolni es nem hoborog erte senki, addig jo ez igy.
A figyelmeztetõ sms-t azért küldik, hogy perkáljál...
Én naponta hasznaálom a VOIPSTUNT progit és hát ott is van time limit, de akkor sem annyira rossz az ára mint bármelyik telefon szolgáltatónak. 10EU 180 napra azért elég barátságos v nem?
Azért annyira nincs biztonságban a Skype, hogy ilyeneket megtehessen. Jön ezerrel az MSN Messenger Live (8-as), és a hozzá készült VoIP telefonok, extra ketyerék ...
Igen valóban elveszik az összeg akkor. De szerintem ez jogos is. Aki évekig nem használja a mobilját, (és nem tölti fel) az "valószínûleg" nem tart igényt rá... legalábbis a mobilszolgáltatók szerint :)
De figyelmeztetõ sms-t akkor is küldenek, nekik sem jó ha elvesztenek egy ügyfelet.
MObil szolgáltatónál ha elfogy a 3 hónap elérhetõség és nem töltöd fel a kártyád ismét, akkor 60 nap után zárolják a kártyát elúszik a rajta lévõ lóvé is és dobhatod el a kártyát a szemétbe, mert nem tudják újra aktiválni. Nagyapámnak 7.000.- Ft felhalmozódott pénze úszott így el..
Hmm, nekem a skype mindig megmutatja, hány napig érvényes még. VoipBuster is. Nem értem...
Mobilszolgáltatónál pedig azért van értelme, mert nemcsak nyilvántartják a számot adatbázisban, de addig azt másnak nem adhatják el. A számtartomány pedig véges... Sokan pedig azt csinálják, hogy vesznek akcijósan prepaid kártyás telefont, simkártyát pedig eldobják. Ezért is van ez az elévülési idõ mobil cégeknél. (Elsõ használatnál ráadásul ez még rövidebb, valami másfél hónapon belül tölteni kell rá.)
pgsmnél van 30 napod feltölteni a lejárati idõ után, de elveszik az egyenleg.
"mekkora lehet az az adatbázis? szerintem nem olyan vészes, bõven kezelhetõ."
Akkor kezeld ingyen. Fizesd az áramot, a szerverek amortizációját, az alkalmazottak bérét és még termelj profitot is. Hajrá, jössz hozzám dolgozni? Ingyen ofcoz...
Én úgy tudom, hogy ha sokáig nem beszélsz mobilon akkor lejár a rendelkezésre állásod, és nem tudsz hívást kezdeményezni, késõbb pedig küldenek figyelmeztetõ sms-t, hogy letiltják a kártyádat és téged sem fognak tudni hívni mások, ha nem hosszabbítod meg a rendelkezésre állásod egy feltöltõkártyával.
Viszont a pénzed nem vész el! Amint feltöltdöd, megkapod a zárolt összeget mert nem a pénzed járt le hanem a rendelkezésre állás. (az más kérdés, hogy általában a pénz elõbb fogy el a kártyáról mint a rendelkezésre állási idõ)
De igenis, hogy kerül, méghozzá sztem elég sokba. GOndolj bele amikor 1 milliós ügyfél adatbázisod van, és azoknak az adatait kell tárolni, és kezelni. 1 még nem sokat számít de 1 millió már igen...
Jah a másik fele, hogy az nekik nem üzlet hogy egyszer feltöltöd 3000ft-al a kártyád és utána többet nem is használsz, tehát drágább a fenntartása a szolgáltató részérõl mint az megérné...
Amúgy nem védeni akarom õket, de logikusan te is ezt csinálnád ha az õ helyükben lennél...